Hop til indhold
Guest Lion69

Inflation/aktier.

Recommended Posts

Guest Den flittige
Lion69 skrev, for 33 minutter siden:

Ja præcist, vil investere 6-9 år el 7-10 år samt for penge jeg ikke skal bruge, så tænker 100.000 kr-200.000 kr men venter lige lidt for at se hvordan det vil udvikle sig med Rusland/Ukraine .  

Klart, vi skal købe i rødt, men før der bliver grønt, og det kan godt være en kunst og gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Chris Cornell skrev, for 4 minutter siden:

For guds skyld, så brug ikke dette råd! Alt for mange private amatører tror de tjener penge ved at kunne forudse “bunden” i aktiemarkedet eller i en aktie. Problemet er et en optur/nedtur kan vare alt fra 1 dag til 10 år. En fald kan være alt fra -1% til -30%. Hvornår vil man går ind? En stigning kan være alt fra 1% til 200%. Hvornår er det for sent at gå ind?

Rolig nu. Ingen grund til og male fanden på væggen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Chris Cornell
Den flittige skrev, for 2 minutter siden:

Rolig nu. Ingen grund til og male fanden på væggen.

Lidt er der. Investering er en stor del af mit job, og alt alt for mange kaster sparepenge efter det der er “billigt” i stedet for godt. Da Norwegian-aktien faldt, kastede mange privatpersoner penge efter den. Blot for at se at den faldt yderligere 90%. 

Find din egen risikoprofil og vær tro mod den i medgang og modgang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen
AB455 skrev, for 23 timer siden:

Intet er garanteret. Regel nummer et i investering ;)

Enig, men så alligevel, et kontorhotel, eller et butikcenter med lejere der hat tegnet kontrakter for x år eller endnu bedre købe en udlejningejendom, eller et bundt lejligheder i Indre by i København, Århus, Odense - Renovere og så udleje med indexregulering af huslejen og indskud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bødlen skrev, for 5 minutter siden:

Enig, men så alligevel, et kontorhotel, eller et butikcenter med lejere der hat tegnet kontrakter for x år eller endnu bedre købe en udlejningejendom, eller et bundt lejligheder i Indre by i København, Århus, Odense - Renovere og så udleje med indexregulering af huslejen og indskud. 

Nej! Ingen investering er garanteret profit.

Nogle investeringer viser sig bare at give bedre end andre. Nogen investeringer er mindre risikable end andre. Men ingen investering er garanteret.

"Det er svært at spå, særligt om fremtiden" som Churchill sagde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Enig det kan gå forkert for mig er det sket, men ikke i den store stil, et par lejligheder i Valby gik ikke så fint, der var ikke tab, men en meget lille profit, og de stod tomme i fire måneder. Så blev de udbudt til salg det tog tre måneder det var i slutfirserne og jeg havde haft lejlighederne i 6 år, havde jeg dog blot ventet i tre år så eller tyve år så var det en anden historie. 

god dag og tak for dit indlæg

Bødlen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lion69

Læste lige på finans.dk at den negative rente muligvis er på retur i slut 2023 og man ikke skal betale negative renter for alt over 100.000 kr mere, det ville være dejligt .

Redigeret af Lion69

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man er ny i det univers vil jeg anbefale markettimer.dk - det koster 3.000 om året men er alle pengene værd. 

Jeg har intet med det af gøre udover at være bruger.

Der er også en gratis fb side mener jeg og en masse gratis video på utube, alt sammen meget lærerrigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...