Hop til indhold
JenniferRomantica

Når man bliver taget

Recommended Posts

mrfisher skrev, for 1 minut siden:

ingen af "jer" - vi lever i et retssamfund... lev med det :-)

Du tænker simpelthen han var blevet gladere hvis det var politiet der havde været der når han kom.? Du vist typen der ikke har opdaget at vi er nødt til at passe på os selv og hinanden fordi der findes idioter der ikke ønsker andet end at skade os, og det er ikke noget politiet gør noget ved..

Det også fuldstændig ligegyldigt at have diskutionen.. Som sagt jeg er utrolig glad for at være kommet af den liste og du kan så være glad for at have strøget mig.. God aften<3.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mrfisher
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Du tænker simpelthen han var blevet gladere hvis det var politiet der havde været der når han kom.? Du vist typen der ikke har opdaget at vi er nødt til at passe på os selv og hinanden fordi der findes idioter der ikke ønsker andet end at skade os, og det er ikke noget politiet gør noget ved..

Det også fuldstændig ligegyldigt at have diskutionen.. Som sagt jeg er utrolig glad for at være kommet af den liste og du kan så være glad for at have strøget mig.. God aften<3.. 

selvfølgelig handler politiet - jeres form for selvtægt er ikke ok 

Del dette indlæg

Link til indlæg
mrfisher skrev, for 4 minutter siden:

selvfølgelig handler politiet - jeres form for selvtægt er ikke ok 

Det da godt du ved mere end os der står i det dagligt:lol:.. Jeg elsker udenforstående eksperter:wub:.. 

Du har selvfølgelig ret til din mening.. Derfor så igen..... Godt vi kan være enige om at være uenige.. Af hvad jeg har søgt frem indtil videre er det ikke engang forkert i lovens øjne det vi har gjort^_^.. Jeg kan dog tage fejl.. Så du har rig mulighed for at modbevise mig.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Servciesboy skrev, 1 time siden:

Undskyld jeg spørger, men hvad er telefon? Og talerne, har aldrig hørt det udtryk før

knus

Stavekontrol, der skulle stå tele og telerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
mrfisher skrev, for 24 minutter siden:

filmede en kunde ??? strøget af listen...

Det er nok meget godt. 

Udover det, så er han kun kunde indtil han, prøver at tvinge sig til sex uden kondom, nu er han så vej til at blive voldtægtsmand, men fortryder da hun siger nej, tager sit tøj og lige napper de penge han lige har betalt pigen, de penge er ikke hans mere, ergo er tyv det helt korrekte ord. 

mrfisher skrev, for 10 minutter siden:

ingen af "jer" - vi lever i et retssamfund... lev med det :-)

Og enhver kan selvfølgelig godt sige at de er blevet røvet, udsat for tyveri etc. Stop nu.
Det kræver altså ikke at man inddrager politiet.

Hvad så med dem der har været på ferie, og fået endevendt deres hjem med opbrækkede vinduer / dører? Så kan de ikke få lov til at påstå de har haft indbrud? Noget spøjs tilgang du har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
mrfisher skrev, for 31 minutter siden:

ikke op til dig at bedømme

hvis man betaler for en vare er man en kunde. Hvis man tager varen uden at betale, er man en tyv. Sværere er det altså ikke. Så manden her, er åbenlyst en tyv, det er hverken op til dig, @JenniferRomantica eller mig at bedømme. Det ligger i selve definitionen

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

hvis man betaler for en vare er man en kunde. Hvis man tager varen uden at betale, er man en tyv. Sværere er det altså ikke. Så manden her, er åbenlyst en tyv, det er hverken op til dig, @JenniferRomantica eller mig at bedømme. Det ligger i selve definitionen

Jeg syntes heller ikke det var så svært at definerer når han nu havde stjålet:ph34r:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

At manden er tyv er åbenlyst.

At han sniger kondomet af og forsøger at fortsætte, findes der et begreb for som hedder 'Stealthing'.

I 2017 blev en schweizisk mand dømt for stealthing og fik 1 års betinget fængsel.

I DK er der ikke vedtaget en lov om stealthing så den findes endnu ikke i straffeloven, men som jeg forstår det så arbejdes der på det, da flere mener at det sidestilles med sex uden samtykke altså voldtægt.

For god ordens skyld:

"§ 216. For voldtægt straffes med fængsel indtil 8 år den, der har samleje med en person, der ikke har samtykket heri"

Del dette indlæg

Link til indlæg

@JenniferRomanticaNu har jeg kun læst din indlæg i starten. Det jeg ikke forstår er Hvorfor ligger man / i ikke jeres penge i baglokalet Væk fra rummet i opholdet jer i. Jeg har i alle mine 30 år i branchen ALDRIG haft penge liggende efter betaling. Den slags “ fjolser” skal ikke ha chance for og kunne “ stjæle “ kr retur hvis noget “ går galt “ 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 7 minutter siden:

@JenniferRomanticaNu har jeg kun læst din indlæg i starten. Det jeg ikke forstår er Hvorfor ligger man / i ikke jeres penge i baglokalet Væk fra rummet i opholdet jer i. Jeg har i alle mine 30 år i branchen ALDRIG haft penge liggende efter betaling. Den slags “ fjolser” skal ikke ha chance for og kunne “ stjæle “ kr retur hvis noget “ går galt “ 

Vi arbejder fra værelser uden baglokale det er derfor^_^.. Motelværelser med egen indgang og eget bad for det meste<3.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

Vi arbejder fra værelser uden baglokale det er derfor^_^.. Motelværelser med egen indgang og eget bad for det meste<3.. 

Tænker den der Gents Club du snakkede om, skal stables på benene så i kan få de bedste vilkår <3 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Af hvad jeg kan finde så er telefonnummer ikke særlig følsomme oplysninger..

GDPR dækker alle "personoplysninger" ikke blot de følsomme. Du må ikke registrere (""behandle") nogen som helst personoplysninger som led i din virksomhed uden samtykke, medmindre det er nødvendigt for fx en aftale. Et telefonnummer er en almindelig personoplysning. Men reelt er oplysningen følsom, da der er tale om kunder hos en prostitueret (dvs det afslører seksuel orientering), og det fremgår af den sammenhæng den er registreret i. Når kunden ringer og aftaler, må du gerne gemme nummeret. Du kan jo have brug for at ringe tilbage ifm en aflysning/ændring. Men derefter er der ikke noget formål til at opbevare det, så det skal slettes.

Men det er næsten det mindste at registrere, det bliver værre, fordi I som selvstændige udveksler de oplysninger mellem jer. Dvs. oplysningen er ulovlig og udvekslingen er det, uanset om registreringen havde været lovlig.

Jeg går ud fra det ikke er nødvendigt at tale om videooptagelser?

Nå, men du kan få et link her:

https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/grundlaeggende-begreber-/hvornaar-maa-du-behandle-personoplysninger

Det, vi kan diskutere meningsfuldt, er, om det er "et legitimt formål" at gemme nummeret, fordi kunden prøvede at snyde sig til gummifri sex. Det at han snuppede pengene er muligvis strafbart og derfor heller ikke noget I må behandle (det er i hvert fald svært at legitimere, hvis det ikke er anmeldt).

Selvfølgelig er det ofret der skal bedømme om de er blevet bestjålet.. Hvem skulle ellers.?

Det har vi dommere til. Det er lige præcis hele selvtægts-aspektet, der er åbenlyst ulovligt.

forretninger med deres videoovervågning

1. De skal skilte med at forretningen er videoovervåget - ellers er det ulovligt.

2. De må ikke gemme optagelserne, typisk skal de slettes inden 30 dage.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 23 minutter siden:

Hvorfor så bare ikke fjerne dem fra bordet så kronerne ikke ligger lige for.

Jeg spiller ikke bedrevidende blot et tips fra mig til jer 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig forstået, at I tør være alene med en fremmed mand.

Der er altid en psykopat eller 2 hvis man venter længe nok. Det er statistik. 

:-|

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, for 26 minutter siden:

GDPR dækker alle "personoplysninger" ikke blot de følsomme. Du må ikke registrere (""behandle") nogen som helst personoplysninger som led i din virksomhed uden samtykke, medmindre det er nødvendigt for fx en aftale. Et telefonnummer er en almindelig personoplysning. Men reelt er oplysningen følsom, da der er tale om kunder hos en prostitueret (dvs det afslører seksuel orientering), og det fremgår af den sammenhæng den er registreret i. Når kunden ringer og aftaler, må du gerne gemme nummeret. Du kan jo have brug for at ringe tilbage ifm en aflysning/ændring. Men derefter er der ikke noget formål til at opbevare det, så det skal slettes.

Men det er næsten det mindste at registrere, det bliver værre, fordi I som selvstændige udveksler de oplysninger mellem jer. Dvs. oplysningen er ulovlig og udvekslingen er det, uanset om registreringen havde været lovlig.

Jeg går ud fra det ikke er nødvendigt at tale om videooptagelser?

Nå, men du kan få et link her:

https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/grundlaeggende-begreber-/hvornaar-maa-du-behandle-personoplysninger

Det, vi kan diskutere meningsfuldt, er, om det er "et legitimt formål" at gemme nummeret, fordi kunden prøvede at snyde sig til gummifri sex. Det at han snuppede pengene er muligvis strafbart og derfor heller ikke noget I må behandle (det er i hvert fald svært at legitimere, hvis det ikke er anmeldt).

Det har vi dommere til. Det er lige præcis hele selvtægts-aspektet, der er åbenlyst ulovligt.

1. De skal skilte med at forretningen er videoovervåget - ellers er det ulovligt.

2. De må ikke gemme optagelserne, typisk skal de slettes inden 30 dage.

Du henviser til følsomme personoplysninger i dit link og det er et tlf nr ikke.

Personoplysninger omfatter alle oplysninger, der ikke er klassificeret som særlige kategorier af oplysninger (følsomme personoplysninger). Det kan for eksempel være identifikationsoplysninger som navn, adresse, alder og uddannelse. Det gælder også økonomiske forhold som skat og gæld. Personoplysninger indebærer også væsentlige sociale problemer, andre rent private forhold, sygedage eller tjenstlige forhold. Oplysninger i form af billede, fingeraftryk, familieforhold, bolig, bil, eksamen, ansøgning, CV, ansættelsesdato og -stilling, arbejdsområde og arbejdstelefon – er også personoplysninger.

Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger) 

Følsomme personoplysninger er udtrykkelig afgrænset i databeskyttelsesforordningen, og adgangen til at behandle sådanne oplysninger er snævrere end ved almindelige personoplysninger. 

Følsomme oplysninger er oplysninger om:

Race og etnisk oprindelse

Politisk overbevisning

Religiøs eller filosofisk overbevisning

Fagforeningsmæssige tilhørsforhold

Genetiske data

Biometriske data med henblik på entydig identifikation

Helbredsoplysninger

Seksuelle forhold eller seksuel orientering.

Kun de oplysninger, der er nævnt ovenfor, er følsomme personoplysninger.

Altså....det var ikke hans arbejds telefonnummer der er blevet delt, men formentligt hans "bollofon" nr og det fremgår ikke at det tlf ikke må videregives.

Ang virksomhed til virksomhed og oplysninger om kunder så nej, de må ikke udveksle oplysninger MED HENBLIK PÅ MARKEDSFØRING.....der står ingen steder at de ikke må lave et heads up til hinanden og advarer om evt kommende krænkelser, evt overgreb og evt tyveri

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Advarsel

Denne her gut læner sig riiiiigtig meget op af at begå personfarlig kriminalitet.....rigtig meget....selv hvis du kan finde en lovgivning son bakker dig op i at man ikke må dele et tfl nr til skræk og advarsel......vil du så virkelig med hånden på hjertet, hvis det var dine kolleger, veninder, døtre, undlade at advare dem om at han cirkulere i deres kredse? :mellow:

Redigeret af Pianistinden
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liverpool skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har aldrig forstået, at I tør være alene med en fremmed mand.

Der er altid en psykopat eller 2 hvis man venter længe nok. Det er statistik. 

:-|

Tro mig … vi GP’er blir menneskekender på en ganske særlig måde. Men vil da nødig være ny nyopstartet / nybegynder anno 2022 Den her branche er super Tuff Os gp’ere som har været i branchen i noget tid måske år kan med lethed

“ skue hunden på hårene “ 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit gæt var at Jennifer var mellem 35-45 år gammel på baggrund  hvad hun tidligere har skrevet - altså et par børn 6-7 år i branchen. Men de  dramatisk historier og holdninger hun disker op med får mit til at tænke på en ung gymnasie pige der bare elsker drama. Er jeg den eneste?

Er det her i det hele taget en ægte historie når nu den "bestjålede" kollega ikke gad ulejlige sig med at en anmeldelse til politiet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 17 minutter siden:

Jeg tror når jeg stopper for alvor i denne branche så vil jeg sætte mig ned og skrive en bog om mine erindringer. For NEJ hvor skal vi piger finde os i meget ….

Der er skrevet flere bøger om emnet.

Redigeret af Halvstor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Halvstor skrev, for 2 minutter siden:

Mit gæt var at Jennifer var mellem 35-45 år gammel på baggrund  hvad hun tidligere har skrevet - altså et par børn 6-7 år i branchen. Men de  dramatisk historier og holdninger hun disker op med får mit til at tænke på en ung gymnasie pige der bare elsker drama. Er jeg den eneste?

Er det her i det hele taget en ægte historie når nu den "bestjålede" kollega ikke gad ulejlige sig med at en anmeldelse til politiet?

Wauuu Sikken en udtalelse og komme med 

Det da lige før jeg blir friste af og spørge hvor gammel du selv er  ? Hvilken kendskab / erfaring har du ? Siden du betvivler trådstarteren’s oplæg …. Ud fra mit synspunkt vil jeg nok mene.  Jeg håber da du er en blandt få som stiller det ? “ hvor vidt det nu også er rigtigt “? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...