Hop til indhold
Duppen

Smittet med Clamydia og gonore

Recommended Posts

Advarsel skrev, den 29.10.2021 at 21:08:

Du har helt ret, men det var ikke det du gjorde - så det er bare endnu en omgang selvretfærdig udenomssnak. 

Og hvis du vil se et eksempel på, hvad det fører til at lade rygter løbe frit, så se på de fængslede og dræbte i den gamle østblok. Men det har jo heller ikke noget med sagen at gøre ...

Jeg skrev et tak for så kunne jeg holde mig fra at tage ud og få mig smittet. På intet tidspunkt har jeg nævnt nogen. Jeg kommenterede på trådstarters kommentar. Derudover skrev jeg om at det var hensigtsmæssigt at kunne få de her informationer ud på en bedre måde. Hvis det ikke hører til at debattere , så ved jeg ikke hvad der ellers tæller. Det eneste du kan skrive er at det var ikke det jeg gjorde og at det er udenom- selvretfærdigende snak. Prøv at gå konkret i hvorfor du synes at jeg gør dette, bare så vi alle kan forstå hvad du mener, når du slynger sådan noget vrøvl ud. Det er fedt at tale trash, indtil man bliver kaldt ud for at gøre det. Nu har du chancen til at uddybe det lidt. Ordet er dit.

PS: Bare for at få det på det rene. Når man sætter dit eksempel med den gamle østblok ind giver det ikke rigtig nogen mening, set i kontext af hvad jeg skrev.

Del dette indlæg

Link til indlæg
RandomGuest1234 skrev, for 13 timer siden:

På intet tidspunkt har jeg nævnt nogen.

Det har jeg heller ikke påstået at du har. Siden du læser noget, som ingen har skrevet, kan jeg bedre forstå, at du har brug for lang tid til at læse og forstå ret simple regler.

RandomGuest1234 skrev, for 13 timer siden:

Hvis det ikke hører til at debattere ,

Jeg debatterer jo med dig nu: Du brugte en analogi med overgreb på børn i den katolske kirke, hvor tavshedskultur beskyttede forbrydere og svigtede ofre. Jeg sammenligner med stikker-kulturen i østblokken, hvor man kunne få sin nabo fængslet eller slået ihjel ved at stikke ham til myndighederne med en løgn. (Det er fair at du ikke forstår det, men det ændrer ikke ved, at det giver god mening).

Din analogi er dårlig, for der var tale om deciderede overgreb begået af betroede voksne, som manipulerede eller tvang børn. Men i denne sag er der tale om voksne kunder, der frivilligt dyrker sex uden gummi med åbne øjne, velvidende der er en risiko.

Man kan smadre en forretning med en løgn om smitte. Og hvis man blev smittet, er man selv 100% ansvarlig.

Derfor er det en god regel, der beskytter en svag part (GP'er) som har svært ved at deltage her. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, for 21 timer siden:

Det har jeg heller ikke påstået at du har. Siden du læser noget, som ingen har skrevet, kan jeg bedre forstå, at du har brug for lang tid til at læse og forstå ret simple regler.

Jeg debatterer jo med dig nu: Du brugte en analogi med overgreb på børn i den katolske kirke, hvor tavshedskultur beskyttede forbrydere og svigtede ofre. Jeg sammenligner med stikker-kulturen i østblokken, hvor man kunne få sin nabo fængslet eller slået ihjel ved at stikke ham til myndighederne med en løgn. (Det er fair at du ikke forstår det, men det ændrer ikke ved, at det giver god mening).

Din analogi er dårlig, for der var tale om deciderede overgreb begået af betroede voksne, som manipulerede eller tvang børn. Men i denne sag er der tale om voksne kunder, der frivilligt dyrker sex uden gummi med åbne øjne, velvidende der er en risiko.

Man kan smadre en forretning med en løgn om smitte. Og hvis man blev smittet, er man selv 100% ansvarlig.

Derfor er det en god regel, der beskytter en svag part (GP'er) som har svært ved at deltage her. 

Der kom det! Du fandt en åbning for at moral prædike andre om at bruge kondom, når de henvender sig om faren omkring en lokal smitning af klamydia og andre smitsomme kønssygdomme. Derimod når jeg laver en analogi om ting der sker her og nu i visse kirkelige-samfund i den vestlige verden(hvor vi lever i), så kommer du med et eksempel som kommer fra et kommunistisk eller totalitært samfund der ikke er vestligt(hvor vi ikke lever i). Prøv at tænk over relevancen i dit eksempel. Ellers godt forsøgt. Jeg ved godt at det er svært at holde en dialog som denne i midten, hvor detaljer kan debateres. På intet tidspunkt har jeg eller andre nægtet GP's sårbare rolle i det her, men der er andre måder at se det an på(uden at still GP'er i en sårbar situation). Det er altid lettere at prøve med at lukke debatter af ved at trække tingene hen ad en ekstrenum. Men det er ikke altid at det er passende at gøre.

Jeg har skrevet det tidligere. At prøve at gøre det her ved at lege moral-prædiker og gøre som om man er white knight er fint nok. Men andre folk er heller ikke dummere end at de kan påpege det ud.

Så er dit svar eksempel med østblokken tilfredstillende eller passende? Nej, ikke for min standard.

Er det okay at moral-prædike over for folk omkring brugen af prævention? Ja, det er det oftest. Men det er ikke okay at bruge det i pretekst med sammenligning at smadre folks forretning og levebrød og at man er selvskyld hvis man driver sex uden beskyttelse. Det er ihvertfald ikke hjælpsom i henhold til hvad der blev spurgt om! Hvis folk kan splitte din sætning op og tolke det, vil dine kommentarer evt. i værste tilfælde blive anset som at være falske.  Her vender vi tilbage til det der irriterede mig og fik mig til at tage den her debat op med dig. Når du først addresserer folks input med at ikke prøve at forstå dem, men derimod direkte om at bruge ord om personen som"Undskyldninger osv. osv..". Det kan være at du bare prøver at lukke en debat hurtigt, men folk kan altså godt svare igen og stille spørgsmål. Spørgsmålet er vistnok vendt om på hvem der har undskyldninger nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Duppen skrev, den 21.10.2021 at 12:45:

Hej

Blot en advarsel.

Ved godt jeg ikke må skrive hvem jeg er blevet smittet af, så det undlader jeg.

Jeg var dum og var sammen med en i Vejle uden kondom

Fuck hvor dum må man være.

Så har smittet min hustru og ser ikke ud til at jeg kan komme uden om en skilsmisse.

Fuck hvor er jeg sur på mig selv :(

Super træls og fuck noget lort med den skilsmisse. Håber dog i klarer skærerne - hvis du gerne vil blive sammen med din kone.

Vi laver jo allesammen fejl og dummer os en gang i mellem. Det er vel meget menneskeligt. 

Du er langt fra den eneste som har bollet uden om eller har besøgt en gp selvom du er i et forhold. Der er altid desværre en risiko for at blive opdaget på den ene eller anden måde. 

Knæk og bræk 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, den 1.11.2021 at 19:14:

Det er faktisk ikke det jeg skriver. Hoved punktet i alt det der ståhej med overgreb i diverse kirkesamfund handler om at man tystys og gemmer tingene væk istedet for at takle det på en åben måde som myndighederne anbefaler dem om at gøre. Du har tydeligvis ikke forstået det. Om hvorvidt jeg skal bruge tid på at nærmere læse reglerne, det tager vel den tid det tager. Gennem de her svar du har givet indtil nu, tror jeg heller ikke du skal være for sikker på at du har fattet tingene. Jeg ved at jeg gerne spørge ud om noget hvis jeg ikke er sikker i det. Måske skulle du også prøve det engang. Det ser ud som om du kunne have brug for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Anders-and skrev, den 31.10.2021 at 19:30:

Det jar jeg nydt i 25 år med alle de kvinder jeg har været sammen med. Aldrig har jeg haft noget. Det er usandsynligt jeg ikke har været sammen med en kvinde der har været smittet med et eller andet gennem tiden. 
Det er nok mest en ganske teoretisk mulighed for at man bliver smittet 

Så teoretisk er det nu heller ikke.. Det er ret velkendt at man kan have gonoré i halsen. Men det er faktisk muligt, men ikke beskrevet nogle steder, at en grundig vask efter seancen kan nedsætte risikoen.. Den bruger jeg. En af mine rigtig gode venner fik faktisk gonoré på den måde.. Så jo, det findes. Jeg får oftest SF/MF af piger, der ikke skilter med ydelsen - og måske heller ikke giver det ved 1. Og 2. Besøg.. Så er jeg dum nok til at tro på at risikoen er mindre.. Hjernen i det hoved, der styrer ER heller ikke ret stor..

Del dette indlæg

Link til indlæg
RandomGuest1234 skrev, for 15 timer siden:

Du fandt en åbning for at moral prædike andre om at bruge kondom

Nej, det har jeg intet skrevet om!

Jeg er i tvivl, kan du ikke forstå en tekst eller vil du ikke? Jeg gætter (trods alt) på det sidste.

Du kan ikke finde et eneste indlæg fra mig (inklusive min tidligere profil, @Bebop), hvor jeg moraliserer om kondomer.

Prøv at forholde dig til reelle argumenter fra den du diskuterer med, i stedet for dine fordomme.

RandomGuest1234 skrev, for 2 timer siden:

Hoved punktet i alt det der ståhej med overgreb i diverse kirkesamfund handler om at man tystys og gemmer tingene væk istedet for at takle det på en åben måde som myndighederne anbefaler dem om at gøre.

Ja, det er jo netop det jeg skriver, din pointe er? Du har igen ikke forstået, hvad jeg skrev?

Det er stadig det rene vrøvl at sammenligne overgreb begået af voksne mod børn med kunder der frivilligt køber ubeskyttet sex, velvidende om risikoen.

Problemet er at du ikke forholder dig til at en bruger på eroguide kan lyve eller tage fejl. Og at det vil skade en GP, blot der startes et rygte, hvilket er dybt unfair.

Jeg tvivler måske alligevel på at det kun er viljen, der mangler.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, 1 time siden:

Nej, det har jeg intet skrevet om!

Jeg er i tvivl, kan du ikke forstå en tekst eller vil du ikke? Jeg gætter (trods alt) på det sidste.

Du kan ikke finde et eneste indlæg fra mig (inklusive min tidligere profil, @Bebop), hvor jeg moraliserer om kondomer.

Prøv at forholde dig til reelle argumenter fra den du diskuterer med, i stedet for dine fordomme.

Ja, det er jo netop det jeg skriver, din pointe er? Du har igen ikke forstået, hvad jeg skrev?

Det er stadig det rene vrøvl at sammenligne overgreb begået af voksne mod børn med kunder der frivilligt køber ubeskyttet sex, velvidende om risikoen.

Problemet er at du ikke forholder dig til at en bruger på eroguide kan lyve eller tage fejl. Og at det vil skade en GP, blot der startes et rygte, hvilket er dybt unfair.

Jeg tvivler måske alligevel på at det kun er viljen, der mangler.

Jeg starter med at skrive en reply til trådstarter. Du kommenterer på min kommentar. Jeg fortæller dig så at du ikke forstår den. Af en eller anden grund bliver du ved med at tale ind om dine egne standpunkter selvom det er dig der kommenterer ind på min post. Af en eller anden grund mener du at din mening om hvad jeg skriver er mere rigtig end det jeg selv mener at jeg har skrevet. Og nu når du ikke kan komme igennem længere med din forkerte sammenligning om øst-blokken, så tror du lige pludselig at hvis du undlader den del og bare ignorerer min forklaring om hvad jeg skrev og bliver ved med at kommentere på din egen forklaring på hvad det er.

Ang. det med moral prædiken, du har ret. Jeg forvekslede en anden persons post med dit. Du har ikke skrevet noget moral prædiken og det undskylder jeg for at have beskyldt dig for. Hvad ret skal være ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...