Pite 3304 Skrevet 19. November, 2021 https://jv.dk/artikel/23-årig-mand-udgav-sig-for-at-være-kvindelig-prostitueret-og-snød-mand-for-5500-kroner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 19. November, 2021 Jeg har ikke en gang ondt af offeret (hvis vedkommende altså er en normalt tænkende person med en gennemsnitlig IQ, og hvis han ikke er, burde han ikke have adgang til selv at styre sine pengesager), for hvem overfører dog penge forud? Det er heller ikke mange dage siden, at vi, her på EG, kunne læse om en fyr, der havde brugt ca. 12K kr. på en SB, uden at få fedtet snablen. Hvordan kan man gøre det? Fatter det ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. November, 2021 Landsbytossen skrev, for 19 minutter siden: Jeg har ikke en gang ondt af offeret (hvis vedkommende altså er en normalt tænkende person med en gennemsnitlig IQ, og hvis han ikke er, burde han ikke have adgang til selv at styre sine pengesager), for hvem overfører dog penge forud? Ud fra dømtes forklaring sammenholdt med hændelsesforløbet kunne det jo godt tyde på, at forurettede formentlig er mindre begavet. Disse personer skal selvfølgelig også have en retlig beskyttelse, og dermed er dommen jo helt fin. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 19. November, 2021 Sutteålen skrev, for 11 minutter siden: Ud fra dømtes forklaring sammenholdt med hændelsesforløbet kunne det jo godt tyde på, at forurettede formentlig er mindre begavet. Disse personer skal selvfølgelig også have en retlig beskyttelse, og dermed er dommen jo helt fin. Ingen siger, at dommen ikke er fin. Selv synes jeg dog, at den er i underkanten, men fred være med det. Jeg formoder ikke, at den dømte er psykiater, så han er i stand til at stille en sådan diagnose. Men skulle ofret have mentale udfordringer, kan jeg ikke se, hvordan vedkommende har fået lov til at administrere sin egen økonomi. Det bliver der forhåbentlig set på nu. Når dét er sagt, forstår jeg stadigvæk ikke hvorfor folk overfører forud, som vores ven herinde, der har betalt 12K kr. til en SB, uden at han følte, at han fik noget for dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Emptyman 357 Skrevet 19. November, 2021 (edited) Landsbytossen skrev, for 44 minutter siden: Det er heller ikke mange dage siden, at vi, her på EG, kunne læse om en fyr, der havde brugt ca. 12K kr. på en SB, uden at få fedtet snablen. Hvordan kan man gøre det? Fatter det ikke. Den bruger valgte dog ikke at forklare, hvad der var gået galt mellem ham og pigen, udover at påstå at han var blevet "snydt" for 12.000 kr., så jeg anser hans forklaring som utroværdig, og den bør næppe tillægges den store vægt. Redigeret 19. November, 2021 af Emptyman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 19. November, 2021 Emptyman skrev, for 15 minutter siden: Den bruger valgte dog ikke at forklare, hvad der var gået galt mellem ham og pigen, udover at påstå at han var blevet "snydt" for 12.000 kr., så jeg anser hans forklaring som utroværdig, og den bør næppe tillægges den store vægt. Det samme kan sige som alle de andre der er blevet snydt ved at betale forud, og til sidst er ingen blevet snydt, så det argument tillæger jeg ingen vægt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hillarin 51 Skrevet 19. November, 2021 Landsbytossen skrev, for 9 minutter siden: Det samme kan sige som alle de andre der er blevet snydt ved at betale forud, og til sidst er ingen blevet snydt, så det argument tillæger jeg ingen vægt. Synes Emptyman har en pointe her, det omtalte indlæg virkede lidt kryptiskt. Hvor imod mange andres dumheder samt advarsler lyder mere troværdige. Men uanset hvad, så er pointen aldrig betal forud hvis man ikke kender vedkommende man er i kontakt med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Emptyman 357 Skrevet 19. November, 2021 (edited) Landsbytossen skrev, for 17 minutter siden: Det samme kan sige som alle de andre der er blevet snydt ved at betale forud, og til sidst er ingen blevet snydt, så det argument tillæger jeg ingen vægt. Den pågældende bruger har ikke påstået at have betalt forud, det noget du selv tilføjer til hans oplevelse. Han skriver derimod, at han har "brugt 12k efter kun et møde". Og at han derefter følte sig godt dum. Hvis det er nok for dig til at konkludere, at der er foregået omfattende snyd og bedrag i den pågældende sag, så er det vist godt, at du ikke er den dømmende magt her i landet. Men vi må hellere stoppe her for ikke at afspore tråden yderligere. Redigeret 19. November, 2021 af Emptyman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Emptyman 357 Skrevet 19. November, 2021 Hillarin skrev, for 5 minutter siden: ... Men uanset hvad, så er pointen aldrig betal forud hvis man ikke kender vedkommende man er i kontakt med. Helt enig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JohnCoffey 55 Skrevet 19. November, 2021 Men hatten af for offeret, at han var klar til at melde det, og fortsætte indtil bedrageren blev dømt. Udover ikke at falde i og forudbetale er det den eneste måde at få begrænset den slags på (helt at få det stoppet sker nok aldrig). Tror der er for mange der bare æder den slags som et tab. Og helt ærlig, er heller ikke sikker på jeg var klar til at stå frem og melde det hvis det skulle ske. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 19. November, 2021 Hillarin skrev, for 4 timer siden: Synes Emptyman har en pointe her, det omtalte indlæg virkede lidt kryptiskt. Hvor imod mange andres dumheder samt advarsler lyder mere troværdige. Men uanset hvad, så er pointen aldrig betal forud hvis man ikke kender vedkommende man er i kontakt med. Det er meget muligt, men hans argument kan man ikke bruge, da man, i varieret omfang, vil kunne bruge det mod alle af den samme slags indlæg. Og selv hvis man kender vedkommende, man er i kontakt med, skal man vide, at de penge man sender, i princippet, kan være tabte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 19. November, 2021 Emptyman skrev, for 4 timer siden: Den pågældende bruger har ikke påstået at have betalt forud, det noget du selv tilføjer til hans oplevelse. Han skriver derimod, at han har "brugt 12k efter kun et møde". Og at han derefter følte sig godt dum. Hvis det er nok for dig til at konkludere, at der er foregået omfattende snyd og bedrag i den pågældende sag, så er det vist godt, at du ikke er den dømmende magt her i landet. Men vi må hellere stoppe her for ikke at afspore tråden yderligere. Forkert. Du lægger mig ord i munden, jeg ikke har skrevet, så den må stå for dig selv Jeg skrev, at han har brugt, ikke betalt forud. Der er forskel på brugt og betalt forud Jeg konkluderer derudover intet, men jeg sabler dit argument ned, som kan bruges på alle indlæg, der omhandler "jeg har betalt forud", og som virker troværdige, ligesom jeg nedkæmpet denne kommentar fra dig Og det er godt, at du ikke er politiet, hvis du er så hurtig til at lægge sag an mod andre mennesker, uha, siden du blev personlig, løb du så lige tør for argumenter? Ja, det må du hellere (i mangel på argumenter, ikke sandt?) Tak for snakken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg