Hop til indhold
Rejsenetværk

Tidlig julegave tidlig tredje stik

Recommended Posts

Jeg er 56 år gammel, og har lige som fuldt vaccineret oplevet en symptomfri gennembruds infektion, og kom i hjemmeisolation.

Jeg har ingen senfølger.

Pt har jeg nu et Coronapas både som fuldt vaccineret, og med immunitet.

Men med Omikron varianten er det jo blevet et kapløb med tiden, at få alle givet det tredje stik.

Hidtil har de sårbare allerede fået tredje stik, og dem over 65 bliver løbende inviteret til at få det.

Jublende læser jeg nu denne nyhed :)

Myndighed vil fremrykke tredje stik for folk over 40 år

Sundhedsstyrelsen forventer at komme med nye anbefalinger om revaccination i starten af næste uge.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13545902/myndighed-vil-fremrykke-tredje-stik-for-folk-over-40-aar/

Jeg synes at det er stort hvis det lykkes, og personligt glæder jeg mig som et lille barn til at det bliver min tur til, ser det ud til før tid at få mit tredje stik :)

Måske når jeg det inden årsskiftet, og så vil mit gyldige Coronapas være endnu mere sikker, jeg med en stærkt øget modstandsdygtighed også måd Omnikron varianten!

Så kære venner se det som en tidlig julegave i år, og se at komme af sted lige så snart I får en invitation til det tredje stik.

De seneste skærpede restriktioner er kun indført med det formål at vinde tid til at vinde kapløbet med Omnikron, og for at kunne undgå helt at lukke ned som under de forrige ned lukninger.

Det skal lykkes, jeg er led og ked af det, bare de begrænsninger jeg nu igen er underlagt:(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godt at høre at du havde et problemfrit forløb med corona. Men jeg tror, man skal vente nogle måneder med at få et stik, efter man har haft corona? Husker også fra i sommers, at man ved vaccinationsstedet blev spurgt, om man havde haft corona inden for seneste x antal tid (kan ikke huske hvor meget det var). Men ingen tvivl om, at du med vaccine og nu overstået covid-19-infektion har den bedst mulige immunitet. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Må tilstå, at jeg ikke deler din begejstring for disse tvivlsomme vacciner. Jeg har fået 2 stik, og skal absolut ikke have flere.

Vaccinen har trigget en autoimmun sygdom i mig, så jeg nu får meget kolde (hvide) fingre, bare jeg går udenfor den dør i 5 min. Til med fryser jeg. Har for første gang i mit liv været ude og købe en vinterjakke!!! Jeg har altid gået i t-shirt og sommerjakke hele året. Så et STORT nej tak her fra. Til alm info kan jeg også fortælle, at den såkaldte vaccine er så ny, så alle der får vacciner i virkeligheden er med i det man normalt betegner som "fase 3 forsøg". Dvs. de første forsøg, hvor man prøver et medikament på mennesker, inden den endeligt godkendes ...

• Synes godt om 1
  • Forvirret 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til dem som gerne vil have tredje stik, så kan man få dette efter fem og en halv måned hos egen læge. Man behøver ikke vente på det officielle brev.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emptyman skrev, for 19 minutter siden:

Men ingen tvivl om, at du med vaccine og nu overstået covid-19-infektion har den bedst mulige immunitet. 

Ja men er jeg mon samtidig i øget risiko for at få en ny gennembruds infektion med Omikron varianten, som jeg måske er dårligere beskyttet mod end jeg er mod Deltavarianten

Man har reduceret gyldigheden for ens Coronapas fra 12 måneder til nu kun 7 måneder.

Og nu speeder man op for det tredje stik.

Og det er alt sammen for at komme en udvikling i forkøbet,.

Hvor myndighederne af alt magt prøver at skabe en modstandsdygtighed i befolkningen, der gør at vi kan undgå yderligere restriktioner og nedlukninger.

Jeg personligt ser frem til en situation hvor en regelmæssig booster kommer til at udgøre en ny betingelse for at kunne leve livet så normalt som muligt.

Og jeg vil med tak tage hvert eneste stik, så ofte som nødvendigt, og hvis nødvendigt de næste mange år.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 3
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke rediger mine indlæg, derfor et nyt:

Jeg har netop haft covid-19. Giver 3. vaccinestik så mening?
Flere af jer er i den situation, at den tredje vaccine venter rundt om hjørnet, men I er eller har netop været syge med corona-virus. Så hvad er idéen i at tage det stik?
https://www.tv2lorry.dk/spoerg-os/jeg-har-netop-haft-covid-19-giver-3-vaccinestik-saa-mening 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

Jeg kan ikke rediger mine indlæg, derfor et nyt:

Jeg har det samme problem, ved ikke lige hvad der foregår med Eroguide p.t.? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, for 7 minutter siden:

Til alm info kan jeg også fortælle, at den såkaldte vaccine er så ny, så alle der får vacciner i virkeligheden er med i det man normalt betegner som "fase 3 forsøg". Dvs. de første forsøg, hvor man prøver et medikament på mennesker, inden den endeligt godkendes ...

Jeg beklager hvis du har oplevet bivirkninger, men det her er lodret løgn. Lad være med at sprede løgn.

• Synes godt om 4
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
sunny skrev, for 35 minutter siden:

Må tilstå, at jeg ikke deler din begejstring for disse tvivlsomme vacciner. Jeg har fået 2 stik, og skal absolut ikke have flere.

Vaccinen har trigget en autoimmun sygdom i mig, så jeg nu får meget kolde (hvide) fingre, bare jeg går udenfor den dør i 5 min. Til med fryser jeg. Har for første gang i mit liv været ude og købe en vinterjakke!!! Jeg har altid gået i t-shirt og sommerjakke hele året. Så et STORT nej tak her fra. Til alm info kan jeg også fortælle, at den såkaldte vaccine er så ny, så alle der får vacciner i virkeligheden er med i det man normalt betegner som "fase 3 forsøg". Dvs. de første forsøg, hvor man prøver et medikament på mennesker, inden den endeligt godkendes ...

Åh jeg kan sådan genkende forløbet af årsag og virkning.
De seneste 3 gange min bil er punkteret er det sket kort tid efter jeg tog en slurk vand fra drikkedunken og efterfølgende spiste et heksehyl. 
Ingen heksehyl til mig mere - ever never nogensinde

Del dette indlæg

Link til indlæg

#rejse

kan måske hjælpe dig lidt med svar, for hvornår du kan tage stik 3

hvilken dag blev du testet positiv for covid-19 ?

det har nemlig betydning for hvornår du må få det 3 stik

- det beregnes fra den dag du forlader din isolation , varer typisk 7 dage, ( og stik 3 så muligt + 1 måned derfra)

dvs blev du positiv 5 dec, med symptomer hedder det symptomfri + 48 timer, uden symptomer hedder det 7 dage iso = 12 dec og 1 måned oveni = klar til stik 3 fra den 12 januar 2022  plus/minus

bonusinfo

- du skal heller ikke testes igen før om 12 uger, fra positiv dato, da du anses immun, og hvis du testes inden 12 uger får du et positiv svar , og dit coronapas låses igen i 14 dage

Del dette indlæg

Link til indlæg
VikingThor skrev, for 35 minutter siden:

Jeg beklager hvis du har oplevet bivirkninger, men det her er lodret løgn. Lad være med at sprede løgn.

Mja - nu er man jo anonym her - men jeg er tilfældigvis bekræftet hos en bestemt styrelse

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, 1 time siden:

disse tvivlsomme vacciner. Jeg har fået 2 stik, og skal absolut ikke have flere.

Vaccinen har trigget en autoimmun sygdom i mig,

At en vaccine skader dig så voldsom som et fåtal ud af flere millioner synes jeg rigtigt surt og meget ærgerligt.

Det ville være fedt hvis alle vacinner havde nul bivirkninger. Jeg forstår også at det naturligvis betyder "og skal absolut ikke have flere." og man kan godt blive skræmt af alle de historier hvor alle kender nogle og "jeg har selv oplevet at". 

Men at det alene gør dem tvivlsomme, er nok pænt overdrevet.

Der er desværre også en bestemt type medicin som er bekræftet direkte livsfarligt for mig, som en ud af cirka 1 mio. Men det gør ikke medicinen til tvivlsom og hvis man advarede imod medicinen blot fordi jeg risikerer at dø, så risikerer man at miste liv og førlighed for andre som det virker udemærket for.

God bedring, jeg håber at du kommer godt ovenpå igen af dine bivirkninger og at du slipper for selve sygdommen også.

• Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 45 minutter siden:

Åh jeg kan sådan genkende forløbet af årsag og virkning.
De seneste 3 gange min bil er punkteret er det sket kort tid efter jeg tog en slurk vand fra drikkedunken og efterfølgende spiste et heksehyl. 
Ingen heksehyl til mig mere - ever never nogensinde

Morsomt nok Aarhuselsker :) Men nu er det så rent faktisk min læge som sige no go til flere ...

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Snabel skrev, 1 time siden:

bonusinfo

- du skal heller ikke testes igen før om 12 uger, fra positiv dato, da du anses immun, og hvis du testes inden 12 uger får du et positiv svar , og dit coronapas låses igen i 14 dage

I forbindelse med en nylig mindre operation på et privat hospital, blev jeg sammen med mit gyldige Coronapas for at jeg er fuldt vaccineret, og jeg har immunitet.

Ydermere afkrævet en gyldig negativ PCR test, der ikke måtte være mere end 72 timer gammel.

Der gås med liv og seler.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, for 48 minutter siden:

Morsomt nok Aarhuselsker :) Men nu er det så rent faktisk min læge som sige no go til flere ...

Men det betyder ikke, at vaccinerne er "tvivlsomme", men blot at du som individ af specifikke medicinske grunde ikke kan tåle dem. Der er heller ikke noget lumsk ved nødder, selvom ikke alle kan tåle dem. 

• Synes godt om 3
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, for 1 time siden:

Mja - nu er man jo anonym her - men jeg er tilfældigvis bekræftet hos en bestemt styrelse

Styrelsen for Gagged gangarter og andre fjollerier? 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, for 2 timer siden:

Til alm info kan jeg også fortælle, at den såkaldte vaccine er så ny, så alle der får vacciner i virkeligheden er med i det man normalt betegner som "fase 3 forsøg". Dvs. de første forsøg, hvor man prøver et medikament på mennesker, inden den endeligt godkendes ...

Det vil jeg gerne se noget bevis på? 

Og fordi en eller anden tvivlsom tosse med sølvpapirshat har lavet en video hvor det hævdes, er ikke bevis. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest AmagerStang

iflg politiken.dk er det 2 ud 3 vaccinerede som ligger indlagt med covid pt på vores sygehuse , den glippede lidt for søren Brostrø  under sidste pressemøde som sagde det var omvendt, vil lige sige at det er de sårbare vaccineret der ligger flest af .

Syntes bare det er uhyggeligt trist hvordan en vacine skiller vores samfund ad, uanset om man er for el imod , lader med vilje være med at snakke vacciner med folk af samme grund . 

Respekterer nu hinandens valg søde venner, uanset om man er for eller imod.

Rigtig god

Week-end.

Redigeret af AmagerStang

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er omikron pandemiens store monster? Vi giver et overblik over, hvad vi ved – og hvad vi meget gerne vil vide

Det svirrer med rygter og spekulation om den nye variant omikron, der med skræmmende fart er ved at sprede sig i Danmark og resten af verden. Mens nogle mener, at omikron kan blive pandemiens endeligt, ser andre den som en uoverskuelig trussel. Mange spørgsmål er endnu ubesvarede – men meget tyder på, at konsekvenserne af omikron kan blive alvorlige

"Ifølge RUC-professoren tyder data fra Sydafrika på, at dem, som klarer sig bedst mod omikron, er dem, der både er vaccineret og har immunitet fra naturlig smitte."

"Udfordringen er, at der er »en bremselængde« på epidemien, forklarer Michael Bang Pedersen fra Aarhus Universitet.

»I december sidste år tog det to uger at få bremset epidemien op. Men det var jo i et samfund, der allerede var relativt nedlukket, og som så blev fuldstændig nedlukket. Bremselængden vil jo være længere nu,« siger han.

Hvis ikke vi havde coronavaccinerne, ville omikronvarianten gøre Viggo Andreasen »sindssygt nervøs«.

»Nu er jeg noget mindre nervøs. Men der er jo stadig mange ting, vi ikke ved, som kan ændre billedet helt.«"

https://www.information.dk/indland/2021/12/omikron-pandemiens-store-monster-giver-overblik-ved-gerne-vide

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige

Jeg har netop i dag, fået mit 3.stik og det er jeg glad for.

Jeg håber alle vil lade sig vaccinere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så er det med at komme af sted :)

Pressemeddelelse fra Sundhedsministeriet

https://sum.dk/nyheder/2021/december/alle-der-er-vaccineret-for-55-maaneder-eller-laengere-tid-siden-boer-lade-sig-revaccinere-nu

Nyheden på DR.dk

Carsten Thomsen

Heunicke: Vent ikke på invitation, bestil vaccinetid nu

Alle, der er vaccineret for 5,5 måneder eller længere tid siden, bør lade sig revaccinere nu.

Det siger sundhedsminister Magnus Heunicke i en opfordring til hurtigst muligt at få et booster-stik.

Det er nemlig ikke nødvendigt at have modtaget invitation til revaccination i sin e-boks. Hvis der er gået 5,5 måneder siden andet stik, så kan man godt booke en tid til revaccination på vacciner.dk.

- Der er ledig kapacitet i vores vaccinationscentre, så det er bare med få tredje stik hurtigst muligt, oplyser sundhedsministeren i en pressemeddelelse.

Du kan finde det nærmeste vaccinationssted her.

https://coronasmitte.dk/raad-og-regler/kort-over-vaccinationssteder

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skal vaccineres for 3. gang nu på mandag. Jeg glæder mig som et lille barn, selvom jeg hader, at læger og sygeplejersker stikker synåle ind i mig. Men jeg ved, at det er for mit eget bedste og giver mig fuld bevægelsesfrihed i samfundet og ikke hindrer mig i udlandet.

Jeg forstår bare ikke vaccinenægterne. Deres argumentation svarer til at påstå, at Onkel Adolf vandt 2. verdenskrig.

• Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Mesterjacob skrev, Lige nu:

Jeg forstår bare ikke vaccinenægterne. Deres argumentation svarer til at påstå, at Onkel Adolf vandt 2. verdenskrig.

Jo, jo - men til gengæld har de helt glemt alt om G5. Man har åbenbart ikke kapacitet til at føre verbalkrig på 2 fronter :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Jo, jo - men til gengæld har de helt glemt alt om G5. Man har åbenbart ikke kapacitet til at føre verbalkrig på 2 fronter :mrgreen:

Onkel Adolf havde heller ikke i sidste ende fysisk kapacitet til to fronter B)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er så stort det her :wub:

Egen status pt

Fuldt vaccineret med 2 stik, sidste stik den 28/6 2021

Fornylig symptom fri smittet med Covid 19.

Efter udløb af hjemmeisolation har jeg et gyldigt Coronapas som fuldt vaccineret, nu også med immunitet.

Jeg har i dette øjeblik bestilt tid til det tredje stik på:

Vacciner.dk

https://www.vacciner.dk/Home/Welcome

Har en tid på søndag den 12/12, og kan næsten ikke få armene ned af bare glæde over det.

Jeg føler at jeg efter på søndag, med et opgraderet Coronapas er klar til at kaste mig ud igen, i noget der ligner et normalt liv.

Men det kan vi ikke bare gøre hver for sig, for det er kun sammen at vi kan skabe de forudsætninger, der skal til for at vi kan ånde frit og vi klan leve igen.

Jeg tror at vi kommer til leve med Covid 19 alle sammen, som hvis vi havde sukkersyge, og bare skal have vores Insulin for at kunne leve et normalt liv.

Eller som alle dem der lever i årtier som HIV positive, velmedicinerede , og uden at kunne smitte andre.

Det nye er bare at vi ikke kan se på det som de andres diagnose, behandlingen som deres medicin for deres egen sygdom.

Vi kan ikke isolere det til den enkelte med dennes egen sygdom, men vi bliver nødt til at se Covid 19 som en sygdom vi alle kan få, og som vi kan være skyld i at andre de får.

Vi kommer derfor alle til at skulle tage alle kommende booster stik, for alle kommende nye Covid 19 mutationer.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...