Hop til indhold
AB455

Erfaringer som ryger?

Recommended Posts

Bananas skrev, for 8 minutter siden:

Jeg antager væddemålet. Er nyvaccineret idag, så ingen grund til angst. Men bare så du ved - jeg vil afslørre dig. Duften er en meget følsom sans.

Så mangler vi bare lidt flere deltager i eksperimentet som er ikke-rygere.

Vent lidt. Du er da ikke en GP! eller hvad? Vi skal også have en GP som vil være med på den.

Redigeret af gafka

Del dette indlæg

Link til indlæg
gafka skrev, for 16 minutter siden:

Så mangler vi bare lidt flere deltager i eksperimentet som er ikke-rygere.

Vent lidt. Du er da ikke en GP! eller hvad? Vi skal også have en GP som vil være med på den.

Du har ret. Jeg er en GM.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Du har ret. Jeg er en GM.

GM? Hvad er det?

Vil du stadig være med på eksperimentet som en af os der besøger en GP?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
gafka skrev, for 2 minutter siden:

GM? Hvad er det?

GlædesMand; du skal betale penge for hans tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gafka skrev, Lige nu:

GM? Hvad er det?

Vil du stadig være med på eksperimentet som en af os der besøger en GP?

GM = GlædesMand. En der gør pigerne glade. Og en med ekstremt følsom næse. Jeg kan pinpointe hvis du har været hos en pige for nyligt, og hvis du har taget en smøg indenfor de seneste to uger, så kan jeg fortælle hvad mærke du foretrækker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 17 minutter siden:

GM = GlædesMand. En der gør pigerne glade. Og en med ekstremt følsom næse. Jeg kan pinpointe hvis du har været hos en pige for nyligt, og hvis du har taget en smøg indenfor de seneste to uger, så kan jeg fortælle hvad mærke du foretrækker.

Kan du også pinpointe uden at røre, snave og alt det der? Kun ud fra din næse der lugter til os deltagere?

Redigeret af gafka

Del dette indlæg

Link til indlæg
gafka skrev, for 10 timer siden:

Kan du også pinpointe uden at røre, snave og alt det der? Kun ud fra din næse der lugter til os deltagere?

Sandsynligt kan jeg det.

Lidt om lugtesansen fra nylig forskning (det er på svensk, men nogle klarer det måske):

"Förmågan att upptäcka och reagera på lukten av möjliga hot är en förutsättning för människors och andra däggdjurs överlevnad. Studien från Karolinska institutet som publicerats i PNAS tyder på att negativa lukter förknippade med obehag processas tidigare än positiva lukter och triggar en snabb och omedveten fysisk reaktion för undvikande.

Vår studie visar att det är en omedveten och mycket snabb reaktion, säger Behzad Iravani, forskare vid institutionen för klinisk neurovetenskap, Karolinska Institutet, och studiens försteförfattare.

Hos människan upptar luktorganet cirka en tjugondel av hjärnan och vi kan urskilja många miljoner olika luktämnen. En betydande andel av dessa är förknippade med hot mot vår hälsa och överlevnad, som lukten av kemikalier och rutten mat. Luktsignaler når hjärnan inom 100 till 150 millisekunder efter inandning genom näsan."

Del dette indlæg

Link til indlæg

UHA!

Det er blevet en lang tråd. 

Dilemmaet med røg går begge veje

Som ikke ryger er lungte af røg både styg og afslørende. 

Løsningen er, set (lugtet) fra min næse at pigerne skriver om de er ryger eller ej. Faktisk bør de angive om der ryges i lokalerne eftersom lugten af røg hænger i alting, og tilføje om de yder fuld service til rygere. 

Men ved godt det er ønske tænkning..

Så vi må bare gøre vores forarbejde så vi ikke bliver skuffet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 20 minutter siden:

Sandsynligt kan jeg det.

Lidt om lugtesansen fra nylig forskning (det er på svensk, men nogle klarer det måske):

"Förmågan att upptäcka och reagera på lukten av möjliga hot är en förutsättning för människors och andra däggdjurs överlevnad. Studien från Karolinska institutet som publicerats i PNAS tyder på att negativa lukter förknippade med obehag processas tidigare än positiva lukter och triggar en snabb och omedveten fysisk reaktion för undvikande.

Vår studie visar att det är en omedveten och mycket snabb reaktion, säger Behzad Iravani, forskare vid institutionen för klinisk neurovetenskap, Karolinska Institutet, och studiens försteförfattare.

Hos människan upptar luktorganet cirka en tjugondel av hjärnan och vi kan urskilja många miljoner olika luktämnen. En betydande andel av dessa är förknippade med hot mot vår hälsa och överlevnad, som lukten av kemikalier och rutten mat. Luktsignaler når hjärnan inom 100 till 150 millisekunder efter inandning genom näsan."

Okay. Så lad os da lave en plan:

Du kommer ind i et rum med bind for øjnene. Hvor jeg og nogle andre står. Nogle af os er rygere, andre er ikke-rygere. Så skal du så udpege hvem der er rygere og ikke-rygere. Samt hvilke mærke vi foretrækker. Kun ud fra din næse.

Lyder planen god nok indtilvidere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
gafka skrev, for 18 minutter siden:

Okay. Så lad os da lave en plan:

Du kommer ind i et rum med bind for øjnene. Hvor jeg og nogle andre står. Nogle af os er rygere, andre er ikke-rygere. Så skal du så udpege hvem der er rygere og ikke-rygere. Samt hvilke mærke vi foretrækker. Kun ud fra din næse.

Lyder planen god nok indtilvidere?

Hvad er gagen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
gafka skrev, for 1 time siden:

Hvad mener du? Vil du have noget for at være med på planen?

Selfølgelig. Din plan, mit talent. Du betaler, jeg leverer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 21 minutter siden:

Selfølgelig. Din plan, mit talent. Du betaler, jeg leverer.

Jeg havde den opfattelse at du udtrykte så stor en ivrighed for at være med på væddemålet og til at afsløre mig, at jeg gik ud fra at du ville gøre det med glæde gratis. Men nu hvor det viser sig at det ikke er tilfældet at du er så ivrig nok, så...

Er det fair nok at jeg kun betaler for din transportomkostning fra dit hjem til det rum det vil foregå?

Ellers må vi droppe planen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er en fanatisk ikke-ryger, og har opdaget at det ikke er så let endda at generalisere omkring rygning,
Tag f.eks et emne som lugt-gener.
En af min svigerinder har røget (i stor stil) siden hun var 14 og nu er hun en ældre dame, som jeg helst holder et par meters afstand til, især når når hun ryger.
Hendes tobaksrøg stinker afskyeligt uanset hvad hun ryger og lugten sidder længe i hendes tøj.
Måske skyldes det, at hun har en vane med at slukke ligkistesømmet, lægge det i pakken og så tænde det igen 10-15 minutter senere?

På den anden side besøger jeg gerne piger som dejlige Jennifer@romantica på trods af at hun er ryger.
Jennifer duftede altid smadder lækkert og gav lækrevelsmagende kys de gange jeg havde fornøjelsen af hendes selskab.
På intet tids-punkt fornemmede jeg den mindste lugt af tobak, selvom at hun havde det flotteste lange hår på det tidspunkt.

Er det også jeres erfaring at rygere kan dufte meget forskelligt ?
Jeg er ikke længere så bange for at besøge GPere der ryger, bare de er hensynsfulde rygere og ikke cigar- eller kæde-rygere!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har du oplevet at pigerne der har lovet kys alligevel ikke ville kysse dig.? Nu tænker jeg der vel ikke grund til at ændre noget der virker og så længe ingen har beklaget sig så der vel ingen grund til at være nervøs.. Hvis du børster tænder og bruger mundskyl eller tyggegummi så gør du mere end de fleste kaffe/øldrikkere gør må jeg lige sige.. Jeg tror ikke du behøver frygte for noget så længe du sørger for at børste tungen.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gh0st skrev, for 4 timer siden:

Måske skyldes det, at hun har en vane med at slukke ligkistesømmet, lægge det i pakken og så tænde det igen 10-15 minutter senere?

Skodder er det værste. De stinker så selv jeg som habil ryger kan snappe efter vejret.

Gh0st skrev, for 4 timer siden:

På intet tids-punkt fornemmede jeg den mindste lugt af tobak, selvom at hun havde det flotteste lange hår på det tidspunkt.

Dejligt at høre at det kan minimeres eller ligefrem helt fjernes. Jeg tror dog det afhænger af hvor sensitiv man er.

Redigeret af AB455
Rettelser til aut. Stavekontrol

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Har du oplevet at pigerne der har lovet kys alligevel ikke ville kysse dig.?

Nej, men jeg kan godt lide at være en god kunde, da jeg tænker det kan resultere i en god oplevelse.

Resten af svaret kan du læse her: Kysset i gulvet af Matylda-babe :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu fik jeg spurgt om hun kunne lugte noget røg, ved mit sidste besøg, og nej det kunne hun ikke. Hun er super sød og meget service minded, så hun ville måske ikke have indrømmet det hvis hun kunne. Det blev i midlertidig sagt med stor overbevisning. Hun fortalte at hun var ikke-ryger og derfor let ville kunne fornemme noget, men det kunne hun slet ikke i mit tilfælde. Thumbs up, til os rygere, hvis bare vi forbereder det lidt :)

Jeg ryger altid kun udenfor, men jeg røg imidlertid om morgenen inden jeg skulle mødes med hende klokken ni, men efter rygning børstede jeg bisserne og brugte mundskyl før jeg tog afsted. Jeg tog bad hos pigen, vaskede skægget og børstede tænder igen, så jeg var helt frisk.

Jeg vælger at tro på at hendes svar var ærligt og oprigtig ment. Det var i hvert fald ikke den mindste holden tilbage fra hendes side, masser af dejlige dybe kys :wub:

PS husk frisk covid test inden besøget, drenge ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...