Hop til indhold
knallert

rygning

Recommended Posts

så lige i tvavisen at dagplejer ikke må ryge i deres eget hjem efter at børnene er taget hjem, hvad bliver det næste :?: at dagplejerne ikke vil modtage børn fra rygerhjem hvad mener i :?:

Del dette indlæg


Link til indlæg

så lige i tvavisen at dagplejer ikke må ryge i deres eget hjem efter at børnene er taget hjem, hvad bliver det næste :?: at dagplejerne ikke vil modtage børn fra rygerhjem hvad mener i :?:

Det er da helt OK - kan selv huske hvor forfærdeligt det kunne lugte i entreen, når mødregruppen, hvoraf flere røg, var på besøg - og de havde kun deres jakker til at hænge der ved siden af vores, som så også begyndte at lugte af cigaretrøg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da helt OK - kan selv huske hvor forfærdeligt det kunne lugte i entreen, når mødregruppen, hvoraf flere røg, var på besøg - og de havde kun deres jakker til at hænge der ved siden af vores, som så også begyndte at lugte af cigaretrøg.

Ja, så er du da nok glad for at utroskab, Bordeller, eller andet sexuelt, uden om ikke lugter?

MEN?

Hvem kan man stole mest på?

En M/K der ryger, eller en M/K der er er utro, ja jeg spørger bare???????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er selv ryger, og kan sådant set ikke se, at det skulle være et problem, at der stilles den slags krav, når man skal have børn i sit hus.

Del dette indlæg


Link til indlæg

så lige i tvavisen at dagplejer ikke må ryge i deres eget hjem efter at børnene er taget hjem, hvad bliver det næste :?: at dagplejerne ikke vil modtage børn fra rygerhjem hvad mener i :?:

Dagplejerne må vel selv om, hvilke børn de modtager.

Jeg ville finde en anden dagpleje end hos en ryger, hvis jeg havde børn. Specielt fordi børnene ikke har noget valg mht. at komme i dagpleje. Og så mener jeg ikke, man kan byde dem at aflevere dem i et hjem hos rygere, hvis de f.eks. ikke kan lide lugten.

Et forbud er måske et skridt for langt, men der bør i hvert fald være klar oplysning.

Hvis man vælger at erhverve sig som dagplejer og bruger sit eget hjem som "arbejdsplads", så må man også acceptere, at der er visse regler, der skal følges.

Men "hvad bliver det næste" er jo sådan en glimrende måde at føre debat på - så kan fantasierne rigtigt få frit spil, uden det behøver at have noget særlig hold i virkeligheden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da helt OK - kan selv huske hvor forfærdeligt det kunne lugte i entreen, når mødregruppen, hvoraf flere røg, var på besøg - og de havde kun deres jakker til at hænge der ved siden af vores, som så også begyndte at lugte af cigaretrøg.

dvs. du mener godt at dagplejen kan afvise børn fra rygerhjem, deres tøj lugter jo af røg og så kan det jo smitte de andre der kommer fra et røgfrit hjem

Del dette indlæg


Link til indlæg

dvs. du mener godt at dagplejen kan afvise børn fra rygerhjem, deres tøj lugter jo af røg og så kan det jo smitte de andre der kommer fra et røgfrit hjem

Jeg kan ikke rigtig se det kan være kommunens problem hvad der foregår i ens hjem før og efter arbejdstid så længe der ikke hænger en tyk tåge af røg i hele huset når første barn møder om morgnen.

Der skal selvfølgelig være luftet godt og grundigt ud så det ikke lugter af røg.

Må man så heller ikke tænde en smøg hvis man går rundt i haven med ungerne? Sikkert ikke. Og af hvilken grund. Bare fordi man er ryger så kan man måske ikke tage hensyn til andre og lade være med ryge dem i hovedet eller?

Hvad nu hvis man har haft besøg dagen før og der så lugter lidt af røg i huset? Det er måske også forbudt? Man har jo ikke selv været ryger.

Jeg syntes den her rygeropstandelse der er i samfundet er ved at tage kraftigt overhånd. Bare fordi man er ryger kan man altså godt ryge uden at genere andre med sin røg. Jeg syntes da det er helt fint at man ikke må ryge på et sygehus indenfor eller lige udenfor indgangsdøren. Men come on. Så lav dog et skur man kan stå under nogle meter væk fra døren så det ikke genere nogen.

Jeg var for nogle år siden en tur i Japan hvor de også har deres underlige regler ang. rygning. Man må gerne ryge på gaden men man ser meget sjællent nogen gøre det. Udenfor lufthavnen i Tokyo må man heller ikke ryge da der er mange passager der går forbi hele tiden.

Det problem har man løst ved at stille en skurvogn op ca. 50 meter fra indgangen til terminalerne. Den er indrettet med stole og et vandfiltrerings system i loftet som røgen kommer igennem inden det kommer ud af et lille skorsten på taget af den. Meget simpel løsning som ikke koster mange penge at lave men som virker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

at dagplejerne ikke vil modtage børn fra rygerhjem hvad mener i :?:

Selvfølgelig skal dagplejere modtage børn fra rygerhjem. Tøj der lugter "fælt" kan jo altid hænges til luftning udenfor. Dette gælder f.eks. også hvis der er nogle forældre der bruger løst af parfume på deres børn/børnetøj/vaskepulver osv. uden at tænke på, at børn kan udvikle parfumeallergi mv.

I øvrigt så siger lov om røgfrie miljøer følgende om dagpleje:

§ 15. I den kommunale dagpleje og i puljeordninger, jf. §§ 24 og 25 i lov om social service, er det ikke tilladt at ryge i dagplejehjemmet og i andre lokaler til brug for dagpleje, når der passes børn.

Stk. 2. Lokaler, der primært er indrettet som børnenes lege- og opholdsrum, skal være røgfri hele døgnet.

Så det er altså stadig tilladt at ryge i "børnefrie" rum i den kommunale dagplejers bolig udenfor normal arbejdstid. Den private dagplejeres bolig er ikke lovreguleret. De enkelte kommuner kan dog vælge at lave strengere krav til de kommunale dagplejere end hvad der er reguleret i loven.

Men loven skal revideres hvert år, og så må vi se hvad de folkevalgte politikere finder ud af efter deres sommerferie.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som ikke/aldrig lært det-ryger må jeg indrømme, at hysteriet er ved at gå for vidt.

Helt lige som hysteriet omkring alkohol, det er jo efterhånden værre at have en ølkapsel i lommen end at pille ved små børn.

Men læg mærke til, hvordan processen stille og roligt virker, stort set alle virksomheder med respekt for sig selv har en alkohol-politik, og trenden med hensyn til rygning går samme vej.

Alkohol-politikken går stort set alle steder ud på totalt forbud, med rygningen er man bare 10-15 år bagefter.

Vi var en del, der protesterede, da firmaerne forbød os at drikke alkohol i pauserne, forgæves, nu kigger folk underligt på én, når man siger, at det ikke er anstændigt at stille krav udover, hvad lovgivningen omtaler med hensyn til promiller, bare rolig, helt det samme kommer for tobakkens vedkommende.

Da man for år tilbage i færdselsloven nedsatte promillegrænsen fra 0,8 til 0,5, skete det uden nogen logisk begrundelse overhovedet, der var aldrig konstateret en alkoholrelateret færdselsulykke, hvor promillen var mellem den nye og den gamle grænse, hvorfor så?

Jo det er den helt traditionelle politiker-tankegang, hvor man bedst ved, hvad der tjener andre.

Og skrig nu bare jeres lunger ud i fordømmelsens raseri, den gamle her er fløjtende ligeglad med politisk korrekte rødigale småbørnspædagogers fordomme, jeg drikker gerne både 1 og 2 glas rødvin til maden, inden jeg sætter mig bag rattet, ikke øl, for du lugter ens, om du har fået én eller 5 af slagsen.

Og hvorfor indrømmer jeg det? Jo, de fleste af min årgang, som ikke har siddet i en bank eller offentligt kontor hele livet, er vokset op med en kultur, hvor f. eks. en fyraftensbajer var et af dagens højdepunkter, og vi har sådan sagt kunnet administrere det uden at være til fare for os selv og andre.

Men vi er i endnu højere grad end rygerne blevet til parier, som en betjent sagde til mig, så sendte jeg ham et dårligt signal, da jeg havde en netop tømt øldåse i bilen og en næppe registrerbar promille i alkometeret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For nogle år siden. Kan ikke huske hvor mange. Sikkert 5 år, var der en sag i Sverige, hvor en borger kunne lugte naboens cigaretrøg. Sagen endte med at rygeren fik lov til at ryge i et rum i sit hjem og ingen andre steder. Han boede i hus og havde sin egen private grund.

Dybt forkasteligt.

Ville være det samme som at sige, at jeg ikke ville se tykke mennesker i min gade eller andre offentlige steder.

Nej, jeg er ikke ryger, men er dybt imod stigmatisering af mennesker og deres livsvalg og er også imod at Staten skal varetage vores måde at leve på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Servicesboy

Kære Onslow

helt enig, det næste er de fede, det er så småt i gang ude på arbejdspladserne

kh

Servivcesboy

Som ikke/aldrig lært det-ryger må jeg indrømme, at hysteriet er ved at gå for vidt.

Helt lige som hysteriet omkring alkohol, det er jo efterhånden værre at have en ølkapsel i lommen end at pille ved små børn.

Men læg mærke til, hvordan processen stille og roligt virker, stort set alle virksomheder med respekt for sig selv har en alkohol-politik, og trenden med hensyn til rygning går samme vej.

Alkohol-politikken går stort set alle steder ud på totalt forbud, med rygningen er man bare 10-15 år bagefter.

Vi var en del, der protesterede, da firmaerne forbød os at drikke alkohol i pauserne, forgæves, nu kigger folk underligt på én, når man siger, at det ikke er anstændigt at stille krav udover, hvad lovgivningen omtaler med hensyn til promiller, bare rolig, helt det samme kommer for tobakkens vedkommende.

Da man for år tilbage i færdselsloven nedsatte promillegrænsen fra 0,8 til 0,5, skete det uden nogen logisk begrundelse overhovedet, der var aldrig konstateret en alkoholrelateret færdselsulykke, hvor promillen var mellem den nye og den gamle grænse, hvorfor så?

Jo det er den helt traditionelle politiker-tankegang, hvor man bedst ved, hvad der tjener andre.

Og skrig nu bare jeres lunger ud i fordømmelsens raseri, den gamle her er fløjtende ligeglad med politisk korrekte rødigale småbørnspædagogers fordomme, jeg drikker gerne både 1 og 2 glas rødvin til maden, inden jeg sætter mig bag rattet, ikke øl, for du lugter ens, om du har fået én eller 5 af slagsen.

Og hvorfor indrømmer jeg det? Jo, de fleste af min årgang, som ikke har siddet i en bank eller offentligt kontor hele livet, er vokset op med en kultur, hvor f. eks. en fyraftensbajer var et af dagens højdepunkter, og vi har sådan sagt kunnet administrere det uden at være til fare for os selv og andre.

Men vi er i endnu højere grad end rygerne blevet til parier, som en betjent sagde til mig, så sendte jeg ham et dårligt signal, da jeg havde en netop tømt øldåse i bilen og en næppe registrerbar promille i alkometeret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For nogle år siden. Kan ikke huske hvor mange. Sikkert 5 år, var der en sag i Sverige, hvor en borger kunne lugte naboens cigaretrøg. Sagen endte med at rygeren fik lov til at ryge i et rum i sit hjem og ingen andre steder.

Læste i en tysk avis at der kørte en lignende sag dernede, men her boede manden i en lejlighed i en ejendom, hvor han var eller havde været vicevært og ejeren havde vist forsøgt at få ham ud i over 30 år. Havde lidt indtryk af manden røg en del ekstra i protest og var vist lidt dårlig, fordi han røg så meget. Ellers rullede han selv med en amerikansk hjemmeruller, idet han mente de var de eneste der kunne holde. Må dog indrømme at når man sidder og læser avis på FKK Acapulco, medens der vimser halvnøgne piger rundt, er det ikke alt man får med :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg husker for nogle år siden, at jeg besøgte en smuk ung pige på en klinik i København. Kanon oplevelse, som jeg gerne ville gentage. Gjorde det en uge senere, hvor jeg sørgede for at være den første gæst på hendes vagt. Hun kom farende ind ad døren 10 mins for sent ifht. vores aftale, og hendes flotte lange lyse hår stank af røg. Total turnoff, og jeg besøgte hende ikke igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For nogle år siden. Kan ikke huske hvor mange. Sikkert 5 år, var der en sag i Sverige, hvor en borger kunne lugte naboens cigaretrøg. Sagen endte med at rygeren fik lov til at ryge i et rum i sit hjem og ingen andre steder. Han boede i hus og havde sin egen private grund.

Dybt forkasteligt.

Ville være det samme som at sige, at jeg ikke ville se tykke mennesker i min gade eller andre offentlige steder.

Nej, jeg er ikke ryger, men er dybt imod stigmatisering af mennesker og deres livsvalg og er også imod at Staten skal varetage vores måde at leve på.

Kunne ikke være mere enig!!!' Sygt at behandle voksne mennesker som om de er uvidende, retarderede, ude af stand til at tænke selv, mennesker!!' Det sgu for meget efterhånden og nej jeg ryger heller ikke, men mener det hele tager overhånd efterhånden...

Del dette indlæg


Link til indlæg

For at vende tilbage til udgangspunktet om rygning i dagplejernes hjem. Det står jo enhver frit for, om de vil ryge i eget hjem, men man må tage de konsekvenser, det kan give. I daginstitutioner må der ikke ryges - heller ikke når børnene ikke er der. Samme regler må gælde for dagpleje-hjem, å hvis man vil ryge i sit hjem, skal man ikke være dagplejer. Det er frit valg!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...