Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Hvorfor lyver folk så meget ? Jeg ved, folk lyver af mange forskellige årsager. Men hvorfor bliver det ved med at lyve ? Er de ulykkelige ?? Altså jeg kan aldrig komme til at forstå, derfor spørgsmålet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3118 Skrevet 6. Februar, 2022 For at undgå smerte selv. For at undgå at smerte andre. Fordi vi også er egoistiske, tarvelige og dumme. Hvad har du da oplevet? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Operaelskeren 142 Skrevet 6. Februar, 2022 Der kan være mange årsager til at lyve. Det er dog svært at dømme nogen og noget, hvis man ikke forstår situationen fuldkommen. Kan du være sød at uddybe lidt nærmere? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 599 Skrevet 6. Februar, 2022 Hmm Well, I'd say there's a lot of possible reasons. To make themselves look better I would say is the main reason. So probably tied into being unhappy as you say. At least being unhappy with who they actually are. So they want the world to see them in a better light. This can lead to digging such a deep hole it's hard to get out of it again. Because even the person lying might not be sure what the truth is anymore. Then there's withholding information. Thats technically not lying, but it's close to it, and the effects are usually the same. Then we have the white lie. It's still a lie but it's intended to spare someone else from pain. It may very well backfire and Cause More pain, but it's not it's intention. But I'd go back to being unhappy with who they are and their situation in life as the main reason. So rather then face it, they choose to lie. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 6. Februar, 2022 Kære Mook. jeg prøver at leve et ordentlig liv, behandle andre som jeg selv vil behandles, respekter alle med andre holdninger end mig, være tolerant, betale min skat på trods af at jeg er jyde, passe mit arbejde, være en god ven, far og mand, og der kom problemet. Jeg lyver for min kone, og det har jeg det skidt med, men min, dårlige, undskyldning er at det er for at beskytte hende, men det passer ikke det er for at beskytte mig selv. Jeg har valgt at, hvis jeg vil besøge GP`ere , incl dig, så ar jeg nød til at lyve, og jeg må lever med løgnen, for jeg er IKKE klar tilsat tage konsekvensen af mine besøg hos GP`ere. Gør det mig til et dårlig menneske ? Ja det gør det, men igen, det er et valg jeg har truffet, og det kan/må jeg leve med. Det er nok det eneste sted jeg lyver, og det kan jeg sige med god samvittighed, udover det er jeg en ordentlig mand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 12 minutter siden: Hvorfor lyver folk så meget ? Jeg ved, folk lyver af mange forskellige årsager. Men hvorfor bliver det ved med at lyve ? Er de ulykkelige ?? Altså jeg kan aldrig komme til at forstå, derfor spørgsmålet. De lyver, fordi de er bange for sandheden. Og dens konsekvenser. Tak for et godt og fundamentalt spørgsmål. Varm hilsen fra Mr. Sensual Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5215 Skrevet 6. Februar, 2022 Mr. Sensual skrev, for 2 minutter siden: De lyver, fordi de er bange for sandheden. Og dens konsekvenser. Tak for et godt og fundamentalt spørgsmål. Varm hilsen fra Mr. Sensual Der er også nogen der er så dumme at høre på at man tror de lyver. Eller også er de bare meget glade for at høre på sig selv. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liverpool 894 Skrevet 6. Februar, 2022 Når man lyver, så lyver man også for sig selv. Hvorfor vil nogen menensker ikke stå inden for hvem de reelt er? Manglende rygrad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 AB455 skrev, for 16 minutter siden: For at undgå at smerte andre. Det forstår jeg ikke lige. Jeg synes bare det gør mest ondt, når man har fundet sandheden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Keaper skrev, for 15 minutter siden: Hmm Well, I'd say there's a lot of possible reasons. To make themselves look better I would say is the main reason. So probably tied into being unhappy as you say. At least being unhappy with who they actually are. So they want the world to see them in a better light. This can lead to digging such a deep hole it's hard to get out of it again. Because even the person lying might not be sure what the truth is anymore. Then there's withholding information. Thats technically not lying, but it's close to it, and the effects are usually the same. Then we have the white lie. It's still a lie but it's intended to spare someone else from pain. It may very well backfire and Cause More pain, but it's not it's intention. But I'd go back to being unhappy with who they are and their situation in life as the main reason. So rather then face it, they choose to lie. I understood. But one thing you should know. Everything you did had consequences ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 599 Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 1 minut siden: Det forstår jeg ikke lige. Jeg synes bare det gør mest ondt, når man har fundet sandheden. Yes. This is true. But the intention of the lie is to avoid causing pain. It doesn't work like that. At least not in the end. Maybe in a short term it spares the other pain. But once the truth comes out, then the pain is double, since you both find out the truth and that you could not trust a person you thought you could.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Grydeskeen skrev, for 17 minutter siden: Kære Mook. jeg prøver at leve et ordentlig liv, behandle andre som jeg selv vil behandles, respekter alle med andre holdninger end mig, være tolerant, betale min skat på trods af at jeg er jyde, passe mit arbejde, være en god ven, far og mand, og der kom problemet. Jeg lyver for min kone, og det har jeg det skidt med, men min, dårlige, undskyldning er at det er for at beskytte hende, men det passer ikke det er for at beskytte mig selv. Jeg har valgt at, hvis jeg vil besøge GP`ere , incl dig, så ar jeg nød til at lyve, og jeg må lever med løgnen, for jeg er IKKE klar tilsat tage konsekvensen af mine besøg hos GP`ere. Gør det mig til et dårlig menneske ? Ja det gør det, men igen, det er et valg jeg har truffet, og det kan/må jeg leve med. Det er nok det eneste sted jeg lyver, og det kan jeg sige med god samvittighed, udover det er jeg en ordentlig mand. Det har jeg på den samme måde. Jeg får en dårlig samvittighed når jeg lyver. Heldigvis kun få gange i hele mit liv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 599 Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 1 minut siden: I understood. But one thing you should know. Everything you did had consequences ? Yes. Everything has consequences. Everything. They may not always be big, but they are always there. Some are easy to live with, others, less so. I tend to be very open and truthful. As everyone else, I probably don't always speak the full truth. But when it matter's I am. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Mr. Sensual skrev, for 20 minutter siden: De lyver, fordi de er bange for sandheden. Og dens konsekvenser. Tak for et godt og fundamentalt spørgsmål. Varm hilsen fra Mr. Sensual Og hvorfor er de bange for sandheden ? Sandhed er sandhed. En dag blev den afsløret ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Liverpool skrev, for 16 minutter siden: Når man lyver, så lyver man også for sig selv. Hvorfor vil nogen menensker ikke stå inden for hvem de reelt er? Manglende rygrad Det synes jeg det samme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 6 minutter siden: Og hvorfor er de bange for sandheden ? Sandhed er sandhed. En dag blev den afsløret ! Enig. Men det kræver en stærk karakter at se sandheden i øjnene. Den er ofte ubekvem, og man kan slå sig på den. Men rigtigt. En dag bliver sandheden afsløret alligevel. Så måske lyver man for at få udsættelse? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Keaper skrev, for 17 minutter siden: Yes. This is true. But the intention of the lie is to avoid causing pain. It doesn't work like that. At least not in the end. Maybe in a short term it spares the other pain. But once the truth comes out, then the pain is double, since you both find out the truth and that you could not trust a person you thought you could.... Therefore, one should not start lying from the beginning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Therefore, people should not start lying from the beginning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 6. Februar, 2022 (edited) Jeg må nok erkende at jeg lyver overfor mine værelseskammerater når jeg skal besøge en glædespige for eksempel jeg kommer med diverse løgne om hvad jeg skal, de skal ikke vide at jeg besøger gp’er, for de har enormt mange fordomme om pigerne og om os sex kunder. Jeg ved at hvis de vidste jeg besøgte glædespiger så ville de se ned på mig og jeg ville nok aldrig føle mig velkommen længere så på det punkt føler jeg mig nødsat til at lyve om hvad jeg skal. Der er mange der lyver for at opnå noget, eller fordi de har det dårligt med dem selv. Nogle kommer også med en lille hvid løgn. Det er svært at sige hvorfor nogle lyver, men nogle gør det for at få det bedre med dem selv. da jeg var sammen med min daværende kæreste løj jeg om at jeg ikke røg længere, men hun havde også et kæmpe temperament og blev ved med at true mig med at hvis jeg røg så ville hun gå fra mig, jeg havde det enormt skidt med at jeg løj om det istedet for bare at tage konsekvensen og skideballen men jeg elsket hende jo. Men jeg havde det enormt skidt med at lyve omkring det, og har det egentlig stadig skidt med det den dag idag. Redigeret 6. Februar, 2022 af N10Ah Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 599 Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, Lige nu: Therefore, one should not start lying from the beginning Exactly. It very rarely ends well in any way. And often it ends very badly. So you are absolutely right. Speak the truth, and stand for what you say. I intend to continue being so Dear. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 Mr. Sensual skrev, for 6 minutter siden: Enig. Men det kræver en stærk karakter at se sandheden i øjnene. Den er ofte ubekvem, og man kan slå sig på den. Men rigtigt. En dag bliver sandheden afsløret alligevel. Så måske lyver man for at få udsættelse? Derfor var der en grund til, til de bliver ved med at lyve hvis jeg skal forstå. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 599 Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 1 minut siden: Derfor var der en grund til, til de bliver ved med at lyve hvis jeg skal forstå. I think most of us have brought up the same main reason. Unhappiness with their lives and insecurity about their situation and lot in life. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 6. Februar, 2022 Mook skrev, for 1 minut siden: Derfor var der en grund til, til de bliver ved med at lyve hvis jeg skal forstå. Ja. Nogle mennesker fortsætter med løgnen og flugten fra virkeligheden i lang tid. De klamrer sig til denne løgn. Og når den ikke holder længere? Så finder de på en ny løgn, der erstatter den gamle. Det er nemmere end at se sandheden i øjnene. Tror de. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 6. Februar, 2022 N10Ah skrev, for 11 minutter siden: Jeg må nok erkende at jeg lyver overfor mine værelseskammerater når jeg skal besøge en glædespige for eksempel jeg kommer med diverse løgne om hvad jeg skal, de skal ikke vide at jeg besøger gp’er, for de har enormt mange fordomme om pigerne og om os sex kunder. Jeg ved at hvis de vidste jeg besøgte glædespiger så ville de se ned på mig og jeg ville nok aldrig føle mig velkommen længere så på det punkt føler jeg mig nødsat til at lyve om hvad jeg skal. Der er mange der lyver for at opnå noget, eller fordi de har det dårligt med dem selv. Nogle kommer også med en lille hvid løgn. Det er svært at sige hvorfor nogle lyver, men nogle gør det for at få det bedre med dem selv. da jeg var sammen med min daværende kæreste løj jeg om at jeg ikke røg længere, men hun havde også et kæmpe temperament og blev ved med at true mig med at hvis jeg røg så ville hun gå fra mig, jeg havde det enormt skidt med at jeg løj om det istedet for bare at tage konsekvensen og skideballen men jeg elsket hende jo. Men jeg havde det enormt skidt med at lyve omkring det, og har det egentlig stadig skidt med det den dag idag. Jeg forstår — du har en nødvendigvis for at lyve, men tænkt hvor mange gange til, du skal lyve for din værelseskamerater fra nu og til du stopper med at besøge en GP ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 6. Februar, 2022 (edited) Mook skrev, for 11 minutter siden: Jeg forstår — du har en nødvendigvis for at lyve, men tænkt hvor mange gange til, du skal lyve for din værelseskamerater fra nu og til du stopper med at besøge en GP ? Det er helt korrekt jeg skal finde på en masse ting at sige overfor mine værelseskammerater, og det er egentlig også noget der kan bringe mig i problemer. Den mest brugte løgn jeg bruger er at jeg skal på date med en pige medmindre jeg selvfølgelig skal på en date, men ofte kommer jeg sent hjem fordi jeg besøger glædespiger klokken 21 eller 22 on aftenen. grunden til at jeg lyver om det er i sidste ende fordi jeg er bange for at blive dømt og fordi jeg er bange for ikke at være velkommen mere hvor jeg bor eller blive set ned på fordi jeg besøger glædespiger, og jeg er helt enig i at det slet ikke er den rigtige måde at gøre det på men ja jeg er vel bare bange for at blive set ned på og jeg vil også sige at jeg ikke bliver ved med at bo sammen med mine værelseskammerater, jeg vil allerhelst have egen lejlighed eller flytte sammen med en kæreste, og når jeg får en kæreste, er det også slut med at besøge glædespiger. Redigeret 6. Februar, 2022 af N10Ah Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg