Hop til indhold
Guest Kim Nielsen

Priser i 1932

Recommended Posts

Guest Kim Nielsen

Her er der en prisliste fra et italiensk bordel i 1932 hvor en time kostede 6,50 lire. Jeg har slået op på nettet at en lire i 1932 svarer til ca en euro idag, det er altså tæt på 6,5 euro, eller omkring 50 kr for en time. Man kunne så for ekstra betaling få håndklæder, sæbe og musik, men prisen ialt var alligevel til at overkomme. Så der har været en vis pris udvikling siden dengang

Tarif.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 2 minutter siden:

Her er der en prisliste fra et italiensk bordel i 1932 hvor en time kostede 6,50 lire. Jeg har slået op på nettet at en lire i 1932 svarer til ca en euro idag, det er altså tæt på 6,5 euro, eller omkring 50 kr for en time. Man kunne så for ekstra betaling få håndklæder, sæbe og musik, men prisen ialt var alligevel til at overkomme. Så der har været en vis pris udvikling siden dengang

Tarif.jpg

Haha - jeg tror jeg ville droppe musikken, kan så godt lide at høre de Italienske piger klynke 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Chock Dims

Det er sgu klasse i forhold til dagens annoncer.

Men hvad tjente en arbejder i Italien i 30'erne kontra i dag og tilsvarende i DK. Så havde vi noget at gå efter.

Men jeg tolker lidt på det der står og så må en der er bedre til italiensk tage resten.

venti minuti = tyve minutter
Un'ora = en time
Musica Soave= Blid musik
asciugamani di lino= linned håndklæder
mezz'ora= halvtime
due ore= to timer
acqua di colonia= kølner wasser= parfumeret

sapone profumato= perfumeret sæbe

Del dette indlæg

Link til indlæg

I dk har en middel månedsløn i 1932, vel ca været 200-250 kr.  Så i 2021 har vi lettere ved at købe sex, uden det gør det store indhug i budgettet.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmmm
Now, I'm not entirely sure about price development.
And since Italy was not a free market in 1932 it gets even more complicated.
But.
I am fairly sure that 6.5 Euro in 1932 is more then the 120-200 Euro an hour costs today.
And a Full package there which is if i see right 7.5 ? Is also more then likely More then the 250 or so it is today.
Inflation is a hell of a thing...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest findomaddict
Keaper skrev, for 7 minutter siden:

Hmmm
But.
I am fairly sure that 6.5 Euro in 1932 is more then the 120-200 Euro an hour costs today.
And a Full package there which is if i see right 7.5 ? Is also more then likely More then the 250 or so it is today.

Keaper skrev, for 7 minutter siden:

Hmmm
But.

Yes inflation is only good if you have huge dept. I dont know if Kim has taken the inflation in mind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Chock Dims skrev, for 7 timer siden:

Men jeg tolker lidt på det der står og så må en der er bedre til italiensk tage resten.

G-translate gør et forsøg (det er forståeligt, så jeg gider ikke rette det til rigtigt dansk):

TENUTARIA AURORA GIVER EN HJERTELIG VELKOMMEN ØNSKER GLÆDELIG SJOV TIL ALLE GÆSTERNE.  VORES HUS ER RENOWNED FOR DENS DAMER I SELSKABET, UDVALGT TIL DERES GENERØSE FORMER OG ENDLESS SWEETNESS, OG MINDER DIG OM AT TILPASTE DIT KOSTUMME, OG PERSONENS PLEJE TIL DET I HUSET, ACCEPT TIL SUNDHEDSINSPEKTION SKJORTE OG SLIPS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Chock Dims
slip skrev, 1 time siden:

G-translate gør et forsøg (det er forståeligt, så jeg gider ikke rette det til rigtigt dansk):

TENUTARIA AURORA GIVER EN HJERTELIG VELKOMMEN ØNSKER GLÆDELIG SJOV TIL ALLE GÆSTERNE.  VORES HUS ER RENOWNED FOR DENS DAMER I SELSKABET, UDVALGT TIL DERES GENERØSE FORMER OG ENDLESS SWEETNESS, OG MINDER DIG OM AT TILPASTE DIT KOSTUMME, OG PERSONENS PLEJE TIL DET I HUSET, ACCEPT TIL SUNDHEDSINSPEKTION SKJORTE OG SLIPS.

Absolut.

Det må være noget i stil med fælgende - hvis det var i dag.

Vores hus  er kendt for dets piger, som er udvalgt pga deres sødme og hyppige former. Vi minder dig om at acceptere en sundhedsinspektion [????] af nålestribet habit, med hvid skjorte og slips,  og soigneret, modsvarende  husets standart.

Tolker jeg det ret så var det et luksusbordel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 20 timer siden:

Tarif.jpg

Et fantastisk historisk dokument på linie med muralierne i Pompeji. Jeg får et billede i hovedet af at når pigen får betaling for extras klapper hun en gang i hænderne, og tjenestepiger myldrer nu ind med friske lagener og duftevand mens en violinist stiller op ved sengekanten. Måske der tilmed bliver strøet rosenblade og violer, og man bliver fodret af pigen med vindrueklaser imens en slave køler rummet med en overdimensioneret vifte. 

Ak, service var noget ganske andet i gamle dage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Hvis man går ind på siden oldmoney.dk, så kan man indtaste beløb og årstal, og se hvad det svare til i dagens penge. Lidt sjov måde at se udviklingen. Så 50kr i 1932 svare til 1986,19 i dag. Ok pris, så kommer alt det ekstra.
Nu venter vi bare på at et par af øst pigerne finder ud af at hvis de spiller musik for os, så er det  også 200kr ekstra.

DKK 1.986,19

+ 3.872,38 %

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...