Guest Kim Nielsen Skrevet 16. September, 2021 Her er der en prisliste fra et italiensk bordel i 1932 hvor en time kostede 6,50 lire. Jeg har slået op på nettet at en lire i 1932 svarer til ca en euro idag, det er altså tæt på 6,5 euro, eller omkring 50 kr for en time. Man kunne så for ekstra betaling få håndklæder, sæbe og musik, men prisen ialt var alligevel til at overkomme. Så der har været en vis pris udvikling siden dengang Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fræk6 891 Skrevet 16. September, 2021 Kim Nielsen skrev, for 2 minutter siden: Her er der en prisliste fra et italiensk bordel i 1932 hvor en time kostede 6,50 lire. Jeg har slået op på nettet at en lire i 1932 svarer til ca en euro idag, det er altså tæt på 6,5 euro, eller omkring 50 kr for en time. Man kunne så for ekstra betaling få håndklæder, sæbe og musik, men prisen ialt var alligevel til at overkomme. Så der har været en vis pris udvikling siden dengang Haha - jeg tror jeg ville droppe musikken, kan så godt lide at høre de Italienske piger klynke 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 16. September, 2021 Det er sgu klasse i forhold til dagens annoncer. Men hvad tjente en arbejder i Italien i 30'erne kontra i dag og tilsvarende i DK. Så havde vi noget at gå efter. Men jeg tolker lidt på det der står og så må en der er bedre til italiensk tage resten. venti minuti = tyve minutter Un'ora = en time Musica Soave= Blid musik asciugamani di lino= linned håndklæder mezz'ora= halvtime due ore= to timer acqua di colonia= kølner wasser= parfumeret sapone profumato= perfumeret sæbe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2765 Skrevet 16. September, 2021 I dk har en middel månedsløn i 1932, vel ca været 200-250 kr. Så i 2021 har vi lettere ved at købe sex, uden det gør det store indhug i budgettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 510 Skrevet 16. September, 2021 Hmmm Now, I'm not entirely sure about price development. And since Italy was not a free market in 1932 it gets even more complicated. But. I am fairly sure that 6.5 Euro in 1932 is more then the 120-200 Euro an hour costs today. And a Full package there which is if i see right 7.5 ? Is also more then likely More then the 250 or so it is today. Inflation is a hell of a thing... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest findomaddict Skrevet 16. September, 2021 Keaper skrev, for 7 minutter siden: Hmmm Now, I'm not entirely sure about price development. And since Italy was not a free market in 1932 it gets even more complicated. But. I am fairly sure that 6.5 Euro in 1932 is more then the 120-200 Euro an hour costs today. And a Full package there which is if i see right 7.5 ? Is also more then likely More then the 250 or so it is today. Inflation is a hell of a thing... Keaper skrev, for 7 minutter siden: Hmmm Now, I'm not entirely sure about price development. And since Italy was not a free market in 1932 it gets even more complicated. But. I am fairly sure that 6.5 Euro in 1932 is more then the 120-200 Euro an hour costs today. And a Full package there which is if i see right 7.5 ? Is also more then likely More then the 250 or so it is today. Inflation is a hell of a thing... Yes inflation is only good if you have huge dept. I dont know if Kim has taken the inflation in mind Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 16. September, 2021 Chock Dims skrev, for 7 timer siden: Men jeg tolker lidt på det der står og så må en der er bedre til italiensk tage resten. G-translate gør et forsøg (det er forståeligt, så jeg gider ikke rette det til rigtigt dansk): TENUTARIA AURORA GIVER EN HJERTELIG VELKOMMEN ØNSKER GLÆDELIG SJOV TIL ALLE GÆSTERNE. VORES HUS ER RENOWNED FOR DENS DAMER I SELSKABET, UDVALGT TIL DERES GENERØSE FORMER OG ENDLESS SWEETNESS, OG MINDER DIG OM AT TILPASTE DIT KOSTUMME, OG PERSONENS PLEJE TIL DET I HUSET, ACCEPT TIL SUNDHEDSINSPEKTION SKJORTE OG SLIPS. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 16. September, 2021 slip skrev, 1 time siden: G-translate gør et forsøg (det er forståeligt, så jeg gider ikke rette det til rigtigt dansk): TENUTARIA AURORA GIVER EN HJERTELIG VELKOMMEN ØNSKER GLÆDELIG SJOV TIL ALLE GÆSTERNE. VORES HUS ER RENOWNED FOR DENS DAMER I SELSKABET, UDVALGT TIL DERES GENERØSE FORMER OG ENDLESS SWEETNESS, OG MINDER DIG OM AT TILPASTE DIT KOSTUMME, OG PERSONENS PLEJE TIL DET I HUSET, ACCEPT TIL SUNDHEDSINSPEKTION SKJORTE OG SLIPS. Absolut. Det må være noget i stil med fælgende - hvis det var i dag. Vores hus er kendt for dets piger, som er udvalgt pga deres sødme og hyppige former. Vi minder dig om at acceptere en sundhedsinspektion [????] af nålestribet habit, med hvid skjorte og slips, og soigneret, modsvarende husets standart. Tolker jeg det ret så var det et luksusbordel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 17. September, 2021 Kim Nielsen skrev, for 20 timer siden: Her er der en prisliste fra et italiensk bordel i 1932 hvor en time kostede 6,50 lire. Jeg har slået op på nettet at en lire i 1932 svarer til ca en euro idag, det er altså tæt på 6,5 euro, eller omkring 50 kr for en time. Man kunne så for ekstra betaling få håndklæder, sæbe og musik, men prisen ialt var alligevel til at overkomme. Så der har været en vis pris udvikling siden dengang Et fantastisk historisk dokument på linie med muralierne i Pompeji. Jeg får et billede i hovedet af at når pigen får betaling for extras klapper hun en gang i hænderne, og tjenestepiger myldrer nu ind med friske lagener og duftevand mens en violinist stiller op ved sengekanten. Måske der tilmed bliver strøet rosenblade og violer, og man bliver fodret af pigen med vindrueklaser imens en slave køler rummet med en overdimensioneret vifte. Ak, service var noget ganske andet i gamle dage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 19. September, 2021 Hvis man går ind på siden oldmoney.dk, så kan man indtaste beløb og årstal, og se hvad det svare til i dagens penge. Lidt sjov måde at se udviklingen. Så 50kr i 1932 svare til 1986,19 i dag. Ok pris, så kommer alt det ekstra. Nu venter vi bare på at et par af øst pigerne finder ud af at hvis de spiller musik for os, så er det også 200kr ekstra. DKK 1.986,19 + 3.872,38 % Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg