Hop til indhold
søren55

Fællestur

Recommended Posts

Findes der steder der organiserer ture til Tyskland. Jeg kender slet ikke konceptet, de gode steder og etikette etc. Ville gerne med på en tur med en indsidder guide. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tvivler på, at du finder sådan en "Riis-rejser-guidet-FKK-tur"

Måske lidt for meget niche, men ellers en pissesjov idé, så Kaare Sand, hvis du er her, så er den her til dig:

6-8 mand i en gammel minibus, FKK (Fisse Kassen Kommer) - raslende ned igennem Tyskland i en lind strøm af Schlagermusik, Eisbein og Weissbier :)

 

Spøg til side. Jeg har lige haft 2 gode dage på FKK Sharks (det var mine første FKK besøg siden corona). Jeg vender tilbage i november, og hvis du har mulighed for at flytte dig selv til Frankfurt på mine datoer (den del tager vi evt. i PM), så skal jeg gerne vise dig Sharks - og hvordan du med fordel gebærder dig der.. :)

Redigeret af Pinkman

Del dette indlæg


Link til indlæg
søren55 skrev, for 19 timer siden:

Ville gerne med på en tur med en indsidder guide. 

Det behøver du ikke hjælp til, for det er rørende enkelt – specielt hvis du bruger lidt tid på at læse de utallige øjenvidneberetninger her på stedet.

Det er ligesom, da vi gik på diskotek i vore yngre dage. Den eneste forskel er, at her siger pigerne ikke nej, og du skal ikke danse med dem først, inden du kommer med dine forslag til videre aktivitet.

Din

AM

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 18 timer siden:

Tvivler på, at du finder sådan en "Riis-rejser-guidet-FKK-tur"

Måske lidt for meget niche, men ellers en pissesjov idé, så Kaare Sand, hvis du er her, så er den her til dig:

6-8 mand i en gammel minibus, FKK (Fisse Kassen Kommer) - raslende ned igennem Tyskland i en lind strøm af Schlagermusik, Eisbein og Weissbier :)

 

Spøg til side. Jeg har lige haft 2 gode dage på FKK Sharks (det var mine første FKK besøg siden corona). Jeg vender tilbage i november, og hvis du har mulighed for at flytte dig selv til Frankfurt på mine datoer (den del tager vi evt. i PM), så skal jeg gerne vise dig Sharks - og hvordan du med fordel gebærder dig der.. :)

Altså ideen er måske lidt skør. Men altså en fælles tur i bus, med opsamling fra Aalborg til Padborg og så sydover. En bus fuld af liderbukke med fælles mål og interesse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

I EGs tidligere historie var der et venligt medlem ved navn Rejsenetværk, som arrangerede ture til Tyskland, og også andre fælles arrangementer. 
Det kom er nogle lange, detaljerede og interessante indlæg ud af. Der var også andre der lavede lignende. 

Måske kan Rejsenetværks beretninger søges frem her på forum. 
Og mon ikke der er en del grupper på EG som i al stilhed stadig fylder en bil og kører til Tyskland til lidt fælles fedtning af pomfritten? 

Fandt lige denne 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej alle sammen, jeg kunne godt planlægge en tur til det tyske. Jeg har begået mig en del i Tyskland og kender efterhånden en del steder. 

det at finde en dato samt, hvor langt tid vi skal være afsted kan vi aftale når vi ved, hvor mange vi bliver. Der er plads til 4 i bilen ellers bliver det alt for trist en oplevelse.

Jeg tænker vi kan starte med at sige fra torsdag til søndag, da det er noget af en køretur, alt efter hvor vi skal hen og kommer fra. Lige meget hvad skal det være en hyggelig køretur uden stress og deadlines. 
 

vi kan prøve at se om vi kan nå det til en gang i Q1- start-Q2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, den 26.10.2022 at 13:31:

I EGs tidligere historie var der et venligt medlem ved navn Rejsenetværk, som arrangerede ture til Tyskland, og også andre fælles arrangementer. 
Det kom er nogle lange, detaljerede og interessante indlæg ud af. Der var også andre der lavede lignende. 

Måske kan Rejsenetværks beretninger søges frem her på forum. 
Og mon ikke der er en del grupper på EG som i al stilhed stadig fylder en bil og kører til Tyskland til lidt fælles fedtning af pomfritten? 

Fandt lige denne 

 

Jeg læste også hans super beskrivelser, hvorfor mon han ikke er her mere?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange tak for at jeg i denne tråd blev bragt i venlig erindring, først under min 5 måneders karantæne.
Siden under min frivillige forlængede exit over ca 1,5 år, hvor jeg i en tid med nedlukning og siden krig var sådan ret ligeglad med det hele.
Og bare syntes at det er en lortetid vi lever i, og at verdens tilstand er ad helvede til.

Det kan konstateres at jeg nu er vendt tilbage, og igen bidrager aktivt i forum.

Mit ærinde har siden min tilbagevenden på EG, været at udvikle et nyt netværk til nye fællesrejser.
For at vi sammen besøger FKK klubber.

Jeg har ingen kontakt til tidligere bekendte fra tidligere netværk, som jeg tidligere rejste sammen med.

Jeg har uden held siden min tilbagekomst på EG oprettet flere efterlysninger, med oplæg til mulige fællesrejser.
Særligt med henblik på 6 ugers ferie som jeg havde i vente, men som jeg nu har afholdt uden at jeg opnåede kontakter til et nyt netværk forinden.

Jeg har derfor ikke selv mulighed for at kunne deltage indenfor den nærmeste fremtid, hvis I finder sammen om at tage på tur sammen.

Men jeg vil rigtig gerne kontaktes alene med henblik på at lære nogle at kende.
Som jeg kan mødes med for at planlægge nye ture, når muligheden byder sig for mig i det nye år.

Jeg er også gerne behjælpelig med inspiration til andres ture, som jeg ikke selv vil kunne deltage i.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Koreaneren skrev, for 31 minutter siden:

Jeg kunne godt være frisk på en forlænget weekend tur til en FKK klub 

Tusind tak for interessen :)

Desværre så er jeg pt i forbindelse med et jobskifte, måske af midlertidig karakter udfordret af en skiftende kalender på kort sigt.

Jeg er derfor pt ikke i stand til at at planlægge og træffe aftaler så lang tid i forvejen som jeg har kunnet hidtil.

Hvad er dit korteste varsel for planlægning af og gennemførelsen af en forlænget FKK weekend?
Over 3 - 4 overnatninger tænker jeg.

Det er mit indtryk at du bor i Jylland mens jeg bor i København, hvilket også gør det til en større udfordring at etablere en brugbar kontakt.

Jeg tager gerne en overnatning i Århus for at møde dig, og eventuelt flere sammen hvis du ikke har noget i mod det.
Ellers så kan vi godt mødes bare dig og mig.

Som jeg ser det så begynder mulighederne i nye fællesrejser med at etablere netværket til det, og muligheden for at være i kontakt i netværket.
Også uden som det første at have et konkret rejseprojekt klar, til at kunne føres ud i livet.

Har vi først netværket, så må det som jeg ser det komme an på mulighederne som de vil kunne vise sig over tid.

Muligheder der ikke børe bero på hvem der kan deltage, heller ikke om jeg kan.
Men det bør bero på mulighederne i at mindst 2 vil kunne rejse sammen, og derfor også kan vise at et nyt netværk kan omsættes til nye fælles rejser fremadrettet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville kunne gøre det cirka med 2-4 ugers varsel, afhængig af hvor destinationen går hen. 
 

Vi kunne også sætte et teams/skype møde op som første instans, det ville være en mulighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Koreaneren skrev, for 33 minutter siden:

Jeg ville kunne gøre det cirka med 2-4 ugers varsel, afhængig af hvor destinationen går hen. 
 

Vi kunne også sætte et teams/skype møde op som første instans, det ville være en mulighed

Tak for forslaget om et teams/skype møde!
Men hvis du ikke har noget i mod det, så vil jeg egentlig gerne tage turen til Jylland med eller uden overnatning.
For at mødes personligt med dig i stedet.

Jeg kan se i min pt gældende vagtplan, som for tiden kan ændres nærmest fra dag til dag, at der har jeg måske en mulighed?

Det skal jeg imidlertid afklare med min arbejdsgiver om jeg kan eller ikke, for pt er der en gensidig forventning om at jeg er tilgængelig uanset gældende vagtplan.
Begge parter håber at der viser sig mulighed for, at jeg igen kan få en mere stabil kalender der holder uger frem i tiden.

Med alle forbehold, og du skal heller ikke love noget pt!

Der ser det ud til at jeg vil kunne rejse ud torsdag den 1/2 med hjemrejse søndag den 4/2.

Helst med ankomst hjemme inden kl 20 søndag den 4/2.

Hvis du kan give et foreløbigt tilsagn, så kan jeg mødes med dig i Jylland lørdag den 20/1.
Med forbehold for at jeg kan få klar bane til at kunne rejse de nævnte datoer.

Jeg kan tage en laptop med, og i princippet være i stand til at købe flybillet og hotelovernatning under et møde som vi har sammen.

Hvis alle disse forbehold er no go, så forstår jeg det godt!
Men jeg håber at du kan finde sammen med andre også, og ikke kun mig.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 10 timer siden:

Tak for forslaget om et teams/skype møde!
Men hvis du ikke har noget i mod det, så vil jeg egentlig gerne tage turen til Jylland med eller uden overnatning.
For at mødes personligt med dig i stedet.

Jeg kan se i min pt gældende vagtplan, som for tiden kan ændres nærmest fra dag til dag, at der har jeg måske en mulighed?

Det skal jeg imidlertid afklare med min arbejdsgiver om jeg kan eller ikke, for pt er der en gensidig forventning om at jeg er tilgængelig uanset gældende vagtplan.
Begge parter håber at der viser sig mulighed for, at jeg igen kan få en mere stabil kalender der holder uger frem i tiden.

Med alle forbehold, og du skal heller ikke love noget pt!

Der ser det ud til at jeg vil kunne rejse ud torsdag den 1/2 med hjemrejse søndag den 4/2.

Helst med ankomst hjemme inden kl 20 søndag den 4/2.

Hvis du kan give et foreløbigt tilsagn, så kan jeg mødes med dig i Jylland lørdag den 20/1.
Med forbehold for at jeg kan få klar bane til at kunne rejse de nævnte datoer.

Jeg kan tage en laptop med, og i princippet være i stand til at købe flybillet og hotelovernatning under et møde som vi har sammen.

Hvis alle disse forbehold er no go, så forstår jeg det godt!
Men jeg håber at du kan finde sammen med andre også, og ikke kun mig.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Umiddelbart er datoerne fine. Jeg er også fint klar på et møde i virkeligheden så at sige.

hvilken destination havde du i tankerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Koreaneren skrev, for 8 timer siden:

Umiddelbart er datoerne fine. Jeg er også fint klar på et møde i virkeligheden så at sige.

hvilken destination havde du i tankerne?

Nu har jeg skrevet til min chef og spurgt om vagtplanen den holder, og så må vi se hvad svaret bliver.

Hvilken by vil du mødes i, hvis jeg tager toget fra København for at møde dig lørdag den 20/1?

Måske du får behov for en overnatning i København for at kunne rejse torsdag den 1/2, hvis vi kommer afsted?

Jeg vil gerne besøge FKK Hawaii i Ingolstadt

Som det kan læses i mine bidrag i tråden med en anmeldelse af et besøg hos FKK Hawaii, der vil det indebære tidsforbrug med offentlig transport og overnatninger.
Som kan gøres billigere hvis vi vælger en anden destination end München.

Fundet på:

Momondo.dk
https://www.momondo.dk/ 

København til München
Tur/retur, 1 rejsende

Lufthansa
CPH → MUCtor. 1. feb.
Direkte • 1t. 40min.
13:25 - 15:05(1t. 40min.)
Kastrup (CPH) - München (MUC)

Lufthansa
MUC → CPHsøn. 4. feb.
Direkte • 1t. 40min.
11:05 - 12:45(1t. 40min.)
München (MUC) - Kastrup (CPH)

Billigste tur retur billet 1427 kr
Direkte uden skift

Jeg anbefaler at vi bestiller og betaler direkte på flyselskabers hjemmeside, da jeg har dårlige erfaringer med mellemhandlere via Momondo.

Vi har 3 klubber som vi kan vælge imellem i München,
Som vi vil kunne nå et besøg på torsdag den 1/2.

Bayern
https://www.fkk24.de/fkk-saunaclubs#bayern 

Ingen af dem ville jeg personligt rejse til München, for alene at besøge disse klubber.

Men jeg vil gerne rejse til München hvis vi gør det for at kunne inkludere et besøg hos FKK Hawaii i Ingolstadt.

Et alternativ med en god logistik og økonomi i, vil kunne være Wien med flere klubber!

FKK CLUBS IN WIEN
https://www.fkk24.de/fkk-saunaclubs/wien 

Fundet på:

Momondo.dk
https://www.momondo.dk/ 

København til Wien
Tur/retur, 1 rejsende
Austrian Airlines
CPH → VIEtor. 1. feb.
Direkte • 1t. 45min.
09:50 - 11:35(1t. 45min.)
Kastrup (CPH) - Wien-Schwechat (VIE)
Austrian Airlines

VIE → CPHsøn. 4. feb.
Direkte • 1t. 45min.
15:05 - 16:50(1t. 45min.)
Wien-Schwechat (VIE) - Kastrup (CPH)
Austrian Airlines 

Billigste tur retur billet 690 kr
Direkte uden skift 

Det er også en mulighed at satse på Köln via Düsseldorf!

Nordrhein-Westfalen
https://www.fkk24.de/fkk-saunaclubs#nordrhein-westfalen 

Der er også gode og billige afgange til med fly fra København.

En god søge portal til valg af hotel, særligt for at finde hoteller nærmest en hovedbanegård:

Hrs.de
https://www.hrs.de/ 

Når jeg har fundet det hotel jeg vil bo på, så booker og betaler jeg altid på hotellets egen hjemmeside hvis det er muligt.
Så sparer hotellet et åger gebyr til en søgeportal.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg fået afklaret min kalender, og jeg har fri bane fra og med torsdag den 1/2 til og med søndag den 4/2 :)

@ Koreaneren
Du har modtaget en PB

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desværre glippede muligheden for at komme på tur  med en bruger mellem torsdag den 1/2 og søndag den 4/2.

Men jeg har mulighed for både at tage toget til Fredericia for at blive samlet op på udturen og sat af på hjemturen.

Til Hamburg fra København.

Så kan jeg betale til en delekørsel.

Jeg har fundet et muligt hotel i Hamburg.

Jeg kan også tage toget til Hamburg fra København og blive samlet op i bil i Hamburg, eller dele en taxi med andre til og fra Harmony.

Det er ikke den tur jeg helst vil på, men der er meget lidt tid at løbe på,.

Det er den nemmeste tur at arrangere med kort varsel.

Er I nogle der vil med til Hamburg/Harmony indenfor de nævnte datoer?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Easterneuropeplease skrev, for 47 minutter siden:

Øv hvor ærgerligt at høre.

Jeg kan desværre ikke være med på den slags ture, men håber at det løser sig.

Ellers tag da afsted selv…god tur!

Ja det ser det også ud til at jeg bliver nødt til, hvis jeg gerne vil af sted.

Jeg havde håbet på lidt mere held med at opnå nye kontakter til nye fælles ture, da jeg efter lang tids fravær vendte tilbage til EG.

Det opnår jeg muligvis aldrig igen?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Easterneuropeplease skrev, for 10 minutter siden:

Jeg vil gerne mødes til en øl og lidt mad i København en dag, og tale om mulighederne, men lad os tage den i privat besked indtil videre.

Ok

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 21.1.2024 at 06:42:

Desværre glippede muligheden for at komme på tur  med en bruger mellem torsdag den 1/2 og søndag den 4/2.

Men jeg har mulighed for både at tage toget til Fredericia for at blive samlet op på udturen og sat af på hjemturen.

Til Hamburg fra København.

Så kan jeg betale til en delekørsel.

Jeg har fundet et muligt hotel i Hamburg.

Jeg kan også tage toget til Hamburg fra København og blive samlet op i bil i Hamburg, eller dele en taxi med andre til og fra Harmony.

Det er ikke den tur jeg helst vil på, men der er meget lidt tid at løbe på,.

Det er den nemmeste tur at arrangere med kort varsel.

Er I nogle der vil med til Hamburg/Harmony indenfor de nævnte datoer?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Jeg kører til Harmony fra Aalborg i morgen tidlig, men jeg kører hjemad igen om aftenen. 
 

men hvis du er i Hamborg til den tid kan vi evt. mødes i klubben :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Deether skrev, for 37 minutter siden:

Jeg kører til Harmony fra Aalborg i morgen tidlig, men jeg kører hjemad igen om aftenen. 
 

men hvis du er i Hamborg til den tid kan vi evt. mødes i klubben :)

Tak, men det kan jeg ikke.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Checker ind på FKK Sharks on and off hen over den næste uges tid. Skulle der være nogen herfra, som har fået samme ide, og som synes, at det kunne være hyggeligt at mødes i klubben, er du/I velkomne til at smide en linje på PM :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...