Hop til indhold

Etisk korrekt, Hvor går grænsen for en pige på stoffer

Featured Replies

Skrevet

Jeg deltog selv i en tråd om en pige som åbenbart var ude i noget stoffer og hvorvidt man skal stødte hende, hvilket giver spørgsmålet (jeg er som sådan ej i tvivl om hvorvidt mine grænser går) men er det blot tilfældet at man blot har sex med en kvinde uden at kende til hende og hendes situation men blot at have sex med hende og uden betydning om hvor vidt hun egentlig har det eller for den sags skyld er hun blot misbrugt af mænd som udelukkende tænder på sex og derfor søger at blive misbrugt :mellow:

Skrevet

Der er ofte (men ikke altid) en trist historie bag pigens valg om at vælge prostitution som levevej. Om det er stoffer, en barsk start på livet, stor gæld, psykiske problemer eller et kombination af det hele, ved jeg ikke om gør nogen forskel. Vælger jeg som mand midt i 40’erne at besøge en pige på 19, så er mit etiske kompas nok allerede lidt ude af kurs.

Skrevet

Ja !  Det synes jeg er alt for uligevægtigt forhold, og du stiller også selv spørgsmål ved det,  tænk hvis det var din datter, som blev drevet længere ud fordi hun var i problemer.

Skrevet

Der er en anden tråd om en ung pige der har et lightergas misbrug. Ved siden af det har hun også et coke og pillemisbrug. Hun fortalte mig den sidste gang jeg besøgte hende at flere udenlandske mænd kom og kneppede hende flere gange om ugen uden at betale. Jeg føler med pigen. Hvordan kan hun hjælpes ?

Skrevet
Zar skrev, for 7 minutter siden:

Der er en anden tråd om en ung pige der har et lightergas misbrug. Ved siden af det har hun også et coke og pillemisbrug. Hun fortalte mig den sidste gang jeg besøgte hende at flere udenlandske mænd kom og kneppede hende flere gange om ugen uden at betale. Jeg føler med pigen. Hvordan kan hun hjælpes ?

Nu ved vi så mere om, hvorfor en del GPer skriver i annoncen: Kun skandinaviske mænd. Men derudover er det synd for alle, der kommer ud i et så kraftigt og ukontrollerbar misbrug. Stakkels pige.

Redigeret af Johannes Dypperen

Skrevet
Johannes Dypperen skrev, for 4 minutter siden:

Nu ved vi så mere om, hvorfor en del GPer skriver i annoncen: Kun skandinaviske mænd. Men derudover er det synd for alle, der kommer ud i et så kraftigt og ukontrollerbar misbrug. Stakkels pige.

Siger jeg også. Har hørt fra en del Gp’ere at det er et ret stort problem at udenlandske mænd ikke vil betale hvad det koster og ikke respekterer pigerne.

Redigeret af Zar

Skrevet
Zar skrev, for 2 timer siden:

Måske ringe til politiet?

Skrevet
Gratis2300 skrev, for 7 minutter siden:

Måske ringe til politiet?

Eller boycott prostitution indtil der bliver vedtaget ordentlige forhold fra den lovgivende forsamling.

Skrevet
Gratis2300 skrev, 1 time siden:

Eller boycott prostitution indtil der bliver vedtaget ordentlige forhold fra den lovgivende forsamling.

Det kommer desværre aldrig til at ske, politikker laver kun politik på dette område efter deres fordomme og ikke efter fakta og undersøgelser.

Skrevet

Altså det er ret svært at opdage, hvad en gp misbruger -Er ikke i tvivl om mange tager noget for, at kunne holde til, at være i branchen. Jeg ville helst undgå misbruger, men har flere gange efter et besøg -været overbevist om vedkommende, jeg havde besøgt var påvirket... Men jeg tog ikke en "Nanotest" på hende -så hvad kan jeg bruge det til... -Det er et tankespild, man kan have med sig selv.

Etik er en svær størrelse i det her. Jeg vil gerne gøre det rigtige, og har aldrig intention om, at gøre andre ondt. Jeg er til det blide og søger derfor ikke efter det hård. Forsøger når jeg ser en annonce, at bruge min sunde fornuft -både med hensyn til, hvad de skriver og de billeder der er -tit er det noget der ikke passer, når jeg så er fremme ved besøget alligevel. 

Hvad andre gør/er til og hvorfor de besøger gp -er deres ansvar. Jeg forsøger at tag ansvar for det jeg gør og ikke gør... Vil helle gå igen -hvis mavefornemmelser ikke er god. 

Skrevet

Alle dem der skriver "partygirl" går jeg i hvert tilfælde uden om..!!!

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 14 timer siden:

Der er ofte (men ikke altid) en trist historie bag pigens valg om at vælge prostitution som levevej. Om det er stoffer, en barsk start på livet, stor gæld, psykiske problemer eller et kombination af det hele, ved jeg ikke om gør nogen forskel. Vælger jeg som mand midt i 40’erne at besøge en pige på 19, så er mit etiske kompas nok allerede lidt ude af kurs.

Der er nogle piger som gør det, fordi at de føler de er nød til det og ik kan andet. Men der er altså mange danske piger som vælger denne branche, fordi vi simpelthen bare godt kan li det ;) det er en lidt hård udtalelse du kommer med og jeg ville bare pointere at det bestemt ik altid er tilfældet. Jeg elsker branchen, har været velovervejet omkring det og har ikke gjort det af nød eller skade, men af lyst :D 

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 14 timer siden:

Det kan skrives mere enkelt "de gør det fordi de kan" om det er en trist historie bag pigens valg om, at vælge prostitution som levevej -er meget muligt, men i dagens Danmark -er det moderne at tjene penge på, at i scenetætte sig selv for mønt -alt koster. Kvinder har opdaget, at de har noget mænd gerne vil betale for at få... Om de havde problemerne før de gik i gang eller får dem under vejs -måske de får en anden slags problemer... 

Om min etiske kompas er lidt ude af kurs -fordi jeg synes det er sjov at besøg en pige på 19 -er i min verden noget med moral at gøre -selv om jeg er en gammel røv på godt og vel de 50 -gider jeg sguda da ikke ligge og kysse på en jævnalderen. Når jeg kan få, så meget mere, og andet det er meget sjover -og får mig til at føle mig ung og stærk igen... Etikkortet kan ikke bruges alle steder eller moralkortet... Dog er det nogen der gerne vil definer for andre, hvad de kan, og skal, og ikke skal og mene...  -problemet er, så mange har janteloven hængende, så tungt over hoved -at når nogen skriver som dig får de dårlig samvittighed, hvilket er noget pis for, hvad har de at havde dårlig samvittighed over... 

En sidste ting PENGE styre for vildt!!! Og nedbryder mennesker -både de gode og de onde (som stoffer) godt man ikke er slave af dem;-)      

Skrevet
Zar skrev, for 16 timer siden:

Siger jeg også. Har hørt fra en del Gp’ere at det er et ret stort problem at udenlandske mænd ikke vil betale hvad det koster og ikke respekterer pigerne.

Umiddelbart lyder det mere som om at det er hendes "bagmænd" der er årsagen i dette tilfælde.

Men lad os da endelig ikke gå glip af nogen mulighed for at generalisere over udenlandske mænd.

Skrevet
Møffe skrev, den 15.11.2022 at 12:54:

-at når nogen skriver som dig får de dårlig samvittighed, hvilket er noget pis for, hvad har de at havde dårlig samvittighed over... 

En sidste ting PENGE styre for vildt!!! Og nedbryder mennesker -både de gode og de onde (som stoffer) godt man ikke er slave af dem;-)      

Så du mener ikke at man bør have dårlig smag i munden, hvis man som 50+’er vælger aktivt at knalde en 19-årig, som er afhængig af penge til sit misbrug? I så fald kan du jo vende det om og mærke efter, hvilken følelse du ville ha’ inden i, hvis pigen var din datter.

Og nej, jeg er ikke hellig og mit moralske kompas er nok også ude af kurs fra tid til anden. Men accepterer det dog og reflekter over, hvad du selv vil være medvirkende til og hvornår etikken bør stå over drifterne.

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 3 timer siden:

Så du mener ikke at man bør have dårlig smag i munden, hvis man som 50+’er vælger aktivt at knalde en 19-årig, som er afhængig af penge til sit misbrug? I så fald kan du jo vende det om og mærke efter, hvilken følelse du ville ha’ inden i, hvis pigen var din datter.

Og nej, jeg er ikke hellig og mit moralske kompas er nok også ude af kurs fra tid til anden. Men accepterer det dog og reflekter over, hvad du selv vil være medvirkende til og hvornår etikken bør stå over drifterne.

Jeg "vælger" ikke "aktivt at knalde en 19-årig,  som er afhængig af penge til sit misbrug" men det har ikke noget med hendes alder, at gøre -hvis hun er 50+ -gør ingen forskel... Jeg ville aldrig knalde med nogen der tager stoffer -men når det så er sagt -hvordan kan du vide det med sikkerhed??? -som nævnt har jeg fået en mistanke ved 1 el. flere besøg -men det står jo ikke i panden på en pige om hun tager stoffer? Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt;-) Det vil altid være et dilemma med ens: samvittighed, sund fornuft, liderlighed og mange andre overvejelser for os kunder. Jeg reflekter nogen gange over -om jeg overhoved gide det længer, når det er så "Big business" og skrubbeltløst det hele -slet ikke hyggeligt... Men man kan stadigvæk være heldig, at finde en som, også kan lide, at hygge sig med det;-)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.