Hop til indhold

Udredning

Featured Replies

Skrevet

ADHD og Jennifer er bare ikke to ord, som jeg forbinder med hinanden, så den her tråd er lidt af en overraskelse.

Mine (alt for få møder) med Jenifer har hver eneste gang efterladt et indtryk af en ualmindelig sød, varm, kærlig og velafbalanceret pige.

Men jeg har nu også et indtryk at af at hun godt kan være lidt af en håndfuld og det er jo bare en ekstra charme :-)

Uanset om du virkelig har en diagnose,eller ej, så er du en virkelig dejlig personlighed og jeg håber at du nyder tilværelsen , ADHD eller ej.

Desværre har jeg ikke mange muligheder for at møde dig, sidste fosøg gik i vasken pga. en dum forkølelse, men jeg glæder mig virkelig meget til at se dig igen en dag !

Redigeret af Gh0st

Skrevet
Gh0st skrev, for 3 timer siden:

ADHD og Jennifer er bare ikke to ord, som jeg forbinder med hinanden, så den her tråd er lidt af en overraskelse.

Mine (alt for få møder) med Jenifer har hver eneste gang efterladt et indtryk af en ualmindelig sød, varm, kærlig og velafbalanceret pige.

ADHD, og så at have et kærligt og varmt gemyt, udelukker bestemt ikke hinanden ... ;) :)

Skrevet
sneræven skrev, for 9 timer siden:

ADHD, og så at have et kærligt og varmt gemyt, udelukker bestemt ikke hinanden ... ;) :)

Det var ikke de der var mit budskab:

Jeg mener, at hun virker vældig rolig og velafbalanceret PLUS ualmindelig sød og kærlig, men nu har jeg selvfølgig kunmødt Jenifer til korte aftaler.

De få mennesker med en ADHDdiagnose som jeg kender, er  alle ret hektiske, hyperaktive og 'støjer' en del.

Det forhindrer dem trods alt ikke i at have et godt liv, flere af dem er faktisk meget kreative.

Så  omgang med mennesler med ADHD diagnoser er altså ikke noget der afskrækker mig.

Skrevet

@Gh0st

Mennesker er forskellige i forskellige sammenhænge.

Jeg kender det så ud-e-mærket, fra mig selv ... :D

I mange sammenhænge - især festlige / selskabelige - står jeg lidt afsides og siger ikke et kvæk.

Men hvis jeg i mindre grupper eller på tomandshånd, og man kommer ind på emner der interesserer mig, snakker jeg som et vandfald ... 

Jeg har flere gange oplevet netop den med at folk siger til mig, "du er så stille og rolig og hviler i dig selv" ... 
Oh-kay .... 
Jeg er sådan set lisså bundneurotisk som Woody Allan og kronisk lettere deprimeret ... :D  :D

(.. nå, det er en detalje, i forhold til trådens emne - ku' bare ikke rigtig la' vær' med at kommentere ...  igen ... ;)  )

ADHD (og Asperger) er for mig, som udgangspunkt, ikke nogen sygdom overhovedet ...
Det er mere en variant af personlighed.
Og det menneskelige fællesskab har brug for forskellighed.
Men i nogle tilfælde kan ADHD eller Aspergertrækkene give så store problemer, at det er nødvendigt at forholde sig til ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
  • Author
Gh0st skrev, for 19 timer siden:

Men jeg har nu også et indtryk at af at hun godt kan være lidt af en håndfuld og det er jo bare en ekstra charme :-)

Uanset om du virkelig har en diagnose,eller ej, så er du en virkelig dejlig personlighed og jeg håber at du nyder tilværelsen , ADHD eller ej.

Desværre har jeg ikke mange muligheder for at møde dig, sidste fosøg gik i vasken pga. en dum forkølelse, men jeg glæder mig virkelig meget til at se dig igen en dag !

Jeg mener jeg læste et sted at piger med adhd generelt bliver udredt meget senere i livet fordi de er utrolig gode til at tilpasse sig givne situationer.. Jeg tænker det er derfor at Sneræven kan opleve mig som genert hvilket jeg ikke tænker du som sådan har mødt mig som værende andet end foran kameraet:P:lol:.. Jeg er og har altid været lidt af en social kamæleon der fodres af den energi andre mennesker giver mig.. Sneræven er selv genert og rolig og derfor er det den energi jeg bliver fodret med.. Jeg har også alle dage gjort mit ypperste for at holde mine sociale arenaer adskilt fordi jeg godt ved jeg er en anden person alt efter hvilken arena og det ville nok chokerer dele af andre selskabet hvis de så mig som jeg f.eks er med min allerbedste veninde i verdenen:ph34r::lol:.. 

Skrevet
  • Author
Gh0st skrev, for 6 timer siden:

De få mennesker med en ADHDdiagnose som jeg kender, er  alle ret hektiske, hyperaktive og 'støjer' en del.

Og hvis du spurgte mine venner ville det være præcis sådan de beskrev mig.. Pånær lige den hyperaktive del.. Den foregår mest i min hjerne og er ikke så tydelig for andre.. Pånær de få gange jeg har prøvet at fortælle om mit tankemønster:lol:.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Jeg er og har altid været lidt af en social kamæleon der fodres af den energi andre mennesker giver mig..

Jeg tror egentlig jeg selv er den samme (stort set da) uanset hvem jeg er sammen med.
Det med at jeg nogle gange er tavs, andre gange snakker rigtig, rigtig meget, afhænger af andre parametre.
Det har at gøre med måden jeg er sammen med de pågældende på, og så om de emner der snakkes om.

Jeg går lidt (totalt) i baglås hvis der er hyggepjatten, fest eller fis-og-ballade på programmet (har en idé om hvorfor .. længere historie ..)
Men hvis der snakkes om emner der interesserer mig, er det en helt anden boldgade. Klart nemmest på tomandshånd eller i en lille gruppe jeg kender godt ... 
Jeg elsker f. eks. at hyggeskændes - eller at snakke om menneskets / menneskehedens / historiens mærkværdigheder ... 
Og så er jeg aldeles hæmningsløs nysgerrig ... :D  :D

Jeg tror egentlig ikke jeg er genert ved besøg, det er mere fordi jeg er forsigtig og usikker ... 
Jeg har det med at være sprogligt kejtet, komme lidt galt af sted, og situationen ved et besøg er jo lidt følsom .. 

Jeg har egentlig mere, men venter l-i-g-e ...

Dit indlæg satte rigtig mange tanker i gang ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Jeg mener jeg læste et sted at piger med adhd generelt bliver udredt meget senere i livet fordi de er utrolig gode til at tilpasse sig givne situationer.. Jeg tænker det er derfor at Sneræven kan opleve mig som genert hvilket jeg ikke tænker du som sådan har mødt mig som værende andet end foran kameraet:P:lol:.. Jeg er og har altid været lidt af en social kamæleon der fodres af den energi andre mennesker giver mig.. Sneræven er selv genert og rolig og derfor er det den energi jeg bliver fodret med.. Jeg har også alle dage gjort mit ypperste for at holde mine sociale arenaer adskilt fordi jeg godt ved jeg er en anden person alt efter hvilken arena og det ville nok chokerer dele af andre selskabet hvis de så mig som jeg f.eks er med min allerbedste veninde i verdenen:ph34r::lol:.. 

Det anede mig at du også har andre meget livlige sider.

Uanset hvad så er du altså en superdejlig pige med en kæmper personlighed, havde jgmuligheden (d) gad jeg godt bruge et døgn sammen med dig:-)

Skrevet
pathans skrev, den 18.11.2022 at 22:55:

Min egen læge grinede af mig da jeg bragte det op,

Jeg var en gang til nogle samtaler, hos en psykiatrisk Overlæge, der drev en privat praksis ved siden af, overlæger tjener åbenbart ikke nok, jeg bragte op, at jeg længe havde overvejet om jeg kunne have ADD, min søn har det, næh, sagde han, det var ADHD, fordi jeg talte meget, det skal lige siges, at jeg indledte samtalen med at jeg havde voldsomme søvnproblemer, jeg nærmest speed snakkede, mens hjernen roterede baglæns, men han skulle endelig afbryde mig ....... han var også klar med en anbefaling til præparatet, jeg kunne, behandles med, det uden han var klar over om der lå, en diagnose eller ej.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 20 timer siden:

Jeg har også alle dage gjort mit ypperste for at holde mine sociale arenaer adskilt fordi jeg godt ved jeg er en anden person alt efter hvilken arena og det ville nok chokerer dele af andre selskabet

Udtrykket 'sociale arenaer' er rigtig godt ...
Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet ad det du skrev, med tanke på mit eget liv ...

Jeg lever netop i pænt mange sociale arenaer, og jeg er også r-i-m-e-l-i-g obs på at holde dem adskilt ... :D
Men grunden er en anden.

De sociale arenaer jeg selv færdes i, er simpelt hen så forskellige - både menneskeligt, politisk og religiøst - og alt mulig andet - at de, som et minimum, nok ville have problemer med overhovedet at snakke sammen ...:D:D
Jeg kan huske, jeg stod konkret med problemet da jeg overvejede et arrangement til min 60 års fødselsdag .. 
Dels var det svært at overskue, hvem jeg skulle invitere og hvem ikke - hvem var 'tæt nok på' - dels, som nævnt, så tror jeg ikke l-i-g-e det var en god idé at invitere alle til samme arrangement ... :D :D
Problemet løste så sig selv, men det er en helt, helt anden historie ... 

Det er så en anden sag, hvorfor jeg har brug for så mange og så forskellige sociale arenaer ...
Det er lidt 'vokset ud af mit liv', i årenes løb, hvor jeg har været 'super-single' ... 
Men jeg opdagede hurtigt, at jeg trives med det ... 
Det stimulerer mig.

Jeg tænker det er nok en coping-strategi for et eller andet ... 
Men det gør måske egentlig ikke så meget, da det har givet adskillige helt konkrete fordele ... 

Skrevet

Kan ikke lade være at smile lidt. Jeg tror de fleste herinde har mindst 2 arenaer: Deres daglige hverdag og så deres (under) liv herinde og med de skønne kvinder vi køber os tid hos.

Det er kun få udvalgte der får indblik i den verden jeg færdes i herinde. Nogle er kun i denne verden her, andre endnu færre er i begge mine verdener.

Man skal kunne holde på en hemmelighed. :-)

Derfor er Eroguide et godt forum fordi man kan fortælle, diskutere, undres, glædes ved denne verden. Og så bliver man ikke offer for en eller anden diagnose fordi man kan lade dette 'hemmelige' liv komme til udtryk uden af få PTSD, ADHD, Bipolar lidelse (det er vist det der i min ungdom hed skizofreni) af det, fordi det skal holdes heelt skjult. :-)

Og Eva's fredagsbar er vel det ypperste eksempel på at denne verden kan være andet og mere end 'bare' besøg hos GP'er. Nemlig fest og farver og sex og grin og og og  :-)

Redigeret af moden libertiner

Skrevet

Har fået fortalt at forskellen på psykiatere og psykologer er, at psykiatere uddeler tabletter (piller er noget man gør, tabletter er noget man tager siger min apoteker dame med et frækt grin), medens psykologer uddeler samtaler :-) 

Hvilket alternativ har de største bivirkninger ved jeg ikke, har aldrig konsulteret nogen af delene.

Men har i anden sammenhæng følt uakceptable bivirkninger af medicin. Vidste i at visse præparater der gives til patienter med diagnosen hjertesvigt har en bivirkning i op til 10 pct. af patienterne der er: rigitg gættet: Hjertesvigt !

Og en bestemt diabetes medicin der har en bivirkning der er : Forhudsforhudsforsnævring. :-( 

Skrevet
Laurits Betjent skrev, for 8 timer siden:

”Uddannelser bør tænke ADHD-hensyn ind i undervisningen”

Jeg har selv undervist, og jeg har jævnligt haft voksne med ADHD på mine hold.
Jeg synes ikke det har givet de store udfordringer.
Det eneste er, at de måske har mere fravær end andre - men de gennemfører som regel, og klarer det godt.
Det er værre med kursister med angstlidelser.
Der er mange flere af dem, der ikke gennemfører, eller får et meget dårligere resultat end de burde.
Jeg føler meget med dem, og synes det er rigtig synd, fordi jeg selv havde en meget dårlig periode som ung, så jeg véd hvad det handler om .. 

En pudsighed ...  .. 
Jeg tog flere af testene på link'et ovenfor, og jeg kunne ikke rigtig få nogen af dem til at 'slå ud' ... :D  :wub:
Jeg lå inden for normalområdet på dem alle, dog lidt 'i overkanten' på flere ... 
Dér hvor jeg lå l-i-g-e på grænsen var faktisk ADHD.
Det kommer ikke helt bag på mig, fordi jeg har en del af de problemer - bl. a. omkring fokus og koncentration.
Men det er ikke medfødt, jeg havde ikke de problemer som barn.

Skrevet
moden libertiner skrev, for 8 timer siden:

Jeg tror de fleste herinde har mindst 2 arenaer: Deres daglige hverdag og så deres (under) liv herinde og med de skønne kvinder vi køber os tid hos.

Det med sociale arenaer er et fantastisk spændende emne.
Hvis nogen laver et oplæg om det en gang (selv om jeg tvivler på det sker) så er jeg på ... :D
Det 'daglige liv' deles nok for de fleste op i "familie og venner" og "Arbejde" og så måske "Fritidsinteresser" (sport)
Mener jeg har læst, at vi har en tendens til at vi her i landet tit skiller "familie og venner" og "Arbejdsliv".
Det forvirrer udlændinge, der flytter hertil, fordi de er vant til at at man for gode venner på arbejdspladsen, man omgås privat.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.