Hop til indhold

Hjælp til MS Office

Featured Replies

Skrevet

Hej derude :)

Er du IT proff - IT nørd - ???        så   please help me out of this :)

Jeg har brug for hjælp til vurdering af lovligheden i anvendelse af MS office købt i forbindelse med download, - jeg vil ikke ende som hæler hvis der er svindel undervejs.

Jeg er pensionist så det er udelukkende på "hjemmefrontens PC" der af og til er lidt behov for minimum: Word - Excel - gerne Outlook - måske også Powerpoint.

Mine krav : MS Office software skal ligge på min PC samt alt hvad jeg laver af diverse dokumenter i Word, Excel og Powerpoint og andet MS bliver i min PC, d.v.s intet skal placeres i »Skyen« eller andet analog hermed. Er der vigtige dokumenter bliver det anbragt i Eboks og/eller lagt på USB stik sikkert placeret i min bankboks.

Andet: Ok med ældre udgået version, Ok med ingen løbende opdatering, Ok med placering på kun en PC, Ok hvis Outlook ikke kan kobles på min egen webmail.

Min 4 år gamle ASUS har Windows 10.

Ser i, - nu er det sådan at jeg har Nordjyske rødder, og vi Jyder gør gerne en god handel;) så Google har fundet noget MS Office noget endda udgået versioner.

Denne MS Office 2016 (mangler Outlook)

https://www.pricerunner.dk/pl/47-4843360/Kontorsoftware/Microsoft-Office-Home-Student-2016-Sammenlign-Priser

En gevaldig forskel i priser 139 - 739 og kun et firma med dansk adresse, - Lottenborgvej i Lyngby  - - eller er det hele svindel ?:huh:

Eller denne med Outlook

https://www.pricerunner.dk/pl/47-4843283/Kontorsoftware/Microsoft-Office-Home-Business-2016-Sammenlign-Priser

Priser 289 - 2373 og kun et dansk firma i Lyngby        - - eller er det hele svindel ?:huh:

Hvad er fup og fakta i disse priser, har læst at de helt billige måske er ulovlige kopier og/eller forfalskede produktnøgler andre beretter om problemer med download, installation = virker ikke, andre har ingen problemer virker straks.

Jeg er »Jyde« og gør gerne en god handel; men deltager ikke i noget hvor jeg ender som hæler som følge af svindel.

Er der andre muligheder for en god handel

Tak for jeres tid:)

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Skrevet

Har tidligere købt hos PcMac og det virker fint. Lad være med at købe gamle versioner. Du sparer meget lidt,  men restlevetiden på din software er også lille. Vælg en version der er tidssvarende med dit styresystem. De sender en mail med instruktioner og licensen er legit. Jeg anbefaler du bruger den telefoniske validering da den er driftsikker uanset hvad du har på din PC. 
Alternativet er så noget open-office hvor du sælger din sjæl til Google. 

Skrevet

Hej Nye Tider

Lad mig give dig et rigtig godt råd, kig efter "OpenOffice" i stedet.

Den er gratis (godt for en Nordjyde) ;)

Den læser (og skriver så vidt jeg husker), Office dokumenter.

Du kan downloade den herfra og teste: https://www.openoffice.org/da/

Håber rådet kan bruges..

Skrevet
BiggusD skrev, for 5 minutter siden:

Har tidligere købt hos PcMac og det virker fint. Lad være med at købe gamle versioner. Du sparer meget lidt,  men restlevetiden på din software er også lille. Vælg en version der er tidssvarende med dit styresystem. De sender en mail med instruktioner og licensen er legit. Jeg anbefaler du bruger den telefoniske validering da den er driftsikker uanset hvad du har på din PC. 
Alternativet er så noget open-office hvor du sælger din sjæl til Google. 

Hej BiggusD, Jeg smiler af dit indlæg, om man sælger sjælen til Google eller Microsoft er vist to alen af et stykke, det er lige skidt :-o

Jeg bruger selv Microsoft Office (i forretnings øjemed), men jeg er ikke vildt begejstret for deres politikker.. Skulle jeg kun køre privat, valgte jeg helt klart OpenOffice.

Redigeret af Randers_Borger

Skrevet

OpenOffice eller LibreOffice er gode alternativer. Microsoft gør alt for at presse os over i abonnementsordninger i skyen.  OK jeg ville sikkert gøre det samme hvis jeg var CEO hos Microsoft

Skrevet

OpenOffice klarer det hele uden problemer og er åben kod. Ingen kobling til Google. Læser Word, Excel etc, og skriver så at Word, Excel kan læse.

LibreOffice er også et godt alternativ.

Microsoft vil kun du skal bruge 365, betale abonnement og vil plage dig hvis du bruger gamle versioner.

Skrevet

For en del år siden trak stort set alle udviklerne sig ud af open office projektet og startede LibreOffice. Det er nu det førende Office produkt indenfor open source og har været det i en årrække.

https://da.libreoffice.org/

Skal du have mail og kalender, så er Thunderbird ganske udemærket.

https://www.thunderbird.net/da/

Skrevet

Ville også gå med LibreOffice (eller OpenOffice) hvis jeg var i din situation med ikke ville have tingene i "skyen". Ignorer Outlook - det er kun en email program sidst jeg kiggede.

Som altid brug KISS principet -  keep it simple stupid - som jeg ofte glemmer.

Du bruger Windows 10 - som nok ligner Windows 11 - og hvor du ikke have noget i skyen. Hyg dig med denne.

Skrevet
Bananas skrev, for 13 timer siden:

OpenOffice klarer det hele uden problemer og er åben kod. Ingen kobling til Google. Læser Word, Excel etc, og skriver så at Word, Excel kan læse.

LibreOffice er også et godt alternativ.

Microsoft vil kun du skal bruge 365, betale abonnement og vil plage dig hvis du bruger gamle versioner.

Hmmm.. ikke helt. Jeg har et par gang ramt panden mod en mur da vedkommende jeg hjalp havde en specifik arbejdsgang jeg ikke kunne gentage i OpenOffice.

Lidt afmystifcering

• Word= Teksbehandler (Har man virkelig brug for det?)
  • Excell = Regneark
  • Outlook = Email klient mm

Så bliver det nemmere at finde alternativer.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.