Hop til indhold
Sigerdetik

Test for kønssygdomme uden om lægen

Recommended Posts

Sigerdetik skrev, for 2 minutter siden:

Jeg kunne godt tænke mig at blive testet for alle kønssygdomme anonymt uden min læge får besked om det. 

Er det muligt her i Danmark? 

Hej. Det kan du tro det er. Landets sygehuse tilbyder ofte anonyme test for kønssygdomme, og oftest er det sådan, at du blot skal ringe og bestille tid i forvejen.

Jeg ved ikke, om du kan blive testet for alle kønssygdomme på en gang, og hvordan dette fungere som anonymt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 4 minutter siden:

Jeg kunne godt tænke mig at blive testet for alle kønssygdomme anonymt uden min læge får besked om det. 

Ring til dem

Klinik for kønssygdomme - Region Sjælland (regionsjaelland.dk)

"Du skal oplyse dit cpr-nummer, når du kommer. Af hensyn til prøvesvar er det en nødvendighed. Behandling af kønssygdomme kan derfor ikke ske helt anonymt."

Mener ikke at din læge for besked, men ring og spørg dem. (ved ikke om du er fra sjælland, men der findes vel i alle dele af landet.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Zweimal

Du kan godt blive testet uden at oplyse dit CPR-nummer, hvis du ønsker at være helt anonym får du bare et andet nummer som du kan tilgå prøverne med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
skunken skrev, 1 time siden:

Ring til dem

Klinik for kønssygdomme - Region Sjælland (regionsjaelland.dk)

"Du skal oplyse dit cpr-nummer, når du kommer. Af hensyn til prøvesvar er det en nødvendighed. Behandling af kønssygdomme kan derfor ikke ske helt anonymt."

Mener ikke at din læge for besked, men ring og spørg dem. (ved ikke om du er fra sjælland, men der findes vel i alle dele af landet.)

Hvis du opgiver det CPR nummer vil din læge kunne se resultatet. Så gør som Zweimal siger hvis det er muligt. Lige nu kan der dog godt være ventetid pga. af konflikten med sygeplejerskene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr Fuckabout skrev, for 1 minut siden:

Hvis du opgiver det CPR nummer vil din læge kunne se resultatet. Så gør som Zweimal siger hvis det er muligt. Lige nu kan der dog godt være ventetid pga. af konflikten med sygeplejerskene

Ja han kan da prøve, men teksten her er kopi paste fra kliniken. "Du skal oplyse dit cpr-nummer, når du kommer. Af hensyn til prøvesvar er det en nødvendighed. Behandling af kønssygdomme kan derfor ikke ske helt anonymt."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 2 timer siden:

På klinikken på hospitalet vil de stille dig en række spørgsmål om dit sexliv. Det er vigtigt at du svarer ærligt, for det er udfra dine svar at de afgør hvad du skal testes for. Jeg har aldrig haft noget, men har et par gange stået i verdens værste kø med falske symptomer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
skunken skrev, 1 time siden:

Ja han kan da prøve, men teksten her er kopi paste fra kliniken. "Du skal oplyse dit cpr-nummer, når du kommer. Af hensyn til prøvesvar er det en nødvendighed. Behandling af kønssygdomme kan derfor ikke ske helt anonymt."

Man kan godt blive testet anonymt. Man får så bare et andet CPR-nummer med bogstaver i de sidste fire cifre. Dette CPR-nummer er så det, man skal oplyse, når man skal have sit prøvesvar. Hvis man fejler noget og skal i en eller anden behandling, så ryger anonymiteten, for så skal man oplyse sit rigtige CPR-nummer. Der udleveres ikke receptpligtige præparater til et anonymt CPR-nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg blev en gang testet på Bispebjerg, der fik jeg af vide at min egen læge ville IKKE kunne se det i min journal, om det er sådan nu det ved jeg ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 7 timer siden:

For alt ? Temmelig bredspekteret.

Et forslag: Put pik og nosser i pose, lad endelig røvhullet blive hjemme, luk posen hermetisk og send med GLS til  https://ornestationmors.dk/da/

Bliver du indbudt til aflevering på mandag er alt i skønneste orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
udinaturen skrev, for 20 timer siden:

Hvad nu hvis, at hans læge, også er hans kone/kæreste? :shock:

Det vil nok være noget man på forhånd skal undgå. Ved ikke om der er er kodeks for at man IKKE er læge for nære pårørende.

Heller ikke advokat for nære pårørende.

Men det forhidrer ikke at man kan diskutere fagligt.

Skjold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle hudlæger undersøger anonymt for kønssygdomme. Det kræver ikke henvisning. De tester for alt relevant på én gang.

Den regel blev indført i de gamle HIV dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...