Guest tvr Skrevet 2. Marts, 2022 Den lille frøken skrev, for 1 minut siden: Kollektiv afstraffelse? Jeg ved sgu ikke om jeg mener at alle skal straffes fordi deres lands overhoved er forrykt. Er kollektiv afstraffelse igrunden ikke ret kommunistisk i sin grundtanke? Kald det hvad du vil. Alternativet er vel en atomkrig. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 2. Marts, 2022 Stop stop. Ingen grund til, at få advarsler pga politisk diskussion. Ville bare have en føler ud om andre var ramt eller det er mig personligt folk har mistet interessen for, så kunne jeg 100% ligeså godt lukke ned. Var ret sikker på det er et landsdækkende problem som ikke kun rammer vores branche. Og har jeg fået bekræftet. Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8102 Skrevet 2. Marts, 2022 Den lille frøken skrev, for 4 timer siden: Kollektiv afstraffelse? Jeg ved sgu ikke om jeg mener at alle skal straffes fordi deres lands overhoved er forrykt. Er kollektiv afstraffelse igrunden ikke ret kommunistisk i sin grundtanke? Problemet er at penge lagt hos en russisk eller belarussisk GP'er, ender tilbage i Rusland, og er derved med til at støtte den russiske økonomi med udenlandsk valuta. Og derved undermineres sanktionerne, og Putin støttes, uanset hvad den enkelte GP'er måtte mene og gøre. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Barske Rødskæg 921 Skrevet 2. Marts, 2022 Pool skrev, for 10 timer siden: SweetMilf6630 skrev, for 23 timer siden: Jeg er godt klar over at der er regninger som skal betales, men jeg tænker alligevel at en kunde om dagen sf bare 1009kr det giver en bruttoløn på 30000kr om måneden, det er der mange som ikke kan tjene på et 37 timers job. Jeg syntes du blander begrebet løn og omsætning sammen, lidt som at blande æbler og pærer. Dit opgivne tal er en omsætning og ikke en løn. Fra omsætningen skal du trække udgifter F. Eks husleje, el, varme, vand og lign. Før du har dækningsbidraget, som du i personlige firmaer kan regne som løn. Hvis du er lønmodtager, betaler du jo heller ikke disse udgifter. Jeg har i hvert tilfælde aldrig set et firma der fratrækker varme på kontoret i de ansattes løn inden udbetaling. Ps. Jeg har heller ikke hørt om ansatte der arbejder 30 dage om måneden i Danmark. Jeg tror kun det er deltids virksomheder der kan operere med omsætning under 125.000 pr. Måned. Endda lavt sat. BR 1 Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9582 Skrevet 2. Marts, 2022 Bear skrev, 1 time siden: Problemet er at penge lagt hos en russisk eller belarussisk GP'er, ender tilbage i Rusland, og er derved med til at støtte den russiske økonomi med udenlandsk valuta. Og derved undermineres sanktionerne, og Putin støttes, uanset hvad den enkelte GP'er måtte mene og gøre. I teorien ja, i praksis vil det ikke betyde en skid. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 2. Marts, 2022 TheVoice skrev, for 1 time siden: I teorien ja, i praksis vil det ikke betyde en skid. Men nogle gange skal man starte hos sig selv, også hvis man vil ændre noget. Det betyder ikke en skid om jeg er lidt mere miljøbevidst i mine handlinger. Det betyder ikke en skid om jeg har mit medlemsskab af humanitære foreninger. Det betyder ikke en skid om jeg køber varer Rusland eller tjenesteydelser leveret af russere. Det betyder heller ikke en skid om en enkelt russer går ud og demonstrere. Men sammen er man stærkere, hvis man er mange. Det er den ene ting. Den anden ting er hvordan man har det med at støtte et land Rusland og et regime indirekte som det russiske, eller det iranske osv. Jeg synes ikke den enkelte russer har et ansvar for at Putin har mistet forstanden. Men jeg kender russere i Danmark som bakker op om Putin og er meget nationalistiske, dem har jeg haft er problem med at være sammen med før og ønsker det ikke nu, de er ikke repræsentative selvfølgelig, de står dog til ansvar for deres egne holdninger. Men som mange har påpeget i Berlingske mv, gik 50.000 på gaden i Moskva kunne politiet jo ikke anholde dem, så hvor er russerne henne i deres modstand mod Putin ? Med forbehold for at der er fake profiler i mellem på de sociale medier, men ikke desto mindre så virker det til at russerne også der i stort tal forsvarer Putin. Jeg sidder med en fornemmelse af at en pæn del af russerne bakker op om Putin. Jeg kan tage fejl. Men det som måske kunne ryste lidt styrer derovre og få dem på bedre tanker var massive demonstrationer i de fleste større russiske byer. Og de er der ikke. Men ligesom folk i det arabiske forår rystede nogle diktatorer, så vil det russiske folk også kunne ryste Putin hvis de ønskede det Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14462 Skrevet 2. Marts, 2022 Barske Rødskæg skrev, for 3 timer siden: Jeg syntes du blander begrebet løn og omsætning sammen, lidt som at blande æbler og pærer. Dit opgivne tal er en omsætning og ikke en løn. Fra omsætningen skal du trække udgifter F. Eks husleje, el, varme, vand og lign. Før du har dækningsbidraget, som du i personlige firmaer kan regne som løn. Enig, dog skal der betales moms og skat, før der tale om løn (overskud) for selvstændige. Del dette indlæg Link til indlæg
Barske Rødskæg 921 Skrevet 2. Marts, 2022 Liv skrev, 1 time siden: Enig, dog skal der betales moms og skat, før der tale om løn (overskud) for selvstændige Hvis vi skal være nøjeregnende, er det jo kun af overskuddet. Med 30.000 i omsætning, vil der ikke være meget momsgrundlag eller overskud. BR Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14462 Skrevet 2. Marts, 2022 Barske Rødskæg skrev, for 43 minutter siden: Hvis vi skal være nøjeregnende, er det jo kun af overskuddet. Med 30.000 i omsætning, vil der ikke være meget momsgrundlag eller overskud. BR Først udgifter, så moms, så skat, resten er “lønnen”. Man kan leve fint med en lille økonomi, de der vanvittige beløb folk regner med herinde, behøver ikke være virkelighed for alle. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 2. Marts, 2022 tvr skrev, for 11 timer siden: Kald det hvad du vil. Alternativet er vel en atomkrig. Vrøvl. Godt vi har rolige ledere i Vesten. Og tak for det. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 2. Marts, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 11 timer siden: Stop stop. Ingen grund til, at få advarsler pga politisk diskussion. Ville bare have en føler ud om andre var ramt eller det er mig personligt folk har mistet interessen for, så kunne jeg 100% ligeså godt lukke ned. Var ret sikker på det er et landsdækkende problem som ikke kun rammer vores branche. Og har jeg fået bekræftet. Ja, og hold fast i det. Alt det andet vrøvl skal du ikke tage for gode varer. Lad det kølige overblik råde her. Også her. Mange hilsener Mr. Sensual Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 2. Marts, 2022 Liv skrev, for 36 minutter siden: Først udgifter, så moms, så skat, resten er “lønnen”. Man kan leve fint med en lille økonomi, de der vanvittige beløb folk regner med herinde, behøver ikke være virkelighed for alle. Når man tænker på, hvad pigerne tjener deres penge på, så glæder jeg mig til at betale 2000 kr for en time+ hos min italienske veninde i morgen. Ja, jeg skrev veninde. For sådan er det. Vi kender hinanden efter virkelig mange besøg, og aldersforskellen på 30 år indgår overhovedet ikke i vores tid sammen. Og ja, jeg taler italiensk. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 3. Marts, 2022 Helt grundlæggende er det ligegyldigt om du tjener 30.000/100000 uanset om det er løn/omsætning osv. Når man ret pludseligt. Over få måneder dropper til det halve så kan det mærkes. Og jeg var ikke nær så påvirket under corona, som nu her efter hvor inflationen startede og alt steg i pris. Og lige der nytter det jo så ikke at sætte priserne ned. Måske/måske ikke, ville det bringe flere kunder til. Men hvis det netop ikke gør, tjener man endnu mindre fordi de der kom betalte mindre. Alt er et sats og nogen beslutninger er sværere end andre. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 3. Marts, 2022 Mr. Sensual skrev, for 18 timer siden: Vrøvl. Godt vi har rolige ledere i Vesten. Og tak for det. Hvis du ikke havde skrevet "vrøvl", havde vi været enige...... truslen kommer ikke fra vesten. Så langt fra. og de eneste der kan stoppe vanvidded er russerne. Derfor maximalt pres på dem. Allesammen. Hver og en. Vi kan alle gøre en forskel. Selv en lille forskel. Så må de selv ordne deres interne rod. Men vi kan ikke udskifte Rusland's regering, det kan kun de Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 3. Marts, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 4 timer siden: Og lige der nytter det jo så ikke at sætte priserne ned. Måske/måske ikke, ville det bringe flere kunder til Jeg tror ikke ret mange af jeres kunder kører med en stram økonomi. I sælger en luksus ting som ikke er særligt prisfølsom. Selv om du fortsætter med hidtidige priser vil de med stram økonomi falde fra , fordi leveomkostningerne sluger det lille overskud de brugte hos dig. For dem med større økonomisk råderum er en prisstigning på 20% for besøg hos dig, totalt ligegyldig. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 3. Marts, 2022 tvr skrev, for 2 timer siden: Hvis du ikke havde skrevet "vrøvl", havde vi været enige...... truslen kommer ikke fra vesten. Så langt fra. og de eneste der kan stoppe vanvidded er russerne. Derfor maximalt pres på dem. Allesammen. Hver og en. Vi kan alle gøre en forskel. Selv en lille forskel. Så må de selv ordne deres interne rod. Men vi kan ikke udskifte Rusland's regering, det kan kun de Så er vi alligevel enige. Deler dine synspunkter. Måske kan Vestens hårde sanktioner og knusende ro få det russiske folk til at tænke selv og tage sagen i egen hånd. Jeg tror, at Putins dage er talte, men gruer for, hvad ukrainerne skal igennem inden da. Del dette indlæg Link til indlæg
RazzBessh 18 Skrevet 3. Marts, 2022 tvr skrev, den 2.3.2022 at 10:36: Hvor ved du det fra? Det kan være nogle af dem har stemt på ham. Andre har måske undladt at stemme......De 2 kategorier er ihvertfald ikke uskyldige. Det er jo ikke fordi mandens rablende galskab kommer som en overraskelse. Dem der så har stemt på andre, kan du måske argumentere for er uskyldige.... Det vil jeg dog stadig opponere imod. De er måske individuelt uskyldige, men alle russere er kollektivt skyldige. Kun de kan fjerne galningen. Vi andre kan ikke. Ikke uden en krig. Og indtil de fjerner ham, tilhører de ikke det gode selskab...... Der er sådan set kun 2 sider i denne konflikt. Enten er man med Ukraine eller med Rusland. Nuancer betyder man er med Rusland, eftersom det er dem, der dræber uskyldige civile - og tvivl/diskussion/tid/undskyldninger kun betyder flere civile ofre. Du glemmer at virkeligheden mere fungerer som fifty shades of Grey, end sort og hvid. I et topstyret land fuld af bureaukrati og korruption er tingene ikke skrue sammenlignelige med din opfattelse af et frit demokrati.. Del dette indlæg Link til indlæg
Barske Rødskæg 921 Skrevet 4. Marts, 2022 SweetMilf6630 skrev, for 15 timer siden: . Og lige der nytter det jo så ikke at sætte priserne ned. Måske/måske ikke, ville det bringe flere kunder til. Men hvis det netop ikke gør, tjener man endnu mindre fordi de der kom betalte mindre. Med mindre man sætter prisen ned, fordi man vil ned på en gængs markedspris, er det dødsspiral. Udover det vil det jo starte en priskrig , som de kollegaer sent glemmer. Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3118 Skrevet 4. Marts, 2022 (edited) Desværre alt for sandt... Begge billeder. Begge parters soldater har fået at vide at de gør det rigtige ved at gå i krig, begge parters soldater dør formålsløst. Beklager at jeg misbruger denne tråd, men jeg syntes ikke mit dystre svar var passende i spas og skæmt tråden. Redigeret 4. Marts, 2022 af AB455 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 4. Marts, 2022 RazzBessh skrev, for 9 timer siden: Du glemmer at virkeligheden mere fungerer som fifty shades of Grey, end sort og hvid. I et topstyret land fuld af bureaukrati og korruption er tingene ikke skrue sammenlignelige med din opfattelse af et frit demokrati.. Hvorfor tror du jeg glemmer det? Også i et topstyret land, fuld af bureaukrati og korruption kan ændringerne komme indefra. Især hvis der trues med krig, skulle det forsøges udefra. Og derfor er presset nødt til at være maximalt. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 4. Marts, 2022 tvr skrev, for 15 timer siden: Hvis du ikke havde skrevet "vrøvl", havde vi været enige...... truslen kommer ikke fra vesten. Så langt fra. og de eneste der kan stoppe vanvidded er russerne. Derfor maximalt pres på dem. Allesammen. Hver og en. Vi kan alle gøre en forskel. Selv en lille forskel. Så må de selv ordne deres interne rod. Men vi kan ikke udskifte Rusland's regering, det kan kun de Enig i kun Russerne kan fjerne Putin hvis vi skal undgå 3. verdenskrig, men glem alt om det kan ske på demokratisk vis, valg i Rusland er en farce hvor Putin altid vil vinde. Alle er skide bange for ham, jeg så et tv klip hvor han sad med to generaler, de så helt skræmte ud og nikkede til alt hvad han sagde, og vær sikker på ingen for lov at nærme sig Putin uden først at have været igennem en metaldetektor. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 4. Marts, 2022 Kammerherre skrev, for 2 timer siden: Enig i kun Russerne kan fjerne Putin hvis vi skal undgå 3. verdenskrig, men glem alt om det kan ske på demokratisk vis, valg i Rusland er en farce hvor Putin altid vil vinde. Alle er skide bange for ham, jeg så et tv klip hvor han sad med to generaler, de så helt skræmte ud og nikkede til alt hvad han sagde, og vær sikker på ingen for lov at nærme sig Putin uden først at have været igennem en metaldetektor. Enig. Men selv i et autokrati skal der jo en vis opbakning til at holde magten. Det er dén der skal eroderes - og nok det eneste han er bange for. Det er jo derfor der er et vist håb om at sanktioner virker. At de tæt på ham, rammes så hårdt af den almindelige russer at de kun ser een vej frem. Og derfor det er vigtigt også at ramme den almindelige russer. Del dette indlæg Link til indlæg