Hop til indhold
Guest Mook

Når en voksen lyver

Recommended Posts

Guest Grydeskeen
Svendsenaalborg skrev, for 16 minutter siden:

Vi kan måske blive enige om, at en løgn og en fortielse ikke altid er det samme, men i langt de fleste tilfælde. 
Og hvis du, som en nævnte, siger til konen, at du kører i vaskehallen med bilen, og du så kører i vaskehallen OG til en gp, ja, så er det sgu en løgn. At påstå andet er latterligt. 

Nu vasker jeg altid min bil i hånden, så den udtalelse var ikke fra mig, men ja løgn og fortielse er meget nær beslægtet, og i mange tilfælde det samme, og når de bliver opdaget er konsekvensen ens, men en fortielse er måske lidt nemmer at forsvare, over for sig selv, det skal ikke forståes som en accept af det . 
Hvis man lyver skal man have tænkt det godt igennem og være klar over hvad der sker når det bliver afsløret, og jeg har tænkt, men kan ikke se nogen god vej ud af min løgn, så derfor bliver jeg ved med den løgn, og jeg ved hvad konsekvensen er, men har det naive håb at min løgn ikke bliver opdaget.

Redigeret af Grydeskeen
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ifølge videnskaben lyver mennesket i gennemsnit 3 gange om dagen. På 10 år bliver det cirka 11 000 løgne. I gennemsnit. Så findes der jo dem som lyver mere, og så mig som aldrig lyver.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lion69
Mr. Sensual skrev, for 14 timer siden:

Ja. 

Nogle mennesker fortsætter med løgnen og flugten fra virkeligheden i lang tid. De klamrer sig til denne løgn. Og når den ikke holder længere? Så finder de på en ny løgn, der erstatter den gamle. Det er nemmere end at se sandheden i øjnene. Tror de.

Hvorfor skriver du " tror de " Hvorfor ikke sige at du er en af dem som også lyver over for din kone feks .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mortenkok
Pophair skrev, for 7 timer siden:

Lyver folk da så meget i dit liv? Måske de forkerte du omgås.

Jeg formoder dit ? Går til Mook/Ts  (ellers falder mit skriv ved siden af, det plejer det nu også at gøre) 

Eftersom Mook lever i Kbh må man forvente at hendes omgangskreds er Københavner og derved løgner (det er vel næppe uden grund Christiansborg ligger i Kbh)

Så Mook hvis du ønske et godt liv bla folk som ikke lyver bør du flytte til Jylland, vi Jyder lyver aldrig, kabkunkab :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Løgn er en underlig størrelse. 

Jeg lyver jo også. Efterhånden har jeg fået fortalt mine nære venner om mit arbejde som GP, men ikke mine forældre. Nu har jeg jo en anden karriere, og før det havde jeg et studie og andre fritidsjobs, så jeg havde aldrig et forklaringsproblem mht. økonomi eller min hverdag. I dag lyver jeg ikke direkte. Spørger min mor, hvad jeg lavede i sidste weekend, siger jeg, at jeg var i Aalborg, så en veninde og havde uforpligtende sex (alt sammen sandt) - og så glemmer jeg lige at nævne, at det har sex for penge. Jeg skal måske nævne, at jeg er helt sikker på, at mine forældre ville acceptere mit arbejde, omend det måske ikke ville være deres favorit nyhed, men jeg har bare intet behov for, at det er noget de skal inkluderes i.

Jeg undgår helst direkte at lyve og finde på historier. Det finder jeg udpræget ubehageligt at gøre og unfair overfor dem, jeg fortæller det til. Dét giver mig dårlig samvittighed, men jeg har ikke dårlig samvittighed over ikke at fortælle dem om mit job. 

Grundlæggende fordi jeg ikke mener, at det er noget de har en ret til at vide. Jeg har ikke pligt til at dele alle aspekter af mit liv med nogen, blot fordi de spørger. Hvis jeg havde indgået en aftale om fx absolut ærlighed eller monogami ville det selvfølgelig være en anden sag, men som en voksen, selvstændig, single kvinde er det vel op til mig hvilke dele af mit liv, jeg har lyst til at dele med andre og hvem.  

Det tog mig nogle år at nå frem til dette og netop lære ikke at lyve, når et spørgsmål satte mig i en klemme, men simpelthen bare ikke at fortælle om de ting, jeg ikke har behov for at dele. 

Hvis en ven spørger hvordan det går, har du så pligt til at fortælle dem, at du dagligt går med selvmordstanker, at du har fået en bonus fra arbejdet på 100.000 kr., at du er håbløst forelsket i naboen, at du åd en hel lagkage til aftensmad? 

Langt de fleste ting deler vi med andre  fordi vi har lyst til det eller behov for at dele, men med undtagelse af personer, som bliver påvirkede af vores valg, eller vi har indgået løfter og kontrakter med, hvor meget af ens liv har man så pligt til at dele? 

Der er næsten ingen aspekter af mit liv som jeg ikke deler med nogen og er totalt ærlig overfor - men jeg bestemmer selv hvem. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg

Link til indlæg
N10Ah skrev, for 19 timer siden:

grunden til at jeg lyver om det er i sidste ende fordi jeg er bange for at blive dømt og fordi jeg er bange for ikke at være velkommen mere hvor jeg bor eller blive set ned på fordi jeg besøger glædespiger, og jeg er helt enig i at det slet ikke er den rigtige måde at gøre det på 

Det lyder til at være et meget specielt sted du bor eller folk med meget snævert syn uden den store plads til andre endsige empati for andre. 
kan egentligt kun forestille mig at de selv mener de er rummelige, intelligente progressive i deres meninger og holdninger - hvor de i virkeligheden er snævert synede og indskrænkede og ikke nogen man har lyst til at være venner med!

Jeg tror jeg ville tage snakken med dem, og selvfølgelig være særdeles velforberedt fa de nok meget hurtigt kan komme med deres “fine” fornemmelser!

Sidste bemærkning ja jeg tror også du stopper når du møder den eneste ene - og måske hopper på vognen igen efter 30 år god dag og held og Lykke 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Pophair skrev, for 12 timer siden:

Lyver folk da så meget i dit liv? Måske de forkerte du omgås.

Det tror jeg ikke  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Mortenkok skrev, for 5 timer siden:

Jeg formoder dit ? Går til Mook/Ts  (ellers falder mit skriv ved siden af, det plejer det nu også at gøre) 

Eftersom Mook lever i Kbh må man forvente at hendes omgangskreds er Københavner og derved løgner (det er vel næppe uden grund Christiansborg ligger i Kbh)

Så Mook hvis du ønske et godt liv bla folk som ikke lyver bør du flytte til Jylland, vi Jyder lyver aldrig, kabkunkab :lol:

Det har været en lang overvejelse <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 5 timer siden:

Ligesom i ikke arbejder sort :rolleyes: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook

Okay, vi er enige om alle har løjet:)

Men jeg synes bare vi lever med en usund/unfair livsstil så, hvis vi er omringet af løgnere :(på længe sigt.

Jeg er bare særlig sensitiv hvad der angår uretfærdigheder - når især folk lyver uden vigtighed og nødvendighed. Og når især de kritiserer og fordømmer for andre, men ikke selv kan stå inde for, synes jeg er dobbeltmoralske…

Jeg siger ikke, jeg er lykkelig og ikke nødvendigvis for at lyve. Men hvorfor folk lyver så meget ?? Og nej, der har ikke noget med mine kunder med det at gøre. Det skete bare nogle ting, som gik op for mig, derfor var det emne<3

Hav en dejlig aften/ Mook <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Kajakfisker skrev, for 3 timer siden:

eller folk med meget snævert syn uden den store plads til andre endsige empati for andre. 

Det er som du beskriver der.

Kajakfisker skrev, for 4 timer siden:

Jeg tror jeg ville tage snakken med dem, og selvfølgelig være særdeles velforberedt fa de nok meget hurtigt kan komme med deres “fine” forn

Ja jeg kunne tage snakken med dem, men når man kender til deres fordomme så synes jeg ikke rigtig jeg gider at snakke med dem om det. I sidste ende kommer det jo heller ikke dem ved.

I sidste ende vil jeg vel bare ikke blive dømt eller blive dømt som værende en taber der betaler for sex, men det synes jeg jo heller ikke jeg er, og jeg synes heller ikke der er noget galt i at betale for sex.

Kajakfisker skrev, for 4 timer siden:

Sidste bemærkning ja jeg tror også du stopper når du møder den eneste ene - og måske hopper på vognen igen efter 30 år god dag og held og Lykke 

Ikke alle forhold går godt, nogle forhold smuldre, andre bliver sammen til de bliver gamle og dør sammen, i sidste ende håber man vel på et godt forhold/ægteskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 7 timer siden:

Christiansborg er jo fyldt med Jydetamper og andet pak... -og i Jylland er det sgutte bedre...gg -Men tvivler på det er nogen der er bedre end andre lige meget, hvor man er fra... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 7 timer siden:

Men jeg synes bare vi lever med en usund/unfair livsstil så, hvis vi er omringet af løgnere :(på længe sigt.

Jeg er bare særlig sensitiv hvad der angår uretfærdigheder - når især folk lyver uden vigtighed og nødvendighed. Og når især de kritiserer og fordømmer for andre, men ikke selv kan stå inde for, synes jeg er dobbeltmoralske…

Jeg siger ikke, jeg er lykkelig og ikke nødvendigvis for at lyve. Men hvorfor folk lyver så meget ?? Og nej, der har ikke noget med mine kunder med det at gøre. Det skete bare nogle ting, som gik op for mig, derfor var det emne<3

Fair nok. Jeg tænker bare, du er i en ret udsat branche med den sensitivitet:mellow:

Hvordan med dine kunder og med det, at du jo altså bidrager til deres løgne?

“Og når især de kritiserer og fordømmer for andre, men ikke selv kan stå inde for, synes jeg er dobbeltmoralske…” - lige med den her forudser jeg en noget akavet stemning, hvis en vis person besøger dig igen:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 7 timer siden:

Dobbeltmoralsk. Ja, der kan jeg være helt med. Det er træls når nogen synes de skal påpege fejl hos andre, når det i virkeligheden er for at vende lyset væk fra en selv eller stikke blår i egne øjne for at overbevise sig selv om at man selv er bedre end man er. 

Men lyve generelt, det gør vi nok alle og nogle gange er det måske også det bedste. Eller i det mindste, i den bedste mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 18 minutter siden:

Fair nok. Jeg tænker bare, du er i en ret udsat branche med den sensitivitet:mellow:

“Og når især de kritiserer og fordømmer for andre, men ikke selv kan stå inde for, synes jeg er dobbeltmoralske…” - lige med den her forudser jeg en noget akavet stemning, hvis en vis person besøger dig igen:lol:

-Altså moralen er hvis man har moral, så er dobbeltmoralsk dobbelt så godt -og det er ikke en gang lyv...ggg Hvis vi skal være helt ærlige har alle så ikke en snært af at være dobbeltmoralsk en i mellem -jeg tænker om ikke andet inde i det her forum -som tit er bedre end de grå sider -jeg engang læste i min ungdoms vår...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 8 timer siden:

Jeg er føler med dig, og har det lidt på samme måde -men det er også hårdt at være så sensitiv hele tiden... Hvem kan man regne med, og når nogen siger noget er det så sandt -eller siger de det bare for ?? det kan man komme i tvivl om... Jeg er kommet lidt videre, og har om ikke andet lært kva dette forum -at jeg selv kan være skide dobbeltmoralsk -det er en bedt at sluge for sådan en person som mig! Jeg hader alt det onde branchen gør ved folk...--Men samtidige er jeg selv kunde i den -og med til at lade det forsætte... -men det er ikke uden skrubler og tænker tit efter et besøg, hvilke person/skæbne jeg lige har været sammen med -og retfærdiggøre hvorfor de gør som de gør -når nu det gør dem, så ondt... Jeg ved godt du nok er stærk -og læser, hvad du skriver her -men jeg er ikke overbevist om det er sundt for dig eller noget i længden... og jeg håber du en dag finder din lykke et andet sted, end i denne branche -da du fortjener meget bedre... mænd er nogle svin -hvorfor vil de have så meget af sådan en som dig -du er kun dig, og har så meget, at give, til den rette, ikke til andre koners mænd... Du har bare ikke fundet ham endnu -eller han dig;-) Jeg håber ikke du bliver ked af, at læse det jeg skriver, og jeg skriver ikke for at ramme dig -Men nogen burde tænke sig om en gang eller 2, hvis de da fanger den...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Svendsenaalborg skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror ikke du har forstået mit skriv.

Jeg mener, den beskrivning handler om “ Hvilket samfund vi har/lever i dag” Da verden er blevet mere fuld af løgn, så mener jeg at det en synd livsstil vi lever på- og hvor jeg ikke kan stole på nogen overhovedet, når jeg går ud af min dør.

Så intet med mine kunder at gøre med dette. Jeg har fuld respekt for dem der kommer og besøger mig. Og har en forståelse for forskellige segmenterer folk, der kommer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Møffe skrev, for 2 timer siden:

Jeg er føler med dig, og har det lidt på samme måde -men det er også hårdt at være så sensitiv hele tiden... Hvem kan man regne med, og når nogen siger noget er det så sandt -eller siger de det bare for ?? det kan man komme i tvivl om... Jeg er kommet lidt videre, og har om ikke andet lært kva dette forum -at jeg selv kan være skide dobbeltmoralsk -det er en bedt at sluge for sådan en person som mig! Jeg hader alt det onde branchen gør ved folk...--Men samtidige er jeg selv kunde i den -og med til at lade det forsætte... -men det er ikke uden skrubler og tænker tit efter et besøg, hvilke person/skæbne jeg lige har været sammen med -og retfærdiggøre hvorfor de gør som de gør -når nu det gør dem, så ondt... Jeg ved godt du nok er stærk -og læser, hvad du skriver her -men jeg er ikke overbevist om det er sundt for dig eller noget i længden... og jeg håber du en dag finder din lykke et andet sted, end i denne branche -da du fortjener meget bedre... mænd er nogle svin -hvorfor vil de have så meget af sådan en som dig -du er kun dig, og har så meget, at give, til den rette, ikke til andre koners mænd... Du har bare ikke fundet ham endnu -eller han dig;-) Jeg håber ikke du bliver ked af, at læse det jeg skriver, og jeg skriver ikke for at ramme dig -Men nogen burde tænke sig om en gang eller 2, hvis de da fanger den...

Kære Møffe,

Tak for din opmærksomhed.

Men rolig nu jeg sidder ikke i krisen pag den her branche. Jeg har bare ondt i mave når jeg ser/ tænker på, hvordan folk behandler hinanden derud.

Kh.

Mook <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 3 minutter siden:

Kære Møffe,

Tak for din opmærksomhed.

Men rolig nu jeg sidder ikke i krisen pag den her branche. Jeg har bare ondt i mave når jeg ser/ tænker på, hvordan folk behandler hinanden derud.

Kh.

Mook <3

Jeg er helt rolig og helt enig;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 1 time siden:

Jeg tror ikke du har forstået mit skriv.

Jeg mener, den beskrivning handler om “ Hvilket samfund vi har/lever i dag” Da verden er blevet mere fuld af løgn, så mener jeg at det en synd livsstil vi lever på- og hvor jeg ikke kan stole på nogen overhovedet, når jeg går ud af min dør.

Så intet med mine kunder at gøre med dette. Jeg har fuld respekt for dem der kommer og besøger mig. Og har en forståelse for forskellige segmenterer folk, der kommer. 

Så forstår jeg nok ikke, nej. 

Altså er problemet, at du ikke kan stole på nogen selv? Det kan jeg da udmærket forstå. 
Jeg tænker bare, at det lige i din branche lyder lidt, hvad skal man sige, dobbeltmoralsk:mellow: (Undskyld piger, men det må være noget, I har forholdt jer til, og hvis I mener, at det ikke er jeres opgave, så er jeg faktisk helt enig. Men se nedenfor)

Mange af dine kunder har en kone eller kæreste derhjemme, som helt konkret ikke kan stole på deres mand, når han går ud af døren; forsi han går hen til dig og, ja, lyver om det. 
Jeg er helt med på, at dit ansvar kan diskuteres, og du behøver ikke blande dig i deres forhold, men at du så laver en tråd, som denne her, hvor du ganske direkte kritiserer en stor del af dine kunder (og det gør du), det undrer mig. Dine kunder er en del af den løgnagtige verden, vi desværre lever i, og de er ofte ret håndgribelige eksempler på netop en modbydelig løgn (det er vist behandlet i en anden tråd…).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Svendsenaalborg skrev, for 3 timer siden:

Så forstår jeg nok ikke, nej. 

Altså er problemet, at du ikke kan stole på nogen selv? Det kan jeg da udmærket forstå. 
Jeg tænker bare, at det lige i din branche lyder lidt, hvad skal man sige, dobbeltmoralsk:mellow: (Undskyld piger, men det må være noget, I har forholdt jer til, og hvis I mener, at det ikke er jeres opgave, så er jeg faktisk helt enig. Men se nedenfor)

Mange af dine kunder har en kone eller kæreste derhjemme, som helt konkret ikke kan stole på deres mand, når han går ud af døren; forsi han går hen til dig og, ja, lyver om det. 
Jeg er helt med på, at dit ansvar kan diskuteres, og du behøver ikke blande dig i deres forhold, men at du så laver en tråd, som denne her, hvor du ganske direkte kritiserer en stor del af dine kunder (og det gør du), det undrer mig. Dine kunder er en del af den løgnagtige verden, vi desværre lever i, og de er ofte ret håndgribelige eksempler på netop en modbydelig løgn (det er vist behandlet i en anden tråd…).

Lad den bare så blive. Jeg kan nok desværre ikke få dig til at forstå min mening om emnet :rolleyes:

Men en ting er, der findes “ dobbeltmoralsk” over det hele - og som vi alle  også ved - og ikke kun her det sted, der kun tale om købesex og GP’er. 
 Som jeg også sagde “ der er intet handlede om kunderne, som besøgte mig” 

Tænk lige inden du skriver ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...