Jernsvinet 14181 Skrevet 10. Februar, 2022 mystx skrev, for 22 timer siden: For drab? Det tvivler jeg på. Jeg kender nu et tilfælde, hvor vedkommende 2 gange blev dømt for mord på unge kvinder og først ved anholdelsen i forbindelse med det 3. mord, desværre valgte at tage sit eget liv - og der gik derfor flere år, før hendes lig blev fundet ude på Djursland. Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2748 Skrevet 10. Februar, 2022 Uden at vide så meget om det - det gør ingen af os nok - kommer jeg til at tænke på Kim Wall og Peter "Ubåd" Madsen - han fik livstid. Tænker dommen her må bliver den samme. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 11. Februar, 2022 pacer skrev, for 7 timer siden: Uden at vide så meget om det - det gør ingen af os nok - kommer jeg til at tænke på Kim Wall og Peter "Ubåd" Madsen - han fik livstid. Tænker dommen her må bliver den samme. Det må vi håbe på den gør -livstid er i min optik fængsrl til en naturlig død indtræffer. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. Februar, 2022 mystx skrev, den 10.2.2022 at 00:48: Mon ikke præventiv i dette tilfælde betyder at det ikke afskrækker forbryderen i i første omgang at begå forbrydelsen. Jo, det gør det nok. Men det betyder jo stadig at der fokuseres på gerningsmanden og ikke de potentielle ofre. Når gerningsmanden sidder inde, er der ingen ofre. Så hvor det måske ikke virker præventivt på den enkelte gerningsmand, betyder det stadig (hvis man lige hejser sig op i helikopteren), at gerningsmanden ikke kan begå nye ugerninger mens han sidder inde. Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 Jeg kan godt lide at I drenge sidder og skriver så pænt livstid....nøj hvor pænt... når man tænker på de danske fængsler, hvor der er putere, tv, hyggerum, billiard, week-endlejlighed til familien kiosk til hvis du mangler noget, og små hygsomme fængselsbetjente der hygger om fangerne.......(den lader vi lige stå) fængsel...OHHH YES....NOT. De sku fandme i fængsel i Ubgistan/Rusland/Tyrkiet eller hvor der nu er et sted, hvor man frygter at komme i fængsel, ikke som herhjemme, i lalleglade Danmark hvor de bliver puttede med kyse på deres hoveder. Nej Hårdt tvangsarbejde og vand og brød og en kugle om benet og deres nosser skåret af! eller ganske enkelt Guillotinen. Så var emnet hvad er en fair straf? Er det fair at unge piger skal gå og være bange for at der findes flere af "U-båds Madsen" slags derude? Man troede vi kun havde nogle få af de der uhyre i vores land, men ved gud om ikke der dukker 2 mere op. Er det fair at vores skattekroner går til at de skal hygge sig i de der ferieboliger? Nej En fair straf er, af med roen! 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 811 Skrevet 11. Februar, 2022 (edited) Der er meget der tiltaler mig ved en livstidsstraf, som i livstid. Altså ud af fængslet med benene først i en trækasse. Men, det kun ved fuldstændig kyniske og planlagte mord/drab. Eller hvor der måske indgår ufattelige pinsler, ydmygelser mv for ofret, inden de dør. Jeg har gennem tiden læst om mange sager, hvor noget er endt ud i et drab/mord, som slet ikke var tiltænkt fra starten. Hvor drabsmanden/morderen “blot” er uheldig og ofret dør. Her tænker jeg, at en tidsbestemt straf er acceptabelt. Måske med nogle års efterfølgende restriktioner, såsom tilsyn fra mentor, kriminalforsorg etc. Men også en hjælp fra samfundet til den løsladte, sådan de kan komme udi livet og samfundet igen. Og ikke blot næsten tvinges udi ny kriminalitet for at klare sig. Hvordan det hænger sammen i Mia sagen, om den/de tiltalte havde planlagt, at finde en kvinde, mishandle og misbruge hende. For derefter at slå hende ihjæl, eller tingene udviklede sig, og endte med et drab. Ja det vil efterforskningen jo formentlig afdække og klarlægge. Og indtil da, vil jeg stole på, at vi har nogle fabelagtige dygtige efterforskere hos politi og retsmedicinere, der kan klarlægge hvad der er sket. Slutteligt, tror jeg også, at vores domstol finder den rigtige straf. Og nej, jeg går ikke rundt og siger, endsige ønsker, at de må blive udsat for uhyrligheder af andre indsatte under deres afsoning. Det er domstolene der straffer. Og ikke andre forbrydere, der tager loven i egen hånd og straffer en anden forbryder. Redigeret 11. Februar, 2022 af Æ´Synderjyde Tilføjelse 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor svært det må være som familie til den skyldige, at skulle leve med hvad han/hun har gjort. Én ting er, at man som forældre sikkert hele tiden tænker på, hvor man har svigtet i opdragelsen; men derudover bliver det jo fuldkommen umuligt at leve et normalt liv i et mindre bysamfund, hvor alle kender alle. Familien må blive fuldkommen frosset ude. Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 5 timer siden: Nej En fair straf er, af med roen! Hej Det var min første tænke og uden bedøvelse, men tør ikke skrev den, normalt er jeg en mest tolerant mennesker men i disse tilfælde ingen tolerance Mvh Sebmus 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 6 timer siden: Nej En fair straf er, af med roen! Hvordan vil du sikre, at samfundet ALDRIG kommer til at dømme en uskyldig person til døden, hvis dødsstraffen genindføres i DK? Er det bare en risiko, man må leve med? Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 7 timer siden: Nej En fair straf er, af med roen! Som en klog mand herinde har sagt - og af hensyn til mine sædvanlige diskussioner med @Onslow, nævner jeg ingen navne - findes der intet mere afskyeligt end en flok ædru mennesker der kommer frem til at det er helt i sin orden, at tage et andet menneske's liv. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 8 timer siden: Nej En fair straf er, af med roen! Helt enig. Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 677 Skrevet 11. Februar, 2022 Jeg er helt klar i spyttet når jeg skriver at jeg mener at hvis man er 100 % sikker på at vedkommende har gjort det , så går jeg ind for døds straf og ja det står jeg ved , men jeg snakker 100 % sikker , ikke 99 % . Desuden mener jeg at de danske fængsler minder mere og mere om en ferie koloni når de bliver omtalt , de skal sgu da hverken have internet , Billard borde , Playstations eller andet , nope , de skal have en Celle med en madras , en håndvask og et lokum og that´s it , der er sgu da for fanden en grund til de bliver smidt i spjældet !, det skal jo være en straf at blive fængslet , ikke en ferie ! Og ja fyr den bare af med at jeg er skingrende skør og det jo også er drab at udføre døds straffen , men på den måde "skåner" vi samfundet for en masse udgifter og smerte hvis vedkommende desværre skulle komme ud efter 16 år ! 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 677 Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 8 timer siden: Jeg kan godt lide at I drenge sidder og skriver så pænt livstid....nøj hvor pænt... når man tænker på de danske fængsler, hvor der er putere, tv, hyggerum, billiard, week-endlejlighed til familien kiosk til hvis du mangler noget, og små hygsomme fængselsbetjente der hygger om fangerne.......(den lader vi lige stå) fængsel...OHHH YES....NOT. De sku fandme i fængsel i Ubgistan/Rusland/Tyrkiet eller hvor der nu er et sted, hvor man frygter at komme i fængsel, ikke som herhjemme, i lalleglade Danmark hvor de bliver puttede med kyse på deres hoveder. Nej Hårdt tvangsarbejde og vand og brød og en kugle om benet og deres nosser skåret af! eller ganske enkelt Guillotinen. Så var emnet hvad er en fair straf? Er det fair at unge piger skal gå og være bange for at der findes flere af "U-båds Madsen" slags derude? Man troede vi kun havde nogle få af de der uhyre i vores land, men ved gud om ikke der dukker 2 mere op. Er det fair at vores skattekroner går til at de skal hygge sig i de der ferieboliger? Nej En fair straf er, af med roen! Jeg er SÅ enig med dig !! Sgu dejligt at se der er andre der er af samme opfattelse som jeg selv 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chris Cornell Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 8 timer siden: Nej En fair straf er, af med roen! An eye for an eye, and we will all be blind. Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 (edited) Se nu har jeg siddet og tygget lidt på jeres svar... Ja man kan "komme til" at kidnappe en pige.....(min mening: nej det kan man ikke) Man kan komme til blot ved et uheld at slå hende ihjel...ups....hovsa...(nej) Men der hvor det bliver sygt, og hvor folk ikke skal lukkes ud i samfundet igen, det er når man går igang med at lege hjemme-slagter! Man er ikke uskyldig på nogen måde, når man slagter en ung pige. Redigeret 11. Februar, 2022 af Lady Cherie 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 7 minutter siden: Man er ikke uskyldig på nogen måde, når man slagter en ung pige. Hvordan vil du sikre, at samfundet ALDRIG kommer til at dømme en uskyldig person til døden, hvis dødsstraffen genindføres i DK? Er det bare en risiko, man må leve med? Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 Kære hr. Landsbytosse Det er jo sådanset ikke emnet vel? Emnet er de 2 unge bøhtosser i jylland...og de er jo ikke uskyldige, siden de kan udpege, hvor pigen er henne...med mindre sædfølig de har synske evner? Så hold lige ploven i plovfuren ik? 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chris Cornell Skrevet 11. Februar, 2022 (edited) Lady Cherie skrev, for 19 minutter siden: Se nu har jeg siddet og tygget lidt på jeres svar... Ja man kan "komme til" at kidnappe en pige.....(min mening: nej det kan man ikke) Man kan komme til blot ved et uheld at slå hende ihjel...ups....hovsa...(nej) Men der hvor det bliver sygt, og hvor folk ikke skal lukkes ud i samfundet igen, det er når man går igang med at lege hjemme-slagter! Man er ikke uskyldig på nogen måde, når man slagter en ung pige. Nej, man er ikke uskyldig. Men har Staten ret til at tage et liv? Og drømmer vi om et samfund, hvor øje for øje og tand for tand er gældende retspraksis? Manden skal i min verden aldrig ud, dertil er forbrydelsen for utilgivelig. Men et samfund, der dræber - nej tak. Redigeret 11. Februar, 2022 af Chris Cornell Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 Kære Chris Jeg stammer ikke, så jeg henviser til mit første indlæg i denne streg, dit indlæg, ændre faktisk ikke min holdning. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 24 minutter siden: Kære hr. Landsbytosse Det er jo sådanset ikke emnet vel? Emnet er de 2 unge bøhtosser i jylland...og de er jo ikke uskyldige, siden de kan udpege, hvor pigen er henne...med mindre sædfølig de har synske evner? Så hold lige ploven i plovfuren ik? Du ser gerne, at alle der tager et liv, skal henrettes. Det kan man synes om eller lade være, men det er ret så sigende, at du ikke har gjort dig tanker om, hvordan du vil forhindre uskyldige i at blive dømt. Jeg ved ikke om de er uskyldige og/eller præcis hvad de er skyldige i. Hvem har gjort præcis hvad? Ved du det? Eller skal vi vente med at lynche dem indtil domstolen har talt? Eller går du ind for at folkedomstolen taler, og så skal straffen være dødsstraf? Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 Kære Landsbytosse Du sidder vel ikke og (nu skal jeg stave et ord jeg ikke kan) manupulere mig? og prøver at lægge mig ord i munden på mig...sådan lidt upænt? Skal du have smæk i din måhs? Jeg har lige svaret dig en gang....går det for hurtigt? Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 10 minutter siden: Kære Landsbytosse Du sidder vel ikke og (nu skal jeg stave et ord jeg ikke kan) manupulere mig? og prøver at lægge mig ord i munden på mig...sådan lidt upænt? Skal du have smæk i din måhs? Jeg har lige svaret dig en gang....går det for hurtigt? Løb du tør for argumenter, siden du føler behov for at blive personlig? Du har allerede dømt dem skyldige (som de måske er), og du mener, at dødsstraf skal indføres for skyldige i drab/mord. Er det forkert? Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 (edited) Kære Hr. Landsbytosse Kan du pænt gå ud til forstanderinden og få skiftet din ble, du er ved at få våde drømme om at få en heftig debat igang med mig og nogle smæk. Hvis man varetægtfængsler nogen, så går jeg ud fra, at dem der gør det, har et vist belæg for at gøre det. Det er almen praksis. Så burde du vide...at der har været en dommer ind over, og han har haft begrundet mistanke om skyld. Politiet, har jo ikke fundet ligdele fordi de har en krystalkugle, nej den ene har jo snakket. Sig mig engang, Har du slet ikke set Barnaby? Redigeret 11. Februar, 2022 af Lady Cherie 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, for 2 minutter siden: Kære Hr. Landsbytosse Kan du pænt gå ud til forstanderinden og få skiftet din ble, du er ved at få våde drømme om at få en heftig debat igang med mig og nogle smæk. Hvis man varetægtfængsler nogen, så går jeg ud fra, at dem der gør det, har et vist belæg for at gøre det. Det er almen praksis. Så burde du vide...at der har været en dommer ind over, og han har haft begrundet mistanke om skyld. Politiet, har jo ikke fundet ligdele fordi de har en krystalkugle, nej den ene har jo snakket. Sig mig engang, Har du slet ikke set Barnaby? Du mener altså, at en varetægtsfængsling altid er lig med skyldig? Der er aldrig mennesker, der har siddet varetægtsfængslet, der ikke senere hen i forløbet, ikke er blevet dømt? Sjovt, som du fortsætter med at prøve at være nedladende, når du ikke er i stand til at føre en sober dialog på et konstruktivt grundlag. Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Februar, 2022 (edited) Læser du hvad jeg skriver? eller omskriver du det bare? Begrundet mistanke om skyld. Nej jeg prøver ikke på at være nedladene, jeg er ked af du opfatter det sådan, det var bestemt ikke meningen, det var øjensynlige et håbløst forsøg på at være lidt sjov. Det må du meget undskylde, jeg er meget ked af min meget platte form for humor er gået ud over dig. Jeg vil for fremtiden ang dig forsøge at være uhyrre alvorlig og bestemt ikke lave nogen form for platheder eller spas. ps. vær sød at huske mig på det, jeg er meget glemsom. Bare skriv til mig: ingen sjov med landsbytossen. Redigeret 11. Februar, 2022 af Lady Cherie 1 Del dette indlæg Link til indlæg