Hop til indhold
JenniferRomantica

Når man bliver taget

Recommended Posts

Advarsel skrev, 1 time siden:

GDPR dækker alle "personoplysninger" ikke blot de følsomme. Du må ikke registrere (""behandle") nogen som helst personoplysninger som led i din virksomhed uden samtykke, medmindre det er nødvendigt for fx en aftale. Et telefonnummer er en almindelig personoplysning. Men reelt er oplysningen følsom, da der er tale om kunder hos en prostitueret (dvs det afslører seksuel orientering), og det fremgår af den sammenhæng den er registreret i. Når kunden ringer og aftaler, må du gerne gemme nummeret. Du kan jo have brug for at ringe tilbage ifm en aflysning/ændring. Men derefter er der ikke noget formål til at opbevare det, så det skal slettes.

Men det er næsten det mindste at registrere, det bliver værre, fordi I som selvstændige udveksler de oplysninger mellem jer. Dvs. oplysningen er ulovlig og udvekslingen er det, uanset om registreringen havde været lovlig.

Jeg går ud fra det ikke er nødvendigt at tale om videooptagelser?

Nå, men du kan få et link her:

https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/grundlaeggende-begreber-/hvornaar-maa-du-behandle-personoplysninger

Det, vi kan diskutere meningsfuldt, er, om det er "et legitimt formål" at gemme nummeret, fordi kunden prøvede at snyde sig til gummifri sex. Det at han snuppede pengene er muligvis strafbart og derfor heller ikke noget I må behandle (det er i hvert fald svært at legitimere, hvis det ikke er anmeldt).

Det har vi dommere til. Det er lige præcis hele selvtægts-aspektet, der er åbenlyst ulovligt.

1. De skal skilte med at forretningen er videoovervåget - ellers er det ulovligt.

2. De må ikke gemme optagelserne, typisk skal de slettes inden 30 dage.

Hvad pianistinden skriver er også hvad jeg har kunne finde frem til.. At et mobil nummer ikke er personfølsomme oplysninger og derved må det gerne deles så længe det ikke er med henblik på salg.. 

Der skældnes også imellem identificerbare oplysninger og ikke identificerbare.. Der gælder nummer og video heller ikke som identificerbare.. 

Hvad angår filmen så må vi se hvad der ville ske i det tilfælde nogle skulle anmelde det.. Jeg tænker dog ikke at det er ulovligt for os som privatpersoner at dele en video i mellem os.. Den kunne vi have fundet hvor som helst og delt jo.. Ligesom en video på Facebook.. Manden er hverken nøgen eller tiltalt med navn eller cpr nummer.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 1 minut siden:

Wauuu Sikken en udtalelse og komme med 

Det da lige før jeg blir friste af og spørge hvor gammel du selv er  ? Hvilken kendskab / erfaring har du ? Siden du betvivler trådstarteren’s oplæg …. Ud fra mit synspunkt vil jeg nok mene.  Jeg håber da du er en blandt få som stiller det ? “ hvor vidt det nu også er rigtigt “? 

Synes Jennifer tenderer til at overdramatisere uden grund.  Hun er helt galt på den som i absolut helt galt med hvad er lovligt og ikke lovligt.

Hun har ikke selv oplevet situationen og genfortæller en historie. Hun ved ikke reelt om det er det der er sket.

Og ja, jeg stiller altid spørgsmålet - "Kan det nu også passe?"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Loven .... ja hvis alle fulgte den så ville det jo være fedt. Desværre er det jo de færreste der gør.
"Et lovbrud om dagen er bare godt for maven", plejede min gamle mormor at sige.
Vi normale anstændige mennesker følger loven når det er logiskt og funktionelt. Vi bryder imod den når det er logiskt og funktionelt. Loven er aldrig lige så dynamiskt som livet plejer at være.

Men sjovt alligevel at her er nogle som har mere ondt af snyderen end dem som rammes af ham.

@Halvstor og @mrfisher er nu strøget af listen på anstændigt folk herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mister69 skrev, for 5 timer siden:

Man kunne sende videoen af ham til hans kone, hvis han har sådan en. Det kan gøres anonymt. Sdb.

Hvordan gøres det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 6 minutter siden:

Synes Jennifer tenderer til at overdramatisere uden grund.  Hun er helt galt på den som i absolut helt galt med hvad er lovligt og ikke lovligt.

Hun har ikke selv oplevet situationen og genfortæller en historie. Hun ved ikke reelt om det er det der er sket.

Og ja, jeg stiller altid spørgsmålet - "Kan det nu også passe?"

Jeg synes at du tendere til at mangle opmærksomhed, siden du kommer med så uintelligente kommentarer......du har slet ikke fattet alvoren i hverken branchen eller situationen.....kuk kuk? :wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 27 minutter siden:

Mit gæt var at Jennifer var mellem 35-45 år gammel på baggrund  hvad hun tidligere har skrevet - altså et par børn 6-7 år i branchen. Men de  dramatisk historier og holdninger hun disker op med får mit til at tænke på en ung gymnasie pige der bare elsker drama. Er jeg den eneste?

Er det her i det hele taget en ægte historie når nu den "bestjålede" kollega ikke gad ulejlige sig med at en anmeldelse til politiet?

Jeg gider normalt slet ikke svarer på personlig nedgørelse.. Hvis du ikke kan debatterer uden at blive personlig så hold dig væk fra det.. Hvad din personlige mening er om mig kan du jo passende lave en tråd om.. Jeg kan slet ikke se hvad din kommentar har at gøre her i denne debat.. Jeg er forresten "kun" 32 så dit skud havde uanset været forkert.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pianistinden skrev, Lige nu:

Jeg synes at du tendere til at mangle opmærksomhed, siden du kommer med så uintelligente kommentarer......du har slet ikke fattet alvoren i hverken branchen eller situationen.....kuk kuk? :wacko:

Fordi jeg synes at Jennifer har det godt med drama? - det er da bare at tag et kig på sde eneste indkæg: noget med rumænere med knive på et hostel.

I har selv valgt branchen og valgt at låse jer inde med potentielle psykopater afsides steder.  Hvis det er slemt så må i forlade "branchen"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 2 minutter siden:

Fordi jeg synes at Jennifer har det godt med drama? - det er da bare at tag et kig på sde eneste indkæg: noget med rumænere med knive på et hostel.

I har selv valgt branchen og valgt at låse jer inde med potentielle psykopater afsides steder.  Hvis det er slemt så må i forlade "branchen"

Andre må simpelthen tage den der debat med dig fordi jeg magter det ærligt ikke påtrods af mit store behov for drama.. 

Jeg kan slet ikke snakke med folk der har udgangspunktet at det jeg fortæller ikke er sandt uanset hvad jeg siger:lol:..

Det er tegn på lav intelligens at gå efter manden og ikke bolden.. Det lærte jeg da i folkeskolen.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 minutter siden:

Jeg gider normalt slet ikke svarer på personlig nedgørelse.. Hvis du ikke kan debatterer uden at blive personlig så hold dig væk fra det.. Hvad din personlige mening er om mig kan du jo passende lave en tråd om.. Jeg kan slet ikke se hvad din kommentar har at gøre her i denne debat.. Jeg er forresten "kun" 32 så dit skud havde uanset været forkert.. 

Ingen nedgørelse. Ser bare en trang til drama og det faktum at du genfortæller en dramatisk historie hvor historien ville have mere vægt hvis den det gik ud over selv fortalte den.  Det andet du lufter om deling af video og tlfnr er ulovligheder som kan straffes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 5 minutter siden:

Der er da slet ingen hjemme....:huh:...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 1 minut siden:

Ingen nedgørelse. Ser bare en trang til drama og det faktum at du genfortæller en dramatisk historie hvor historien ville have mere vægt hvis den det gik ud over selv fortalte den.  Det andet du lufter om deling af video og tlfnr er ulovligheder som kan straffes.

Som i slet ingen hjemme....:wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan slet ikke snakke med folk der har udgangspunktet at det jeg fortæller ikke er sandt uanset hvad jeg siger:lol:..

Du har ikke selv oplevet det  så du ved ikke om det er sandt eller ej. Måske er brudstykker sande - f.eks. video men så er du sårbar hvis fyren laver en anmeldelse.

JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Det er tegn på lav intelligens at gå efter manden og ikke bolden.. Det lærte jeg da i folkeskolen.. 

Virkeligt? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du synes ikke det er nedgørelse at fortælle en 32 årig voksen kvinde at hun minder dig om en gymnasiepige:lol:.? Arghmen du er da en helt særlig type special.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har ikke selv oplevet det  så du ved ikke om det er sandt eller ej. Måske er brudstykker sande - f.eks. video men så er du sårbar hvis fyren laver en anmeldelse.

Virkeligt? :) 

Hvad er det du mener ikke er sandt.? Hvad er det du føler er så utroværdigt.? Og hvem er du til at fortælle at folk du ikke engang kender eller har mødt lyver.? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 14 minutter siden:

Hvis det er slemt at låse sig inde med psykopater så skal man forlade branchen, siger du. Det vækker jo nogle spørgsmål:

Mener du altså at:
1. Som GP skal man synes det er ok at låse sig inde med psykopater, ellers er man i den forkerte branche?
2. Det er helt normalt at kunderne er psykopater?
3. Det er forkert at prøve at holde psykopaterne væk på nogen som helst anden måde end at kontakte politiet?

Når du nu er så interesseret i psykopaternes sag så kommer spørgsmålet lidt naturligt: Betragter du dig som en af dem?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Hvis det er slemt at låse sig inde med psykopater så skal man forlade branchen, siger du. Det vækker jo nogle spørgsmål:

Mener du altså at:
1. Som GP skal man synes det er ok at låse sig inde med psykopater, ellers er man i den forkerte branche?
3. Det er forkert at prøve at holde psykopaterne væk på nogen som helst anden måde end at kontakte politiet?

Når du nu er så interesseret i psykopaternes sag så kommer spørgsmålet lidt naturligt: Betragter du sig som en af dem?

TAK!!! 

Hvad fulan er det for en måde at bebrejde ofrene på.. Man forstår næsten hvad det er for nogle typer der mener voldtægtsofre "burde have taget mere tøj på hvis de ikke vil udsættes for voldtægt":wacko:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, 1 time siden:

Jeg tror når jeg stopper for alvor i denne branche så vil jeg sætte mig ned og skrive en bog om mine erindringer. For NEJ hvor skal vi piger finde os i meget ….

Det skal vi mænd nu også fra tid til anden... -Jeg tænker også jeg har stof til et par bøger, med alle disse besøg igennem tiden...gg  Branchen er hård -fra begge sider... På en eller anden måde er i jo proffer, og vi andre amatører...   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 18 minutter siden:

Det skrev jeg ikke. Du må læse igen og reflektere. Det er ganske simpelt dansk.

Men leger med  for neden.

Citat

Mener du altså at:

Man må kalkulere med en vis risiko. Så må man vurdere og det ikke er bedre for alle at forlade branchen fremfor at løbe risikoen. Det er et frit land og folk har frie valg og det er træls med alle de brokkerier når det nemt kunne undgåes. 

Citat

Aner det ikke. Har fået at vide af professionelle damer og næsten alle kunder er ganske almindelige søde mennesker. Det helt modsatte i denne her tråd hvor der tilsyneladende er  livsfare hver gang. Det hænger ikke sammen.

Citat

Nej, det skrev jeg ikke. Men man kan ikke bekæmpe ulovligheder med andre ulovligheder. Specielt ikke når vi ikke ved om den oprindelige ulovlighed virkelig skete og om  hvordan det skete. Derfor burde den der oplevede situationen selv fortælle om det og ikke Jennifer.

Citat

Når du nu er så interesseret i psykopaternes sag så kommer spørgsmålet lidt naturligt: Betragter du sig som en af dem?

Har du på baggrund af en usandsynlig historie virkelig diagnosticere en person som psykopat?

Nej, det tror jeg ikke jeg er. Psykopater mangler f.eks. empati og det har jeg maaaasser af. Jeg skriver f.eks. gerne med dig.  Og har da kendt håndfuld psyko- og sociopater, så jeg har lidt at kendskag. Tror den sidste af den slags - sociopat - jeg har kendt var sidste år.

Redigeret af Halvstor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Møffe skrev, for 12 minutter siden:

Det skal vi mænd nu også fra tid til anden... -Jeg tænker også jeg har stof til et par bøger, med alle disse besøg igennem tiden...gg  Branchen er hård -fra begge sider... På en eller anden måde er i jo proffer, og vi andre amatører...   

P vagten og konduktøren er også professionelle men vi synes vel ikke at de af den grund skal finde sig i skældsord eller ubehagelige situationer.. Bankdamen skal jo heller ikke finde sig i et røveri selvom hun faktisk sidder med rigtig mange penge hver dag...... som professionel.. 

Jeg har aldrig selv fundet branchen hård og har heller ikke været udsat for noget videre ubehageligt som jeg ikke kunne se mig ud af og hvor jeg hele tiden følte jeg havde kontrol over situationen.. Jeg har nok været utrolig heldig i den forstand og jeg bankede da også lige på noget træ imens jeg skrev det:lol:.. Men jeg har hørt forfærdelige historier.. Jeg vælger at stole på de mennesker jeg omgiver mig med.. Jeg tænker det er de færreste der siger til deres venner når de kommer med en oplevelse der har været lettere traumatiserende "Aaaargh tror du ikke du over dramatiserer.? Er det nu helt sandt det du siger.?" de fleste mennesker stoler vel på deres venner..

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 20 minutter siden:

Hvad er det du mener ikke er sandt.? Hvad er det du føler er så utroværdigt.? Og hvem er du til at fortælle at folk du ikke engang kender eller har mødt lyver.? 

Det drejer sig ikke om at lyve og hvad "ikke sandt" men om hvad er sandt. Du ved det faktisk ikke hvad der skete reelt/konkret. Så hvorfor ikke bringe kilden på scenen hvis hun selv vil.

Vil gerne læse hendes historie og ikke din fortolkning af den.

Du lærte jo noget  i folkeskolen, skrev du, men kildekritik lærte jeg også om, og du er jo ikke engang kilde du er genfortæller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 11 minutter siden:

Det drejer sig ikke om at lyve og hvad "ikke sandt" men om hvad er sandt. Du ved det faktisk ikke hvad der skete reelt/konkret. Så hvorfor ikke bringe kilden på scenen hvis hun selv vil.

Vil gerne læse hendes historie og ikke din fortolkning af den.

Du lærte jo noget  i folkeskolen, skrev du, men kildekritik lærte jeg også om, og du er jo ikke engang kilde du er genfortæller.

Helt ærligt når din ven kommer og fortæller om en traumatisk oplevelse beder du dem så om at bevise det.? Pigen har ikke en profil herinde og ønsker ikke at deltage.. Så dejlig nemt er det vel.. Nu handler tråden heller ikke om historien som sådan men om det vi gjorde ved det i fællesskab og hvilken stor sejer vi alle stadig føler det er^_^.. Også på trods af dine fejlplacerede tvivl som jeg stadig ikke ved hvad du vil opnår med.. Andet end personlige angreb.. Du har endnu ikke svaret på om hvad din tanke var med at sammenligne mig med en gymnasiepige nu hvor det ikke var for at nedgøre mig.. 

Hvad angår beviser så aner du jo ikke hvad der er på den video.. Du aner ikke om manden sagde "Ja jeg besøgte hende og tog pengene" eller "det var min ven".. Jeg behøver ikke flere beviser end den video.. 

Du lærte ikke nok om kildegenkendelse fordi jeg er da som minimum andenhåndsKILDE.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 57 minutter siden:

Hvad angår filmen så må vi se hvad der ville ske i det tilfælde nogle skulle anmelde det.. Jeg tænker dog ikke at det er ulovligt for os som privatpersoner at dele en video i mellem os.. Den kunne vi have fundet hvor som helst og delt jo.. Ligesom en video på Facebook.. Manden er hverken nøgen eller tiltalt med navn eller cpr nummer.. 

GDPR/persondataforordningen gælder offentlige myndigheder og private virksomheder (eksempelvis også offentligt tilgængelige hjemmesider, SoMe osv., som kunne have et kommercielt formål). GDPR dækker derimod IKKE private og familiemæssige relationer. 
Jeg tvivler meget på, at datamyndighederne ville påråbe sig GDPR kunderettigheder fordi I er nogle private personer som deler et telefonnummer for jeres egen personlige sikkerheds skyld. 

Og godt gået, lad os få nogle konsekvenser for den type kunder ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 9 minutter siden:

Det skrev jeg ikke. Du må læse igen og reflektere. Det er ganske simpelt dansk.

Ganske simpelt dansk er det. Citat:  I har selv valgt branchen og valgt at låse jer inde med potentielle psykopater afsides steder.  Hvis det er slemt så må i forlade "branchen".

Hvis det betyder noget andet når man oversætter det simple dansk, end: "hvis det er slemt at møde psykopater så må man forlade branchen", så må du gerne oplyse mig/os.

Halvstor skrev, for 13 minutter siden:

Det er et frit land og folk har frie valg og det er træls med alle de brokkerier når det nemt kunne undgåes. 

Alle de brokkerier? Vil du gerne uddybe. Så mange tråder om psykopatiske kunder er her alligevel ikke.

Nemt kunne undgåes? Er du stadig der, at man bedst undgår psykopater ved ikke at være GP?  Langt bedre end at finde på lidt samarbejde pigerne imellem? Konklusionen kan til sidst ikke blive nogen anden end at prostitution skal ophøre. Og det skal den måske.

Halvstor skrev, for 16 minutter siden:

Aner det ikke. Har fået at vide af professionelle damer og næsten alle kunder er ganske almindelige søde mennesker. Det helt modsatte i denne her tråd hvor der tilsyneladende er  livsfare hver gang. Det hænger ikke sammen.

Nu er du da langt mere hysterisk end nogensinde Jennifer med sin TS. "Livsfare hver gang". Det har hun aldrig skrevet, og heller ikke antydet. 

Halvstor skrev, for 19 minutter siden:

Nej, det skrev jeg ikke. Men man kan ikke bekæmpe ulovligheder med andre ulovligheder. Specielt ikke når vi ikke ved om den oprindelige ulovlighed virkelig skete og om  hvordan det skete. Derfor burde den der oplevede situationen selv fortælle om det og ikke Jennifer

Joda, nogle gange er man nødt at bekæmpe ulovligheder med andre ulovligheder. Der er vi ikke enige. Men alligevel lidt sjovt at du er i tvivl om at den oprindelige ulovlighed virkelig fandt sted, men du er åbenbart ikke i tvivl om at pigerne har informeret hinanden om den oprindelige ulovlighed som måske ikke skete. Og det polemiserer du omkring. Logik?

Halvstor skrev, for 22 minutter siden:

Har du på baggrund af en usandsynlig historie virkelig diagnosticere en person som psykopat?

Nej, det tror jeg ikke jeg er. 

Jeg har ikke diagnosticeret dig. Jeg stillede et spørgsmål til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...