Hop til indhold
ppd

Abekopper virus (monkeypox) og sex

Recommended Posts

Gæst
warmgun skrev, den 27.5.2022 at 13:12:

I Danmark stoppede man totalt med vaccinen i 1976, så der er lige nogle årgange, der ikke med sikkerhed er vaccineret, mens fra årgang 77, er man kun vaccineret, hvis man skulle til bestemte områder af verden.

Dette er ikke helt korrekt. Man blev ikke vaccineret ved fødslen. Såvidt jeg husker blev jeg vaccineret som et del af et vaccine program i folkeskolen. Om det var i 1, 2 eller 3 klasse kan jeg ikke huske. Men det korte af det lange. Hvis man stoppende med at vacciner i 1976 er det ikke fra årgang 77 man stoppede, men omkring årgang 70-72.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Fraekm skrev, for 10 timer siden:

Ej come on. Hvad er det for noget lort at lukke ud, at jeg aldrig skulle have dyrket sex nogensinde. 
ja, jeg ved godt at der findes andre sygdomme, som man kan få ved at dyrke ubeskyttet sex ,  Liv. Jeg er faktisk uddannet indenfor sundhedssektoren. Med speciale indenfor kønssygdomme. 
Men som kosteskaftet påpeger. Så er det en her og nu og afventende beslutning. Primært for at se om hvordan udviklingen ender. Håber klart på det bedre. Men jeg skal have noget ordentligt og større mængde data ind, før jeg gør mere. 
Men leg du bare løs, Liv. Det er dit frie valg, og det respekterer jeg :biggrin: 

@Fraekm Lad mig gætte på at du ikke har besøgt en GP siden Covid-19 brød ud. Hvis du virkelig er uddannet inde for sundheds sektoren, så vil du kunne nikke gengændende til nedenstående.

Hverken abekopper eller Covid-19 kan man beskytte sig mod ved GP besøg

Sandsynligheden for at bliver ramt af Covid-19 under et GP besøg er LANGT større end sandsynligheden for at blive ramt af abekopper. Dertil kommer at dødeligheden for selv raske er langt højer ved Covid-19 end abekopper. Sidst men ikke mindst. Man kan sjældent se på personer om de har covid-19. Med abekopper kan man ikke altid se det, men der er forskellige synlige symptomer som bliver mere tydlige jo længere i sygdoms forløbet man er.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, 1 time siden:

@Fraekm Lad mig gætte på at du ikke har besøgt en GP siden Covid-19 brød ud. Hvis du virkelig er uddannet inde for sundheds sektoren, så vil du kunne nikke gengændende til nedenstående.

Hverken abekopper eller Covid-19 kan man beskytte sig mod ved GP besøg

Sandsynligheden for at bliver ramt af Covid-19 under et GP besøg er LANGT større end sandsynligheden for at blive ramt af abekopper. Dertil kommer at dødeligheden for selv raske er langt højer ved Covid-19 end abekopper. Sidst men ikke mindst. Man kan sjældent se på personer om de har covid-19. Med abekopper kan man ikke altid se det, men der er forskellige synlige symptomer som bliver mere tydlige jo længere i sygdoms forløbet man er.

Som jeg skrev før, jeg afventer situationen. Det er min beslutning. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Fraekm skrev, for 2 timer siden:

Som jeg skrev før, jeg afventer situationen. Det er min beslutning. ;)

Selvfølgelig er det din beslutning. Jeg undre mig bare over hvordan man som uddannet inden for sundheds sektoren kan være panisk angst for abekopper, men ligeglad med covid-19. Det giver slet ikke mening i min verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 4 timer siden:

Dette er ikke helt korrekt. Man blev ikke vaccineret ved fødslen. Såvidt jeg husker blev jeg vaccineret som et del af et vaccine program i folkeskolen. Om det var i 1, 2 eller 3 klasse kan jeg ikke huske. Men det korte af det lange. Hvis man stoppende med at vacciner i 1976 er det ikke fra årgang 77 man stoppede, men omkring årgang 70-72.

Jeg er ret sikker på, at du husker forkert! I skolen blev du cåvaccineret mod polio med sukker med vaccine på!

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige fundet mit gamle vaccination kort frem, der står der at jeg blev vaccineret mod kopper som næsten 5 årig.

Med eftersyn 14 dage senere.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
warmgun skrev, for 13 minutter siden:

Jeg er ret sikker på, at du husker forkert! I skolen blev du cåvaccineret mod polio med sukker med vaccine på!

Nope. Sukker med vaccine fik jeg hos lægen. Stikket med koppe vaccine fik jeg i skolen. Som jeg husker det var der meget snak om det, for det var første gang mange af os skulle stikkes med en kanyle. Da jeg gik i folkeskolen eksisterede der en skole sundhedsplejeske ordning hvor vores alm. helbredstilstand blev checket en gang om året eller hvert andet år mens vi var i de yngre klasser. Om den fortsat eksister ved jeg ikke, men det var i forbindelse med et af de sundheds check at vi blev vaccineret.

Bortset fra det, gik mit indlæg mere på at du skrev at sidste vaccine blev givet i 1976 og at årgang 77 var første årgang som ikke blev vaccineret. Årgang 77 er 0 år i 1977 og som Mister12 lige har skrevet, så blev du vaccineret mod kopper da du var omkring 5 år. Derfor må det være ca. årgang 72 som er første årgang som ikke er vaccineret mod kopper.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 1 time siden:

Det giver slet ikke mening i min verden.

Og hvad så? Det giver ikke mening at pådutte andre sine egen præferencer.

Jeg fik lige blandet det sammen, men du husker måske din Calmettevaccination (mod tuberkulose) som blev givet ved skolestart. Kopper var det et lovkrav at vaccinere mod før skolestart.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Advarsel skrev, for 19 timer siden:

Og hvad så? Det giver ikke mening at pådutte andre sine egen præferencer.

Prøv lige en gang til at læse hvad jeg har skrevet. Jeg har på ingen måde påduttet nogen mine egne præferencer.

Jeg vil virkelig ønske at du brugte 5 min. ekstra før du anklager nogen for at pådutte andre deres præferencer etc. For et par dage siden var det @Gentleman52 som fik en tilsvarende, fuldstændig grundløs, bredside i en anden tråd. Hvis der er nogen på dette board som forsøger at pådutte andre sine egne præferencer, så er det dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 5 timer siden:

Jeg vil virkelig ønske at du brugte 5 min. ekstra før du anklager nogen

Spis gerne din egen medicin, jeg pådutter ikke nogen noget - bortset fra indimellem ikke at skrive nedgørende om andre.

Her pådutter du @Fraekm din begrænsede rationalitet. Jeg påduttede ikke gentleman52 noget, men påpegede en slutningsfejl, han begik - en anden variant af "begrænset rationalitet".

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Advarsel skrev, for 4 timer siden:

Her pådutter du @Fraekm din begrænsede rationalitet. Jeg påduttede ikke gentleman52 noget, men påpegede en slutningsfejl, han begik - en anden variant af "begrænset rationalitet".

Så køre vi igen i ring. Læs nu indlæggene fra mig og @Gentleman52 igen. Jeg pådutter ikke nogen noget. Jeg undre mig bare. @Gentleman52 laver ikke nogen slutnings fejl. Hans slutnings fejl findes kun i dit hoved. Men bare rolig. Jeg forventer ikke at du læser vores indlæg igen eller kommer med en undskyldning. Jeg vil bare ønske at du vil bruge 5 min. ekstra på at læse et indlæg igen inden du begynder at angribe nogen. Hvad enten det er mig eller andre, både her på sitet, på andre sites/medier og i den virkelig verden. Du har ofte nogle gode pointer, men de drukner desværre alt for ofte i dine personangreb, bedrevidenhed eller korrektion af folk som ikke har fået 13 i dansk som dig.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, den 21.8.2022 at 13:25:

Selvfølgelig er det din beslutning. Jeg undre mig bare over hvordan man som uddannet inden for sundheds sektoren kan være panisk angst for abekopper, men ligeglad med covid-19. Det giver slet ikke mening i min verden.

Du er simpelthen for grineren. :D en sand mester i kværulering, og danne eget indtryk af andre ;)

stopper i denne tråd …… May the Force be with you <3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...