Bundstokken 2138 Skrevet 2. November, 2013 Meget a'propos denne streng hvor enkelte kommentatorer er inde på emnet handlede piger: viewtopic.php?f=16&t=9613 er denne artikel i dag i information : "Sådan ser en typisk dag i Valentinas liv ud: Hun står op ved titiden (lidt senere, hvis hun har været i byen aftenen før – Rosie McGee’s er det foretrukne sted) og hænger ud i lejligheden, en toværelses, hun deler med en veninde, hun har mødt på Istedgade. Hun rydder lidt op, snakker med sin datter, spiser en skive brød med salami. Nogle gange laver hun traditionel rumænsk mad, andre gange mødes hun med nogle veninder og går på café på Vesterbrogade. Hun bestiller næsten altid en iskaffe." http://www.information.dk/477185 Giver den ikke lidt stof til eftertanke til dem der ser en handlet pige i enhver gadepige ?? Venligst Spunsen/Bundstokken :geek: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. November, 2013 Det gør det vel nok, Bundstok, men det er vel ikke alle, der er lige trænede til at spotte disse forhold? Jeg er det i hvert fald ikke. Nu er det imidlertid ikke aktuelt for mig, da jeg ikke kunne drømme om at samle en "gadepige" op. Beskrivelsen, som du refererer til, tyder dog ikke på, at der er tale om det, som jeg forstår ved en "gadepige". Dertil er forholdene lidt for ordnede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 3. November, 2013 Meget a'propos denne streng hvor enkelte kommentatorer er inde på emnet handlede piger: viewtopic.php?f=16&t=9613 er denne artikel i dag i information : "Sådan ser en typisk dag i Valentinas liv ud: Hun står op ved titiden (lidt senere, hvis hun har været i byen aftenen før – Rosie McGee’s er det foretrukne sted) og hænger ud i lejligheden, en toværelses, hun deler med en veninde, hun har mødt på Istedgade. Hun rydder lidt op, snakker med sin datter, spiser en skive brød med salami. Nogle gange laver hun traditionel rumænsk mad, andre gange mødes hun med nogle veninder og går på café på Vesterbrogade. Hun bestiller næsten altid en iskaffe." http://www.information.dk/477185 Giver den ikke lidt stof til eftertanke til dem der ser en handlet pige i enhver gadepige ?? Venligst Spunsen/Bundstokken Tja, jeg synes stadig om det er 1 ud af 10 eller 1 ud af 100 piger er handlede eller mishandlet er det 1 piger for meget, jeg støtter ikke disse bagmænd. Bagmændene tjener gode penge og deres forretninger blomstrer, så det hænger ikke sammen med at der er få handlede piger, måske ikke så mange i lille Danmark som i andre EU-lande. Pigen i som står frem her kom til Danmark frivillige mod en forventning om at finde en mand, som skulle give adgang til et "bedre" liv. Det er tankevækkende at de fleste østpiger har et sygt familie medlem som de skal hjælpe eller forsøge ??? Den historie støder jeg tit på. Det skal dog siges at jeg har ikke fordomme overfor østpiger jeg kender mange østpiger fra klubberne, jeg er overbevidst om at handlede kvinder findes, om det er i større eller mindre omfang så bør det forhindres og vi bør ikke støtte disse bagmænd. »Mange tror, at rumænske kvinder, der arbejder med prostitution, er dumme og hjælpeløse. Men rumænske kvinder er virkelig kvikke. De gør, hvad de mener, er godt for dem. De lærer af deres erfaringer,« siger hun. »Sådan nogle kampagner får det til at se ud, som om alle udenlandske prostituerede får stjålet deres penge og får bank og bliver voldtaget hver dag. Jeg siger ikke, at det ikke eksisterer, men det er undtagelsen. De generaliserer ud fra undtagelser. Jeg kender de første 100 kvinder, der har haft det her job – i Danmark, Italien, Frankrig, Spanien, Schweiz – og jeg har aldrig hørt den slags historier.« Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 3. November, 2013 Tja, jeg synes stadig om det er 1 ud af 10 eller 1 ud af 100 piger er handlede eller mishandlet er det 1 piger for meget, jeg støtter ikke disse bagmænd. Bagmændene tjener gode penge og deres forretninger blomstre, så det hænger ikke sammen med at der er få handlede piger, måske ikke så mange i lille Danmark som i andre EU-lande. Nille, mener du at det kun er "gadepiger" som har bagmænd, som tjener gode penge? Jeg husker en meget malende beskrivelse af en bordelfatter i det vistnok vestjyske, hvor to tre danske fyre, hvor af den ene skrev anmeldelsen. Den bordelfatter får ud fra min naive mening sine procenter, eller sin husleje. Det kan man sige er en meget god ting for samfundet, for selvfølgelig husker kan at betale skat osv. Ud fra mine og andres erfaringer er der snesevis eller hundredvis, eller måske endnu flere, som gennem de sidste mange år har svoret gedigne kasser på at hente bl. a. thaipiger til Danmark. Hvad siger du til det, Nille? God søndag til alle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 3. November, 2013 Nille, mener du at det kun er "gadepiger" som har bagmænd, som tjener gode penge? Jeg husker en meget malende beskrivelse af en bordelfatter i det vistnok vestjyske, hvor to tre danske fyre, hvor af den ene skrev anmeldelsen. Den bordelfatter får ud fra min naive mening sine procenter, eller sin husleje. Det kan man sige er en meget god ting for samfundet, for selvfølgelig husker kan at betale skat osv. Ud fra mine og andres erfaringer er der snesevis eller hundredvis, eller måske endnu flere, som gennem de sidste mange år har svoret gedigne kasser på at hente bl. a. thaipiger til Danmark. Hvad siger du til det, Nille? God søndag til alle. Det er selvf. ikke kun gadepiger som har bagmænd, nogle private lejligheder og massageklinikker har nok også. Gadepiger og østpiger var bare eksempler. Du kan sikkert finde konstellationer med afrikanere, kinesere, thaier, tidligere Sovjet, sydamerikaner osv... Stump, thaipigerne kommer de hertil frivillig ? i håb om at finde en mand eller i håb om at tjene gode penge, de betaler vel bagmændene for at få dem herop eller stifter gæld til bagmændene, pigerne betaler af på gælden ved at arbejde som "pige", det er en af de klassiske fremgangsmåder. Synes I at det er i orden at der er et tæt afhængighedsforhold mellem bagmænd/pimps og pigerne ? Selvom bagmændene/pimpsene behandler pigerne ordentlig (dvs kun tager halvdelen af pigernes penge, ikke slår eller voldtager pigerne, pigerne skal helst se friske og glade ud, for at få flere kunder) synes I disse forretningsmetoder er i orden? Jeg synes ikke det er i orden, det er ulovligt! Vh, god søndag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 3. November, 2013 Stump, thaipigerne kommer de hertil frivillig ? i håb om at finde en mand eller i håb om at tjene gode penge, de betaler vel bagmændene for at få dem herop eller stifter gæld til bagmændene, pigerne betaler af på gælden ved at arbejde som "pige", det er en af de klassiske fremgangsmåder. Synes I at det er i orden at der er et tæt afhængighedsforhold mellem bagmænd/pimps og pigerne ? Selvom bagmændene/pimpsene behandler pigerne ordentlig (dvs kun tager halvdelen af pigernes penge, ikke slår eller voldtager pigerne, pigerne skal helst se friske og glade ud, for at få flere kunder) synes I disse forretningsmetoder er i orden? Jeg synes ikke det er i orden, det er ulovligt! Vh, god søndag. Nille, jeg tjekker thaiprostituerede historier over det meste af verden. Det er ikke så svært som man skulle tro. Der har være sager i DK, hvor piger måske er kommet frivilligt på falske forudsætninger, men man har nemmere ved at finde historierne i udlande som Bahrain, Indien, Australien, Hong Kong, osv. Pudsigt nok er det, som jeg læser tragedierne som nogle thaiprostituerede bliver en del af, meget ofte landsmænd, eksempel til thaiudnyttelserne, som er værst. En af de seneste ting jeg har bearbejdet, var en thai bordelmutter i Brisbane i Australien, som først rejste fra sin datter for at score penge i Australien, senere blev hun bordelmutter, og da datteren hjemme i landsbyen var ved at være gammel nok til at kunne sælges, NI ÅR, kom hun til Brisbane. Hvad ved du Nille, og I andre som læser med, om de kamouflerede bordeller i DK, jeg tænker mest på thaiklinikkerne. Der er "grimme" danske mænd, som sammen med deres thaikoner hiver thaikvinder til DK, ofte for kort tid, skal vi kalde det ophold på turistvisa? Hvor grimme mændene er, ved jeg ikke, men deres thaikoner lever sikkert i DK, som de gør i Thailand. ALT har en pris. Hjælper jeg dig så hjælper du mig- betaler for ydet hjælp. Men jeg tror at de fleste thaiprostituerede ender med at få noget økonomisk ud af det. Men eksempelvis de sager jeg finder fra andre lande, er noget med flybilletter som pludselig er blevet meget dyre, agenten, tyisk en thaikvinde fra samme område som offeret, skal også have sin del af kagen. Osv osv. Til sidst, det er vel i grunden et helt nyt emne, men alligevel prøver jeg: Tror I, at indtægterne for ekstraydelser går ubeskøret til pigen selv? Med mit kendskab til Asien, ved bordelmutter godt hvad der foregår, og hun kræver oplagt sin del af kagen. Det er jo hendes "butik", det er hende som har hjulpet pigen der laver ekstraydelser til de indtægter hun får. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 823 Skrevet 3. November, 2013 http://www.information.dk/477185 Giver den ikke lidt stof til eftertanke til dem der ser en handlet pige i enhver gadepige ?? Det er meget godt at høre at der i hvert fald er mindst 2 af dem, som er frivillige. Personlig holder jeg mig nu alligevel fra gadepiger. Der er bare for meget socialrealisme for mig på en gang og for meget roderi - jeg vil have en ordentlig seng at have sex i, og ikke nogen problemer. Vi Danskere forstår slet ikke hvilken fattigdom nogen af Rumænerne og Bulgarerne kommer fra. Især romaerne (det man kalde zigeunere i gamle dage) har det hårdt. OBS: "Rumæner" og "Roma" bestemt ikke det samme. Men Rumænien har den højeste procentandel af Romaer og de behandler dem elendigt - de lokale vil nok sige at det ikke er helt ufortjent, men lad nu det ligge. Jeg faldt over en tysk dokumentar, der oversat hedder: "På flugt fra Armod - Romaer i Hamburg" http://www.youtube.com/watch?v=H0tkyEKEXSg De her romaer har ikke noget med prostitution at gøre. Basalt set er de en flot moderne "scavengers", daglejere og halv-tiggere, som står ude i kulden hele dagen for at skrabe en 10-20 euro sammen pr dag, for at skaffe penge nok til at bestikke lægerne i hjemlandet til at behandle et sygt familiemedlem, selvom behandling i Rumænien officielt er gratis. Alligevel er indtjeningen langt bedre end i hjemlandet, hvor en månedsløn måske er på 100 euro. At nogen at de piger som har udseendet med sig i stedet vælger at gå ind i den langt højere betalte prostitutionsbranche helt frivilligt er måske ikke så underligt. Også selv om det er på gaden. Prøv at fortælle dem om "stakkels" "Fattig-Carina", som ikke laver en tøddel og brokker sig over at det er svært at klare sig med en udbetaling fra vores andres skattepenge på ca. 2000 euro om måneden. http://www.bt.dk/politik/saadan-ser-hendes-budget-ud Jeg har prøvet at forklare det til nogen Rumænske piger, som arbejde på FKK, hvor de nok trods alt har en højere indtjening end 2000 eur/måned. De fleste troede ikke på mig - nogen blev nærmest vrede - en enkelt spurgte "How do I get up there!". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 4. November, 2013 Jeg faldt over en tysk dokumentar, der oversat hedder: "På flugt fra Armod - Romaer i Hamburg" http://www.youtube.com/watch?v=H0tkyEKEXSg De her romaer har ikke noget med prostitution at gøre. Basalt set er de en flot moderne "scavengers", daglejere og halv-tiggere, som står ude i kulden hele dagen for at skrabe en 10-20 euro sammen pr dag, for at skaffe penge nok til at bestikke lægerne i hjemlandet til at behandle et sygt familiemedlem, selvom behandling i Rumænien officielt er gratis. Alligevel er indtjeningen langt bedre end i hjemlandet, hvor en månedsløn måske er på 100 euro. Jeg er selv blevet overfaldet i en undergrundsbane i af de hovedstæder i den tidligere østbolk. De var fem seks høje mænd, og en lille fyr. De stod på perronen og vente på hvor jeg gik ind i togstammens vogne. Så de kom styrtende op mod mig, de store skubbede og masede, oplagt var det den lille fyr som skulle samle værdierne ind. Det var i februer, jeg havde hårde sko på, og fik sparket den lille som voldsomt, de rigtige steder, at de gav op. Jeg så for et år eller to siden en BBC udsendelse om Romaer i UK. Man skønnede i programmet, at romaer står for 70% af dagskriminaliteten i England. Plus de hiver piger op som tinges til at tigge, roma bagmændene havde store villaer og flotte biler hjemme i "Roma land", de så vi også billeder fra. Så hvis der er nogle romakvinder, som bliver prostituerede, og ligefrem leverer en varer for den gevinst de onår, er det vel en stoooooor fremgang. :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 5. November, 2013 Så er jeg her igen Jeg har lige læst artiklen som begyndte denne tråd. Og jeg dykkede også ned i kommentarerne. Fandt blandt andet denne: Peter Andersen 03. november, 2013 - 20:44 # Ifølge programmet SKAVLAN i går, er pigerne ned til 12 år, fortalte Elise Lindqvist, der hjælper gadeprostituerede i Stockholm. Hvis det er rigtigt, at piger helt ned til 12 år arbejder som gadeprostituerede i Stockholm, er der formodentlig en bag"mand" som trækker i trådene, og tjener penge på at gøre det. PS! Jeg forsøgte uden held at finde Skavlan programmet på YouTube. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 823 Skrevet 5. November, 2013 Så er jeg her igen Jeg har lige læst artiklen som begyndte denne tråd. Og jeg dykkede også ned i kommentarerne. Fandt blandt andet denne: Peter Andersen 03. november, 2013 - 20:44 # Ifølge programmet SKAVLAN i går, er pigerne ned til 12 år, fortalte Elise Lindqvist, der hjælper gadeprostituerede i Stockholm. Hvis det er rigtigt, at piger helt ned til 12 år arbejder som gadeprostituerede i Stockholm, er der formodentlig en bag"mand" som trækker i trådene, og tjener penge på at gøre det. PS! Jeg forsøgte uden held at finde Skavlan programmet på YouTube. "Skavlan" er et "Populär talkshow med Fredrik Skavlan", som sendes på Sveriges Television. http://www.svtplay.se/skavlan Jeg tror at du skal tage de udsagn med samme gran salt, som hvis Danmarks Radio inviterede en person fra Reden ind for at forklare om hvordan "al" prostitution foregår. Bare med endnu flere fordomme og røverhistorier og endnu mindre fakta-tjek. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 5. November, 2013 A'propos rumænske gadepiger så har Kbh's Politi netop rejst tiltale om menneskehandel vedrørende netop rumænske gadepiger. Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/112/article2140483.ece En ting er at det er dybt forkasteligt, at bagmænd bruger trusler, vold og vildfarelser (hvad det så end dækker over!??). Sådanne bagmænd burde spærres inde i et russisk fængsel i Sibirien, og nøglen smides væk!!! Men dertil skal dog siges, at pigerne formentligt er kommet frivilligt hertil, velvidende at de skulle arbejde som prostituerede, idet artiklen siger, at de "blev rekrutteret i deres hjemland" Så de er først efterfølgende blevet udsat for trusler/vold/vildfarelser mv. Og dette er vel IKKE menneskehandel?? Desværre kan man ikke lade være med at mistænke politiet for at gå visse politikkeres ærinde, så disse politikere kan bruge disse "menneskehandel"-sager som argumentation for et fremtidigt sexkøbs-forbud. :( Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 5. November, 2013 Men dertil skal dog siges, at pigerne formentligt er kommet frivilligt hertil, velvidende at de skulle arbejde som prostituerede, idet artiklen siger, at de "blev rekrutteret i deres hjemland" Så de er først efterfølgende blevet udsat for trusler/vold/vildfarelser mv. Og dette er vel IKKE menneskehandel?? Det kan du godt have ret i, afhængigt af hvordan man vælger at definere begrebet menneskehandel. Men jeg synes egentlig ikke at det har nogen relevans, hvad forløbet har været og hvor bevidste pigerne har været om arbejdets karakter og indhold, inden afrejsen fra hjemlandet. Pigernes situation er jo i sidste ende den samme: De tvinges til at prostituere sig, under forhold de ikke selv har kontrol over... det er i mine øjne slaveri, uanset hvad optakten har været. Men jeg er enig i at der burde være en straf til disse bagmænd og deres håndlangere, som var til at tage og føle på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 6. November, 2013 Pigernes situation er jo i sidste ende den samme: De tvinges til at prostituere sig, under forhold de ikke selv har kontrol over... det er i mine øjne slaveri, uanset hvad optakten har været. "Tvinges under forhold de ikke selv har kontrol over" - desværre er en sådan definition meget "blød"/udefinerbar hvis man taler jura. Hvornår tvinges man? Hvornår har man ikke selv kontrol? Jeg må indrømme, at jeg definerer menneskehandel, sådan som ordet giver udtryk for. Dvs. handel med mennesker. Et mennesker bliver købt/solgt som en anden materiel ting. Og ejeren kan gøre hvad de vil med deres ejendom! Jeg tror også, at den gængse befolkning definerer menneskehandel således. Det er ikke mange år siden, at TV2 havde en dokumentar, hvor en journalist tog til Bukarest(mener jeg) og reelt købte en roma-pige på ca. 17 år for ca. dkr. 12.000, som derefter skulle være journalistens ejendom. Han fik overdraget hendes pas, id mv. Dette mener jeg er menneskehandel. (journalisten overdrog efterfølgende pigen til en hjælpeorganisation) Problemet er, at hvis man siger at prostituerede piger som bliver udsat for trusler/vold fra deres alfonser, er menneskehandlede, så vil mange danskere tro, at der er tale om ovenstående definition. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 6. November, 2013 Kære Filosoffen, hvis der er tale om groft overgreb, hvor mennesker fratages deres menneskerettigheder, er det vel lige meget hvad vi kalder det. Burmesiske piger, meget ofte mindreårige, lokkes af bagpersoner, som meget ofte er kvinder, lokkes med illegalt job i Thailand, ikke et ord til pigerne eller deres forældre om prostitution. Når de ankommer illegalt til en af de thailandske grænsebyer, det kan være Mae Sot eller Renang, sælges pigerne til lokale bordeller, mange af de ganske unge piger er jomfruer, det skal koste kassen, nogle af jomfruerne sendes til Phuket før eller efter at de har haft de første mænd. I de samme grænsebyer sendes mænd over grænsen med løfte om jobs på fabrik, eller som fiskere, der er mange eksempler på at burmesiske mænd er holdt som slaver i fabrikker i grænsebyerne eller i Bangkok. Nogle gange opdages slaverne officielt først, når fabrikken brænder, slaverne kan ikke komme ud, der er tremmer for vinduer og døre, og slaverne indebrænder. I Laos er der bagpersoner som låner penge til fattige familier i en akut situation. Lånet kan være på hvad der svarer til 3.500 kr. Som pant får bagpersonen en datter som skal arbejde i Thailand. Forældrene for en sang om jobs som servitrice, opvasker, eller på fabrik. Pigerne ryger lige til grænsebyerne, og hvis de er jomfruer, venter de bare på det højest mulige bud. I Udon Thani var der et lille sted med karaoke lige overfor farangs spiserestauranterne. Det var et af de steder, hvor jomfruerne ventede på at blive solgt som jomfruer. Typisk var det japanske eller koreanske mænd som ankom til Bangkok, hvor de bestilte ét styk ubrugt mindreårig pige. Er det menneskehandel? Jeg ved det ikke, men forbandet er det. I alle de thailandske grænsebyer hele vejen rundt, fra Burma over Laos til og md Cambodja (hvor mange af pigerne er importeret fra Vietnam, er der bordeller, med piger som er ankommet til Thailand under falske forudsætninger. Når eventuelle mødomme er smuttet, trækkes pigerne rundt fra by til by, lokale bordeller, hvor de bliver fem seks uger, inden de rykker videre. Ind i mellem ankommer politi fra Bangkok, det kongelige politi, men meget ofte er bordellerne adviseret. Så pigerne puttes væk. De lokale politifolk lever delvist af at frede de lokale bordeller. Det er derfor, at politiet i Bangkok er tvunget til at rykke ud. Og de gør det tit k u n fordi vestlige menneskerettighedsorganisationer fra bl. a. FN, tager ud og tjekker bordellerne. I Udon Thani hed eller hedder gaderne Schoolgirl Street (Øgenavn brugt af vesterlændinge), eller Soi 2, Soi 3, eller Soi 7. Soi betyder gade på thai. Osv osv. Og det er her jeg mener at det er ligegyldigt hvilke udtryk man bruger, menneskehandel, eller hvad, forkasteligt er det bare. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 6. November, 2013 "Skavlan" er et "Populär talkshow med Fredrik Skavlan", som sendes på Sveriges Television. http://www.svtplay.se/skavlan Jeg tror at du skal tage de udsagn med samme gran salt, som hvis Danmarks Radio inviterede en person fra Reden ind for at forklare om hvordan "al" prostitution foregår. Bare med endnu flere fordomme og røverhistorier og endnu mindre fakta-tjek. Frej- fra den første dag jeg var med her på EroGuide har jeg været forbløffet over, hvor let de fleste brugere tager de forskellige emner der handler om udnyttelse af andre mennesker. Og nu slår du det hen, at en kvinde i Sverige i et populært talkshow har fortalt, at rumænske piger helt ned til 12 år arbejder som gadeprostituerede. Den slags påstande skal man ikke tage alvorligt, mener du. Eller ikke så alvorligt som hvis det var bragt af DR. Daags dato har jeg fundet et telegram fra Reuter tror jeg det var, som fortæller om politifolk og lignende i Vietnam og Los, som er dybt involveret i mennskehandel, bl. a. med salg af mindreårige piger til prostitution. Det foregår altså. Og bare fordi folk i DK eller Sverige omtaler problematiske eksempler på udnyttelse af piger og kvinder, og samtidigt er modstander af prostitution eller køb af sex, så kan det godt være, at det de fortæller af uhyrligheder, er sandt. Måske ikke i alle tilfælde, men bare fordi vi ikke ser det selv, det virkeligt grimme, kan det sagtens eksistere. Jeg kommer så i tanke om to piger fra min egen hjemby. Den ene var Fonvig sagen, jeg gik i klasse med hendes lillebror. Hun endte i narko prostitutionsmiljøet ved Halmtorvet, ble kidnappet, osv. Husker ikke sagen i detaljer. Den anden var en purung pige som trak for at få narko, hun var omkring de 13, i vores lille trygge Danmark. Begge sager er fra 70erne eller der omkring. Først i 80erne kørte en meget kendt sportsmands stedmor til nabobyen, tævet på plads af sin ikke danske mand. Jeg kom inden mit møde med kvinden i hendes massageklinik, i hendes og mandens hjem til enkelte fester. Ok, til en enkelt af festerne var hun udstyret med et farverigt øje, var gået ind i en dør , men mere tænkte jeg ikke over det, indtil den dag jeg besøgte en klinik, og det var en af mine venner, der åbnede døren Uhyrlige ting foregår altså, uanset om der er politikere der vil kriminalisere køb af sex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 6. November, 2013 Kære Filosoffen, hvis der er tale om groft overgreb, hvor mennesker fratages deres menneskerettigheder, er det vel lige meget hvad vi kalder det. Mht. at de at straffe mennesker der står bag sådanne handlinger, er vi fuldkommen enige. Men når det kommer til, hvad der skal laves politisk spin på, og derved i hvilken retning lovgivningen skal udvikle sig, så er det en anden sag. De sager du fremkommer med fra Thailand er ganske vederstyggelige, og her er der uden tvivl tale om menneskehandel med børn I disse tilfælde vil jeg ønske at helvede eksisterer, og at disse mennesker vil stå forrest i køen til evige pinsler heri Men det er jo ikke det der er sagen med de rumænske gadepiger. Her taler vi om voksne mennesker der - formentligt - har været indforstået med at det drejede sig om prostitution, inden de sagde ja til at tage med. De er ikke købt af en sælger, for efterfølgende at blive udlejet på gaden/bordel, og efter endt brug, bliver solgt videre (som vel er tilfældet med de Thailandske børn??) Der er/bør være en grænse mellem skrupelløs alfonseri, hvor vold/trusler mv. er en del af det og så decideret menneskehandel. Det er vigtigt at have denne nuancering, da man ellers politisk let kan komme til at lave en "indsats" mod noget helt forkert. I Danmark er der sikkert også prostituerede piger der pga. af narkogæld ell. lign.bliver truet af en narkohandler/rocker/pengeudlåner til at arbejde som prostitueret. Men disse mennesker vil jo ikke blive straffet som menneskehandlere. Og en politisk drevet "indsats" mod menneskehandel vil næppe gøre nogen forskel for sådanne situationer. Bemærk, at jeg mener at BÅDE menneskehandlere OG skrupelløse alfonser skal straffes HÅRDT!! Det er kun i forhold til det politiske spin, lovgivning og sociale indsatser, at det er nødvendigt med en klar forskel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 8. November, 2013 Mht. at de at straffe mennesker der står bag sådanne handlinger, er vi fuldkommen enige. Men når det kommer til, hvad der skal laves politisk spin på, og derved i hvilken retning lovgivningen skal udvikle sig, så er det en anden sag. De sager du fremkommer med fra Thailand er ganske vederstyggelige, og her er der uden tvivl tale om menneskehandel med børn I disse tilfælde vil jeg ønske at helvede eksisterer, og at disse mennesker vil stå forrest i køen til evige pinsler heri Men det er jo ikke det der er sagen med de rumænske gadepiger. Her taler vi om voksne mennesker der - formentligt - har været indforstået med at det drejede sig om prostitution, inden de sagde ja til at tage med. De er ikke købt af en sælger, for efterfølgende at blive udlejet på gaden/bordel, og efter endt brug, bliver solgt videre (som vel er tilfældet med de Thailandske børn??) Der er/bør være en grænse mellem skrupelløs alfonseri, hvor vold/trusler mv. er en del af det og så decideret menneskehandel. Det er vigtigt at have denne nuancering, da man ellers politisk let kan komme til at lave en "indsats" mod noget helt forkert. I Danmark er der sikkert også prostituerede piger der pga. af narkogæld ell. lign.bliver truet af en narkohandler/rocker/pengeudlåner til at arbejde som prostitueret. Men disse mennesker vil jo ikke blive straffet som menneskehandlere. Og en politisk drevet "indsats" mod menneskehandel vil næppe gøre nogen forskel for sådanne situationer. Bemærk, at jeg mener at BÅDE menneskehandlere OG skrupelløse alfonser skal straffes HÅRDT!! Det er kun i forhold til det politiske spin, lovgivning og sociale indsatser, at det er nødvendigt med en klar forskel. Ok, Filosoffen. :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg