Hop til indhold
Eva Nadine

Dual SIM kort og iPhones - erfaringer søges

Recommended Posts

Hej piger og drenge. 

Jeg tror jeg kunne have glæde af at kunne besvare opkald og sms'er til to forskellige telefonnumre, men blot have en enkelt mobiltelefon. 
Det er udover min private telefon som jeg kommer til at holde udenfor. 

De to "koncepter" og telefonnumre skal markedsføringsmæssigt være helt adskilt. Det er begge sexarbejde, men så forskelligt at jeg kommer til at køre det helt adskilt rent markedsføringsmæssigt. 
Det er derfor ikke muligt at køre med samme telefonnummer til de to koncepter. Når folk skriver "hvornår har du tid?" er det ret afgørende om det er det ene eller det andet ham der ringer eller sms'er ønsker sig. Jeg kan ikke forvirre dem i dialogen når de allerede har besluttet sig på forhånd ved at spørge f.eks. "Er det et Blowjob eller er det en Lingam massage?"  eller blot "hvad er du interesseret i" fordi folk bliver enormt forvirrede over om de har ringet til det rigtige nummer.
Det har jeg prøvet af, og det fungerer slet ikke. 
De to koncepter foregår i øvrigt helt forskellige dage og helt forskellige geografiske steder, og det ene skal der afsættes dobbelt så lang tid til som det andet. Det ene gør jeg 3-4 dage om ugen og det andet kun een gang om måneden. 

Så vidt jeg har kunnet google mig frem til findes der iPhones hvor man kan have to SIM kort. Det ene et E-SIM (hvad det så end er) og det andet et almindeligt SIM kort. 
Det er nødt til at være iPhone. Jeg har været apple-bruger siden iPhone2 og har hverken lyst eller evner til at sadle om, uanset hvor gode argumenterne evt. kunne være. Jeg er en klaphat til teknologi i forvejen fordi jeg har været vant til at det var der nogle andre der tog sig af rent arbejdsmæssigt. 

Mine spørgsmål er: 
Men fungerer det så? 
Hvad vil evt. afgøre om det er det ene eller det andet nummer der skal være hhv. E-SIM og almindeligt SIM nummer/kort.
Er det stabilt? 
Kan man nemt slå til og fra eller skifte imellem dem? 

Hvordan det ser ud og fungerer kan jeg gå i en telebutik for at få demonstreret. Var i Elgiganten i går og blev klogere. Dér kan de ikke vise noget, da det er teleudbyderen der står for "Dual" delen og ikke selve telefonen, som blot er hardware der enten kan eller ikke kan gøre brug af "Dual" (som jeg forstod det). 
Jeg fik også dér at vide at det skal være en iPhone 8 eller nyere. I BlueCity i dag sagde de alle X modeller, altså iPhone 10 (Romertal X) eller nyere. 

Jeg stoler ikke helt på dem der kommer til at tjene penge på mine valg, må jeg indrømme. 
Kan heller ikke heeeelt forklare i hverken telefonbutikken eller teleabonnementsbutikken hvad mine udfordringer er. De forstår ikke helt de forskelle der kan være mellem "Butik A og Butik B" i samme telefon og "Privat og Arbejde", og jeg formår ikke at skjule at jeg lyver når de spørger hvad jeg skal bruge det til for at kunne hjælpe mig :D  

Bruger du iPhone Dual SIM? Og vil du dele dine erfaringer med mig? 
Gerne her i offentlig debat, så det bliver mere sammenhængende for mig. 

På forhånd tak for hjælpen! 

Kærligst, 
Eva <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Eva,

Jeg har faktisk lige i denne uge anskaffet mig et eSim-kort. Jeg bruger det til kommunikation inden for dette regi, mens det fysiske sim-kort er til mit liv i den virkelige verden.

Det fungerer supergodt. Når du ringer eller skriver, skal du vælge, om du vil gøre det via dit primære (i mit tilfælde det fysiske kort) eller sekundære (eSim) nummer. Når du først har gjort dette med en kontakt, vil al fremtidig kommunikation med denne kontakt ske via det valgte nummer. Og du kan naturligvis ændre i dette efterfølgende.

Jeg kan til enhver tid vælge at slå det ene eller andet nummer fra (i mit tilfælde kun det sekundære eSim) i telefonens indstillinger. Dette svarer til, at jeg slukker telefonen, hvor dette sim-kort sidder i. Det giver mig noget tryghed, da det jo på en måde er indgangen til mit hemmelige liv.

Jeg har som sagt kun haft det et par dage, men det virker til at fungere glimrende til mit behov. Jeg forestiller mig, at der er væsentlig mere gang i din telefon, end der er i min, og det kræver nok lidt disciplin at holde kommunikationen for de to abonnementer adskilt, men jeg tror, at det bliver en vanesag.

Spørg endelig ind, hvis du mangler info. Jeg skal forsøge at hjælpe så godt jeg kan.

Kh Mora

PS: Jeg har en iPhone 12.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bruger du kun dual med f.eks. SMS eller virker det også med WhatsApp der kan håndtere to forskellige numre på samme tlf? 

Og hvor/hvordan har du fået eSim-kortet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pyteq skrev, for 9 minutter siden:

Bruger du kun dual med f.eks. SMS eller virker det også med WhatsApp der kan håndtere to forskellige numre på samme tlf? 

Og hvor/hvordan har du fået eSim-kortet? 

Øhm... jeg har ikke fået noget SIM eller e-SIM kort endnu. Jeg har heller ikke købt telefonen. 
Hvis jeg kommer til at bruge WhatsApp på et af numrene, vil jeg nok kun gøre det med det ene af dem. Netop fordi jeg ikke kan overskue konsekvenserne hvis jeg kvajer mig :D 
Folk har også tendens til at kontakte ad flere kanaler hvis de har valget. Det er svært at huske om nogen skrev på WhatsApp eller alm, sms for mig. Eller huske om det var email eller brev på EG f.eks. Derfor har jeg allerede nu forenklet det mest muligt, så der bliver tabt færre bolde. 

Er "hvor" i hvilken butik? I så fald - det har jeg ikke besluttet mig for endnu. Jeg er Telia kunde som privat person og kan se både fordele og ulemper ved at vælge et andet selskab til "business". Flest fordele. Så helst ikke Telia. 
Jeg forstår ikke hvad du mener med "hvordan"? Kan man købe det på flere måder? Er forvirret :) 

Kh. Eva 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@lille_peter 
Det har jeg set og læst før jeg skrev her - og før jeg gik i Elgiganten og BlueCity. 
Det er for mig bare ikke så anvendeligt fordi det er Apple der samtidigt prøver at sælge noget indirekte, og at jeg har brug for vejledning der er lidt mere bruger-til-bruger agtigt end sælger-til-bruger, hvis det giver mening? 
Men tusind tak for tanken. Det er naturligvis et godt sted at starte :) 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 7 minutter siden:

Jeg forstår ikke hvad du mener med "hvordan"? Kan man købe det på flere måder? Er forvirret :) 

Jeg var nok lidt upræcis, og mine spørgsmål mere rettet mod Morabito, der allerede så ud til at have styr på det - i modsætning til mig.

Pt. har jeg to forskellige telefoner. Min almindelige og en anden, som jeg bruger her. Men det er ikke optimalt, så jeg vil gerne have begge kanaler på samme telefon, men jeg vil ikke have begge kanaler på samme WhatsApp eller SMS app. 

Og jeg har ingen anelse om hvordan man bedst får - og bruger - eSim-kort. Endnu :ph34r: 

Del dette indlæg

Link til indlæg

And
This is why you use Android.
:)
Sorry couldn't help it. ;)
I have a Sony 1 III.
Which means, 2 separate card readers.
2 SIM's for different use.
They actually work perfectly, well, apart from that Android 12 is a big bug, but they work. :)
But both cards are always active, they just perform different functions that I have set up in the phone.
So depending on what App gets a message, I don't have to give it a second thought.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Eva Nadine du skal IKKE købe en ny telefon din iPhone 12 kan sagtens køre med dual SIM, det en skal være et eSIM og det andet skal være et nano SIM kort.

Hvilken typer SIM har du i dag til de to telefonnummer?

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Pyteq 
Hvis du skriver @ foran og brugernavnet efter, så kan vi både se hvem du svarer, og personen får et "pling" og en notifikationen i toppen af siden når han/hun er logget ind, at han/hun er nævnt i et indlæg. Så behøver du ikke nøjes med at håbe på at dem du spørger læser dit spørgsmål, og du undgår måske svar fra dem du ikke spurgte, og forvirre stakkels kvindfolk midt om natten som i forvejen er udfordrede på emnet :D 
Man får også notifikation når man "citerer" som du lige gjorde. Det' smart ;) 

Tak for svar <3 

@Morabito 
Pyteq har spurgt dig om noget - led i tråden ovenfor ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
lille_peter skrev, for 4 minutter siden:

@Eva Nadine du skal IKKE købe en ny telefon din iPhone 12 kan sagtens køre med dual SIM, det en skal være et eSIM og det andet skal være et nano SIM kort.

Hvilken typer SIM har du i dag til de to telefonnummer?

Jeg har ikke en iPhone12 
Mine nuværende arbejdstelefoner er hhv. en iPhone X - enten en Xr eller en Xs - kan ikke huske det. Den anden er en iPhone 5C :D 
Øhmenøm... den slags SIM som jeg fik af teleselskabet :mrgreen: 
Jeg afleverer apparaterne til ekspedienten hist eller pist og siger "FIX DET!" og betaler kontant.

Sidebemærkning: Eller jeg ringer til den ene af mine sønner som kan trylle. Men selvom han faktisk godt ved jeg er sexarbejder, og er cool med det, så har JEG ikke så meget lyst til at involvere ham i projektet. Faktisk mest fordi han tager tykt pis på mig med det ofte og har gjort det i årevis. Han har det så afslappet med det at han skriver sådan noget som "Jakobs nye kæreste er en (indsæt slemt ord) og jeg har ikke råd til fødselsdagsgave når han fylder 25. Gi'r du et gavekort?" og alt muligt andet pis i samme stil. Han elsker det den lille idiot, og jeg synes jo også det er sjovt, men jeg inviterer mindst muligt til det. Mest fordi han vinder HVER gang :wub:
Han vil dog kunne hjælpe når først jeg har fået købt og valgt og installeret og hvad har vi. Heldigvis! Ellers var jeg helt fortabt.

Min private telefon er også en X et eller andet. 

Jeg har også en iPhone 2 og en iPhone 3 i skuffen... men det er kun i håb om at de bliver penge værd en dag, og for affektionsværdien ;) 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 3 minutter siden:

@Pyteq 
Hvis du skriver @ foran og brugernavnet efter, så kan vi både se hvem du svarer, og personen får et "pling" og en notifikationen i toppen af siden når han/hun er logget ind, at han/hun er nævnt i et indlæg. Så behøver du ikke nøjes med at håbe på at dem du spørger læser dit spørgsmål, og du undgår måske svar fra dem du ikke spurgte, og forvirre stakkels kvindfolk midt om natten som i forvejen er udfordrede på emnet :D 
Man får også notifikation når man "citerer" som du lige gjorde. Det' smart ;) 

Tak for svar <3 

Lige dén del ved jeg. Jeg er novice i mange facetter her i livet, inklusive de finere detaljer af telefon-stealth, men ikke IT som helhed. ;) 

Men @ virkede ikke på min mobil, og jeg regnede med at siden @Morabito (ja, nu er jeg på en rigtig computer) havde svaret én gang, var der en pæn sandsynlighed for at notifikationer om alle opdateringer på denne tråd ville finde vej alligevel.

En undskyldning din vej alligevel, @Eva Nadine. En af de sidste ting jeg ønsker er at forvirre andre mennesker midt om natten. Kvindfolk eller ej. :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Eva Nadine

Det var mig som der var blevet lidt træt og søvnig ;)

Men jeg kan glæde dig med at du bare skal bruge din iPhone XR :)

Den kan køre men dual SIM som jeg lige har beskrevet det, så brug du heller dine sparepenge på noget lækkert undertøj ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pyteq skrev, for 1 minut siden:

sandsynlighed for at notifikationer om alle opdateringer på denne tråd ville finde vej alligevel.

Ah... godtaget! :D 
Det gør de ikke - notifikationerne - medmindre man har valgt at klikke på "follow" og det gør næsten ingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære @Pyteq og @Eva Nadine

Vedr. WhatsApp, så kan man kun have ét nummer tilknyttet, men man kan til gengæld godt have både WhatsApp Og WhatsApp Business installeret samtidig. 

Så kan du knytte man hver af de to numre til hver sin udgave af WhatsApp.

Og de to verdener, eller kundegrupper, flyder ikke sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 1 minut siden:

Ah... godtaget! :D 
Det gør de ikke - notifikationerne - medmindre man har valgt at klikke på "follow" og det gør næsten ingen.

Jeg tror nok at man følger en tråd automatisk når man svarer. Jeg følger i hvert fald denne - og jeg har ikke klikket follow. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
lille_peter skrev, for 1 minut siden:

@Eva Nadine

Det var mig som der var blevet lidt træt og søvnig ;)

Men jeg kan glæde dig med at du bare skal bruge din iPhone XR :)

Den kan køre men dual SIM som jeg lige har beskrevet det, så brug du heller dine sparepenge på noget lækkert undertøj ;)

Tak for forslaget. Jeg beholder min X uanset til Lingam massagen, og har nu fattet at jeg også kan bruge den til Blowjob konceptet... så er næste problem at det nummer jeg har nu er fra Oister - til begge butikker. Gad vide om de tilbyder at man kan beholde nummeret hvis man skifter selskab - det kommer ikke til at gå hvis jeg ikke kan gå ned i en telebutik og sige "FIX DET for kontanter, tak" og det kan man ikke med Oister.
Fååårk jeg gi'r næsten fortabt allerede :D  

Lingeri har jeg for meget af i forvejen. 
Vil gerne ha' en elektrisk massagebriks, med hæve-sænke funktion imens folk ligger der dog... Den koster vel det samme som en ny iPhone, så tak for tippet <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Pyteq på mit apparat får jeg kun pling/notifikation hvis jeg stadig har siden med tråden åben, og ikke er blevet smidt ud af EG pga. nøl - eller hvis nogen tagger mig eller citerer - altså medmindre jeg har klikket på follow.
Med lange indlæg og 2-3 profiler herinde er jeg snart relativt øvet, men hvis det er så nemt som du skriver, har jeg måske klikket på noget forkert i indstillinger et sted... jeg må ringe til min søn og spørge. Venter til i morgen :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fra Oisters hjemmeside:
Ekstra simkort og e-sim
OiSTER tilbyder på nuværende tidspunkt ikke e-sim eller et ekstra simkort til datadeling. Til gengæld har vi meget skarpe priser på vores internetabonnementer.

Skal jeg så også skifte telefonnummeret på Lingam massagen ud? Så mister alle dem der har gemt mit nummer og ikke kan huske hvor de fandt mig, så muligheden for at kontakte mig som de plejer. Jeg kan (af forhåbentlig indlysende årsager) ikke skrive til dem at jeg skifter nummer. Så skal jeg køre med 2 numre til Lingam i en rum tid. Kan godt nå at "bremse det" mht. Blowjobs. Det SIM kort har jeg ikke fået med posten endnu og har ikke markedsført det. 
Damn det er uoverskueligt. 
Jeg tror stadig på at jeg med EG-brugeres hjælp kan ende med en løsning. Håbet er lysegrønt. 

Ved nogen om man kan køre Dual SIM (eller hvad det hedder) hvor det fysiske SIM er fra eet teleselskab og e-SIM er fra et andet? 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 35 minutter siden:

Gad vide om de tilbyder at man kan beholde nummeret hvis man skifter selskab

Du skal kontakte det nye teleselskab som du ønsker at flytte til, så klar de flytning af dinne telefonnummer til dem, du skal bare oplyse telefonnummeret og SIM kort nummer (på dit nuværende SIM kort) så klarer de det hele;)

Du må for guds skyld IKKE opsige dit abonnement ved OiSTER, så mister du dinne telefonnummer!!!

Dit nye teleselskab opsiger dem ved OiSTER når de ER flyttet. 

Redigeret af lille_peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 7 minutter siden:

Ved nogen om man kan køre Dual SIM (eller hvad det hedder) hvor det fysiske SIM er fra eet teleselskab og e-SIM er fra et andet? 

Ja det kan man sagtens :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

@lille_peter 
Kan jeg ikke bare hyre dig og sige "FIX DET! For kontanter"? :D 
Jeg er lidt livrem-og-seler agtig når det kommer til ting hvor jeg ikke er på hjemmebane. 
Jeg har ingen intentioner om at spare 2x79 kr. om måneden for at tage chancen eller nogen som helst risiko med lige netop dette. Jeg er dum til det men heldigvis ikke så dum at jeg ikke ved jeg er for dum til det.
Men vigtigt og godt du skriver det - der er jo nok andre der falder over tråden som måske kan være for dumme til at vide de er for dumme :D 

Jeg har lige opdaget i går at jeg har betalt for et abonnement til en iPad jeg har foræret væk for 2 år siden... altså i 2 år har jeg ikke opsagt noget jeg ikke bruger.
Det viser sig også at YouTube Music er inkluderet i YouTube Premium og jeg har begge.
Jeg har et HBO abonnement og det viser sig at det følger gratis med i mit Telia abonnement.
Alt det tilsammen er vist lige så dumt som det du så hjælpsomt forsøgte at advare mig imod.
Jeg er jo helt håbløs, mand! :rolleyes: 

Det er da godt jeg ikke er helt dum til nogle andre ting ;) 

Når du (stadig @lille_peter ) skriver at det kan man sagtens - SIM og eSIM fra hvert sit selskab -  så betyder det: 
At jeg kan beholde mit Lingam massage nummer hos Oister (som ikke understøtter/sælger e-SIM) som ret mange faste klienter/gæster har kodet ind, og dermed beholde alle sms-dialogerne der gør at jeg kan huske nogenlunde hvem de er når de ringer/sms'er? 
Så skal jeg "bare" bestille et e-SIM nummer fra et selskab som sælger det og så vælge et nummer til Blowjobofonen (e-SIM) fra det nye selskab? 
Og jeg kan beholde den iPhoneXr/s som jeg allerede har Lingam nummeret fra Oister på som ny DUAL-telefon. 

Er det rigtigt forstået, og det nemmeste, monstro? Altså af alle de for mig ikke-nemme løsninger. 
Bare for at være HELT sikker på jeg har forstået hvad jeg tror du skriver :wub: 

Hvis det her lykkes indenfor 2 uger, så vil det hele faktisk klappe tidsnok til at jeg kan bruge det allerede når re-premieren af Blowjob konceptet går i luften første gang. 
Det kunne være SÅ skønt! 

Men nu kan jeg endelig gå i seng. Har været stand-by for nogen der arbejder i en anden tidszone på den anden side af jorden. Og de er langt om længe færdige med deres arbejde og går hjem. Pyha! 

Foreløbigt tak for hjælpen til jer alle. 

Søvnige, taknemmelige og kærlige tanker, 
Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godmorgen Eva :)

Eva Nadine skrev, for 4 timer siden:

Når du (stadig @lille_peter ) skriver at det kan man sagtens - SIM og eSIM fra hvert sit selskab -  så betyder det: 
At jeg kan beholde mit Lingam massage nummer hos Oister (som ikke understøtter/sælger e-SIM) som ret mange faste klienter/gæster har kodet ind, og dermed beholde alle sms-dialogerne der gør at jeg kan huske nogenlunde hvem de er når de ringer/sms'er? 
Så skal jeg "bare" bestille et e-SIM nummer fra et selskab som sælger det og så vælge et nummer til Blowjobofonen (e-SIM) fra det nye selskab? 
Og jeg kan beholde den iPhoneXr/s som jeg allerede har Lingam nummeret fra Oister på som ny DUAL-telefon. 

Ja det er helt korrekt forstået ;)

Eva Nadine skrev, for 4 timer siden:

Er det rigtigt forstået, og det nemmeste, monstro? Altså af alle de for mig ikke-nemme løsninger. 
Bare for at være HELT sikker på jeg har forstået hvad jeg tror du skriver :wub: 

Ja, det er den letteste løsning ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har dualsim på min private telefon så den er kombineret arbejde/privat telefon.. Det er sket mere end en gang at jeg ikke har fået valgt "arbejde" i stedet for "fullrate":ph34r:.. En enkel gang var den rigtig slem da det var et af mine børns venners forælder der ringede og jeg fik taget den og sagt "Det Jennifer":mellow:.. Sikke noget lort.. Men det lige så irriterende når jeg få sendt forkert nummer af sted til en gæst.. F.eks når de har ringet for at booke og jeg skal sende adressen på sms bagefter.. Men det kan jeg hører ikke bliver dit problem da begge dele er arbejdsrelateret.. Så jeg kan ikke sige andet end go for it.. Jeg mistede hele tiden min arbejdstelefon fordi jeg ikke var van til at rende rundt med 2.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Jeg har dualsim på min private telefon så den er kombineret arbejde/privat telefon.. Det er sket mere end en gang at jeg ikke har fået valgt "arbejde" i stedet for "fullrate":ph34r:.. En enkel gang var den rigtig slem da det var et af mine børns venners forælder der ringede og jeg fik taget den og sagt "Det Jennifer":mellow:.. Sikke noget lort.. Men det lige så irriterende når jeg få sendt forkert nummer af sted til en gæst.. F.eks når de har ringet for at booke og jeg skal sende adressen på sms bagefter.. Men det kan jeg hører ikke bliver dit problem da begge dele er arbejdsrelateret.. Så jeg kan ikke sige andet end go for it.. Jeg mistede hele tiden min arbejdstelefon fordi jeg ikke var van til at rende rundt med 2.. 

Ja, nu husker jeg at jeg kunne bare have spurgt dig :D 
Vi talte meget kort om det sidste år da jeg var forbi Vesterbro med fancy romkugler, hvis du husker det? 
Det er så først NU jeg har fået taget mig sammen til at gøre noget ved det. 

Det du nævner er lige præcis hvad jeg gerne vil undgå. Men det er ikke nogen større katastrofe, hvis det sker, da jeg hedder Eva både når det er BJ og Lingam. Det er mere det om det stadig er til at se "hvilken telefon" det er man er på når man skriver en besked f.eks. 
Hvis jeg får sendt standard besked med adresse på Frederiksberg og Lingam til en der har booket et BJ i Vanløse fordi jeg gør det imens jeg er i netto f.eks. er det bare så meget arbejde at skulle forklare sig ud af det og rette fejlen. Mænd der er i dialog med en sexarbejder er heller ikke deres skarpeste jeg når der ligsom er "nøgen dame" i baghovedet samtidigt :D 

Tusind tak, Smuksak <3
God arbejdslyst! 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...