Guest Lion69 Skrevet 4. Februar, 2022 Nu er det ingen hemmelighed at pengene bliver mindre værd pga inflation og negative renter . Er du typen som investere i aktier/obligationer eller har du det bedst med at have en god fast buffer stående på din konto, kunne være ret interesant at høre hvad andre gør ? Jeg selv har investeret en god sjat penge som jeg alligevel ikke står og skal bruge de næste 10 år . Elers husker jeg også at leve her og nu med at forkæle mig med GP besøg og købe noget lækkert til mig selv samt oplevelser . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SmallPenuzSyndrome Skrevet 4. Februar, 2022 Jeg smed 500k i Mærks da corona'en ramte til og har nu 5-6 doblet min investering, men da man kun kan sælge optil 55k/året i Danmark uden at skulle give SKAT en brækket arm, kan jeg nu bruge de næste 30år på at håbe på aktien bliver hvor den er. Hurra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fræk6 1050 Skrevet 4. Februar, 2022 (edited) Jeg har investeret i aktier siden 2003 - jeg kan kun anbefale dette - men det kræver tid, og at man sætter sig ind i det - jeg har betalt bil, hus og sommerhus og bolig i udlandet ud - og går på pension laaaang tid før staten vil give mig pension - i dag arbejder jeg heller ikke fuld tid, og tager mig mange friheder. Men som jeg skrev, det kræver en indsats, og til tider is i maven, kan du ikke sove godt om natten, hvis du investerer - så hold dig langt fra det - intet er værd - hvis du får stress af det. oftet laver med de store køb i tider med stort fald i kurserne - og forventer kurserne stiger overtid, hvor man så høster mange penge - og husk i dk kan du ikke tjene penge uden at betale skat - elsk at betale skal - så har du tjent penge Redigeret 4. Februar, 2022 af fræk6 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lion69 Skrevet 4. Februar, 2022 fræk6 skrev, for 13 minutter siden: Jeg har investeret i aktier siden 2003 - jeg kan kun anbefale dette - men det kræver tid, og at man sætter sig ind i det - jeg har betalt bil hus og sommerhus og bolig i udlandet ud - og går på pension laaaang tid før staten vil give mig pension - i dag arbejder jeg heller ikke fuld tid, og tager mig mange friheder. Men som jeg skrev det kræver en indsats, og til tider is i maven, ken du ikke sove godt om natten, hvis duinvisterer - så hold dig langt fra det - intet er værd hvis du får stress af det. God pointe mht stress . Man kan også antage at hvis men feks har 400.000- 500.000 kr stående på en konto og med minus renter samt inflation, så har man rundt regnet mistet 75.000-100.000 kr om 10 år, så er der vel ikke så meget at tabe . Det er jo også torske tumt at se sin opspering blive ædt om af negative renter og inflation . Overvejer at investere igennem min bank med ikke så højt afkast, men heller ikke så høj risiko, dvs halvt aktier/halvt obligationer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 4. Februar, 2022 Jeg har de sidste 40 år holdt mig til fast ejendom, det er gået endog meget fint, værdistigng i ejerperioden, og indtægt fra lejere. Nu sælger jeg fra når jeg skal bruge penge, da jeg drev virksomhed levede jeg fint og placerde resten i opkøb af ejerlejligheder i København, i dre by, brokvarterer, Valby, og NordVest, de to sidste områder kaster meget flot af sig, indre by har været meget fint de sidste 15 år, og brokvareterene har været fine med stigninger de sidste 10 år, nu er jeg i gs g med at afvikle Valby og Nordvest, Frederiksberg C var store investreinger men også pæne stigninger, samme med 2000 Frederikberg. Så jeg er tilfreds og jo der betales skat og udgifter til administration, og advokat. Men der er en fin lille slat til mig, et eksempel en 2V ejerlejlighed i Valby købt i 1984, for 335.000 solgt I 2020 for 1,3 mio. i hele perioden udlejet der kunne betale alle udgifter - renter afdrag, fællesydelse, og adm. Det er gået godt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 547 Skrevet 4. Februar, 2022 fræk6 skrev, for 29 minutter siden: Jeg har investeret i aktier siden 2003 - jeg kan kun anbefale dette - men det kræver tid, og at man sætter sig ind i det - jeg har betalt bil, hus og sommerhus og bolig i udlandet ud - og går på pension laaaang tid før staten vil give mig pension - i dag arbejder jeg heller ikke fuld tid, og tager mig mange friheder. Men som jeg skrev, det kræver en indsats, og til tider is i maven, kan du ikke sove godt om natten, hvis du investerer - så hold dig langt fra det - intet er værd - hvis du får stress af det. oftet laver med de store køb i tider med stort fald i kurserne - og forventer kurserne stiger overtid, hvor man så høster mange penge - og husk i dk kan du ikke tjene penge uden at betale skat - elsk at betale skal - så har du tjent penge Jeg har gjort det samme og lærte hurtigt, at konstante køb/salg positioner giver søvnløshed. Derfor kun langsigtede køb og kun danske aktier. Det har jeg aldrig fortrudt. Kigger ikke på kurser hele tiden og hver dag, da ting som har indflydelse på aktiemarkederne mange gange sker i USA, netop mens man sover. Koncentrerer mig heller ikke så meget omkring minus renter. De er fradragsberettiget og jeg betaler ikke med glæde, men syntes det er ok, så længe bankerne selv skal betale til Nationalbanken. Og mon ikke minus renter snart vil være historie. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 4. Februar, 2022 Jeg vil gerne have nogle aktier i jer drenge der skriver her på stregen, gerne på timebasis Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TysTys 50 Skrevet 4. Februar, 2022 Lady Cherie skrev, 1 time siden: Jeg vil gerne have nogle aktier i jer drenge der skriver her på stregen, gerne på timebasis Lyder godt @Lady Cherie Jeg er inn, hvis du garanterer søvnløshed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 4. Februar, 2022 Kære Tys Tys Den med søvnløshed kan jeg nemt klare....du giver mig dine Dankort oplysninger og pinkode....vips....bliver du søvnløs Nu skal man jo være lidt berettiget til at skrive på en streg, jeg har lidt aktier...er der ikke nogen der skal lære mig at få flere? Det må jo godt være tilladt at have dem som samleobjekt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 4. Februar, 2022 Lion69 skrev, for 14 timer siden: Nu er det ingen hemmelighed at pengene bliver mindre værd pga inflation og negative renter . Er du typen som investere i aktier/obligationer eller har du det bedst med at have en god fast buffer stående på din konto, kunne være ret interesant at høre hvad andre gør ? Jeg selv har investeret en god sjat penge som jeg alligevel ikke står og skal bruge de næste 10 år . Elers husker jeg også at leve her og nu med at forkæle mig med GP besøg og købe noget lækkert til mig selv samt oplevelser . Nemt. Hver gang jeg har dristet mig til at investere i aktier, gik det pågældende firma nedenom og hjem. Derfor investerer jeg i oplevelser. Der er nemlig noget, der hedder det biologiske ur. Det er uret, som tikker hele tiden, og som følger dig til graven. Venlig hilsen Mr. Sensual Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lion69 Skrevet 5. Februar, 2022 Ja at bruge midler på oplevelser er noget der beriger tilværelsen, det gør jeg i stor stil med bla fodbold rejser rundt i europa med gode og nære venner samt forlængede week-ends ferier til prag for at nyde de dejlige piger og spistesteder dernede . Men har stadig lyst til at investere lidt da jeg ikke regner med at vores velfærdssamfund er det samme når jeg en dag skal på pension om 20 år, tror desværre vi kommer til at betale mere selv og det ville være rart hvis man ikke kan klare sig selv til den tid . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Skandb.M. 129 Skrevet 6. Februar, 2022 Jeg overvejer at investere 100k i aktier, men som fuldstændig grøn er jeg lidt i vildrede med hvordan. Jeg vil ikke kaste mig ud i noget med høj risiko. Har lidt kig på investeringsfirmaet Nordic. Nogen anbefalinger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3118 Skrevet 6. Februar, 2022 Skandb.M. skrev, for 57 minutter siden: Jeg overvejer at investere 100k i aktier, men som fuldstændig grøn er jeg lidt i vildrede med hvordan. Jeg vil ikke kaste mig ud i noget med høj risiko. Har lidt kig på investeringsfirmaet Nordic. Nogen anbefalinger? Uanset hvad du gør, så tænk langsigtet og spred risikoen. En investeringsforening kan hjælpe dig med det, særligt hvis du er ukendt med investeringer. Det er det de så hjælper dig med, mod gebyr naturligvis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 6. Februar, 2022 Jeg selv tjente godt sidste år på aktier, i år er det startet med røde tal, men husk at det er når aktierne er nede at man skal købe. Invester kun langsigtet, som er 5-7 år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chris Cornell Skrevet 6. Februar, 2022 Den flittige skrev, for 7 timer siden: men husk at det er når aktierne er nede at man skal købe. Problemet er at man aldrig ved, hvornår aktierne er oppe eller nede. Er de fx oppe eller nede nu? De er nede i forhold til for en måned siden, men oppe i forhold til for et år siden. Helt personligt ville jeg være defensiv eller meget langsigtet på aktiemarkedet pt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 243 Skrevet 7. Februar, 2022 jeg ville vente nogle uger endnu nok nærmere en måned bunden er næppe nået selv om de er dykket en del og som andre nævner spred investeringen over nogle stykker, kig kurs over de sidste år og se hvad der er størst potentiale i, har du ikke råd til og miste det du vil investere så lad være der er ingen garanti Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 7. Februar, 2022 Chris Cornell skrev, for 7 timer siden: Problemet er at man aldrig ved, hvornår aktierne er oppe eller nede Se på en aktie over 5 år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 7. Februar, 2022 Se på fast ejendom over ti/tyve år, der er også ejendeominvesteringsselskskaber der udlodder/sælges på aktier, de selskaber bygger indkøbs centre og kontor miljøer og har en garanteret lejeindtægt (sammen med værdistigning af ejendom) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3118 Skrevet 7. Februar, 2022 Bødlen skrev, for 26 minutter siden: og har en garanteret lejeindtæg Intet er garanteret. Regel nummer et i investering Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chris Cornell Skrevet 7. Februar, 2022 Den flittige skrev, for 1 time siden: Se på en aktie over 5 år. Så en aktie skal under 5-års niveauet før du køber? I så fald er du gået glip af mange gode investeringer de seneste år. Amatørerne køber “billige” aktier - de prof’erne købe de gode cases, også selvom man ikke kan være med fra bundniveauet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 7. Februar, 2022 Chris Cornell skrev, for 4 timer siden: Så en aktie skal under 5-års niveauet før du køber? Nej, jeg bruger det til og se aktiens op og nedture. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lion69 Skrevet 7. Februar, 2022 Nu har jeg selv undersøgt en del efter mit opslag og vil ikke selv investere mere pt da markedet er ekstrem uforudsigeligt, hvad sker der med Rusland/ukraine, bliver der krig hvad vi ikke håber på, så falder markedet markant. Jeg har også undersøgt forskellige investeringselvskaber og der er ret stor forskel på dem mht omkostninger og gebyr og hvad de enkelte præsterer . Tror jeg venter med at insistere mine næste 100 kilo . Men jo mere man sætter sig ind i det, des mere interesant bliver det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 7. Februar, 2022 Lion69 skrev, den 4.2.2022 at 08:02: Overvejer at investere igennem min bank med ikke så højt afkast, men heller ikke så høj risiko, dvs halvt aktier/halvt obligationer. En god ide, men husk stadigvæk at det er en god ide og købe når alt er i rødt. Hvis du investerer langsigtet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lion69 Skrevet 7. Februar, 2022 Den flittige skrev, for 54 minutter siden: En god ide, men husk stadigvæk at det er en god ide og købe når alt er i rødt. Hvis du investerer langsigtet. Ja præcist, vil investere 6-9 år el 7-10 år samt for penge jeg ikke skal bruge, så tænker 100.000 kr-200.000 kr men venter lige lidt for at se hvordan det vil udvikle sig med Rusland/Ukraine . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chris Cornell Skrevet 7. Februar, 2022 Den flittige skrev, 1 time siden: En god ide, men husk stadigvæk at det er en god ide og købe når alt er i rødt. Hvis du investerer langsigtet. For guds skyld, så brug ikke dette råd! Alt for mange private amatører tror de tjener penge ved at kunne forudse “bunden” i aktiemarkedet eller i en aktie. Problemet er et en optur/nedtur kan vare alt fra 1 dag til 10 år. En fald kan være alt fra -1% til -30%. Hvornår vil man går ind? En stigning kan være alt fra 1% til 200%. Hvornår er det for sent at gå ind? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg