Hop til indhold
Bib

Kom videre

Recommended Posts

At man ikke får så meget på hjemmefronten kan mange i dette forum nok nikke genkendende til. Og vælger derfor, at supplere med nogle dejlige GP’er

Men er det det rigtige? Eller bare springe over hvor gærdet er lavest. 

Først har man altid selv et ansvar. Sørger man for at “ gøde” forholdet? Altså indenfor rimelighedens grænser. Det skulle jo helst ikke være nødvendig med et weekendophold hver gang man skal have sex :) men lidt opmærksomhed og de andre ting kvinder kan lide. Holder man hygiejnen intakt? Omtaler man hende respektful? Tager man nogenlunde sin del af fællespligter? Her tæller alt jo med. Klart hvis du har sat carporten op imens hun bar pludret i tlf med veninderne, så kan du ligge på sofaen og se Champions legue imens hun gør rent. Og iøvrigt ikke skygger for tvet

Synes man, at man gør det nogenlunde godt som partner. Ja så burde hun altså have behov eller lyst til at sexe med dig. Og hvis ikke, hvilket der kan være mange årsager til, så har hun bestemt et ansvar herfor. Og hun burde gøre sit for at ændre det.

Gør hun ikke det. Så synes jeg man seriøst skal overveje om hun er den rigtige for en. Ja er du i det hele taget den rigtige for hende? Uanset så er det i min optik tid til at komme videre. For dette er ikke det rigtige og ikke noget man bliver lykkelig af. Og nej, det gavner heller ikke børnene.

Så kom videre. 

og bare rolig!!! Der venter mange dejlige kvinder derude!!! Der mægtig gerne vil overtage en Mand som har et længere forhold bag sig, men nu er fri og gerne vil videre. Ja de springer ikke nødvendigvis på imens du stadig er gift.. men når du er fri :wub:

og sikke et sexliv der så kan vente <3 glæde og ny livsenergi. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 11 minutter siden:

Så kom videre. 

Jo mindre man ved, jo lettere er det at komme med den lette løsning. Jeg mener at det er det fordomme er skabte af.

Fint at du er afklaret, men at trække det ned over enhver anden er for let.

Der har været adskillige tråde herinde om emnet og jeg mener ikke at du bringer noget nyt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ER altid et godt spørgsmål om man skal videre hvis "man ikke får nok sex".

Afhængig af alder, og hvordan resten af samlivet fungerer kan det være en god eller dårlig løsning. Man kan booste sit sexliv ved at få en ny kæreste, men for det meste ryger man tilbage i en dagligdag igen. Så skulle man gerne kunne se tilbage, og alligevel se at det var godt at skifte. Nu er jeg snart 60 og skiftede konen ud til kæresten for små 10 år siden. Det er jeg stadig glad for at jeg gjorde, og har ikke lyst til at skulle det igen. Så hellere tilkøbe noget kvindeligt selskab en gang imellem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nyde skrev, for 11 minutter siden:

Det ER altid et godt spørgsmål om man skal videre hvis "man ikke får nok sex".

Afhængig af alder, og hvordan resten af samlivet fungerer kan det være en god eller dårlig løsning. Man kan booste sit sexliv ved at få en ny kæreste, men for det meste ryger man tilbage i en dagligdag igen. Så skulle man gerne kunne se tilbage, og alligevel se at det var godt at skifte. Nu er jeg snart 60 og skiftede konen ud til kæresten for små 10 år siden. Det er jeg stadig glad for at jeg gjorde, og har ikke lyst til at skulle det igen. Så hellere tilkøbe noget kvindeligt selskab en gang imellem.

Hyppigheden spiller også meget ind. Har man sex 1 gang om ugen og ønsker 3 og dermed synes man ikke får nok.

eller det kun er kvartalssex eller lignendd man snakker om.

det er det sidste jeg snakker om

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, 1 time siden:

At man ikke får så meget på hjemmefronten kan mange i dette forum nok nikke genkendende til. Og vælger derfor, at supplere med nogle dejlige GP’er

Så kom videre. 

Din præmis passer ikke på mig, og din konklusion er dermed også i skoven.

Jeg får det sex, jeg vil have, men får så bare indimellem også klasket et par unge, struttende bryster i ansigtet :)

Kynisk gammel gris!?  Helt sikkert... men en glad gris :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pinkman skrev, for 20 minutter siden:

Jeg får det sex, jeg vil have, men får så bare indimellem også klasket et par unge, struttende bryster i ansigtet :)

Præmissen er, hvor der næsten ikke er sex på hjemmefronten.

Det kan der være flere årsager til. Men skyldes det primært ingen lyst fra kvindens side til at have sex med dig og hun intet ønske har om at ændre det.

Ja, så synes jeg, man kraftig skal overveje at komme videre. 

Redigeret af Bib

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest numsekenderen
Bib skrev, for 2 timer siden:

Først har man altid selv et ansvar. Sørger man for at “ gøde” forholdet? Altså indenfor rimelighedens grænser. Det skulle jo helst ikke være nødvendig med et weekendophold hver gang man skal have sex :) men lidt opmærksomhed og de andre ting kvinder kan lide. Holder man hygiejnen intakt? Omtaler man hende respektful? Tager man nogenlunde sin del af fællespligter? Her tæller alt jo med. Klart hvis du har sat carporten op imens hun bar pludret i tlf med veninderne, så kan du ligge på sofaen og se Champions legue imens hun gør rent. Og iøvrigt ikke skygger for tvet

Synes man, at man gør det nogenlunde godt som partner. Ja så burde hun altså have behov eller lyst til at sexe med dig. Og hvis ikke, hvilket der kan være mange årsager til, så har hun bestemt et ansvar herfor. Og hun burde gøre sit for at ændre det.

Gør hun ikke det. Så synes jeg man seriøst skal overveje om hun er den rigtige for en. Ja er du i det hele taget den rigtige for hende? Uanset så er det i min optik tid til at komme videre. For dette er ikke det rigtige og ikke noget man bliver lykkelig af. Og nej, det gavner heller ikke børnene.

Så kom videre. 

og bare rolig!!! Der venter mange dejlige kvinder derude!!! Der mægtig gerne vil overtage en Mand som har et længere forhold bag sig, men nu er fri og gerne vil videre. Ja de springer ikke nødvendigvis på imens du stadig er gift.. men når du er fri :wub:

og sikke et sexliv der så kan vente <3 glæde og ny livsenergi. 

synes det er tankevækkende hvordan man som nyskilt på datingmarkedet pludselig kan løbetræne, sprøjte lidt duftevand på sin krop og tage et jakkesæt på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
numsekenderen skrev, for 1 time siden:

synes det er tankevækkende hvordan man som nyskilt på datingmarkedet pludselig kan løbetræne, sprøjte lidt duftevand på sin krop og tage et jakkesæt på...

Både og. Hvis man gør det, mens man er gift, så tror konen jo, at man har fundet en elskerinde. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest numsekenderen
Den_glade_amatør skrev, for 3 minutter siden:

Både og. Hvis man gør det, mens man er gift, så tror konen jo, at man har fundet en elskerinde. ;-)

ja er tilværelsen ikke tindrende banal

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pinkman skrev, for 4 timer siden:

Gid det var mig, der fik klasket unge struttende bryster i ansigtet med jævne mellemrum.
De må gerne klaske så hårdt, så det gør ondt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 4 timer siden:

Præmissen er, hvor der næsten ikke er sex på hjemmefronten.

Det kan der være flere årsager til. Men skyldes det primært ingen lyst fra kvindens side til at have sex med dig og hun intet ønske har om at ændre det.

Ja, så synes jeg, man kraftig skal overveje at komme videre. 

Det har vi vist alle forstået. Og jeg tror ikke, at nogen her vil være imod, at du vælger denne løsning, hvis den er den rigtige for dig.

IMHO havde det bare været langt mere oplysende og interessant, hvis du havde valgt at berette om din egen erfaring/oplevelse/løsning, fremfor at udvikle en generel (og banal) teori til efterlevelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis der ikke er børn i billedet giver jeg dig ret i at det er med at komme videre, men hvis der er børn under 15 kan man være i en situation hvor man er stavnsbundet med mindre man ikke har noget imod ikke at se sine børn mere end hver anden weekend.

Desværre er statsamtet besat af feminister der næsten altid dømmer til kvindens fordel i tilfælde af at man ikke kan blive enige om delt forældremyndighed og/eller hvor børnene skal bo.

Det ville jeg simpelthen ikke udsætte mig selv og mine børn for, så jeg blev i ægteskabet til min yngste blev 15 og hun selv kunne bestemme hvor hun ville bo. Sex blev suppleret med besøg hos GPer så jeg ikke blev vandvittig undervejs. Jeg har eksakt ingen moralske skupler over at have ageret på den måde.

/ungersvend

Del dette indlæg

Link til indlæg
ungersvend skrev, den 17.2.2022 at 21:28:

Hvis der ikke er børn i billedet giver jeg dig ret i at det er med at komme videre, men hvis der er børn under 15 kan man være i en situation hvor man er stavnsbundet med mindre man ikke har noget imod ikke at se sine børn mere end hver anden weekend.

Desværre er statsamtet besat af feminister der næsten altid dømmer til kvindens fordel i tilfælde af at man ikke kan blive enige om delt forældremyndighed og/eller hvor børnene skal bo.

Det ville jeg simpelthen ikke udsætte mig selv og mine børn for, så jeg blev i ægteskabet til min yngste blev 15 og hun selv kunne bestemme hvor hun ville bo. Sex blev suppleret med besøg hos GPer så jeg ikke blev vandvittig undervejs. Jeg har eksakt ingen moralske skupler over at have ageret på den måde.

/ungersvend

Det er korrekt, at bopælsforældren næsten altid er kvinden. Og hvis ikke, så er det fordi man selv har aftalt det anderledes.

Når det er sagt, så skal kvinden havde en god grund, hvis en 12/2 ordning skal bibeholdes efter barnet er 10-11 år, hvis både barn og faren vil det anderledes. Helt så feministisk er det trods alt ikke. 

Men jeg anerkender da, at der er kvinder som ikke vil deres børn det bedste. Og det giver mange udfordringer. Og ja, hun står stærkt, hvis hun kører det taktisk korrekt. For hun er trods alt kvinde. Så ved mindre børn kan det da give mening at vente, hvis man bor sammen med sådan en. Men, huh, ligefrem at skulle bo sammen med en kvinde i årevis, hvor man egentlig bare ønsker at forlade hende. Det synes jeg egentlig taler for, at man alligevel skulle overveje, at gøre alvor af det. 

sluttelig. Nej, havde heller ikke selv moralske skrupler over GP besøg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 10 timer siden:

Men, huh, ligefrem at skulle bo sammen med en kvinde i årevis, hvor man egentlig bare ønsker at forlade hende. Det synes jeg egentlig taler for, at man alligevel skulle overveje, at gøre alvor af det.

Jeg vil anbefale dig at træde tre skridt tilbage og betragte verden som den er og ikke som du ønsker/forestiller dig den er.

Verden er kompleks og nuanceret når den betragtes, men let og overskuelig når den forestilles.

Helt fra dit første indlæg, så har du stædigt holdt fast i at det bare er at komme videre. Det bidrager ikke med noget nyt, og slet heller ikke når du sætter en simpel præmis op. Det vidner jo netop om at du nægter at forholde dig til at verden ikke er stort/hvid.

Ja, nogen skal videre, men denne tråd hjælper, for mig at se, ikke med at se hvem. For de som ikke skal "videre", er dette blot endnu en af de unuancerede, forsimplede, "hvor svært kan det være" indlæg som ærlig talt gør mig lidt træt.

Svaret på din situation var at komme videre. Godt, men det var så løsningen. Hvis vi skal forstå hvordan du kom frem til den løsning, og dermed lære noget af den, så del nogle af de konflikter i arbejdede med, de overvejelser du gjorde dig og fortæl også gerne hvad var godt ved løsningen for dig/jer og ikke mindst, hvad var knap så godt.

Det ville give indsigt og et sådant indlæg ville jeg med stor ydmyghed respektere. Hvis du fik startet tråden lidt uovervejet, uden at være klar til selv at give os indsigt i dine egne udfordringer, tvivl og problemer og meldte det ud, så ville min respekt være lige så uforbeholden.

Redigeret af AB455
Sprog fejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 3 timer siden:

Jeg vil anbefale dig at træde tre skridt tilbage og betragte verden som den er og ikke som du ønsker/forestiller dig den er.

Verden er kompleks og nuanceret når den betragtes, men let og overskuelig når den forestilles.

Helt fra dit første indlæg, så har du stædigt holdt fast i at det bare er at komme videre. Det bidrager ikke med noget nyt, og slet heller ikke når du sætter en simpel præmis op. Det vidner jo netop om at du nægter at forholde dig til at verden ikke er stort/hvid.

Ja, nogen skal videre, men denne tråd hjælper, for mig at se, ikke med at se hvem. For de som ikke skal "videre", er dette blot endnu en af de unuancerede, forsimplede, "hvor svært kan det være" indlæg som ærlig talt gør mig lidt træt.

Svaret på din situation var at komme videre. Godt, men det var så løsningen. Hvis vi skal forstå hvordan du kom frem til den løsning, og dermed lære noget af den, så del nogle af de konflikter i arbejdede med, de overvejelser du gjorde dig og fortæl også gerne hvad var godt ved løsningen for dig/jer og ikke mindst, hvad var knap så godt.

Det ville give indsigt og et sådant indlæg ville jeg med stor ydmyghed respektere. Hvis du fik startet tråden lidt uovervejet, uden at være klar til selv at give os indsigt i dine egne udfordringer, tvivl og problemer og meldte det ud, så ville min respekt være lige så uforbeholden.

Jeg har selv sat med disse “ hvad med børn, hus, familier osv “ tvivl og har holdt en tilbage i meget lang tid. Kunne ikke helt overskue konsekvenserne. Så jeg kender udmærket til alle disse bekymringer. 

Processen er hård! Ingen tvivl. Men er altså det værd. Og det er faktisk min opfattelse, at de fleste som valgte springet, faktisk mener det er det værd. I hvert fald dem jeg kender. Og faktisk bliver du mødt af mange skulderklap og hjælpende mennesker, når du har taget valget og kigget hende i øjnene og siger “ det duer altså ikke med os længere” . Det har folk altså respekt og forståelse for. Og da en noget bedre situation at stå i end hvis du bliver taget i GP besøg og bliver betragtet som det største svin i verdenen. 

Men som skrevet, så skal det da være sidste udvej. Man skal da klart prøve om man selv kan gøre noget, for at tingene bliver bedre inden man tager valget. Og om tingene måske bliver bedre af sig selv.

Men ser det ud til at være “ point of no return” så vil jeg opfordre til, at man overvejer at gøre noget ved det. Fremfor at leve årevis på den måde. Et velment råd fra en som selv har prøvet det og har søgt hjælp og vejledning fra andre som har prøvet det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 9 timer siden:

Men ser det ud til at være “ point of no return” så vil jeg opfordre til, at man overvejer at gøre noget ved det.

Jamen så er der jo ikke noget at diskutere?

Hvis du er nået til enden af vejen, ja så skal man da naturligvis vælge hver sin vej videre.

Det er præcis det jeg mener med at tråden er indlysende i sin præmis og "rådet" dermed bliver intetsigende.

Jeg tror ikke rigtig vi forstår hinandens pointer og foreslår at vi lader den ligge. Vi er jo ikke uenige om indholdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 10 timer siden:

Men ser det ud til at være “ point of no return” så vil jeg opfordre til, at man overvejer at gøre noget ved det.

Jamen så er der jo ikke noget at diskutere?

Hvis du er nået til enden af vejen, ja så skal man da naturligvis vælge hver sin vej videre.

Det er præcis det jeg mener med at tråden er indlysende i sin præmis og "rådet" dermed bliver intetsigende.

Jeg tror ikke rigtig vi forstår hinandens pointer og foreslår at vi lader den ligge. Vi er jo ikke uenige om indholdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...