Hop til indhold

Abekopper - adfærdsændring?

Featured Replies

Skrevet

Statens Serum Institut er idag kommet med en ny risikovurdering vedrørende abekopper.

Personer med mange sexpartnere vil være i have høj sandsynlighed for smitte. Alle aktive GP' er og formentlig en del sexkunder vil være omfattet af kategorien høj sandsynlighed.

Det bemærkes, at risikovurderingen fortsat beror på et usikkert grundlag som følge af manglende viden om andre smitteveje end ved samleje/fysisk nærkontakt.

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsudbrud/internationalt-udbrud-af-abekopper

Giver der anledning til adfærdsændring hos nogle?

Skrevet

Som der står i det link du henviser til, så er det primært mænd der har sex med mænd, som er i risikogruppen. Der er mig bekendt endnu ikke fundet smitte hos kvinder.
Derudover er der idag fremkommet anbefalinger omkring vaccination mod abekopper, her er det igen primært mænd der har sex med mænd, som bør vaccineres.

Så nej, ingen ændringer i min adfærd.
/Francois

Skrevet
Francois skrev, for 18 minutter siden:

Som der står i det link du henviser til, så er det primært mænd der har sex med mænd, som er i risikogruppen. Der er mig bekendt endnu ikke fundet smitte hos kvinder.

Ifølge risikovurderingen, der er en selvstændig pdf-fil i linket, har andre grupper end mænd, der har sex med mænd, stor sandsynlig for smitte, såfremt de har mange/skiftende sexpartnere.

Smitte med virus er ej heller kønsbestemt, hvorfor det formentligt er et spørgsmål om tid før den smitter kvinder.
Her vil glædespiger være i høj risiko for smitte.

Men forhåbentlig hjælper den rettidige omhu med vaccination, smitteopsporting og lign.

Skrevet

Den omtalte risikovurdering, hvor MSM er mænd der har sex med mænd, og andre grupper med mange seksuelle kontaker bla. omfatter prostituerede og nogle af deres kunder:

image.png.8420d62d3716582426d3ebead052cee3.png

En hvis bekymring synes jeg da at det giver. Hvis jeg var super aktiv sexkøber ville jeg måske nok drosle lidt ned, men det er jeg ikke. Så jeg tror at jeg ændre adfærd, i hvert fald ikke på den korte bane.

Redigeret af Kaspersen

Skrevet
Sutteålen skrev, den 9.8.2022 at 13:32:

Giver der anledning til adfærdsændring hos nogle

Det tvivler jeg på, vi det er gamle nok kan godt huske den smule ændringer i bøssernes adfærd som AIDS skabte, det var nemmere at påbvirke de heteroseksuelle, så nej bøsserne vil ooføre sig som det passer dem og kræve samfundets forståelse og behandling -på bekostning af psykiatrien, endokrinologien, o.s.v. 

Skrevet
Kaspersen skrev, den 9.8.2022 at 15:12:

Hvis jeg var super aktiv sexkøber ville jeg måske nok drosle lidt ned, men det er jeg ikke. Så jeg tror at jeg ændre adfærd, i hvert fald ikke på den korte bane.

Enig. Kombinationen af meget få smittede, begrænset sandsynlighed for smitte samt en lav konsekvens virker umiddelbart ikke afskrækkende. Sker der pludselig massiv smitte blandt GPerne, er det en anden sag.

Med “begrænset sandsynlighed for smitte” mener jeg dels, at sygdommen er meget synlig, og det derfor er rimelig nemt for de smittede at være opmærksom på ikke at smitte videre, dels at det kræver tæt kontakt med én, som er smittet, som ikke selv ved det, eller som er ligeglad med at smitte videre. Det lader til, at man ofte godt ved, hvornår man er smittet, og det er trods alt de færreste, som bevidst ønsker at udsætte andre for smitte. Måske med mindre en pige af sin pimp er tvunget til at arbejde, men det er en anden snak, som vi ikke behøver drage ind i denne tråd.

Skrevet
Kaspersen skrev, den 9.8.2022 at 15:12:

Hvis jeg var super aktiv sexkøber

Det afgørende er nok snarere om GP er super aktiv eller ej. De udenlandske med daglige vagter er nok højeste riskkogruppe blandt kvinder. Selvfølgelig betyder antallet af dine besøg noget, men trods alt mindre, når du reelt har sex med en, der har utroligt mange "partnere".

Den_glade_amatør skrev, for 33 minutter siden:

Det lader til, at man ofte godt ved, hvornår man er smittet, og det er trods alt de færreste, som bevidst ønsker at udsætte andre for smitte

Jo, men den spreder sig fint alligevel. Det er næppe fordi alle smittebærere er ligeglade, men det er helt almindeligt at ignorere symptomer, hvis det er emget ubelejligt. Ikke af ond vilje, bare for at undgå ubehag og ulejlighed. Incitamentet er nok kun større for at slå det hen, hvis man lever af at sælge sex.

Skrevet
Francois skrev, den 9.8.2022 at 14:25:

Derudover er der idag fremkommet anbefalinger omkring vaccination mod abekopper, her er det igen primært mænd der har sex med mænd, som bør vaccineres.

Så nej, ingen ændringer i min adfærd.
/Francois

Nu er der jo mange mænd som er skjult bi inkl mig selv eller som besøger tranny/ts/ladyboy og også besøger piger som du besøger, så syntes du ikke du er lidt naiv i din tankegang ? 

Redigeret af Sportstossen

Skrevet

Jeg har lukket helt ned for alle sjove besøg indtil det her er drevet over...

Ikke at jeg har en hustru/kæreste derhjemme der vil undre sig eller den slags, men magter ikke at få det :)

Skrevet
Sutteålen skrev, den 9.8.2022 at 13:32:

Giver der anledning til adfærdsændring hos nogle?

Ikke adfærdsændring som sådan, men klart skærpet opmærksomhed på sygdom, både i forhold til COVID og abekopper. Det ser ud til at de første symptomer på abekopper er influenzalignende, så for mig er det vigtigt at alle er helt på toppen, når de besøger mig. Jeg kigger også mere efter udslæt og knopper, end tidligere. Heldigvis er både jeg og hovedparten af mine gæster så gamle, at vi burde være dækket ind af kobbevaccinen.

Skrevet

Jeg ændre ikke min adfærd fordi Bigfarma via div lobbykanaler prøver at blæse det op til at være noget det ikke er for at de lige kan tjene fedt på folks frygt.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.