Hop til indhold
Guest Hemmelighed

Uopfordret henvendelse med vigtig besked fra GP til kunder

Recommended Posts

@TheQueen 
Smart idé med punktum. Det vil jeg begynde at bruge. 
Jeg bruger allerde spørgsmålstegn og ikke andet hvis folk er forsinkede eller udebliver. Netop for det - heldigvis for mig yderst sjældne - tilfælde at manden er endt med at skulle hente syge børn eller konen har overhalet mig indenom med løfte om en baghyler ved køkkenvasken... eller lign. :D 

Ved kønssygdoms-smitte-adviserings-kontaktforsøg kunne man måske lave et udråbstegn i stedet... eller 3 !!! ;) 
Skønt at se du er her endnu. Har været fraværende siden december pga. sygdom. Dog på ingen måder en kønssygdom, og heldigvis for det lige i denne sammenhæng.  
Gensynsglædeligt pustekram <3 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace

Helt enig med Sokrates - og sikkert ikke uden grund at han har det navn.

Det er den (mikroskopiske) risiko der er ved intimt samvær. Selv gummi på. Så en sms ud til kunderne om at de skal kontakte dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheQueen
Eva Nadine skrev, for 5 timer siden:

@TheQueen 
Smart idé med punktum. Det vil jeg begynde at bruge. 
Jeg bruger allerde spørgsmålstegn og ikke andet hvis folk er forsinkede eller udebliver. Netop for det - heldigvis for mig yderst sjældne - tilfælde at manden er endt med at skulle hente syge børn eller konen har overhalet mig indenom med løfte om en baghyler ved køkkenvasken... eller lign. :D 

Ved kønssygdoms-smitte-adviserings-kontaktforsøg kunne man måske lave et udråbstegn i stedet... eller 3 !!! ;) 
Skønt at se du er her endnu. Har været fraværende siden december pga. sygdom. Dog på ingen måder en kønssygdom, og heldigvis for det lige i denne sammenhæng.  
Gensynsglædeligt pustekram <3 

Øv da ej vi må have noget mere gummi ... Siger det bare jeg fylder skålen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Hemmelighed skrev, den 7.4.2022 at 23:03:

....

Men... hvad nu hvis det er en meget vigtig besked!

Besked om Gp har en positiv test for en kønssygdom. 

Går ud fra det er noget alle gerne vil have besked om og selv kunne blive tjekket.

....

@Hemmelighed Der er altid 2 sider af en sag. Jeg vil derfor her komme med nogle argumenter for hvorfor GP'er IKKE skal kontakte kunder hvis de bliver konstateret smittet med en kønssygdom.

1. Hvad er værst. At være smittet med en kønssygdom eller at konen eller andre opdager du har knaldet en GP? Kønssygdomme kan alle helbredes eller man kan medicineres så man kan leve med dem. Et ægteskab og venskaber overlever sjældent at det bliver kendt at man knalder GP'er.
  2. Sandsynligheden for at du er blevet smittet er for den mest smitsomme kønssygdom i smittestadiet under 10%, selv ved ubeskyttet anal sex, som er den mest smitsomme form for sex.
  3. Fra du er blevet smittet og til du har et positivt test resultat går der mellem 1-4 mdr. Hvor mange GP'er har 100% styr på hvem de knalder i den periode? Sammen med det faktum at kun 1 ud af 10 i værste fald vil være smittet, vil GP'en skulle advare en MASSE kunder unødvendigt. Og hvad med alle dem som GP'en har knaldet med gummi. Skal de også advares. Gummi er jo ikke en 100% beskyttelse mod kønssygdomme.
  4. Sidst men ikke mindst. Jeg tror på at dem som knalder uden gummi generelt godt er klar over risikoen og derfor reglmæssigt lader sig undersøge for kønssygdomme.

Til dit spørgsmål om jeg gerne ville vide hvis en GP jeg har knaldet er blevet smittet med en kønssygdom. Af ovenstående grunde er svaret nej tak. Hvis jeg af den ene eller anden grund har et engangs knald uden gummi, ligegyldigt om det er med en GP eller ej, så bliver jeg cheket efter 1 og 3 mdr. Jeg venter ikke på at få at vide om min partner er blevet smittet. Man kan blive checket anonymt på flere klinikker for kønssygdomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Hemmelighed

@nørden tak for dit input. Var netop pga de forskellige meninger jeg spurgte. 

Jeg er nået frem til jeg fortæller kunderne det efterhånden som de henvender sig igen. Og dermed ikke sender uopfordret ud til alle. 

For jeg har 100% styr på hvem jeg har haft besøg af. Så må de selv vælge hvad de vil gøre. 

Og forstod godt sin pointe, du ønsker ikke besked uanset metoden. Men jeg ønsker ikke at blive smittet igen med det samme. Så der er min prioritet at passe på mig selv. Uden at henvende mig på en måde hvor evt partnere opdager det. 

Redigeret af Hemmelighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Hemmelighed Jeg kan ikke helt følge din logik. Du skriver at du ikke ønsker at blive smittet igen med det samme og derfor vil du fortælle dine kunder at du har været smitte? Hvad hvis en nu kunde henvender sig? Han kan jo også være smittet.

Bortset fra det er jeg imponeret over at du har 100% styr på alle de kunder du har haft besøg af inden for de sidste 3-4 mdr. Husk på at du kan være smittet i op til 3 mdr. før det kan påvises i en test. Du bør derfor gå helt tilbage til sidste negative test 3 mdr. før den positive for at være rimelig sikker på at du har alle kunder med. Enten har du ikke mange kunder eller også har du noget overvågning som jeg som kunde absolut ikke ville bryde mig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Hemmelighed
nørden skrev, 1 time siden:

Husk på at du kan være smittet i op til 3 mdr. før det kan påvises i en test.

Ikke med klamydia det er 7-21 dage inden det kan påvises i en test. Iflg min læge og internettet.

Hvis du hermed tænker videoovervågning. Så nej. 

Bare en meget udførlig kalender. Som det logisk nok kun er mig der ser. 

Og styr på hvem jeg ønsker besøg af igen og ikke ønsker besøg af igen. Plus kontakter der slet ikke fortjener svar. Selvfølgelig kan de bruge nyt nummer, men ingen grund til at spilde tiden på den samme to gange hvis det kan undgåes.

Ikke så meget anderledes end andre firmaer som holder styr på hvem de gider samarbejde med, dårlige betalere osv. 

Og min succesrate på folk der f.eks udebliver er nede på max et par stykker pr måned. Pga jeg holder mere styr på det som for år tilbage. Og en go kalender er også nødvendigt for jeg ikke dobbelt booker, faktisk ved hvad der er aftalt med den der træder ind af døren osv. Rart lige at huske om det en stamkunde der kommer eller en ny.

Og jo har rigeligt med kunder, men prioriterer også tiden til at have styr på tingene. 

I hader jo netop de piger der ikke har styr på det. Ikke overholder klokkeslæt, ikke yder det der var bestilt osv. Men nu er det galt hvis der er styr på det??!!

Og kunne snildt gå 6 mdr. tilbage. 

Har også haft styr på det af hensyn til en situation som jeg står i nu. Og så er der også lige den detalje at der gerne skal være styr på hvad der er tjent. Skat, revisor osv ser ikke kalenderen. Men er der jeg i første omfang skriver tallet i tilfælde af det er drikkepenge skal det stå korrekt, der kan jeg ikke bare kigge på prislisten.

Logikken er lige nu ved jeg en har smittet mig, at jeg muligvis har smittet andre, smitten kan være i omløb blandt mine stamkunder. 

En ny kunde kan være smittet ja, men det har succesraten været ret go indtil nu. Lige nu er der væsentlig større chance for retur smitte hvis bare 10 af mine faste er smittet. Er det noget større chance for smitte som i alle de år ingen har været det eller jeg har været heldig. 

Plus det er det ansvarlige at gøre.

Men helt principielt kunne jeg være ligeglad. Er steriliseret og kan uanset ikke få børn. Men kunne jo godt være mine yngre kunder var lidt ked af om nogen år at finde ud af de ikke kan producere børn. Fordi de ikke selv lod sig teste og troede kondom ved indtrængning var nok. 

Men har ikke givet nogen besked endnu så måske jeg bare skal gøre som alle andre og lade som ingenting. Ville godt nok bare gå mod mit princip og langsomt æde mig op indefra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...