Hop til indhold
Nye tider

Tiden før GPS blev opfundet

Recommended Posts

Hej med jer:)

Kan i huske al det bøvl det kunne medføre hvis man ikke kunne finde vej

Ja - så kunne det blive nødvendigt at spørge om vej

GPS.thumb.jpg.867c56277d2e0ce305856376e5c9abad.jpg

Mange hilsner

Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg kan huske fra mine ture til København, slut 80 erne og starten af 90 erne,  at det især var omkring kødtorvet og istegade at mænd ikke kunne finde vej, og måtte spørger alle de søde piger om vej, og mange gange var pigen så sød at stige ind i bilen og køre med, for at være sikker på at manden kunne finde vej. :D

Redigeret af Grydeskeen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lion69

Alting var bedre den gang, især de frække klubber på Vesterbro/sommerstedgade/halmtovet .

Jeg har godt nok samlet mange unge piger op på halmtovet og kørt ud i Sydhavnen til frækt blow og ridetur på passagersædet for sølle 300/400kr, der var bare noget frækt og kinky over det :D   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mortenkok

Jeg har stadig mine Kortbøger over div Byer i dk her iblandt Kbh mener de hed Kraksbøger og hvorfor jeg så stadig har dem, lad det være usagt, nåhjo de kostede penge, nok om det men har dog aldrig været så heldig at få en kvinde i Bilen som vejviser (har nok bare spurgt de forkerte) noget helt andet, var pigerne så mere liderlig dengang, kan se de siden hen fik fjernet deres Kønsbehåring (ca samme tid) er det så fordi det giver en bedre kropskontakt og måske oven i købet en nødvendighed for at opnå samme effekt eller er det bare ren nostalgi som flytter os videre frem i Verden og undskyld hvis den faldt helt ved siden af (altså citatet) :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Salad

Det nu praktiskt at man ikke længere behøver en B52,  for at sige godnat til en IS leder, men kan nøjes med en drone, al den co2 man sparer .......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 1 time siden:

Jeg har stadig mine Kortbøger over div Byer i dk h:P

Jeg havde 2 mælkekasser med kortbøger "Krak" de dækkede det sydlige Jylland og Fyn i min teknikerbil.

Det var også dengang man altid havde en dåse med 25 øre, så man kunne ringe hjem til kontoret fra en telefonboks, nogle gange i løbet af dagen, bestille vare og høre om der var kommet nye opgaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Pite skrev, for 10 minutter siden:

altid havde en dåse med 25 øre

Jeg havde en dims på instrumentbrættet som kunne indeholde 10-15 25 ører. 
Siden fik jeg en mobil, som kørte på VHF nettet og alle kaldte op på kanal 16 til Lyngby Radio. Hold nu kæft nogle samtaler jeg overhørte mellem fiskere og deres koner, når jeg kørte på vestkysten af Jylland :mrgreen: Det var koner der gav råt for usødet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 8 minutter siden:

Jeg havde en dims på instrumentbrættet som kunne indeholde 10-15 25 ører. 
Siden fik jeg en mobil, som kørte på VHF nettet og alle kaldte op på kanal 16 til Lyngby Radio. Hold nu kæft nogle samtaler jeg overhørte mellem fiskere og deres koner, når jeg kørte på vestkysten af Jylland :mrgreen: Det var koner der gav råt for usødet. 

Husker jeg godt :) og man var altid opdateret på nyhederne, når de forskellige avis redaktioner ringede med nye beskeder til  journalister og fotografer. Det var slut i 85-86 hvor jeg fik en NMT telefon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Pite skrev, for 8 minutter siden:

NMT telefon.

Det var dem der lignede 3 hele bagerrugbrød stablet oven på hinanden, og havde kapacitet til 45 minutters samtale. 
Jeg var faktisk med i designfasen af en del af dem, som leverandør af dele dertil. Sjov tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 2 timer siden:

kan se de siden hen fik fjernet deres Kønsbehåring (ca samme tid) er det så fordi det giver en bedre kropskontakt og måske oven i købet en nødvendighed for at opnå samme effekt eller er det bare ren nostalgi som flytter os videre frem i Verden og undskyld hvis den faldt helt ved siden af (altså citatet) 

Der er nok flere ting i det:

1. det er lidt mere kinky med en mere eller mindre glatbarberet pige - nogle mener det nærmer sig pædofili (tænker at det må være dem selv, der har et problem) - jeg kan bare godt lide at se nogle saftige skamlæber eller en camel-toe ;-)

2. det er mere hygiejnisk - jeg gik engang på en højskole, hvor fladlus var lidt udbredt - nu hører man aldrig mere om fladlus

3. pigerne fandt måske ud af at de kunne tjene flere penge og selv få mere nydelse ved at lade sig slikke - og så er det jo altså ikke så sjovt at få hår i munden eller rode rundt i en kønsbehåring, der lugter af gammel tis - selv barberer jeg mine nosser, da jeg elsker at få dem slikket af en sød pige - det siger bare spar to ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mortenkok
Jernsvinet skrev, for 20 timer siden:

frem i Verden og undskyld hvis den faldt helt ved siden af (altså citatet)

Det tror jeg dog næppe har noget med behåringen at gøre, det er vidst en hel anden grund der ligger bag uden jeg vil gøre mig klog på :rolleyes:

1eren springer jeg pænt over da udtrykket Pædofil indgår, hvilket jeg slet ikke kan forholde mig til da det ligger ud over mine grænser og fantasi

Jernsvinet skrev, for 20 timer siden:

og så er det jo altså ikke så sjovt at få hår i munden eller rode rundt i en kønsbehåring, der lugter af gammel tis -

3eren, her må jeg igen korriger, altså hvis du får hår i munden gør du et eller andet forkert, nok om det men lugt af gammel tis har altså intet med kønsbehåring at gøre, det er kun tale om hygiejne (jeg har smagt en glat som lugtede fælt) så helt udelukket, det handler udelukkende om hygiejne og hvordan man slikker 

Men nu tilbage til TS for ikke at afspore yderligere :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre

Jeg har aldrig haft behov for at spørge om vej men har et par gange været ude for at når man kørte gennem Istedgade og holdt for rødt lys så vupti sad der en kvinde ved siden af og sagde hun kendte vejen til et øde sted. Engang var  der en kvinde der satte sig ind i min bil, det var ikke en jeg tændte på så bad hende stige ud igen ved næste stop. Senere opdagede jeg hun havde nået at stjæle min mobil telefon, fik den straks spærret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Kammerherre skrev, for 1 minut siden:

Jeg har aldrig haft behov for at spørge om vej men har et par gange været ude for at når man kørte gennem Istedgade og holdt for rødt lys så vupti sad der en kvinde ved siden af og sagde hun kendte vejen til et øde sted. Engang var  der en kvinde der satte sig ind i min bil, det var ikke en jeg tændte på så bad hende stige ud igen ved næste stop. Senere opdagede jeg hun havde nået at stjæle min mobil telefon, fik den straks spærret.

Se hvis du havde ladet hende vise dig vej til et øde sted, så havde du stadig din mobil idag. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 3 timer siden:

Se hvis du havde ladet hende vise dig vej til et øde sted, så havde du stadig din mobil idag. :D

Tror nu nærmere han også havde mistet sin uskyld, da det sikkert ikke var en kvinde med så lange fingre ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...