Hop til indhold
Rejsenetværk

Gider du ikke arbejde mere? Så rig skal du være

Recommended Posts

Gider du ikke arbejde mere? Så rig skal du være

http://www.dr.dk/p3/programmer/sara-dav ... l-du-vaere

Tænk hvis man ikke behøvede at arbejde?

Jeg selv er ikke et ressource menneske, og definerer eget behov som at livet er et spørgsmål om eksistensfinansiering fra vugge til grav, hvor fast arbejde betyde alt, simpelthen alt!

Dermed ikke ment at eget arbejde udgør en sur, men nødvendig pligt - ingenlunde, for tværtimod er jeg både glad for mit arbejde, og anser det som et privilegium i sig selv at klare sig omend, som i mit tilfælde nok så beskedent ved egen indsats, fremfor at skulle leve af andres penge.

Men det er en besnærende tanke, det at det ikke er nødvendigt at tjene 1 kr mere resten af livet?

Havde jeg 11 millioner kr, som der står i artiklen at der minimum skal til for at blive uafhængig, ja nok i mit tilfælde mindre igen, for at være økonomisk uafhængig resten af mine dage, ville jeg betale den beskedne restgæld ud i min 2v ejer på tredje, og ikke drømme om at købe en større bolig.

Jeg ville heller ikke henslæbe mit liv i doven lediggang, men bare tanken om at du helt selv kan afgøre hvor du vil lægge dit engagement og indsats uden skelen til afkastet udgør et fascinerende perspektiv som jeg ser det.

Selvfølgelig er det presset fra nødvendigheden af en arbejdsindkomst, der holder samfundshjulene igang, og heldigvis vælger de færreste der har skabt egen formue at sadle om til en passiv luksustilværelse i en tidlig alder, for de samfundsøkonomisk gavnlige af slagsen har vi brug for fortsætter deres virkelyst.

Blot tænk, hvis vi almindelige vandbærere uden de unikke evner, men bare vores arbejdskraft at faldbyde til kapitalen, vi vandt 11 millioner kroner :o

Fore eget vedkommende ville der ihvertfald blive skruet pænt op for forbruget af købesex :P

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

...Havde jeg 11 millioner kr, som der står i artiklen at der minimum skal til for at blive uafhængig, ja nok i mit tilfælde mindre igen....

De 11 millioner er jo under forudsætningen:

"Hvis man tager udgangspunkt i, at man er 30 år og har et månedligt forbrug på cirka 34.500, som en familie på fire..."

I dit tilfælde, Rejse, som single uden børn og ultimo 40 vil 5 millioner såmænd være mere end rigeligt ;)

Folkepensionen lurer jo forude om ca. 20 år... 8-)

Eksempelvis kan man tære på formuen med 200.000 kr. hvert år i 20 år + et løbende lavrisiko obligationsrenteafkast o. kr. 60.000 i snit om året efter skat, og så vil du som 67 årig stadig have 1 million kr. tilbage af formuen.

Så det er bare med at komme i gang med at spille lotto! :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som Simon Spies sagde, det er den første million kr der er den sværeste, resten kommer af sig selv :?

Og som Lars Larsen har sagt har han haft flere fiaskoer end succeser, men succeserne har været større end fiaskoerne - bagved ligger flere år hvor arbejdsdagene var på 18 timer, så hans milliarder er ham vel undt.

Jeg er ikke sikker på at jeg ville bytte for den pris, men for os alle og for samfundet er det afsindigt vigtigt at mennesker af en støbning som Simon Spies og Lars Larsen findes.

Ja Thorshammer, der er rigtigt langt til de 5 millioner, og jeg spiller stort set ikke lotto :(

PT har jeg godt 1 million i pensionsopsparing før skat vel at mærke, og friværdien i ejerlejligheden er vel på ca 800000 kr?

De frie midler er ikke noget at råbe hurra for, så jeg må nok hellere møde ind på jobbet her senere i dag helt som vanligt - det gør jeg også gerne :)

Men jeg sad en dag og kiggede på lejebolig markedet i Padborg - så en 1 v lejebolig nær stationen til 2000 kr om måneden.

Om 20 år kan jeg måske sælge min 2 v ejer i København og leje en 1 v i Padborg?

Så kan jeg pendle med toget til Hamborg og Berlin for at gå på FKK, så længe et 68 årigt hjerte holder til det, og står det af, dør man i det mindste lykkelig i en lykkestund :P

Desværre siger statistikken at der er 60 % chance for at nå pensionsalderen, og 40 % risiko for ikke at gøre det :?

Det er jo nærmest paradoksalt pt at stå med usikkerheden om man når at spare nok op til hvis man bliver gammel, og hvis man ikke gør har man ingen arvinger til det man trods alt i så fald efterlader sig :oops:

Der skal helst ikke være noget tilbage, når jeg stiller træskoene, for jeg tjener ikke mere end jeg gerne brugte det hele her og nu, men det er jo heller ikke forsvarligt når nu det er muligt at lægge til side.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...