Hop til indhold

Første gang ældre mand

Featured Replies

Skrevet
Muggi skrev, for 3 timer siden:

Hej @jyden69 Nu siger jeg noget som andre ikke siger, men som er bundærligt fra min side. Hvis du kan lade være med at være sexkøber og ikke komme ind i denne verden, så har du vundet en del. For at være en sexkøber er FUCKING dyrt og det kan også desværre blive en afhængighed ligesom tobak er en afhængighed. Selvfølgelig kan man se tilbage på en masse mis i ens liv, men spørgsmålet er. Er det det værd!? Sex uden følelser og en iskold forretning, der er hvad det er.

Når jeg tænker tilbage på alle de penge jeg har brugt, så bliver jeg helt svedt ved tanken. Havde jeg lagt pengene til side i stedet for, ville jeg nok have haft ca. 1,5 million kroner på kontoen. Men jeg ville selvfølgelig ikke have haft alle de oplevelser, gode såvel som dårlige.

Jeg kan kun sige, tænk dig godt om. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker dig tis mis i livet. Men det kommer med en omkostning. ;)

Jag håller inte med om att sexköp nödvändigtvis måste vara "sex uden følelser og en iskold forretning". I början av min karriär som sexköpare så sökte jag i första hand utlösning (orgasm) och sexuell njutning och var nöjd med. Med åren har mina prioriteringar ändrats något och för mig är det numera också viktigt att träffa GP:er som jag kan samtala med och ha trevligt med även utanför sängen. Jag har lärt mig att hitta prostituerade som erbjuder någon form av känslor (følelser) och som inte erbjuder "iskolde forretninger" – jag får intrycket att  @jyden69 också nog kommer att vara framgångsrik i så motto.

Sen är även "sex uden følelser" ändå sex! :D Vi mår faktiskt bra av att ha sex och få orgasm och det är i regel så mycket skönare med att få orgasm genom samlag eller att bli avsugen än genom att onanera. För ett antal år sedan kom jag att vara utan sex under nästan ett år på grund av sjukdom (inget veneriskt) och den första sex jag hade var ett rätt mediokert köpsex – ändå minns jag hur bra jag mådde i kroppen efter detta sexköp! :D

Jag håller med om att det kan vara dyrt att vara sexköpare. Men att vara i en relation är inte heller gratis och framförallt att gå på "dating" (med till exempel fin middag och osäkert resultat) kostar också. Av kommentarer här på forumet och annorstädes så har jag förstått att jag inte är ensam om att förlora en hel del pengar i skilsmässor. Med andra ord så är jag inte säker på att de pengar som kan sparas på att avstå från sexköp går in på bankkontot – snarare tror jag att åtminstone en del av dem kommer att användas till andra ändamål. 

Sen är frågan om målet med livet är att ha en stor summa pengar på bankkontot? Arvingarna uppskattar givetvis detta den dagen de får ärva. Givetvis så är det bra att ha en viss reserv på banken, men ytterst så tjänar vi väl pengar för att kunna leva ett gott liv. Om det sedan handlar om att ha råd med mer eller mindre frekventa sexköp eller om man istället vill göra dyra utlandsresor, ha en fin lägenhet eller ett fint hus, fin konst på väggarna, dyr bil eller något annat det får ju var och en avgöra. Min åsikt är att livet är till för att levas!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.