PolleFraSnave 139 Skrevet 1. August, 2022 Er der nogen der har et tip til hvordan man kan betale GP digitalt og stadig forblive anonym? De gængse metoder med MobilePay og lignende er ikke en mulighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby Skrevet 1. August, 2022 Jeg er helt sikker på, at GP'ere ikke sladrer om sine kunder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TS-Hunter 34 Skrevet 1. August, 2022 (edited) Revolut er en genial tjeneste - der blandt andet giver dig mulighed for at veksle valuta og betale i udenlandsk valuta uden kurstab. Derudover accepterer mange udenlandske piger betaling via Revolut, fordi nemt kan veksle pengene i appen eller bruge dem via det medfølgende debitkort eller ApplePay. Ved overførsel af penge til en anden bruger via App’en, kan modtageren alene se dit brugernavn og fornavn. Redigeret 1. August, 2022 af TS-Hunter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PolleFraSnave 139 Skrevet 1. August, 2022 Jeg har været i det her game i over 30 år og har altid været anonym. Det har kun kunnet lade sig gøre ved aldrig at tage nogen chancer. Jeg skal ikke ‘opdages’ og undlader hellere GP besøg end at risikere at blive ‘opdaget’. Jeg ønsker ikke at kende GPs rigtige navn, og jeg fortæller aldrig (as in never ever) nogen GP mit rigtige navn. Revolut vil jeg kigge på så tak for det tip. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 1. August, 2022 Der er ikke nogen gode løsninger, hvis du vil sikre din identitet ordentligt. Der er nogle få, der tager btc/eth, men det er besværligt at finde den rigtige "kurs". Så er der sådan noget som paysafe, men så skal du finde en gp, der gider det - dem der modtager det er vist oftest scammere. I samme stil kan du i princippet købe et hvilket som helst gavekort online, da gavekort er ligesom kontanter og udsteder skal veksle dem tilbage. Men det er besværligt for gp'en. Endelig er der anonyme prepaid creditcards. Med dem skal du være obs på hvidvaskloven og altså finde en gp, der tager mod kort. Jeg ved ikke så meget om hvor let det er at finde en indløser til dem. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Babsebuk 6 Skrevet 1. August, 2022 For få år siden ville jeg have sagt at kontanterne ville forblive i mange år endnu. Det lader dog ikke til at være tilfældet, se nu bare Smukfest i Skanderborg, men vi er langt fremme i Danmark - mange andre lande vil bruge kontanter mange år endnu. Såsnart vore kontanter ophører vil GP`er og andre tage imod Euro istedet og der er hæveautomater rundt om i landet - og pigerne lærer hurtigt at modtage disse istedet. Ja, der er gebyrer, men vi forbliver anonyme. Mange lande i Europa og andre i Asien er slet ikke nået til at afskaffe papirpenge - så koldt vand i blodet - jeg foretrækker altid kontanter og har gennem mine mere end 30 år i dette univers kun benyttet dette betalingsmiddel hos GP og Dominaer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 1. August, 2022 Babsebuk skrev, for 41 minutter siden: Mange lande i Europa og andre i Asien er slet ikke nået til at afskaffe papirpenge Ingen lande i verden er nået til det, men det er lidt mærkeligt at du nævner Asien. Indien forventer at lancere en national digital valuta indenfor 1 år og de har en national strategi for afskaffelse af kontanter. Kina er endnu længere fremme end Indien. Sverige vurderes ofte som dem der er tættest på at kunne afskaffe kontanter, når man ser på deres finansielle infrastruktur, men det forudsætter jo en politisk beslutning. Spørgsmålet er, om den vil blive taget først i et vestligt land - det tvivler jeg stærkt på. Thorning-regeringen lagde i 2015 op til at afskaffe kontantreglen, men måtte opgive pga protester. Frederiksen-regeringen vurderede så sent som sidste år, at den ikke bør afskaffes. Men der står intet i trådstart om, at det har noget med afskaffelse af kontanter at gøre. Trådstarter ønsker blot at betale kontant (formoder jeg af bekvemmelighed). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 541 Skrevet 1. August, 2022 Advarsel skrev, for 56 minutter siden: Ingen lande i verden er nået til det, men det er lidt mærkeligt at du nævner Asien. Indien forventer at lancere en national digital valuta indenfor 1 år og de har en national strategi for afskaffelse af kontanter. Kina er endnu længere fremme end Indien. Ikke helt tilfældigt at Asien nævnes ifbm. et kommende kontantløs samfund. Iflg. avisen The Nation, vil Thailand starte op med dette projekt. https://www.nationthailand.com/business/40016352 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 2. August, 2022 sanook skrev, for 41 minutter siden: Ikke helt tilfældigt at Asien nævnes Babsebuk skriver: Babsebuk skrev, for 2 timer siden: Mange lande i Europa og andre i Asien er slet ikke nået til at afskaffe papirpenge Han antyder altså at lande i Asien "slet ikke er nået til det." Men det er netop det kæmpestore lande i Asien er. Det er derfor jeg synes det virker lidt pudsigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Babsebuk 6 Skrevet 2. August, 2022 sanook skrev, for 2 timer siden: Ikke helt tilfældigt at Asien nævnes ifbm. et kommende kontantløs samfund. Iflg. avisen The Nation, vil Thailand starte op med dette projekt. https://www.nationthailand.com/business/40016352 Tak Sanook for link. Jeg må jo indse ikke at have fulgt godt nok med inden at jeg udtalte mig her. Meget interessant link fra Thailand. Derudover ved jeg godt at Trådstarters spørgsmål med gik på alternativ til kontanter - det fortolkede jeg som problematik om at kontanter i DK var ved at udgå - ikke min mening at få tråden drejet i anden retning - men blot mit lille indspark. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PolleFraSnave 139 Skrevet 2. August, 2022 Du har ramt spot on Babsebuk. Hvad gør man når kontanter ikke længere er gangbart betalingsmiddel hos GP. Det være sig både at det på sigt er svært, grænsende til umuligt at hæve kontanter, og det faktum at GP vi have svært ved at komme af med kontanterne igen uden at skulle redegøre hvor de kommer fra. Indtil videre er det heldigvis stadig muligt både at hæve penge og betale kontant, men smukfests kontantløse initiativ, og et indslag i nyhederne igår fik mig til at stille spørgsmålet. Tak for bidrag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 970 Skrevet 2. August, 2022 Jeg tror stadig der er noget tid til at man slet ikke kan skaffe kontanter…. Om ikke andet så vil euro længe endnu være en mulighed, der er mange steder i Europa hvor kortbetaling stadig er en by i Rusland. Både i Tyskland, Schweiz og Østrig oplever jeg ofte, når jeg med arbejdet er der, at eks taxa chauffører glor på én som er man faldet fra månen fordi man ønsker at betale med sit kreditkort. Dette gælder også restauranter og barer….. Ingen tvivl om at vi arbejder os den vej frem…. Men det bliver næppe i morgen. Jeg nyder iøvrigt selv når pigerne tager MP så jeg er fri for først at finde en bank for at hæve mønten….. og jeg er ikke genert over de kender mit navn…. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 2. August, 2022 Kubrick skrev, for 5 timer siden: ….. og jeg er ikke genert over de kender mit navn…. Problemet er ikke at hun kender dig/mig. Problemet er sporbarheden af transaktionen. Hvad bliver den brugt til? Husk PBS sagen, hvor kendisser blev sporet fordi transaktioner blev lækket. Kan man få den sikkerhedgodkendelse man skal have for at få/beholde ønskejobbet? Kikker Mærsk ned i deres bank inden de ansætter dig? Skjold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Growler 96 Skrevet 2. August, 2022 Hej Polle Alternativ til kontanter....det er jo en byttehandel, menneskets ældste måde at lave forretning på. Alt hvad det kræver er, at du har adgang til en vare der kan være efterspørgsel på, og meget gerne til en pris der er lavere end en faktisk udsalgspris. Jeg har gennem mange år, fået beskrevet sådanne byttehandler, så nu kan du vælge fra "bunken": Vandhaner, sengetøj, slik (altså det man spiser), bademåtter, bestik, reparation af bil, elinstallation, tøj, undertøj, omstilling af låse, plaider, soveposer, batterier, oksemørbrad, lamper samt elværktøj. Det var nogenlunde hvad jeg kunne huske, så mulighederne er mange. Gnæk Growler Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PolleFraSnave 139 Skrevet 2. August, 2022 Tak for input, Growler. Der er løbet meget vand i åen siden de gamle dage i skurvognen på Venuslogen. Jeg er for at sige det rent ud pivringe til at forhandle priser. Der er nul gram krejler i mig. Jeg prutter notorisk aldrig om priser med GP, så at skulle forholde sig til om det man tilbyder er den ydelse værd man vil have, er næppe en farbar vej for den gamle Polledreng. Jeg krydser fingre for at kontanterne lever så længe jeg har krudt nok i bøssen til at besøge GP. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg