Hop til indhold

Første skoleår koster forældre ca. 21.000 kroner

Featured Replies

Skrevet

Første skoleår koster forældre ca. 21.000 kroner

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/08/12/084922.htm

AV - godt jeg ikke har børn, for det er da skræmmende udgifter - og så varer det 18 år frem :shock:

Tager hatten af for jer der kan tjene det poderne koster jer, selvom I vel typisk er 2 om det skal der godt nok løbes stærkt når først de små kommer til verden.

Og mange af jer har både hus og bil.

Det er sørme dyrt at være en familie:

Typisk familie sparer 7600 kroner på lav inflation

http://www.information.dk/telegram/468791

Ifølge Danmarks Statistiks forbrugerundersøgelse udgjorde det samlede forbrug for en typisk familie bestående af to voksne med børn 474.669 kroner i 2012.

Hvis man virkelig ønsker sig børn som lavtlønnet, hvad jeg heldigvis ikke gør, udgør det godt nok et paradoks at du sat på spidsen kan vælge mellem at droppe tanken, eller blive bedre stillet som enlig forsørger på passiv offentlig ydelse, med alle de direkte og indirekte økonomiske kompensationer dette indebærer.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Til sammenligning med den årlige gennemsnitlige udgift til køb af seksuelle oplevelser, er det vel ikke så galt endda. Det koster vist nogenlunde det samme. ;)

Skrevet

Til sammenligning med den årlige gennemsnitlige udgift til køb af seksuelle oplevelser, er det vel ikke så galt endda. Det koster vist nogenlunde det samme. ;)

Nogle kan også både have familie, børn og købe sex... alt er relativt, med børn er der andre gode fornøjelser som ikke kan gøres op i penge.

Skrevet
  • Author

Det er da rigtigt Nille og Blue Jacket, men det forudsætter indtægten til at kunne forsørge børn, og eller købesex, og jeg har lidt svært ved at finde pengene i mit budget til en børnekonto - det skal jeg så heldigvis heller ikke :)

Købesex er ganske vist svært undværligt, men det udgør dog et muligt fravalg, hvilket børn, husleje og det daglige brød reelt ikke gør - rarest er det også ikke at skulle institualisere rollen som enlig forsørger som alternativ til at klare sig selv ved egen indsats for en beskeden indkomst.

Som enlig uden børn med en begrænset kompetence portefølje har man trods alt muligheden for at tage det arbejde man kan få til den løn man kan få, og klare sig for den.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

:shock: man køber sex og man får børn, og de kan ikke gøres op i penge.

M.V.H Knaldehunden

Skrevet

... alt er relativt, med børn er der andre gode fornøjelser som ikke kan gøres op i penge.

Det er så sandt så sandt. Mine børns fødsel er den vildeste oplevelse i mit (relativt) korte liv. Fuldstændig sindsygt at man fra det ene øjeblik til det andet kan elske sådan en lille størrelse så vildt og betingelsesløst.

Nedenstående citat fra nummeret "Jeg har ikke lyst til at dø" med De eneste to rammer følelsen meget godt..

Jeg har lyst til at skære mit hjerte ud til min datter

Og sige til folk der ikke vil have børn, de ikke fatter

En skid, skide værre med projekterne i banken

Det er liv der tæller, og ikke tanken

Om liv......

Skrevet

Enig i, at hvis man påtænker at få unger, skal man ikke holde glæderne op imod hvad det koster.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.