Hop til indhold

Mistro

Featured Replies

Skrevet

Der er noget på EG som efterhånden irriterer mig så meget at det må ud.

Senest er det gået ud over @Mr. Sensual og hans lille hverdagsoplevelse fra køen hos fiskehandleren. Kommentarer som "De Grå Sider!", og "opdigtet".

Vi kan hurtigt blive enige om at det kun er skribenten der definitivt ved om en beretning er fantasi eller virkelighed.

Men jeg ved til gengæld definitivt, at jeg selv kunne diske op med i hvert fald en håndfuld oplevelser fra virkeligheden, som givetvis ville medføre samme reaktion. Og det tror jeg de fleste kan, der som jeg: 1) har været seksuelt aktiv i en 40-50 år, 2) kun i kortere perioder har haft en "eneste ene". Altså et langt (sex-) liv som har været åbent for muligheder, interesse og nysgerrighed. Jeg har så bare ingen trang til at dele mine oplevelser af på  EG - med mindre der er en konkret sammenhæng, f. eks. som kommentar til andres oplevelser.

Så hvorfor har nogle EGere så travlt med de mistroiske kommentarer? Hvad skal vi andre bruge det til at I personligt ikke tror på at en "oplevelse" er virkelighed?

Jeg kan komme i tanke om to forklaringer. Enten at man har et meget stort behov for at signalere: "Haha, jeg er ikke så naiv at jeg tror på hvadsomhelst folk prøver at gøre sig interessant med, tror du jeg er dum? (Og hvorfor har man mon stort behov for at understrege at det er man ikke? :) )". Eller også er det misundelse over at andre har flere sjove/gode/frække oplevelser end man selv har.

Fremmende for noget som helst positivt synes jeg i hvert fald ikke den type kommentarer er.

Skrevet
slip skrev, for 7 minutter siden:

Så hvorfor har nogle EGere så travlt med de mistroiske kommentarer? Hvad skal vi andre bruge det til at I personligt ikke tror på at en "oplevelse" er virkelighed?

Jeg kan komme i tanke om to forklaringer. Enten at man har et meget stort behov for at signalere: "Haha, jeg er ikke så naiv at jeg tror på hvadsomhelst folk prøver at gøre sig interessant med, tror du jeg er dum? (Og hvorfor har man mon stort behov for at understrege at det er man ikke? :) )". Eller også er det misundelse over at andre har flere sjove/gode/frække oplevelser end man selv har.

Fremmende for noget som helst positivt synes jeg i hvert fald ikke den type kommentarer er.

Den første forklaringen er den rigtige. Folk er rigtigt bange for at blive taget for naive. Det er en fejlagtig forestilling om at hvis man ikke bliver taget ved næsen så er man en erfaren verdensmand/kvinde. Ellers er man et fjols.

Lavt selvværd simpelt hen.

Og jeg har tænkt samme tanker som du mange gange; hvorfor er folk så optaget med at ikke blive narret?

Skrevet

Jeg tænker også at der er meget mistro til mange beretninger. I anmeldelser kan det være svært for en ny bruger at dele en særligt god eller dårlig beretning. Troværdighed kommer med det man har skrevet tidligere.

I den beretning du henviser til med fiskehandleren, så har han ofte udtrykt sig på en måde der i bedste fald skiller vandene. Provokerende, selviscenesættende eller bedrevidende indlæg fremmer ikke troværdighed. Så jeg ser det ikke som historien betvivles men mere forfatteren. Det bål tænker jeg han selv har båret ved til. Han udtrykker også at han lever med det, selvom jeg har min tvivl. Det er synd for han har givetvis meget godt at bidrage med, men det gør at netop denne forfatter er jeg skeptisk overfor, ligesom jeg er overfor en helt ny skribent.

Redigeret af AB455
Ham/han fejlrettelse

Skrevet

Der kan også ligge andet end mistro bag....

Jeg kan uden at det er noget grundlag for det, i flæng komme med et par eksempler.

Morskab...

Trolling....

Foragt for forfatter...

Find selv på flere

Skrevet
next skrev, for 2 minutter siden:

Der kan også ligge andet end mistro bag....

Jeg kan uden at det er noget grundlag for det, i flæng komme med et par eksempler.

Morskab...

Trolling....

Foragt for forfatter...

Find selv på flere

Enig og de er alle trælse på den ufede måde. Tag gerne til genmæle, men gør det med respekt. Er glimt i øjet er ok, men kan være svært at få til at balancere rigtigt. Der skal ikke meget til at balancen tipper og endnu mindre til at det der startede som et kærligt vink med vognstangen bliver fulgt op med trolling fra lemminger er der ikke forstår balancen.

Skrevet

Spændende emne må jeg sige.

Der findes mange mistroiske folk derude som ikke tror på det man fortæller om eller det man har oplevet  og der kan være et hav af forklaringer til hvorfor man er mistroisk.

Jeg har det princip der hedder “jeg tror på dig indtil andet er modbevist” 

Man oplever nogle ting i livet som kan lyde for godt til at være sande men faktisk er sket. Nu har jeg læst @Mr. Sensual tråd og det handlede primært om en gut der pillede en kvinde nummergøjen som han troede var hans partner. Det kunne jo vel sagtens være sket. 

Som jeg skrev oplever man ting her i livet der som folk vil sige “det sker kun i film”

men som det allerede er blevet nævnt vil folk nok ikke fremstå naive eller dumme.

Jeg tror bare man skal være ligeglade med hvad andre tænker så længe man selv ved at det er sket. 

Redigeret af Gabbana

Skrevet
Gabbana skrev, for 21 minutter siden:

Jeg har det princip der hedder “jeg tror på dig indtil andet er modbevist” 

Et godt princip, og så længe det ikke drejer sig om at man skal satse penge i noget, så har man jo heller ikke noget at tabe på at vælge at tro på nogen. Det koster ligesom ikke noget.

Skrevet
  • Author
AB455 skrev, for 36 minutter siden:

I den beretning du henviser til med fiskehandleren, så har han ofte udtrykt sig på en måde der i bedste fald skiller vandene. Provokerende, selviscenesættende eller bedrevidende indlæg fremmer ikke troværdighed. Så jeg ser det ikke som historien betvivles men mere forfatteren.

Fiskehandler-historien var kun et eksempel, af helt frisk dato. Det her er langt fra den eneste skribent der er blevet mødt på den måde. Det er det tilbagevendende i fænomenet som får mig til at reagere.

Skrevet
Bananas skrev, for 11 minutter siden:

så længe det ikke drejer sig om at man skal satse penge i noget, så har man jo heller ikke noget at tabe på at vælge at tro på nogen. Det koster ligesom ikke noget.

Helt enig. Når det ikke er noget der omhandler penge så har man ikke rigtig noget at miste ved at tro på folk.

nogle gange er det okay at sænke paraderne.

Redigeret af Gabbana

Skrevet
slip skrev, for 50 minutter siden:

Fiskehandler-historien var kun et eksempel, af helt frisk dato. Det her er langt fra den eneste skribent der er blevet mødt på den måde. Det er det tilbagevendende i fænomenet som får mig til at reagere.

Ja, det forstod jeg også godt. Jeg syntes det var et fint eksempel også fordi jeg kunne bruge den i forhold til hvad der får folk til at være mistroiske og ikke mindst håne og udskamme på den ufede måde.

Skrevet

Jeg tænker at noget der også "puster til problemet" er at der på skrift er mange "fill in the blanks" og det er nemt at misforstå folk fordi man ikke har det hele menneske "i kontekst". 

Jeg kommer "en lille smule" :D ind på det her: 

Jeg er så priviligeret at jeg har mødt en del af de aktive skribenter herinde ad åre. En del af jer sådan indenfor det sidste års tid endda. 
Folk er jo herligt forskellige - især på skrift. 
Dem jeg har mødt i virkeligheden og ansigt til ansigt med alle sanser i brug, har alle som een været mennesker jeg rigtigt gerne vil møde igen (og ikke bare pga. betalingen, altså!). 
Jeg kan sommetider trække lidt på smilebåndet når jeg læser at nogle af jer er så uenige og/eller mellem linierne har så mange forskelle, når min mavefornemmelse er at de samme mænd ville hygge sig gevaldigt i hinandens selskab ude i virkelighedens verden. Også selvom der er mere eller mindre stærke uoverensstemmelser. 
Den version af os selv vi præsenterer online er jo mildest talt en filtreret og unuanceret version af det "ægte menneske" der sidder bag skærmen. 

En af de "bio-diversiteter" jeg virkelig synes mangler her på Eroguide er f.eks. mænd der er ordblinde eller for generte til at stikke hovedet ud af busken og deltage. Dem taler jeg jo med i massevis i virkeligheden når vi mødes til dit eller dat. De har så meget at byde på, og hvis jeg opfordrer (fortrinsvist de faste besøgende) til at bidrage så siger næsten alle "Nej nej nej... det vil jeg ikke. Jeg er ordblind og folk er så aggressive/syge/whatever derinde, så jeg nøjes bare med at læse". Eller varianter af det i forskellig formulering, naturligvis. 
Nogle få får jeg med tiden "lokket til" at lægge ud med bare at trykke på like-knapperne. Nogle af disse vover så pelsen og skriver et eller andet forsigtigt. Desværre bliver de høvlet ned hvis det f.eks. er en anmeldelse... altså ikke af mig nødvendigvis. Jeg foreslår dem gerne at skrive en kommentar til en af de anmeldelser der findes af en af "deres piger" i stedet. Det er som om at bekræftelse i form af kommentar i eksisterende anmeldelser ikke bliver høvlet lige så hårdt igennem hvis skribenten er ny. Det gælder i øvrigt også i debatterne, selvom "macheten" er noget længere, tungere og skarpere i anmeldelser og efterlysninger.

Kærligst, 
Eva-som-ikke-er-på-hold-med-nogen-og-alligevel-lidt-med-alle ;)<3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

Måske bare vende lidt på den - finde de brugere man tror på og har samme “smag” som. Følg de brugere mange stoler på og “tro” på, som man måske er nogenlunde ens som - ja find dem man tror på og drop de andre. 

Tænker det nogle gange ikke handler om mistro, men irritation over at nogle måske forsøger at skabe et forkert billede - forsøger at “hjælpe” lidt forretning i gang. 

kh 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.