Hop til indhold
Rejsenetværk

Pas på selverklærede økonomiske guruer på nettet

Recommended Posts

Hvis I har børn under 18 med frie invester bare midler, så bør I nok interessere jer for hvor de får deres inspiration til at investere deres penge.

Og gerne også når de er fyldt 18, hvis de så stadig vil høre på mor og far.

Mens de stadig ikke er myndige, har I som forældre trods alt stadig det sidste ord at skulle have sagt.

Men influencere, bloggere og youtube udenom det formelle rådgivnings marked, er farligt farvand at bevæge sig ud på:

Flere børn bruger lommepenge på aktier
- får penge tips fra Youtube
https://finans.dk/finans2/ECE13330953/flere-boern-bruger-lommepengene-paa-aktier-faar-pengetips-fra-youtube/?st=1&ctxref=ext 

Personligt vil jeg ikke have tillid til at de er uafhængige, og jeg vil ikke stole på deres motiver.

De etablerede banker stoler jeg selvfølgelig på, at de ikke svindler mig, men de er ikke uafhængige og de er ofte for mange det dyreste valg til at forvalte jeres penge.

Betal hellere det som god velrenommeret uafhængig rådgivning koster udenom banken, hvis I har midler af en størrelse som berettiger udgiften.

Der er talrige eksempler på at uafhængige rådgivere formår at flytte penge fra bankordninger, til andre ordninger med store langsigtede besparelser på omkostningerne.
Og større afkast i sidste ende end i banken.

Men brug professionelle alternativer til bankerne, som tager sig betalt, og lyt ikke til selverklærede eksperter i fora på nettet.

Jeg var på nippet til selv at benytte Pengeministeriet, da jeg skulle placere provenuet fra et friværdilån med variabel rente med 30 års afdragsfrihed.
Men så tilbød en god ven, der arbejder professionelt med økonomi at hjælpe med forslag til at anbringe pengene, og så sparede jeg udgiften til Pengeministeriet.

Der findes mange flere seriøse uafhængige økonomiske rådgivere en blot Pengeministeriet, men deres hjemmeside og deres facebook profil giver gode eksempler på at det er bedre at betale for uafhængig rådgivning, end at benytte sig af bankens som er dyr, og som ikke er uafhængig.

Selvfølgelig findes der kunder med så betydelige formuer, og så meget indsigt selv at de evner at bruge banken på for dem fordelagtig vis.
Men for helt almindelige mennesker med en vis sum ledige midler, vil jeg absolut anbefale ikke alene at bruge banken.
Men også at få en uafhængig rådgiver til at vurdere ens muligheder.
For mange har det vist sig at være de bedste penge de har givet ud, hvis pengene kan stå og yngle i 10 år eller mere.

Pengeministeriet.dk
https://www.pengeministeriet.dk/ 

Selv har jeg investeret i et depot på:

Nordnet.dk
https://www.nordnet.dk/dk 

På 10 års sigt og med en ÅOP på 0,2 % 

Men det er selvfølgelig uden den rådgivning, du kan have brug for!

Ofte kan uafhængige økonomiske rådgivere sammensætte dine investeringer til en ÅOP på 0,5 % +/- mens bankens ÅOP ofte ligger på 1-2 %.

Så hvis man i familien taler om at investere bedsteforældres, forældres og børnenes penge, så hold jer fra at følge tilfældige strømninger på nettet.
Uden anden sikkerhed end kildernes ord for egne fortræffeligheder.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...