Hop til indhold
Guest Chris Cornell

Hvad er en fair straf

Recommended Posts

Guest Landsbytossen
Lady Cherie skrev, for 3 minutter siden:

Læser du hvad jeg skriver? eller omskriver du det bare?

Begrundet mistanke om skyld.

Nej jeg prøver ikke på at være nedladene, jeg er ked af du opfatter det sådan, det var bestemt ikke meningen, det var øjensynlige et håbløst forsøg på at være lidt sjov.

Det må du meget undskylde, jeg er meget ked af min meget platte form for humor er gået ud over dig.

Jeg vil for fremtiden ang dig forsøge at være uhyrre alvorlig og bestemt ikke lave nogen form for platheder eller spas.

ps. vær sød at huske mig på det, jeg er meget glemsom.

Bare skriv til mig: ingen sjov med landsbytossen.

Du skriver, at de mener, at de er skyldige. Rigtigt eller forkert?
Du skriver, at du gerne ser, at dødsstraffen indføres. Rigtigt eller forkert?
Du har endnu ikke svaret på, hvordan du (hvis dødsstraffen indføres igen) vil forhindre at uskyldige bliver henrettet (ikke blot i denne sag). Hvis du har en løsning, lytter jeg med stor interesse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 2 minutter siden:

Du skriver, at de mener, at de er skyldige. Rigtigt eller forkert?
Du skriver, at du gerne ser, at dødsstraffen indføres. Rigtigt eller forkert?
Du har endnu ikke svaret på, hvordan du (hvis dødsstraffen indføres igen) vil forhindre at uskyldige bliver henrettet (ikke blot i denne sag). Hvis du har en løsning, lytter jeg med stor interesse.

Første spørgsmål?....ææææææææ læs lige hvad du selv skriver?

Andet Spørgsmål....har jeg ikke skrevet.

Tredie spørgsmål, behøver jeg ikke svare på.

Jeg har skrevet, hvad jeg mener, der er en fair straf til de to i jylland, læs venligst hvad jeg har skrevet, i stedet for at omskrive mine ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
Lady Cherie skrev, for 15 minutter siden:

Første spørgsmål?....ææææææææ læs lige hvad du selv skriver?

Andet Spørgsmål....har jeg ikke skrevet.

Tredie spørgsmål, behøver jeg ikke svare på.

Jeg har skrevet, hvad jeg mener, der er en fair straf til de to i jylland, læs venligst hvad jeg har skrevet, i stedet for at omskrive mine ord.

1. ?
2. "Nej En fair straf er, af med roen!" - Hvordan skal jeg tolke udtrykket, "af med roen"? Betyder det i fængsel?
3. Du ser gerne dødsstraffen indført, men vil ikke svare på, hvordan vi skal kunne forhindre at uskyldige dømmes. Og  en domstol behøver blot varetægtsfængsle en person for at vedkommende er skyldig. Hyggeligt.

Jeg omskriver intet, af hvad du har udtalt. Derimod kan du ikke svare på mit ene spørgsmål, og du fornægter nu, at du går ind for dødsstraf, da du mener, at "af med roen" ikke betyder dødsstraf, men noget andet...

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen

Nå, det bliver nok for meget politik nu.
Tak for debatten Cherie. Jeg fik et indblik i dine tanker, hvilket jeg lærte en hel del af.

Nu må vi håbe, at politiet får løst sagen, og at gerningspersonen/-personerne kommer i forvaring (forhåbentlig indtil de forlader denne verden).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hr landsbytosse

Nu har du prøvet at hudflette mig, på alskens måde ved at sidde og vende og dreje mine ord, jeg har skrevet min mening, er du i tvivl så gå tilbage til min første indlæg i denne streg.

Du er ikke i tvivl om hvad jeg mener med af med roen, det betyder dødstraf til typer som Peter Lundin, U-båds Madsen, og andre der leger hjemme-slagtere med kvinder!

Det er sygt, og jeg mener ikke at den danske befolknings skattepenge skal gå til at betale for den slags mennesker.

Jeg fornægter intet...vås!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
Lady Cherie skrev, for 1 minut siden:

Nu har du prøvet at hudflette mig, på alskens måde ved at sidde og vende og dreje mine ord, jeg har skrevet min mening, er du i tvivl så gå tilbage til min første indlæg i denne streg.

Du er ikke i tvivl om hvad jeg mener med af med roen, det betyder dødstraf til typer som Peter Lundin, U-båds Madsen, og andre der leger hjemme-slagtere med kvinder!

Det sidste først, præcis, du går ind for dødsstraf, selvom du lige har benægtet det.
Jeg fordrejer intet. Læs hvad jeg skriver ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 11 timer siden:

Jeg kan godt lide at I drenge sidder og skriver så pænt livstid....nøj hvor pænt... når man tænker på de danske fængsler, hvor der er putere, tv, hyggerum, billiard, week-endlejlighed til familien

kiosk til hvis du mangler noget, og små hygsomme fængselsbetjente der hygger om fangerne.......(den lader vi lige stå) fængsel...OHHH YES....NOT.

De sku fandme i fængsel i Ubgistan/Rusland/Tyrkiet eller hvor der nu er et sted, hvor man frygter at komme i fængsel, ikke som herhjemme, i lalleglade Danmark hvor de bliver puttede med kyse på deres hoveder. Nej Hårdt tvangsarbejde og vand og brød og en kugle om benet og deres nosser skåret af! eller ganske enkelt Guillotinen.

Så var emnet hvad er en fair straf?

Er det fair at unge piger skal gå og være bange for at der findes flere af "U-båds Madsen" slags derude?  

Man troede vi kun havde nogle få af de der uhyre i vores land, men ved gud om ikke der dukker 2 mere op.

Er det fair at vores skattekroner går til at de skal hygge sig i de der ferieboliger? 

Nej En fair straf er, af med roen!

1800 tallet ringede og ville have deres metode genindført..

Dødsstraf/meget høj strafferamme har en betydelig indflydelse på udfaldet af voldskriminalit og kan direkte ses i statistikken - nemlig at antallet af mord stiger og volden grovere. Hvorfor? Fordi en gerningsmanden, som typisk i affekt, har udført grov vold, simpelthen har et incitament til at sikre at ofret (og evt. vidner) ikke kan vidne (bliver slået helt ihjel)

Der er flere eksempler her på, hvor dødsstraf er blevet indført for e.g. voldtægt resultere i en betydelig stigning i mord (hvor ofret er blevet voldtaget, og derefter drabt)

Baseret på denne forståelse, er den primære pointe med frihedsberøvelse: prevention, rehabilitering og - tildels- en fornemmelse af retfærdighed/straf for samfundet som helhed.

Du kan selvfølgelig sige at sidde i er dansk fængsle er hyggeligt og ikke nogen straf (pointen er jo netop at få de indsatte tilbage i samfundet) - men med alle de muligheder/friheder et liv tilbyder i dag, er frihedsberøvelse en ikke ubetydelig straf.

Der er så typer som U-båds Madsen/Lundin de er heldigvis meget sjældne og behandles også særligt.

Redigeret af LongJohn
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

...jeg har ikke fornægtet nogle af mine ord....

Læs venligst mine indlæg istedet for dine egne omskrivninger. Det bliver ikke mere rigtigt af du gentager dig selv...man kunne foranledes til at tro du stammer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
Lady Cherie skrev, for 1 minut siden:

...jeg har ikke fornægtet nogle af mine ord....

Læs venligst mine indlæg istedet for dine egne omskrivninger. Det bliver ikke mere rigtigt af du gentager dig selv...man kunne foranledes til at tro du stammer.

Jo, det har du. Men der er jo ikke grund til at citere dig igen, da du blot vil påstå jeg lyver, så læs hele tråden igen.
Og igen, bliver du personlig. Det er synd, at du ikke vil bruge solide argumenter i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 1 minut siden:

Jo, det har du. Men der er jo ikke grund til at citere dig igen, da du blot vil påstå jeg lyver, så læs hele tråden igen.
Og igen, bliver du personlig. Det er synd, at du ikke vil bruge solide argumenter i stedet.

Gud tilgiver dig nok...jeg gør ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
Lady Cherie skrev, Lige nu:

Gud tilgiver dig nok...jeg gør ikke!

Fantastisk argument, eller noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Administrator jeg forstå dig virkelig ikke, jeg kan se du ser med, men du gør ingen ting :-) er du ligesom den virklige verden ? har du travlt med og side med din mobil og filme alting ? du har så meget magt til og stoppe alt det her pis, meget mere end den virklige verden, men du vælger og gøre ingen ting ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Chris Cornell
LongJohn skrev, 1 time siden:

Dødsstraf/meget høj strafferamme har en betydelig indflydelse på udfaldet af voldskriminalit og kan direkte ses i statistikken - nemlig at antallet af mord stiger og volden grovere. Hvorfor? Fordi en gerningsmanden, som typisk i affekt, har udført grov vold, simpelthen har et incitament til at sikre at ofret (og evt. vidner) ikke kan vidne (bliver slået helt ihjel)

Der er flere eksempler her på, hvor dødsstraf er blevet indført for e.g. voldtægt resultere i en betydelig stigning i mord (hvor ofret er blevet voldtaget, og derefter drabt)

Men man kan jo kun slå en person ihjel én gang. Så er strafferammen for voldtægt og grov vold fx 3-5 år og umotiveret drab på 50 år, så ville måske tænke sig om en ekstra gang, inden man tager livet af nogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Chris Cornell skrev, for 52 minutter siden:

Men man kan jo kun slå en person ihjel én gang. Så er strafferammen for voldtægt og grov vold fx 3-5 år og umotiveret drab på 50 år, så ville måske tænke sig om en ekstra gang, inden man tager livet af nogen.

Desværre (og samtidig heldigvis) virker længden/mængden af straf ikke præventivt for drab. (Det gør det tilgengæld for e.g. finansiel kriminalitet)

Hvorfor? Fordi langt de fleste drab ikke er planlagte. Der er (heldigvis) meget få drab, som er forberedte. Som hovedregel er gerningsmanden affekt og kender offeret.

Hvordan kan det så være at dødsstraf/høj strafferamme får antallet af drab til at stige? Det sker fordi gerningsmanden først - i affekt - udfører en voldshandling og så - umiddelbart efter - resonere at straffen vil afslutte hans liv og derfor bliver morder.

Redigeret af LongJohn
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Chris Cornell
LongJohn skrev, for 34 minutter siden:

Desværre (og samtidig heldigvis) virker længden/mængden af straf ikke præventivt for drab. (Det gør det tilgengæld for e.g. finansiel kriminalitet)

Hvorfor? Fordi langt de fleste drab ikke er planlagte. Der er (heldigvis) meget få drab, som er forberedte. Som hovedregel er gerningsmanden affekt og kender offeret.

Hvordan kan det så være at dødsstraf/høj strafferamme får antallet af drab til at stige? Det sker fordi gerningsmanden først - i affekt - udfører en voldshandling og så - umiddelbart efter - resonere at straffen vil afslutte hans liv og derfor bliver morder.

I et tilfælde som dette, ville drabsmanden nu have vurderet: “ skal jeg tage 3 år for voldtægt - eller tage 50 år bag lås / dødsstraf  for et drab”. Det kunne måske have gjort en forskel . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Chris Cornell skrev, for 27 minutter siden:

I et tilfælde som dette, ville drabsmanden nu have vurderet: “ skal jeg tage 3 år for voldtægt - eller tage 50 år bag lås / dødsstraf  for et drab”. Det kunne måske have gjort en forskel . 

Det ved vi intet om endnu. Der går noget tid før sagen er klarlagt. Indtil da er det vigtigt at holde hovedet koldt og lade systemet arbejde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...