Hop til indhold
Signor Cuoco

Når en ny GP ligner din gamle kæreste..way back!

Recommended Posts

Et stik i hjertet. To stik. Også tre.

Det mærkes i de sjældne tilfælde, hvor en ny GP, der fuldstændig ligner ens gamle kæreste, dukker op. Minder fra way back toner frem. Ud af det blå er man der igen...Trods de 40 år der er gået.

For mig skete det i dag i skikkelse af Hellen Aguillera fra Brasilien. Hun ligner på en prik min skønne A fra Lissabon, dengang sidst i 1980-erne. Kors hvor den pige lærte mig meget. Hellen er flot anmeldt i dag af først Spoonman og siden Mr1Shot, og tak for det. 

Tror at nogle  vil finde mit indlæg lige lovlig sentimentalt. Især brødre i 40-50 års alderen. I skal bare vide, at det ikke varer længe, før I også bliver sentimentale. Derfor tror jeg også, at der er mænd omkring de 60 herinde, som genkender de stik i hjertet, jeg fik i dag. Vi er alle bløde - inderst inde.

Jeg er under alle omstændigheder på vej til Hellen, så må vi se, hvordan det går. 

Måske skriver jeg om dette møde. Hvis jeg tør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var sentimental en gang, men det var kedeligt - så nu er jeg det ikke mere. Derimod melankoli - et tilstand som ikke opskattes tilstrækkeligt.

Nej, jeg har stadig tilbage at møde en GP som minder mig om en kæreste. Tror aldrig det vil ske. 

Men glæder mig til at læse om dit møde med Hellen/kæresten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

O-o-o-ooh ja, tror nok jeg kender det ... ;)

Det med, at den GP rammer en nerve fra gamle dage!
Ikke så meget det at hun 'ligner på en prik' (det har jeg ikke oplevet), men mere kombinationer af udseende, væremåde, personlighed og omstændigheder ... 
Oii, det kan være noget bøvl, det kan i hvert fald fylde en del i en periode ...
Men kan faktisk ikke helt finde ud af om det er godt eller skidt, det siger i hvert fald noget om een selv og hvad man går efter ... 
For mig er det ikke gamle kærester - jeg har kun haft een, og der var ikke rigtig gode minder .. men det handler om piger jeg i tidens løb har været vilde med ... 

Jeg vil sige jeg har oplevet det to gange, og det 'sætter' sig meget mere end de andre piger jeg har besøgt ... 

Synes da ikke det gør noget man er sentimental ... 
Det har jeg altid været .. 
Og man skriver jo ikke noget dårligt om nogen, og skader da næppe heller sig selv ... 
Vi er jo alle mennesker af kød, blod og følelser, og vi har alle vores mærkelige vinkler ...
Og jeg kan ikke se, at det skader at andre ved lidt om det ..
Hvis de ikke gider vide det, kan de jo bare la' vær' med at læse det ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 6 minutter siden:

Jeg var sentimental en gang, men det var kedeligt

Det er da ikke spor kedeligt .. så kan man sidde og drive til sentimental pop/rock i læssevis ... 
Herligt ...
Men så ka' du ikke li' bandet "Death Cap for Cutie"
De er sande mestre i sentimentalitet og vemod, og det osse så det driver ned ad væggene ... 
Fuldstændig vildt at Ben Gibbard kan blive ved med at græde tårer i stride strømme over gammel kærlighed og gamle steder - nu for 30. år i træk.
Æ-æ-æ-ælsker det band ... 

Melankoli - uha nej nej nej .. 
Mit liv er een lang kamp for at hive mig selv op ved hårene fra en melankolsk sump ...
Hint: Procol Harum: "A Rum's Tale" 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 25 minutter siden:

Hint: Procol Harum: "A Rum's Tale" 

Are you selling your memoirs?

I might be interested.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest covfefe
Signor Cuoco skrev, for 4 timer siden:

Et stik i hjertet. To stik. Også tre.

Det mærkes i de sjældne tilfælde, hvor en ny GP, der fuldstændig ligner ens gamle kæreste, dukker op. Minder fra way back toner frem. Ud af det blå er man der igen...Trods de 40 år der er gået.

For mig skete det i dag i skikkelse af Hellen Aguillera fra Brasilien. Hun ligner på en prik min skønne A fra Lissabon, dengang sidst i 1980-erne. Kors hvor den pige lærte mig meget. Hellen er flot anmeldt i dag af først Spoonman og siden Mr1Shot, og tak for det. 

I know the feeling. It happened to me 2 years ago. Interesting enough, it was (another) GP from Brazil looking pretty much like my gf from the mid-80s.

Redigeret af covfefe
small addition

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 22 timer siden:

Are you selling your memoirs?

Tjooh .. jeg er da ikke helt kold over for ideen ... 

Selv om jeg er en ret ængstelig og forsagt mand, og ad eet spor har levet et såre almindeligt og forudsigeligt liv ... 
.. så har jeg ad andre spor levet et liv, hvor jeg har truffet temmelig en del mennesker med helt deres egen tilgang til tilværelsen ... 
.. og det er slet ikke med vilje jeg har mødt dem, de er bare sådan kommet tumlende ... 
Så jo, der er en del at fortælle om - det har ikke været kedeligt, må jeg erkende ... 
På trods af - eller snarere fordi - det ikke er gået sådan l-i-g-e efter diverse planer ...

Der er nogen der en gang har sagt:
"What doesn't kill you give you a lot of bad coping strategies and a very dark sense of humour" ...
Og det kan jeg kun gi' dem ret i ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest covfefe
Signor Cuoco skrev, den 15.10.2022 at 21:55:

For mig skete det i dag i skikkelse af Hellen Aguillera fra Brasilien. Hun ligner på en prik min skønne A fra Lissabon, dengang sidst i 1980-erne.

Just another thought, as your gf in the late 80's was Portuguese and the GP is from Brazil: your gf could have married a Brazilian (not so unlikely) and the GP would be their daughter. This would be a nice story to tell. The story is most likely not true, but as a widely unknown saying goes: "Don't let a good story suffer from the truth." ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
covfefe skrev, for 8 timer siden:

Just another thought, as your gf in the late 80's was Portuguese and the GP is from Brazil: your gf could have married a Brazilian (not so unlikely) and the GP would be their daughter. This would be a nice story to tell. The story is most likely not true, but as a widely unknown saying goes: "Don't let a good story suffer from the truth." ;-)

Good point! 

I like the idear. And shall visit Hellen soon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest covfefe

Just to add a final thought, although most unlikely: the Brazilian GP could be your own daughter looking very much like her mother A from Lisbon. And the mentioned Brazilian father is not her biological father. In Max Frisch's novel, the protagonist Walter Faber had a love affair with the much younger Sabeth who then turned out to be his own daughter,  https://en.wikipedia.org/wiki/Homo_Faber_(novel)

Del dette indlæg

Link til indlæg
covfefe skrev, for 49 minutter siden:

Just to add a final thought, although most unlikely: the Brazilian GP could be your own daughter looking very much like her mother A from Lisbon. And the mentioned Brazilian father is not her biological father. In Max Frisch's novel, the protagonist Walter Faber had a love affair with the much younger Sabeth who then turned out to be his own daughter,  https://en.wikipedia.org/wiki/Homo_Faber_(novel)

I shall read that...og just remembered "Lolita". A must read too in times like these

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...