Hop til indhold
Rejsenetværk

ØV ØV Bolighed.dk lukker

Recommended Posts

Der fandtes indtil fornylig den mest fantastiske hjemmeside Bolighed.dk

Det gør der ikke længere :(

Der var det helt særlige ved Bolighed.dk, at alle de offentligt tilgængelige data om alle ejerboliger i landet, som før Bolighed.dk skulle udledes af, og sammensættes af utallige offentlige registre.

For at du kunne se et facit på bundlinjen, de data blev samkørt af Bolighed til uforpligtende, men ret præcise vejledende estimater.

Særligt hver enkelt ejerboligs salgs historik og øjeblikkelige potentielle værdi i markedet.

Det har været virkeligt nyttigt for os småborgere med friværdi/0 gæld i egen bolig, at kunne slå værdien af egen bolig, og millioner af andres op på Bolighed.dk

Sidst brugte jeg siden da jeg overvejede det friværdilån med 30 års afdragsfrihed, og variabel rente, som jeg endte med at ansøge om, og at få bevilget.

Provenuet, det meste af den er investeret på Nordnet.dk, og gælden påregner jeg at efterlade i eget dødsbo, eller at betale ved salg i endnu levende live.

Tragedien er nu at foretagendet bag Bolighed.dk, har nedlagt siden med den funktion der var så fantastisk.

For i stedet at omdøbe siden til:

Mithjem.dk

https://mithjem.dk/bolighed

Siden er nu kun for kunder i Totalkredit, med egen bruger og eget login :(

Jeg vil med denne tråd stærkt opfordre til at I skriver i tråden, hvis I finder nye sider der giver helt de samme muligheder som vi tidligere havde på Bolighed.dk

Jeg håber at nogle griber chancen, og udfylder tomrummet efter Bolighed.dk

Gerne en side der skal have indtægter på den ene eller den anden måde.

Annoncer, og eller brugerbetaling.

Eroguide.dk bygger jo på ruinerne af Hedomax.com, og slog til i rette øjeblik da Hedomax.com forsvandt.

Samme mulighed håber jeg at nogle øjner i fraværet af Bolighed.dk

Jeg tror at Bolighed.dk nu er savnet af rigtig mange, og ikke kun jeg.

Muligvis vil en ny side være kapitalkrævende?

Vistnok på grund af ekstreme krav til regnekraft bag en nødvendig algoritme.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 25 minutter siden:

ois.dk kan meget af det du efterlyser. 

Ois.dk

https://ois.dk/default.aspx

Tak ellers

Men nej dur ikke.

Det er kun for ejer, og ikke med mulighed for værdi ansættelse ved potentielt salg.

Bolighed.dk var også omstridt fordi der var boligejere, der ikke ønskede at der kunne samkøres offentlige data om egen ejendom.

Den kritik forholdt Boligjhed.dk sig også til, men afviste den.

Idet at data bestod af offentligt tilgængelige data fra offentlige kilder.

Men prøv selv, vil sige velbekomme.

Det er vistnok lidt af et projekt at forsøge sig med?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja bolighed var fantastisk. Og det er utroligt at sådan et godt koncept bare sådan kan forsvinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Jeg vil med denne tråd stærkt opfordre til at I skriver i tråden, hvis I finder nye sider der giver helt de samme muligheder som vi tidligere havde på Bolighed.dk

https://rkr.statistikbank.dk/201

Du kan bruge denne side hvis du har lyst til at fx nørde rundt og se m2-priser på endelige handler, ejendomstyper i udbud, kvartalsvis udvikling mv. Den giver et mere overordnet billede af markedet fordelt på enten kommune eller postnummer. 

Men uanset hvad...skal du omlægge dit lån, refinansiere , mulighed for forlængelse af afdragsfrihedsperiode, eller lave tillægsbelåning, skal du alligevel have fat i din bank som så sender en vurderingsmand-m/k ud for at besigtige ejendommen.   

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der nogle kan linke til eventuelle informationer, der eventuelt hat tvungent Bolighed.dk til et navneskifte.

Og samtidig ophør med af at være det tilbud til alle siden tidligere var?

I hele dens levetid var Bolighed.dk stærkt omstridt:

Bolighed.dk nægter at slette prisen på din bolig

Boligportalen bolighed.dk, som drives af Nykredit og tre banker, afviser utilfredse boligejere, som ikke ønsker at få sat et prisskilt på deres bolig.

https://www.danskeboligadvokater.dk/artikler/bolighed-dk-naegter-at-slette-prisen-paa-din-bolig/

På Trustpilot.dk

https://dk.trustpilot.com/review/bolighed.dk

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

eventuelle informationer, der eventuelt hat tvungent Bolighed.dk til et navneskifte.

Du slår mig ellers ikke som typen der løber rundet med en sølvpapirshat....

Jeg tvivler på at der er nogen der har tvunget andre til noget som helst. Nykredit og Totalkredit er ét og samme selskab. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 2 minutter siden:

Du slår mig ellers ikke som typen der løber rundet med en sølvpapirshat....

Du har ret, det var heller ikke navneskiftet jeg mente.

Men muligheden for alle for at kunne bruge siden på en måde, som der har været dem der har ment, at det ikke skulle være muligt.

Det var en populær mulighed vi havde, og jeg brugte ofte siden af bare nysgerrighed.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske nogle ejendomsmægler eller penge udlånere mener at det er skidt at der er alt for megen gennemsigtigtighed i handelspriser.? 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 1 minut siden:

Måske nogle ejendomsmægler eller penge udlånere mener at det er skidt at der er alt for megen gennemsigtigtighed i handelspriser.? 
 

Måske ja?

Men der har også været boligejere der har følt sig pikeret over, omfanget og detail graden af alt den information som vi alle kunne læse om mere end 1 million ejer boliger.

Men lovligt var det, og lovligt er det.

emilaka skrev, for 16 timer siden:

Jeg brugte også Bolighed.dk

men ernu gået over til https://www.dingeo.dk/

Tusind tak for det tip, og det link giver nærmest de samme muligheder som vi havde på Bolighed.dk

Lidt mindre brugervenligt, og mindre overskueligt end Bolighed.dk, men absolut et brugbart alternativ til Bolighed.dk

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 18 minutter siden:

Du har ret, det var heller ikke navneskiftet jeg mente.

Men muligheden for alle for at kunne bruge siden på en måde, som der har været dem der har ment, at det ikke skulle være muligt.

Det var en populær mulighed vi havde, og jeg brugte ofte siden af bare nysgerrighed.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvis vi vil vide hvad der har været årsagen til ændringen, løber vi ind i rene spekulationer. 

Måske de har erfaret at der var for store forskelle på hvad siden oplyste og hvad virkeligheden fortalte. Måske de bevægede sig på grænsen til hvad man måtte oplyse iflg persondataforordning eller privatlivsfred. Måske de skulle rette ind efter skærpede krav fra Finanstilsynet. Måske bankerne var trætte af at kunderne selv var blevet ejendomsmæglere efter at gættet rigtigt i Hammerslag og set 4 afsnit af beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed mv. Who knows?!

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...