Hop til indhold

Utro dating: Manden skal betale

Featured Replies

Skrevet

Utro dating: Manden skal betale

Gammeldags kønsroller gælder også, selv om man knalder ved siden af

http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article2067113.ece

Hvad er egentlig forskellen på de mænd og kvinder der er utro på Victoria Milan.com og så mænd der køber sex og kvinder der sælger sex?

I mine øjne er det mere ærligt at være utro sammen med en sexarbejder, end det er at byde sig til som elskerinde eller mandlig elsker, på en præmis der for mig at se ikke adskiller sig væsentligt fra regulær prostitution.

For hvori består egentlig forskellen andet end at kvinde profilerne på Victoria Milan er mere sellektive end sexarbejderen i hvilke mænd de giver adgang til de hellige kropsåbninger, når først der på den ene eller den anden måde er betalt herfor - men uha nej, da ikke cool cash, hvor vulgært, hvor prostitutions agtigt, nej da, dyre gaver, middage og blomster, så er jeg så sandelig ikke prostitueret, men blot en hip Victoria Milan utro kvinde :?

Og Victoria Milan scorer kassen, griner hele vejen hen i banken, bortset fra at det jo ikke er rufferi de bedriver, men en kontakt website.

Måske mutre og piger her kunne inspireres til hvordan, de kan leve med den skide rufferi paragraf :roll:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Mind mig om at holde mig langt væk fra de kvinder, der nægter at give gaver og betale og samtidig forventer, at manden giver gaver og betaler.

Nu bliver jeg sikkert fordømmende, men jeg tror ikke, nogle af de der Victoria Milan-kvinder har lyst til at bo i Norge fra 2015:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/06 ... 170430.htm

Folk - hvad end de er mænd eller kvinder - der ser deres tilstedeværelse i et forhold som en gave til modparten og derfor ikke mener, at der bør være tale om gensidig vilje og lyst til både at give og modtage - er til grin i mine øjne.

Mht. forskellen på at tage betaling direkte for sex og på at kræve gaver osv., så er det også en brist i samfundet, jeg aldrig har forstået.

Du hører ligeledes gerne grupper af drenge/mænd snakke højlydt om at gå på stripklub, betale dobbelt eller tredobbeltpris for drinks og den samme overpris for bare at se piger danse omkring med bare bryster.

Men at betale langt mindre for direkte sex er åbenbart totalt ynkeligt (og skal gerne jordes højlydt, så alle andre kan høre det).

Det har sikkert noget at gøre med, at "vi kan godt få noget uden at købe det"... men kan de ikke se bryster uden at betale?

Det er - ligesom hvorfor det danske sprog skifter mellem "en" og "et" - et komplet uforklarligt fænomen, som man kun kan klø sig undrende i håret af.

Skrevet

Efter at have læst artiklen, kan jeg slet ikke forstå lysten til drage paralleller til sexbranchen.

Artiklen fortæller blot hvad vi alle ved, nemlig at selvom vi taler ligeberettigelse, ligeløn osv, så nyder og tiltrækkes kønnede stadig af hinandens forskelligheder, herunder også "rollebestemte" adfærdsmønstre.

Den gode gammeldags gentlemen står således stadig i høj kurs hos kvinder, og omvendt tiltrækkes mænd stadig af det feminine og blide univers. Der er således også meget der tyder på, at hvis man piller lidt ved kønnedes roller i de romantiske situationer, i kurtiseringsforløb m.v. så falder hele meningen til jorden.

En "gentlemen" der tager initiativer, invitere kvinden ud og spise, og efterfølgende forventer at kvinden skal betale benzinpenge, halvdelen af restaurantionsregningen, opfattes af de fleste kvinder som en nærigrøv, og hvis der er noget der kan slukke en kvindes lyst er det netop nærighed.

Skrevet
  • Author

@Bluejacket

Jeg køber din præmis hvis der var tale om dating i egentlig forstand, men taler vi om systematisk utroskab, samtidig med at kvinder forventer at blive kurtiseret som var de frie på markedet, hvad de ikke er, ja så mener jeg at begge parter, både mand og kvinde læner sig mere op af præmissen for køb og salg af sex, end de læner sig op af en date i traditionel forstand.

Jeg giver gerne selv, kunne jeg score, hvad jeg ikke kan, men skulle en gift kvinde/i forhold byde sig til, skulle det ihvertfald for eget vedkommende økonomisk bedre kunne betale sig for mig end at gå på bordel - forlanger hun noget, vil jeg personligt opfatte det som prostitution og agere der efter som forbruger af købesex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Det er netop det at manden betaler for drinks/mad/m.m. for måske at få lov til at have lidt middelmoddig sex, der gør at jeg har oprettet en bruger herinde. Kan lige så godt gøre det reelt, hvor begge parter taler højt om hvad der egentligt sker :)

Udover det så valgte min kone/kæreste igennem 14 år at finde en mand via VictoriaMilan "for at føle sig begæret". Dejligt site, er kæmpe fan :)

Skrevet

Velkommen da til dig, Sparkster. Du er så havnet i orkanens øje.

Skrevet

Rejsenetværk

Jeg kan sagtens forstå din økonomiske indgangsvinkel, hvilket jo også bekræftes af andre, både her og i andre sammenhænge.

For mit eget vedkommende betragter de behov der dækkes via sites som omtalte, som værende helt anderledes end det der tilbydes i sexbranchen. Det er korrekt at sex højest tænkeligt er en fællesnævner, men så stopper det også her.

Jeg har selv i en årrække hængt ud på diverse site´s. Her har jeg fundet kærester, B-venner, og skønne mennesker som man blot opbygger venskabelige relationer med. Min erfaring er således, at selvom en site skilter med Kærlighed, sex, utroskab m.v. så tilbydes der reelt blot det, at forskellige mennesker kan komme i kontakt med hinanden. Sagt lidt anderledes: Selvom Dating.dk har meget travlt med at fortælle, at her starter den ægte kærlighed, så skaber sitet, i ligeså høj grad blot seksuelle relationer, venskaber og alt muligt andet.

Det således også, at hvis der laves diverse undersøgelser på sådanne sites, så afspejler målgruppen reelt blot den del af befolkninger der søger kontakt med andre mennesker.

Disse site´s formidler derved en pokkers masse kontakt, som kan udvikle sig i alle mulige retninger, men fælles for disse modsat købesex er, at det bygger gensidig ægte kemi, følelser m.v. En anden stort forskel er, at disse relationer ikke er begrænset til udelukkende at dække et kortvarigt besøg, med det formål at stimulere parternes øjeblikkelige seksuelle behov.

Ja, det koster som regel penge at hygge sig, og det gør også hvis man render i byen for at score. Jeg forstår sagtens tankegangen. "Hvorfor brænde et par tusinde af på en god aften, med en kvinde, når der er sexgaranti på en klinik", men der er tale om usammenlignelige størrelser.

Jeg således at det ikke er den store forskel på, om man på sin arbejdsplads eller lignende invitere en kvinde i forhold ud, eller om man gør det via et Site. Man skulle så måske mene, at man på et site, var bedre til at afstemme forventninger m.v. - Det er så ikke mit indtryk, og reelt synes jeg også at det er en forudsætning, at man er bevist omkring, at når man er intim med andre mennesker så kan man sjældent kontrollere ens følelser.

Med hensyn til pengespørgsmålet, uagtet om vi så nu igen taler om, at det forventes at manden betaler, så betaler manden ikke for kvindens selskab og tid, men der imod for mad, vin, blomster, taxa, drinks osv osv.

Forleden hørte jeg følgende "Hos mig er sexen gratis, men det er min tid ikke". Jeg grinede selvfølgelig, men jo mere man tænker over det, jo mere går rigtigheden op for en. Jeg synes også at det sætter tingene og forskellene i perspektiv.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.