Hop til indhold
ThomasDK

Anholdt for rufferi - mon det er selfie-banden?

Recommended Posts

Pigerne kan godt være her frivilligt og med helt åbne øjne selvom de giver halvdelen at deres indtjening til bagmænd, det er set mange gange. At det ikke er rimeligt er så lidt en anden snak.

Er dog glad for jeg ikke er hoppet på en selfie. 
Er jeg for grim kan hun afvise mig i døren. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest I will lick your feet
frddblk skrev, den 3/6/2022 at 15:34:

Er glad for at jeg nåede at ordne Nika i Odense.  :lol:

stupid kommentar .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Spændende som denne tråd er gået fra at være et spørgsmål om det kunne være selfiebanden til 100% konkluderende, at DET ER selfiebanden.

Omkring selfiebanden, så kender jeg ikke selv alle forholdende og konstruktionerne bag denne, men har fået lidt indsigt i det.

Jeg har selv haft en enkelt lidt længerevarende erfaring for nogle år siden, hvor jeg mødte en pige fra et Østeuropæisk land, som arbejdede under konstruktionen, som jeg dengang ikke var opmærksom på var betegnet som en “bande”.

Vi mødtes nogle gange før vi gik over til et mere privat forhold, hvor hun hver gang hun kom til Danmark boede hos mig nogle dage forinden og efter sine arbejdsperioder. Vi har også mødtes på ferier et par gange i Europa. Idag arbejder hun i en anden branche et andet sted i Europa. Vi har stadig kontakt uden vi dog ses mere.

Men det gav mig lidt indsigt i forholdende i den såkaldte bande.

Der er ingen tvivl om, at der er tale om nogle velorganiserede bagmænd. Hun omtalte dem selv som sine managers.

Men det lød ikke som, at der var tale om nogen form for tvang hverken for hende eller de “veninder”, som hun mødte igennem sit arbejde. Der var til gengæld tale om et velorganiseret rekrutteringsarbejde i forskellige østeuropæiske lande, hvor der blev lokket med gode sikre arbejdsforhold, gode penge og goder, som dog oftest skuffede, da “banden” tog 50% af indtjeningen, samt dækning af andre omkostninger, husleje mv.  

Hun var frit stillet til at droppe ud af aftalen, når hun ønskede det, selvom de selvfølgelig forsøgte at lokke hende til at fortsætte så længe som muligt.

Min veninde valgte denne udvej for at tjene penge, da hun skulle betale for en akut operation til sin en i sin familie og det var hendes eneste udvej.

Hele forløbet var meget organiseret, blandt andet ved at alt kommunikation gik igennem managers, for at holde styr på, at der ikke blev snydt med økonomien. Det virkede også, som der var stor fokus på pigernes sikkerhed, som blandt andet ved anvendelse af selfies fra kunderne. Jeg bilder mig ikke ind, at sikkerheden kun var for pigernes skyld, men i lige så høj grad for at sikre konceptet og kunne sælge det til nye piger ved blandt andet garantere deres sikkerhed.

Der var således en rigtig bagmandsorganisation, som klart var at betragte som rufferi. Men der var ingen tegn på tvang og trafficing.

Redigeret af OldGentlemann

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er meget muligt at pigerne arbejdede friviligt for en meget velorganiseret organisation, om det er en mafia eller anden kriminel organisation der står bag, er der ingen her på siden der ved.

Da de såkaldte selfie piger/bagmænd tilsyneladende ønskede bevis på din identitet og hvilke job man har, er min teori/gæt/frygt at de opbygger et kartotek over personer der arbejder i staten eller private firmaer, som de har en klemme på, som kan være nyttige for dem i fremtiden, om det er sådan det hænger sammen aner jeg ikke, men det var ikke en chance jeg turde tage og heldigvis ikke lod mig lokke til, selvom det var fristende.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke aner om sagen omhandler de såkaldte selfie piger, eller om der står en kriminel organisation bag selfie pigerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
junglebøffen skrev, for 4 timer siden:

…om det er en mafia eller anden kriminel organisation der står bag, er der ingen her på siden der ved.

Da de såkaldte selfie piger/bagmænd tilsyneladende ønskede bevis på din identitet og hvilke job man har, er min teori/gæt/frygt at de opbygger et kartotek over personer der arbejder i staten eller private firmaer, som de har en klemme på, som kan være nyttige for dem i fremtiden, om det er sådan det hænger sammen aner jeg ikke, men det var ikke en chance jeg turde tage og heldigvis ikke lod mig lokke til, selvom det var fristende.

Ja, det er jo lidt af en konspirationsteori. Jeg har ingen ide om hvilken organisation, der står bag, men min opfattelse er, at de har deres foranstaltninger for at beskytte deres ulovlige forretning så godt som muligt. Jeg har aldrig selv været udsat for eller har hørt om nogen, der er blevet udsat for trusler af den art - det plejer at være forvirrede teenager drenge, der forsøger sig med den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...