Hop til indhold
Rasmus Modsat

Datingsider SCAM

Recommended Posts

Godmorgen.

 

Der er utvivlsomt folk herinde der ved mere om dette end jeg, men hver morgen bliver vi altså spammet fra sider som disse (link til DR artikel, ikke siden selv).

Jeg troede aldring at jeg skulle falde for noget så 'åbenlyst' men alligevel fik jeg brugt over 100€ i en fart derinde og jeg har opdaget hvilken mekanisme der fik mig i fedtefadet.

Som mange andre steder, er profilbillederne klare og de 'private' fotos slørede (men ikke nok til at man kan se at der sker noget spændende bagved). Og det er deri faren ligger. Man får, når man opretter sin profil en lille stak 'coins' at tale for, så man lige kommer i gang (læs: er indfanget). Beskederne begynder herefter at trille ind i en lind strøm, meget hurtigt. Det er der måske ikke noget nyt i, men man bliver taget lidt på sengen, så at sige, ved at man tænker for sig selv, at 'jeg kan da godt få snakket sløret af på 5 beskeder'.. Det kan man ikke. Så hurtigt lige 15 mere.. Nope, men hun er varm nu, så 10 mere.. og så videre..

Det taler til ens arrogance/desperation at man lige pludselig ikke er på jagt efter 'det store mål' men det lille, nemlig at få lov at se de sjove billeder klart. Og det er jo nemt nok.. Ja, godaw mand økseskaft.. der sidder professionelle, trænede operatører bag den anden skærm, så selvfølgelig sker der ikke noget.

Så pas venligst på.

 

Mvh.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den type sider er kendte herinde da der har været en del forsøg fra operatørernes side på at bruge annoncer på annoncelight og opslag her på siden fra falske profiler som lokkemad. 

Udsendelsen på DR viste så i hvor høj grad det her svindelnummer er organiseret, og hvilke psykologiske mekanismer der ligger bag. Den procesafhængighed der gør at dem der bliver indfanget fortsætter med at betale er vel ikke så forskellig fra ludomani. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mænd må være de ubetinget nemmeste ofre i hele verden. At der vitterligt er folk/mænd, der tror kvinder er liderlige og de fleste af disse sider er 100% oprigtige og ikke een stor business og malkecentral, er både overraskende og samtidig ikke overraskende. 
 

Sugardating. Eg. Annoncelight er måske ikke rendyrkede snydesider, men dog dygtige til at skabe trafik og dermed næppe synderligt interesserede i aktivt at stoppe falske profiler og scams. Det vil jo i en grad ødelægge egen forretning (trafik). 
 

Online coins og give lidt gratis = Tivolis gribearme og enarmede. Liiige 5 mønter til. Men lokkemaden og ensomheden som et menneskeligt vilkår (ift dating/snak) eller på sex-sider mandens behov, er bare så nemme at slå mønt på. Og uden nogen risiko for at blive snuppet. Er vel lidt samme strategi en del piger bruger vha forudbetaling og Snapchat, der også eksploderer i snyd. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 6 minutter siden:

Den type sider er kendte herinde da der har været en del forsøg fra operatørernes side på at bruge annoncer på annoncelight og opslag her på siden fra falske profiler som lokkemad. 

f

Lauersen skrev, for 7 minutter siden:

Udsendelsen på DR viste så i hvor høj grad det her svindelnummer er organiseret, og hvilke psykologiske mekanismer der ligger bag. Den procesafhængighed der gør at dem der bliver indfanget fortsætter med at betale er vel ikke så forskellig fra ludomani. 

Ok.. har ikke fået set den endnu og har kun læst artiklen. Men ja, der opstår helt sikkert et lille 'rush'..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bruneøjne76 skrev, for 2 minutter siden:

Online coins og give lidt gratis = Tivolis gribearme og enarmede. Liiige 5 mønter til. Men lokkemaden og ensomheden som et menneskeligt vilkår (ift dating/snak) eller på sex-sider mandens behov, er bare så nemme at slå mønt på. Og uden nogen risiko for at blive snuppet. Er vel lidt samme strategi en del piger bruger vha forudbetaling og Snapchat, der også eksploderer i snyd. 

Træls..

facepalm.gif.e852d2166f78f69333c57d858e9ce087.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godmorgen 

ja, endnu en type svindel for at franarre jer mænd en masse mønter på ingenting. Styret åbenbart fra mange lande og bagmænd. For 5 år siden, hvor det måske ikke var så gammel i gårde, mødte jeg en kvinde, der forsøgte at rekruttere mig til dette med at chatte med mænd over nettet. Lønnen var ikke god, men når man f.eks chattede med 6-8 mænd på en gang, så kunne daglønnen godt blive hæderlig. Hun fortalte også at når de skiftede operatører ( vagtskifte ) så lave de nogle updates til efterfølgerne så vedkommende kunne følge op med disse latterlige spørgsmål og holde gryden varm overfor den enkelte mand. 
 

Jeg sagde pænt nej tak, da jeg opfattede det som bedrageri og mega meget snyd overfor de mænd, der bed på krogen. Efter nogle måneder skrev hun til mig igen, at hun også var stoppet på grund af samvittighedsnag, og fordi de fik at vide, at de skulle presse citronen overfor den enkelte mand mere og mere. Dengang sagde hun til mig at det firma hun arbejdede for var hjemmehørende i Holland, men at hun blev trænet op af nogle danske mænd. 
 

for sjov skyld dengang oprettede jeg en profil, og fik vel 20 coins tror jeg det hed til at skrive beskeder for. Alt efter hvor langt beskeden var kostede mellem 1 og 3 coins pr. Besked. Så de 20 coins fik hurtigt ben at gå på. Men heldigvis var der jo et godt tilbud, hvis man købte ex. Antal coins. Det gjorde jeg og på 20 min. Havde jeg brugt 400 kr. på ingenting og ligegyldige chat beskeder. Det var rent pengeoptrækkeri. Når en samtale endelig måske skulle til at indeholde noget guf så var det, når du næsten ikke havde flere coins for at få dig til at købe nogle flere. Du bliver holdt hen hele tiden. 
 

Jeg kan kun sige, føj for noget svineri overfor ensomme mænd, eller andre der tror de har fat i noget begyndende godt og stort. Man kan godt kalde noget af det for naivt, men jeg kan godt se, hvorfor og hvordan man pludselig kan hænge i suppedasen. Det her er udspekuleret spam, og mange har nok svært ved at anmelde det. Politiet er jo nok også temmelig ligeglade, da det vil kræve mange ressourcer ( penge) at gøre noget for at stoppe det her, når det også er udenfor landets grænser. Men fup og svindel det er det, og jeg kan ikke forstå at der er kvinder og mænd i Danmark, der vil medvirke til noget sådant, men igen vi ser det jo også med falske annoncer, falske billeder. Mænd der udgiver sig for at være en kvinde på SD og så sælge billeder og film af en eller anden tilfældig kvinde de måske har købt disse af, eller tyvstjålet på nettet og meget andet. Ja, kvinderne gør jo det samme.

Nå, jeg skal afsted til mit studie. Ønsker jer alle en rigtig god dag trods diverse grå skyer. 
knus

Samantha 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi er som mennesker ufatteligt forudsigelige. Det ligger i vores adfærdsmønstre kortlagt som kognitive bias at de tricker vores hjerne. Det er i øvrigt uafhængigt af køn. Det er så velbeskrevet i dag at alle har mulighed for udnytte denne viden og vi bliver alle manipuleret ud fra denne viden. Ikke hver gang og ikke bevidst med alting. Nogen gange er det desværre af en med skumle bagtanke og ikke "bare" via reklamer, film eller indretningen i supermarkedet. Hvis ikke vi kunne manipuleres, så ville vi ikke være menneskelige. På godt og ondt.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svindlerne er rigtig dygtige og har været lige ved at falde i, jeg tænkte herregud de 50euro kommer jeg nok over, hvis det er scam. Da jeg skulle taste kortoplysninger, ringede klokken dog, for hvor fanden ender de?????

Del dette indlæg


Link til indlæg
JJOH skrev, for 2 timer siden:

Svindlerne er rigtig dygtige og har været lige ved at falde i, jeg tænkte herregud de 50euro kommer jeg nok over, hvis det er scam. Da jeg skulle taste kortoplysninger, ringede klokken dog, for hvor fanden ender de?????

Det er ihvertfald en god ide, inden man tilmelder sig nogen af disse datingsider: at finde ud af hvordan man framelder sig igen - hvis det ikke umiddelbart er til at finde ud af eller meget omstændeligt = gå på facebook, thaicupid m.fl. og find reelle kvinder istedetfor ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

At nogle mænd bruger nogle hundrede kr på det, forstår jeg til dels, men at de bruger 25-100 tusinde på det, forstår jeg ikke. Det er toppen af dumhed. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Samanthawild skrev, for 4 timer siden:

men når man f.eks chattede med 6-8 mænd på en gang, så kunne daglønnen godt blive hæderlig

Jeg havde på et tidpunkt gang i 2 chats på samme tid. Operatøren må have moret sig da vedkommende (m/k) havde det samme job i begge tråde, 'sidder på kontor' :D og jeg tænkte faktisk at det var da et sjovt sammenfald.

Samanthawild skrev, for 4 timer siden:

Du bliver holdt hen hele tiden. 

Jep, de er 'dygtige'

AB455 skrev, for 4 timer siden:

kognitive bias

Sjov liste!

AB455 skrev, for 4 timer siden:

Hvis ikke vi kunne manipuleres, så ville vi ikke være menneskelige. På godt og ondt.

Ja, det er noget 'sjovt' noget, det her med at leve :)

JJOH skrev, for 3 timer siden:

Da jeg skulle taste kortoplysninger, ringede klokken dog, for hvor fanden ender de?????

Mine røg til Cypern, et eller andet sted.

Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

gå på facebook, thaicupid m.fl. og find reelle kvinder istedetfor

Har prøvet hist og her. Ikke nogen stor succes.

Pophair skrev, for 26 minutter siden:

men at de bruger 25-100 tusinde på det, forstår jeg ikke

Nej, det er lidt vildt. Der skal fandme chattes meget for 100K..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rasmus Modsat skrev, for 2 timer siden:

Har prøvet hist og her. Ikke nogen stor succes.

Så prøv at oprette en profil på annoncelight og lav dit eget opslag - det er gratis - men du risikerer også at få lidt spam derinde.

Scor.dk kunne også være en mulighed.

Men hvis du ikke får nogen hit på Thai-cupid osv. - så må er der nok ikke megen hjælp ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rasmus Modsat skrev, den 26.11.2021 at 06:35:

Jeg troede aldring at jeg skulle falde for noget så 'åbenlyst' men alligevel fik jeg brugt over 100€ i en fart

Ros for at indrømme det. Det klæder dig. Synes måske det er værre at se mange falde for ‘discount-sex på bollefabrikkerne’ rundt om i DK med handlede og ‘handlede’ kvinder som tabere og ‘tabere’. Her taber man ‘kun’ penge og er selv herre over at fylde op (tror den anden har en pointe i ‘afhængighed’ for at få gevinsten ligesom i Tivolis robotarme og enarmede). Det må pirre til afhængighedsstoffet udover ‘behov’ (sex, samvær, loooovve). Tak for advarslen. 

Rasmus Modsat skrev, den 26.11.2021 at 06:35:

Som mange andre steder, er profilbillederne klare og de 'private' fotos slørede

Snedigt: udover det indlysende (tænk som en scam-artist) i at flere beskeder giver flere penge, så ville det sikkert også være ulogisk at SÅ mange piger STRAKS blev afsløret, tilgængelige, ville mødes/knalde indenfor 3-5 beskeder. 

Rasmus Modsat skrev, den 26.11.2021 at 06:35:

det store mål' men det lille

Her ja, andre steder (sugardating) måske s e x og atter andre steder (dating) de fleste menneskers drøm/største frugt: finde en/ensomhed. 
 

Har prøvet hist og her. Ikke nogen stor succes

 

Ift?

Online dating? Sex? Tror bare man skal indse, at alle sider uanset er packed with 75-80-90% scams i en eller anden form. Forudbetaling. Samme video fra sugardaters sendt til 200 forskellige. Skrevet med så småt at ensomme/liderlige mænd mister evnen til at se (og tænke). Pirre nysgerrighed (eller behov) for liiige at skrive een gang til. Liiiige at se de slørede billeder uden slør. Tænker man skal slå hjernen til, erkende eget behov og måske skrøbelige situation (jeg er et nemt offer) og sætte sig ind i snydernes tanker. Koster det GENTAGENDE penge, er det 9 af 10 gange nok fup for at malke penge. At folk ikke læser, gennemtrawler alt nederst med småt og som en FBI-hund trawler og snuser alle mistænkelige indikationer op, kan undre. Men har set egne forældre og venner (mænd/ældre) og hvor nemme ofre de er for spam-mails og ‘gode tilbud’ uden de forstår, snyde-sider og deres små afslørende ting eller mekanismerne bag typiske tricks. 
 

Hvis det er sex el dating, du jagter, skal man nok 1/ passe på og 2/ forvente skuffelser og snyd og 3/ væbne sig med tålmod. Det er da sikkert muligt nogle steder men til en pris. Om det er selv at lave en annonce (hvis muligt/gratis eller med et lille og fast beløb pr måned) skal man vel selv afprøve. Tinder, sexdating, dating, sugardating er vel seriøse nok men med en pris at betale og stadig kæmpe overvægt af mænd-kvinder ratio eller kvinder, der selvfølgelig vil (fordi de kan) tage sig betalt. 
 

Ved fra veninder der ligefrem ligger tutorials til sugardating-snyd, retorik mm på TikTok og vader du på snap, findes der er utal af ‘luder-Lis’, ‘frække Frederikke’ og andre piger med salg af klips, fotos, medlemskab, chat. 
 

Det må jo være fordi, der er et marked…..

Ift programmet: een dansk mand smed 20.000. Måske har kontant fundet de mest grelle eksempler. Men tænk på Vesteuropa-USA potentielt har flere hundrede mio indbyggere og måske tocifrede single-ensomme mænd. Grundlaget for en monster business er da til stede. Især når det er to ‘grundlæggende behov’ som sex og samvær/chat/social kontakt som Covid vel endnu mere har tydeliggjort. 

Har du et behov:
prøv en eller 2 sider efter grundig research. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 26.11.2021 at 15:30:

Thai-cupid

Det er ikke lige den vej min vind blæser, men tak for tippet alligevel :)

 

Bruneøjne76 skrev, den 28.11.2021 at 08:17:

Ift?

Online dating? Sex?

Begge dele. Når jeg f.eks. prøver Tinder ender jeg uden matches.. men det er ikke altid skidt, I guess, da det var helt nyt endte jeg på Cassiopeia hos en vanvittig sød pige som jeg lige har fundet ud af stadig er aktiv \o/

 

Jernsvinet skrev, den 26.11.2021 at 15:30:

Scor.dk kunne også være en mulighed.

 

Bruneøjne76 skrev, den 28.11.2021 at 08:17:

Har du et behov:
prøv en eller 2 sider efter grundig research

Mange tak, d'Herrer.. jeg giver scor.dk og sugardaters.com et skud!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lykke til: læs det med småt, søg info fra andre, forvent det værste og håb det bedste og 8-9 af 10 gange er alt, der lyder for godt til at være sandt heller ikke sandt. Ava Adams og Salma Hayek kloner spammer dig næppe med bøn om tissemand indenfor 0,5. Mit gæt er fra omgangskreds at der rent faktisk er langt, langt større chance for at møde ‘hende der’ (hvis det handler om forhold/ensomhed/samvær) ude i det virkelige liv, men nogle (af os) har jo løbende haft held på bla sugardating, som nok også kræver rette timing, person til person og at man selv ‘swipes den rette vej’. God jagt 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...