Hop til indhold
Guest SweetMilf6630

Apple Pay Gaver

Recommended Posts

Guest SweetMilf6630

Spørger her, da I er det største netværk jeg har :D, som måske/måske ikke ved noget. Facebook er en uddød race :lol:

Nå men nogen der ved noget om Apple pay gaver?  Kan se i min bank jeg har fået en. Men ikke fra hvem.

Ved googling kan jeg se det burde fungere således at der kommer en mail hvor modtager (i dette tilfælde mig) skulle acceptere gaven. Men det er ikke sket. Pengene er der bare. ???

Jeg er da meget taknemmelig hvis de er til mig. Men tænker det er en fejl og kan jo ikke kontakte afsender når jeg ikke ved hvem det er. 
Apple support er ikke til meget hjælp. 

Så har I nogensinde brugt det, ved hvordan det fungere og om jeg nogen steder burde kunne se afsender af gaven???

Evt. Hvilke “kontaktoplysninger” man skal have på en person for at kunne sende en gave? 

A12FB2D8-9772-4746-818A-D0548D35CF99.jpeg

Redigeret af SweetMilf6630

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder ret mærkeligt. Det skulle indtil videre kun være i USA at Apple pay kan bruges til at sende penge mellem brugerne.
 

Mit bedste bud er at du har betalt med Apple pay i en netshop, returneret varen og dermed fået pengene igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
nordjyde_34 skrev, for 4 minutter siden:

Det lyder ret mærkeligt. Det skulle indtil videre kun være i USA at Apple pay kan bruges til at sende penge mellem brugerne.
 

Mit bedste bud er at du har betalt med Apple pay i en netshop, returneret varen og dermed fået pengene igen. 

Ok tak for info. 
Men nej har ikke returneret noget. 
Har dog fået en varer tilsendt fra USA. Så måske de har faktureret mig for meget og sendt penge retur. Det er da en mulighed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 31 minutter siden:

Kan se i min bank jeg har fået en. Men ikke fra hvem

Pas meget på. Kontakt din bank. Der er pt nogle meget dygtige svindlere som bruger Apple Pay til at fiske penge, passwords osv. 
Kontakt din bank på mandag. Jeg er lige blevet forsøgt snydt, men nåede dog at stoppe det før der blev overført penge. 
De er meget, meget dygtige. Jeg får dagligt snyde mails omkring overførsler, abonnementer osv fordi jeg har et firma som opererer meget aktivt på nettet. Jeg spotter dem nemt ved at checke afsender adressen  og andet. Men denne var lige ved at snyde mig. Faktisk var det 3D secure som ikke kunne loade færdig der gjorde mig mistænksom. 2 minutter efter kommer min Nem ID op med at jeg skal godkende en anmodning om overførsel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:

Pas meget på. Kontakt din bank. Der er pt nogle meget dygtige svindlere som bruger Apple Pay til at fiske penge, passwords osv. 
Kontakt din bank på mandag. Jeg er lige blevet forsøgt snydt, men nåede dog at stoppe det før der blev overført penge. 
De er meget, meget dygtige. Jeg får dagligt snyde mails omkring overførsler, abonnementer osv fordi jeg har et firma som opererer meget aktivt på nettet. Jeg spotter dem nemt ved at checke afsender adressen  og andet. Men denne var lige ved at snyde mig. Faktisk var det 3D secure som ikke kunne loade færdig der gjorde mig mistænksom. 2 minutter efter kommer min Nem ID op med at jeg skal godkende en anmodning om overførsel. 

Tusind tak for advarsel. Jeg har ren online bank. Så kan heldigvis skrive til dem med det samme. 
Det vil jeg lige gøre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
tool skrev, for 17 minutter siden:

Den dag eroguide blev til hestenettet

Argh dog ikke. Men folk herinde betaler for ydelser på alle mulige måder. Så tænkte nogen måske vidste noget. I princippet kunne det være en gave fra en kunde der ville give lidt ekstra, forsinket julegave (ja får julegaver af nogen kunder)… Så chancen for nogen herinde ville kendes ved overførslen var der også. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tv 2
SweetMilf6630 skrev, for 11 minutter siden:

Tusind tak for advarsel. Jeg har ren online bank. Så kan heldigvis skrive til dem med det samme. 
Det vil jeg lige gøre. 

Jeg kender ej til den omtalte Apple Pay og som sådan heller ej dig (da jeg ligesom ej har besøgt dig) men alligevel tillader jeg at sige, du er både for smuk og klog nok til at holde dig fra den slags svindel på nettet, blot min holdning til den Verden på en uskyldig Lørdag aften :rolleyes: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Tv 2 skrev, for 1 minut siden:

Jeg kender ej til den omtalte Apple Pay og som sådan heller ej dig (da jeg ligesom ej har besøgt dig) men alligevel tillader jeg at sige, du er både for smuk og klog nok til at holde dig fra den slags svindel på nettet, blot min holdning til den Verden på en uskyldig Lørdag aften :rolleyes: 

Tak for kompliment, ja er da glad for jeg så det så forholdsvis hurtigt og kunne tjekke op på hvad det er. Har heldigvis også konto i 3 forskellig banker. Så straks overførsel til en anden bank er gennemført, indtil jeg ved min konto ikke er hacket. ;) Så kan de måske komme retur. Den konto der giver flest renter nemlig. He He 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tv 2
SweetMilf6630 skrev, for 12 minutter siden:

Tak for kompliment, ja er da glad for jeg så det så forholdsvis hurtigt og kunne tjekke op på hvad det er. Har heldigvis også konto i 3 forskellig banker. Så straks overførsel til en anden bank er gennemført, indtil jeg ved min konto ikke er hacket. ;) Så kan de måske komme retur. Den konto der giver flest renter nemlig. He He 

Good Luck what ever hapens :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke fordi jeg har meget forstand på det. Men hvis jeg forstår dig rigtigt, så står der et beløb på din bankkonto, som er kommet fra apple Pay, hvor du ikke kan se afsender. Hvis det er rigtigt forstået! så tænker jeg ikke det er snyd, for en svindler får jo ikke meget ud af at sætte penge ind på din konto. De kan jo ikke trække penge derfra, bare fordi de først har sat penge ind. Jeg tror måske nærmere det er en der enten har tastet noget forkert og det så tilfældigvis er dig eller også at det som du selv siger en gave fra en kunde.

men for en sikkerheds skyld, bør du nok lige høre banken. Det kan jo også være de kan oplyse afsenderen.:)

Redigeret af Ham der gutten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Ham der gutten skrev, for 1 time siden:

Ikke fordi jeg har meget forstand på det. Men hvis jeg forstår dig rigtigt, så står der et beløb på din bankkonto, som er kommet fra apple Pay, hvor du ikke kan se afsender. Hvis det er rigtigt forstået! så tænker jeg ikke det er snyd, for en svindler får jo ikke meget ud af at sætte penge ind på din konto. De kan jo ikke trække penge derfra, bare fordi de først har sat penge ind. Jeg tror måske nærmere det er en der enten har tastet noget forkert og det så tilfældigvis er dig eller også at det som du selv siger en gave fra en kunde.

men for en sikkerheds skyld, bør du nok lige høre banken. Det kan jo også være de kan oplyse afsenderen.:)

Du har forstået det korrekt. 
Har blandet banken ind i det nu. Havde bare været nemmere at afklare det selv :)

Har godt nok aldrig brugt Apple pay med kunder. Og kendte ikke til gave muligheden, men derfor kan vedkommende jo godt ha kendt til det. Underligt er det i al fald. 
Jeg tænkte heller ikke scam før det blev nævnt her. Men da jeg ikke kender betalingsmetoden, så “better safe, than sorry”. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 8 timer siden:

Du har forstået det korrekt. 
Har blandet banken ind i det nu. Havde bare været nemmere at afklare det selv :)

Har godt nok aldrig brugt Apple pay med kunder. Og kendte ikke til gave muligheden, men derfor kan vedkommende jo godt ha kendt til det. Underligt er det i al fald. 
Jeg tænkte heller ikke scam før det blev nævnt her. Men da jeg ikke kender betalingsmetoden, så “better safe, than sorry”. 

Som sagt tror jeg ikke du skal være bange for at det er scam, scammeren skal jo bruge dine kredit kort oplysninger for kunne hæve penge og dem får man jo ikke ved at man sætter penge ind på din konto. Men fint du har kontaktet banken, så de måske kan finde ud af hvem afsenderen er og du kan sende en tak afsted til afsender:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Engang var der en type scam der gik:

Et beløb blev sendt.

Så kom der en meddelse om man desværre lige havde havde lavet fejl. Kan man ikke lige sende pengene videre til xxx.(Eller hæve dem og levere dem lige i nærheden)

Der var så bare lige det problem at det først overførte beløb var overført på uretmæssig vis og bliver forlangt tilbageført til retmæssig ejer.

Så står man med en lang næse...

Skjold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig med @TordenSkjold, så vær ekstra opmærksom på, om nogen henvender sig og beder om at få pengene “tilbage”. De vil i så fald gerne have dem udbetalt til en anden konto, end pengene kom fra. Afsenderkontoen kan nemlig være blevet hacket, og ofte har offeret ikke fundet ud af det endnu. Gør du, som svindlerne beder om, er du vistnok hvad man kalder et “muldyr”.

@SweetMilf6630, som andre også påpeger, så gør du det rigtige ved at involvere din bank med det samme. Og politiet bør nok også med ind over, hvis du modtager instrukser om at tilbagebetale beløbet til en anden konto som beskrevet ovenfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
TordenSkjold skrev, for 19 timer siden:

Engang var der en type scam der gik:

Et beløb blev sendt.

Så kom der en meddelse om man desværre lige havde havde lavet fejl. Kan man ikke lige sende pengene videre til xxx.(Eller hæve dem og levere dem lige i nærheden)

Der var så bare lige det problem at det først overførte beløb var overført på uretmæssig vis og bliver forlangt tilbageført til retmæssig ejer.

Så står man med en lang næse...

Skjold.

Ok tak for info. Afventer stadig banken reagere og sender ikke noget til nogen uden banken er ind over. Så må de tage dem til en sikker konto og give til rette ejermand. Men ingen har kontaktet mig. Beløbet er heller ikke så stort, men man skal altid passe på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Den_glade_amatør skrev, for 7 timer siden:

Enig med @TordenSkjold, så vær ekstra opmærksom på, om nogen henvender sig og beder om at få pengene “tilbage”. De vil i så fald gerne have dem udbetalt til en anden konto, end pengene kom fra. Afsenderkontoen kan nemlig være blevet hacket, og ofte har offeret ikke fundet ud af det endnu. Gør du, som svindlerne beder om, er du vistnok hvad man kalder et “muldyr”.

@SweetMilf6630, som andre også påpeger, så gør du det rigtige ved at involvere din bank med det samme. Og politiet bør nok også med ind over, hvis du modtager instrukser om at tilbagebetale beløbet til en anden konto som beskrevet ovenfor.

Tak for info. Ja hvis det viser sig at være fusk, kommer politiet ind over. Er det en tilfældig fejl får ejermand bare sine penge retur. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

Jeg har i øvrigt fået undersøgt så vidt, at jeg nu ved man kun skal bruge personens e-mail til den type overførsel/gave. Og da min applekonto er på min privat mail kan det ikke være en kunde. Ingen i min private omfangs kreds har sendt dem. Så er enten fejl/fusk. 
Og derfor igen også underligt jeg ikke har fået dem før omtalte bekræftelses mail. Hvor man iflg vejledningen til betalings metoden skal godkende at modtage noget. Således at afsender også får en kvittering. Hvordan den del er blevet skippet ved jeg ikke. Men når nok til bunds i det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tv 2
SweetMilf6630 skrev, for 2 timer siden:

Jeg har i øvrigt fået undersøgt så vidt, at jeg nu ved man kun skal bruge personens e-mail til den type overførsel/gave. Og da min applekonto er på min privat mail kan det ikke være en kunde. Ingen i min private omfangs kreds har sendt dem. Så er enten fejl/fusk. 
Og derfor igen også underligt jeg ikke har fået dem før omtalte bekræftelses mail. Hvor man iflg vejledningen til betalings metoden skal godkende at modtage noget. Således at afsender også får en kvittering. Hvordan den del er blevet skippet ved jeg ikke. Men når nok til bunds i det. 

Jeg tror stadig det er en Guitar og håber naturligvis fornuften følger vil følge dig, uanset hvem du er, egentlig syntes jeg bare ikke at smukke danske piger uanset om de er Gpèr skal lade sig snyde af den slags, uden at jeg ved en skid om den slags på nettet, men tror stadig det er en Guitar, Good Luck :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...