Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Med mange mænd samlet er sted må nogen vide noget. For år tilbage havde jeg en petroleumsovn. Som ikke duer mere. Så tog i Jem og Fix for at købe en ny. For til min skræk at opdage de nymodens petroleumsovne åbenbart vil ha strøm - det var ikke lige planen i disse sparetider. Den bliver leveret retur imorgen. Har så kigget rundt på nettet mange er med strøm og de som lader til at være uden er mange steder udsolgt. Så nu har jeg reserveret (click and Collect) nedenstående model fra Silvan. Men kan nogen gennemskue om den er værd at køre efter, om den vil kobles i stikkontakt. Kan kun se den bruger batteri til den indbyggede co2 sencor. evt forslag til modeller uden strøm. Links. På forhånd tak https://www.silvan.dk/house-vaegeovn-tosai-233-2200w?id=2180-2164619 Det skal være den primære varmekilde i klinikken her til vinter. Så det stadig er behagelig at besøge mig. Så radiatorer kan holde det kuldslået/lunt døgnet rundt men jeg kan sætte ekstra varme på når jeg ankommer og skal modtage gæster. Kys, kram og tak for evt hjælp fra Sweet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3633 Skrevet 10. September, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 11 minutter siden: Med mange mænd samlet er sted må nogen vide noget. For år tilbage havde jeg en petroleumsovn. Som ikke duer mere. Så tog i Jem og Fix for at købe en ny. For til min skræk at opdage de nymodens petroleumsovne åbenbart vil ha strøm - det var ikke lige planen i disse sparetider. Den bliver leveret retur imorgen. Har så kigget rundt på nettet mange er med strøm og de som lader til at være uden er mange steder udsolgt. Så nu har jeg reserveret (click and Collect) nedenstående model fra Silvan. Men kan nogen gennemskue om den er værd at køre efter, om den vil kobles i stikkontakt. Kan kun se den bruger batteri til den indbyggede co2 sencor. evt forslag til modeller uden strøm. Links. På forhånd tak https://www.silvan.dk/house-vaegeovn-tosai-233-2200w?id=2180-2164619 Det skal være den primære varmekilde i klinikken her til vinter. Så det stadig er behagelig at besøge mig. Så radiatorer kan holde det kuldslået/lunt døgnet rundt men jeg kan sætte ekstra varme på når jeg ankommer og skal modtage gæster. Kys, kram og tak for evt hjælp fra Sweet Mine forældre har en i campingvognen. Og efter min fars udsagn, bruger den kun strøm når den tænder ovnen op og bruger herefter petroleum Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mrfisher Skrevet 10. September, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 19 minutter siden: Med mange mænd samlet er sted må nogen vide noget. For år tilbage havde jeg en petroleumsovn. Som ikke duer mere. Så tog i Jem og Fix for at købe en ny. For til min skræk at opdage de nymodens petroleumsovne åbenbart vil ha strøm - det var ikke lige planen i disse sparetider. Den bliver leveret retur imorgen. Har så kigget rundt på nettet mange er med strøm og de som lader til at være uden er mange steder udsolgt. Så nu har jeg reserveret (click and Collect) nedenstående model fra Silvan. Men kan nogen gennemskue om den er værd at køre efter, om den vil kobles i stikkontakt. Kan kun se den bruger batteri til den indbyggede co2 sencor. evt forslag til modeller uden strøm. Links. På forhånd tak https://www.silvan.dk/house-vaegeovn-tosai-233-2200w?id=2180-2164619 Det skal være den primære varmekilde i klinikken her til vinter. Så det stadig er behagelig at besøge mig. Så radiatorer kan holde det kuldslået/lunt døgnet rundt men jeg kan sætte ekstra varme på når jeg ankommer og skal modtage gæster. Kys, kram og tak for evt hjælp fra Sweet du kan blive rigtig syg af at ha den kørende... forbrænding bruger ilt så luft jævnligt ud Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Frække Tanja skrev, for 5 minutter siden: Mine forældre har en i campingvognen. Og efter min fars udsagn, bruger den kun strøm når den tænder ovnen op og bruger herefter petroleum Tror der er mange forskellige modeller. Den som bliver leveret retur har en blæser til at puste varmen frem/ud. Så hvis blæsere kører hele tiden tager den strøm. Den gamle model jeg havde skulle man bare frigive petrolium + tændstik = varme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 mrfisher skrev, Lige nu: du kan blive rigtig syg af at ha den kørende... forbrænding bruger ilt så luft jævnligt ud Skal jeg nok. Har som sagt haft en før vil bare finde en der ikke bruger strøm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3633 Skrevet 10. September, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 1 minut siden: Tror der er mange forskellige modeller. Den som bliver leveret retur har en blæser til at puste varmen frem/ud. Så hvis blæsere kører hele tiden tager den strøm. Den gamle model jeg havde skulle man bare frigive petrolium + tændstik = varme. Ja okay. Så må jeg være dig svar skyldig Ville bare dele hvad jeg havde hørt om den de har. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Frække Tanja skrev, Lige nu: Ja okay. Så må jeg være dig svar skyldig Ville bare dele hvad jeg havde hørt om den de har. Også helt fint tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øffe 2817 Skrevet 10. September, 2022 Der står faktisk i beskrivelsen "Ovnen bruger batterier, så det kræver ikke elektrisk tilslutning" så den skulle være lige det du leder efter 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Øffe skrev, for 40 minutter siden: Der står faktisk i beskrivelsen "Ovnen bruger batterier, så det kræver ikke elektrisk tilslutning" så den skulle være lige det du leder efter Tak, skulle lige lede efter hvor du mente. Men ja der er “fold ud knapper” for mere info. Dem havde jeg ikke lige set. Tak så vil jeg hente den imorgen. Og til dem der bekymrer sig. Ja skal nok huske udluftning. Økonomisk kunne jeg sagtens tænde radiatorerne. Men lidt samfundssind kan jeg da godt udvise. Ingen grund til at fyre varme på konstant i lokaler der kun bruges max 50% af døgnets 24 timer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kaspersen Skrevet 10. September, 2022 (edited) SweetMilf6630 skrev, for 35 minutter siden: Tak, skulle lige lede efter hvor du mente. Men ja der er “fold ud knapper” for mere info. Dem havde jeg ikke lige set. Tak så vil jeg hente den imorgen. Og til dem der bekymrer sig. Ja skal nok huske udluftning. Økonomisk kunne jeg sagtens tænde radiatorerne. Men lidt samfundssind kan jeg da godt udvise. Ingen grund til at fyre varme på konstant i lokaler der kun bruges max 50% af døgnets 24 timer. Nu skriver du ikke om det er el-radiatorer eller de almindelige med vand. Hvis det er de sidste kunne du jo også overveje at skifte termostaterne ud i stedet, så kan du programmere dem. Hvis radiatorerne er elektriske er det en anden snak https://www.jemogfix.dk/danfoss-eco-2-termostat/8113/9049144/ https://www.harald-nyborg.dk/radiatortermostat-digitalt Redigeret 10. September, 2022 af Kaspersen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Kaspersen skrev, for 36 minutter siden: Nu skriver du ikke om det er el-radiatorer eller de almindelige med vand. Hvis det er de sidste kunne du jo også overveje at skifte termostaterne ud i stedet, så kan du programmere dem. Hvis radiatorerne er elektriske er det en anden snak https://www.jemogfix.dk/danfoss-eco-2-termostat/8113/9049144/ https://www.harald-nyborg.dk/radiatortermostat-digitalt Det er vand radiatorer. Men kun noget jeg lejer så vil ikke ofre penge på permanente løsninger. Hellere ting jeg også kan tage med mig og gøre brug af andre steder. Men tak for ideen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Klipklap 339 Skrevet 10. September, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 8 minutter siden: Det er vand radiatorer. Men kun noget jeg lejer så vil ikke ofre penge på permanente løsninger. Hellere ting jeg også kan tage med mig og gøre brug af andre steder. Men tak for ideen. Du kan bare tage ventilerne med når du afstår lejemålet og sætte de gamle på igen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Notch Johnson 260 Skrevet 10. September, 2022 (edited) Du skriver CO2 sensor, det er nok rettere en CO (kulilte) sensor. CO2 er relativ harmløs, så længe at det ikke er så koncentreret, at det bliver kvælende, hvor imod CO er decideret dræbende, selv i mindre mængder, og den er usynlig og lugtfri. CO2 frigives ved alt forbrænding ( undtaget afbrænding af Brint), dette gælder også for CO, hvis at der er en ufuldstændig forbrænding. Kommer ovnen i Iltunderskud til sin forbrænding, eller opstår en teknisk fejl, så kan der dannes CO. (Her redder den sensor liv) Ovnens forbrænding vil forbruge lokalets ilt, samt udlede partikler fra forbrændingen af brændstoffet, så frisk luft/ udluftning er nødvendig/ tilrådelig. ( Tab af varme) Her udover får du problemer , alt efter hvilket brændstof at du bruger, med dannelse af kondens (fugtig luft) især hvis at du bruger Bio Ethanol. Tror afgjort at de radiatorer der er til stede, er den billigste og sundeste løsning, hvis at de ellers virker.. Redigeret 10. September, 2022 af Notch Johnson 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. September, 2022 Notch Johnson skrev, for 11 minutter siden: Du skriver CO2 sensor, det er nok rettere en CO (kulilte) sensor. Der står faktisk CO2 i specifikationen. Begge gasser er dødelige i rette koncentrationer, CO2 er dødelig i væsentlig højere koncentration end CO. Fosile ovne producere store mængder CO2 og er derfor dødelige, under de forkerte omstændigheder. Dog er det sådan at de mængder en normal petroleumsovn udleder er langt under faregrænsen, når blot der er rimelig luftudskiftning. Ellers var de næppe lovlige at sælge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kad 355 Skrevet 10. September, 2022 (edited) Den jeg har herhjemme . Bruger ca 32 w i timen . Dvs det svare ca til 22 øre i timen. Hvis kwt prisen er 7.5 kr . En petroleumsovn med blæser giver en mere effektiv varme. Da den jo blæser varmen ud i rummet Redigeret 10. September, 2022 af kad 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrandmandSam 536 Skrevet 10. September, 2022 (edited) Gas- og petroleumsovne skal bruges med omtanke, særligt hvis de anvendes indenfor. Både fordi de bruger ilten i rummet, hvilket kan medføre gener og især fordi man dermed risikerer en ufuldstændig forbrænding, med afgivelse af CO til følge. CO optages meget nemmere af de røde blodlegemer og blokerer for den livsvigtige ilttransport. Man kan ikke se eller lugte CO, så jeg vil stærkt anbefale en CO-detektor. Jeg har via mit job desværre set hvad der kan ske, hvis man ikke anvender dem korrekt. Min anbefaling vil også være nogle smarte radiatorventiler. Redigeret 10. September, 2022 af BrandmandSam Red rettelse 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kim 0240 491 Skrevet 10. September, 2022 Den model du har valgt er med væge og de kan godt lugte en del ved opstart og når du slukker den, selv om du køber lugtfri petrolium. Hvis du køber en med laser i stedet for så lugter den ikke da den suger brændstoffet retur og det står heller ikke og lugter som det gør når det fordampe fra vægen. De koster ca dobbelt så meget som den du har bestilt, men er meget rarer at bruge indendørs. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Tak for alt info. Havde aldrig problemer med fugt, lugt eller ilt mangel da jeg brugte den gamle med væge (og uden sencor). Det var i en anden privat bolig for år tilbage med for få radiatorer til husstørrelsen. Radiatoren virker. Men der er kun en i 1 ud 3 lokaler. Gulvvarme på badeværelset. Og mindes der var lidt koldt sidste vinter. Så havde overvejet en petroliums ovn allerede inden energi krisen. Den kommer kun til at supplere varmen hvis det virkelig er nødvendigt. Så tænker det nok skal gå. Det er et ældre lidt utæt hus. Så der sker også en helt naturlig udskiftning af luft men vil selvfølgelig lufte ud mellem kunder. Som jeg allerede gør for at undgå for store lugtgener fra sved mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kaspersen Skrevet 10. September, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 36 minutter siden: Gulvvarme på badeværelset. Lige der virker de smarte termostater jeg pegede på i hvert fald ikke. De måler på rum temperatur, så de er ikke til gulvvarme. Det har min kone for længst belært mig om Jeg er sikker på at du nok skal få god glæde af den petroliums ovn du har udset dig, bare du husker batterierne, så den ikke står og ser smart ud men ikke gider tænde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest moden libertiner Skrevet 10. September, 2022 (edited) Har hjulpet et par GP'er med at indkøbe og opsætte en petroleumsovn af mærket Zipro, de findes i forskellige størrelser. (De tør ikke bruge den gasovn som ejeren har stillet til rådighed) Lasertænding, termostatstyret, kan tidsstyres, lugter ikke, økonomisk i brug, giver ikke fugt. Da de jo har kunder åbnes der jo en dør i ny og næ så udluftning sker på den måde, og gennem utætte vinduer. De får et chok snart for resten er opvarmet med gamle elradiatorer. Så mon ikke de anskaffer et par stykker mere Og ja er med blæser så den bruger lidt strøm. Redigeret 10. September, 2022 af moden libertiner Tilføjelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 moden libertiner skrev, for 3 minutter siden: Har hjulpet et par GP'er med at indkøbe og opsætte en petroleumsovn af mærket Zipro, de findes i forskellige størrelser. (De tør ikke bruge den gasovn som ejeren har stillet til rådighed) Lasertænding, termostatstyret, kan tidsstyres, lugter ikke, økonomisk i brug, giver ikke fugt. Da de jo har kunder åbnes der jo en dør i ny og næ så udluftning sker på den måde, og gennem utætte vinduer. De får et chok snart for resten er opvarmet med gamle elradiatorer. Så mon ikke de anskaffer et par stykker mere Gasovn frarådes så vidt jeg ved også til indendørs brug lige på når fortelte på camping vogn mm. Som jo er halvt ude halvt inde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest moden libertiner Skrevet 10. September, 2022 Nej de anvendes meget indendørs også, udestuer, gamle huse uden ordentlig varmeinstallation. Læs sikkerhedsforskrifterne for det enkelte produkt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 Kaspersen skrev, for 22 minutter siden: Lige der virker de smarte termostater jeg pegede på i hvert fald ikke. De måler på rum temperatur, så de er ikke til gulvvarme. Det har min kone for længst belært mig om Jeg er sikker på at du nok skal få god glæde af den petroliums ovn du har udset dig, bare du husker batterierne, så den ikke står og ser smart ud men ikke gider tænde. Beklager skulle ha uddybet bedre og skrevet “plus gulvvarme” altså 1 radiator til 3 alm rum og gulvvarme på badeværelset. Så den ville virke på den ene radiator. Men holder fast i min løsning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 10. September, 2022 moden libertiner skrev, for 3 minutter siden: Nej de anvendes meget indendørs også, udestuer, gamle huse uden ordentlig varmeinstallation. Læs sikkerhedsforskrifterne for det enkelte produkt Ok har ikke læst op på det. Men min ekskæreste og eks svigerfar holdt hårdt på det skulle være peteolium dengang fordi og bla bla bla. Så derfor jeg troede det. Vi havde campingvogn og gasovn. Som så sagtens kunne ha været brugt i privaten om vinteren. Nå nå men jeg bliver klogere hele tiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13844 Skrevet 10. September, 2022 (edited) SweetMilf6630 skrev, for 6 timer siden: Det skal være den primære varmekilde i klinikken her til vinter. Så det stadig er behagelig at besøge mig. Så radiatorer kan holde det kuldslået/lunt døgnet rundt men jeg kan sætte ekstra varme på når jeg ankommer og skal modtage gæster. Du vil ikke bruge strøm eller skrue lidt op for radiatorerne, men gerne spilde tid og penge på petroleum og en petroleumsovn og få et dårligt indeklima - der er ligesom noget, jeg ikke forstår. Jeg tvivler på du kan spare nogetsomhelst ved at bruge petroleum til opvarmning, fremfor f.eks. en tidsstyret el-varmeblæser - evt. med fjernbetjening via. internettet, så den tænder nogle timer, før du ankommer og du kan slukke den igen et par timer, før du forlader stedet igen. Det bedste ville selvfølgelig være en luft/luft varmepumpe - men det er ligesom en investering udlejer må foretage, da det er en fast installation. Det koster penge at tjene penge og det må du ligesom erkende og istedet begynde at regne ud, om det ikke var bedre at koncentrere dig om give en god service og få kunderne til at komme igen og igen, fremfor at ligge og rode med petroleum og måske spare et par få håndører. Hvor lang tid skal du spare for at opveje indtjeningen fra en enkelt ekstra kunde, der måske netop kommer for at få lidt varme og hygge - og her vil stearinlys måske bedre kunne give både varme og hygge - men pas på med stearinlys, da flere klinikker er brændt ned pga. stearinlys. Redigeret 10. September, 2022 af Jernsvinet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg