Bananas 17745 Skrevet 20. Januar, 2022 Pollerik skrev, for 19 minutter siden: Hej @Bananas Spiste du rå ingefær? Afprøvede det lige i dag - uha uha. Det er ik’ for børn. Ja, undskyld - jeg troede du var voksen. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 20. Januar, 2022 Pollerik skrev, 1 time siden: Hej @Bananas Spiste du rå ingefær? Afprøvede det lige i dag - uha uha. Det er ik’ for børn. Jeg udtrykte mig lidt forkert. Gulerødderne spiser man, ingefæren tygger man på. Jeg tog en tilstrækkeligt stor bit og bare tyggede, som var det tyggegummi. Så kan man spytte saften ud hvis man vil - lidt som tyggetobak, eller snus, men uden nikotin. Lige at det er lidt stærkt erstatte for mig det behov af noget stærkt, som cigaretterne tilfredsstillede. Og ikke mindst - at have noget i munden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr_Swingking 418 Skrevet 24. Januar, 2022 Mit råd... Gå til lægen og få piller. De koster Ca det samme som at ryge. Jeg stoppede uden de store problemer efter maaaaange år som ryger. Hvis jeg kan, så kan alle... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pollerik 136 Skrevet 24. Januar, 2022 Tak for tippet @Mr_Swingking Jeg har prøvet mærket Zyban men stoppede da jeg blev så “mærkelig” oven i hovedet. (mere end jeg er i forvejen) Hvilket mærke brugte du? Måske jeg skulle gi’ det en chance mere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NoobGPexplorer 1109 Skrevet 24. Januar, 2022 jeg er røgfri på andet år. Jeg har haft prøvet alt. Længste røgfri periode indtil denne periode har været et halvt år. Hjælpemiddel var plaster. Det synes jeg var træls. Man skulle dermed stadig sørge for at have lager af nikotinprodukter så man ikke risikerede at løbe tør. Denne gang er det anderledes. Jeg fulgte et rygestop-kursus ved kommunen og jeg stoppede ved hjælp af medicin (champix). Det er simpelthen fremragende. Det koster nogenlunde det samme som at ryge i de måneder du skal tage medicinen, men når du stopper er der ikke nogen pludselig trang. Det er fedt. Selvfølgelig led jeg meget i starten både fysisk og psykisk, men jeg synes det blev håndterligt relativt hurtigt. Det fysiske velvære bliver markant bedre meget hurtigt….. alt det ved du allerede, så det sparer jeg dig for. Så jeg vil anbefale et rygestopkursus og stop ved brug af champix. Held og Lykke. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pollerik 136 Skrevet 24. Januar, 2022 Tak for svar. Lægemidlet Champix kan ikke længere fås i Danmark. Det blev sat på pause juni måned 2021. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NoobGPexplorer 1109 Skrevet 24. Januar, 2022 Pollerik skrev, for 28 minutter siden: Tak for svar. Lægemidlet Champix kan ikke længere fås i Danmark. Det blev sat på pause juni måned 2021. Er det rigtigt? Hvorfor mon det? Har du et link? Bare der ikke er negative langtidsvirkninger! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NoobGPexplorer 1109 Skrevet 24. Januar, 2022 Nå jeg kiggede selv og kan se der kan være et kræftfremkaldende stof i produktet: Jeg ved ikke om der er kommet et alternativ på markedet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 12. Februar, 2022 NoobGPexplorer skrev, den 24.1.2022 at 16:24: Jeg ved ikke om der er kommet et alternativ på markedet. Der findes andet lignende produkt som hedder zyban det kræver også recept og var egentlig så vidt jeg husket oprindeligt udviklet som en lykkepille mod depression. Da de testede det fandt de ud af at de forsøgspersoner der medvirkede og røg i stor udstrækning lagde tobakken på hylden og effekten mod depression udeblev. Derfor er det i dag et rygestopsptodukt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mystx 108 Skrevet 12. Februar, 2022 Den_glade_amatør skrev, den 18.1.2022 at 19:58: Læg fysisk 60 kr i en kasse hver dag. Så ser du hele tiden din GP-opsparing vokse. Og det er endda uden negative renter. Pigen skal nok blive glad for at blive betalt i småmønter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 876 Skrevet 12. Februar, 2022 Kold tyrker og diciplin er vejen frem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OneGuy 154 Skrevet 20. Februar, 2022 Jeg har stoppet med at ryge både med og uden brug af nikotinerstatninger. En kold tyrker kræver virkeligt meget motivation, for det ER virkeligt svært de første 2-3 uger. Derefter bliver det lettere. Fordelen med nikotinerstatninger er, at du så først kan koncentrere dig om at bryde vanen med at ryge og så senere koncentrere dig om at komme af med nikotinafhængigheden. Meditation kan være en hjælp til at håndtere og acceptere rygetrangen. Det har hjulpet mig at tænke på abstinenserne som en udrenselse, der bare skulle overstås. Motion kan også hjælpe. Man har sjældent lyst til at ryge lige efter at have haft pulsen højt oppe. Og så er det vigtigt hele tiden at minde sig selv om fordelene med at stoppe: pengene du sparer, din sundhed og ikke at være slave af afhængigheden. For mig var det sidste nok det vigtigste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg