Guest Aarhuselsker Skrevet 9. November, 2021 TheVoice skrev, for 2 minutter siden: Det er min opfattelse at mange forveksler forelskelse med begær Njaa, det er nok nærmere sådan at mange forbinder lyst med at være forelsket, fordi kroppen bobler af glæde. Begær ligger mere i familie med krav, mål, ego. I lysten og for den sags skyld forelskelsen, ligger der ikke noget mål, men en trang til at være i det "nu" der er mellem mand og kvinde ( lad os for nemheds skyld glemme de 50 andre konstellationer) som har lyst til hinanden. I begæret har du det mål at du vil knalde kvinden og have udløsning. Du skal have afløb for din liderlighed. Målet er den primære årsag til at du elsker med kvinden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9526 Skrevet 9. November, 2021 Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden: Njaa, det er nok nærmere sådan at mange forbinder lyst med at være forelsket, fordi kroppen bobler af glæde. Begær ligger mere i familie med krav, mål, ego. I lysten og for den sags skyld forelskelsen, ligger der ikke noget mål, men en trang til at være i det "nu" der er mellem mand og kvinde ( lad os for nemheds skyld glemme de 50 andre konstellationer) som har lyst til hinanden. I begæret har du det mål at du vil knalde kvinden og have udløsning. Du skal have afløb for din liderlighed. Målet er den primære årsag til at du elsker med kvinden. Jeg ved faktisk ikke om jeg har forstået det korrekt. Men hvis det skal forstås således at begær hænger mere sammen med liderlig en forelskelse så er vi vist enige. Det er selvfølgelig klart at hvis man er forelsket, så vil det typisk også skabe en lyst til sex, og sikkert også til at danne par osv. Begær kan sikkert også føre til forelskelse men som du skriver så er målet at knalde og blive forløst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. November, 2021 (edited) TheVoice skrev, for 38 minutter siden: Jeg ved faktisk ikke om jeg har forstået det korrekt. Men hvis det skal forstås således at begær hænger mere sammen med liderlig en forelskelse så er vi vist enige. Det er selvfølgelig klart at hvis man er forelsket, så vil det typisk også skabe en lyst til sex, og sikkert også til at danne par osv. Begær kan sikkert også føre til forelskelse men som du skriver så er målet at knalde og blive forløst. Du har forstået det rigtigt Lyst behøver ikke kun være lyst til sex. Det kan også bare være lysten til at være sammen med, at røre, at tale, at synke ind i det menneske som giver en lyst. Og den sex der sker, er født af lyst til det andet menneske, ikke af begær efter at få udløsning sammen med dette menneske Redigeret 9. November, 2021 af Aarhuselsker Stavefejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg