Hop til indhold
Guest Coulibaly

Hot Katy - bedt om selfie og jobinfo

Recommended Posts

Ubeskriveligt skrev, for 31 minutter siden:

Problemet her er at de (De østeuropæiske bagmænd) efterspørger personlig  information fra dit arbejde og f.eks gerne et billede af dit arbejds ID kort.

Og de vil også gerne have din konto på de sociale medier. F.eks din Facebook konto. Med sådan information vil det være langt nemmere at afpresse en person, der f.eks ikke ønsker sin chef/arbejdskollegaer og/eller familie, kæreste, børn osv. får at vide at de besøger østeuropæiske glædespiger i deres fritid.

Ja. For det er jo ikke nok bare at sende en selfie. Som de kan holde op med et telfonnummer. Når selfien er sendt (som jeg gjorde), skal man sende et billede af arbejdspladsen. Og derefter bevise at man arbejder der (eller ejer som i mit tilfælde). Bevise.... den lader vi liiiiige stå et øjeblik. Omvendt kan man måske få lov at se pigernes arbejdstilladelse? Beviset på at de må arbejde her? Nej, vel? 

Det er helt og aldeles uacceptabelt, og man kan kun opfordre til at folk bliver væk fra de piger der beder om det - eller måske rettere, hvor deres bagmænd beder om det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår heller ikke at mænd er så dumme at afgive disse oplysninger. Eller måske lidt, da man kan miste evnen til at tænke klart og holde hovedet koldt når det lille hoved tager styringen. 

Kan pigerne ikke bare søge om arbejdstilladelse? Det er da ikke ulovligt at arbejde som prostitueret. Ikke så længe man betaler skat. Men det er måske det der er problemet, at piger og bagmænd ikke ønsket at Skat skal have deres bid af kagen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 5 timer siden:

Hvis det er en debat du vil ha, så burde din tråd ikke ligge i "Efterlysninger" , men i "Generelt".  :)

Kunne du ikke selv have undladt at debattere, hvis du ikke vil have debat? Der er skrevet mange tråde, herunder en enkelt i Generel Debat om, at dette russisk/ukrainske kartel beder om selfies m.m. fra kunder, som de ikke allerede kender.

 

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ubeskriveligt skrev, for 4 timer siden:

Alt denne info bliver sandsynligvis samlet og lagt i et kæmpekartotek over købere af sex i DK. Købere fra Odense, Århus og København primært.

...

Er dit telefon nummer kendt hos bagmændene og/eller har du opgivet den information de ønsker, kan du besøge pigerne uden problemer.

Din kartoteks-paranoia giver ikke mening, når du selv påpeger, at kendte kunder ikke bliver afkrævet oplysninger, der kan identificere dem. 

Det er klart de må have et kartotek med numre på tidligere kunder - det har mange GP'er. Men al infoen har de jo ikke på gamle kunder fra før de begyndte den nye praksis.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige et tankespind: Lad os antage, at flere af pigerne har bagmænd, hvis interesse primært er at tjene penge. De skyr ingen midler for at malke pigerne. Det kan være en pige har en mor, der har behov for medicinsk behandling, en far eller bror i fængsel, børn eller mindre søskende som bagmanden kan nå osv. Siden 90’erne er millioner af kvinder og børn blevet trafficked af skruppelløse bagmænd i Østeuropa. Kan man antage, at disse bagmænd kunne finde på at videooptage kundebesøg for at afpresse kunderne? Hvis de kan parre en optagelse med en selfie som jo kan bruges i en billedsøgning eller anden følsom information som fx Facebook, så har de jo et herligt værktøj til afpresning. 
 

Just don’t. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Advarsel skrev, for 45 minutter siden:

Kunne du ikke selv have undladt at debattere, hvis du ikke vil have debat? Der er skrevet mange tråde, herunder en enkelt i Generel Debat om, at dette russisk/ukrainske kartel beder om selfies m.m. fra kunder, som de ikke allerede kender.

 

Jo kunne jeg godt, men så havde du jo ikke noget at skrive om. Bland dig uden om, det er ikke din tråd! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly

Tak for svar - kan forstå det er en praksis hos nogle bestemt piger/bagmænd. Vigtig viden.

 

tvr skrev, for 2 timer siden:

Ja. For det er jo ikke nok bare at sende en selfie. Som de kan holde op med et telfonnummer. Når selfien er sendt (som jeg gjorde), skal man sende et billede af arbejdspladsen. Og derefter bevise at man arbejder der (eller ejer som i mit tilfælde). Bevise.... den lader vi liiiiige stå et øjeblik. Omvendt kan man måske få lov at se pigernes arbejdstilladelse? Beviset på at de må arbejde her? Nej, vel? 

Det er helt og aldeles uacceptabelt, og man kan kun opfordre til at folk bliver væk fra de piger der beder om det - eller måske rettere, hvor deres bagmænd beder om det. 

Det samme jeg oplevede. Jeg gik til nøds med til at sende en selfie - den kunne jeg godt acceptere, men at blive bedt om at sende information om min virksomhed er decideret respektløst.

Samtidig også virkelig dårlig stil ikke at melde det klart ud fra start, men gradvist kræve mere og mere personlige oplysninger.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iwaro skrev, 1 time siden:

Lige et tankespind: Lad os antage, at flere af pigerne har bagmænd, hvis interesse primært er at tjene penge. De skyr ingen midler for at malke pigerne. Det kan være en pige har en mor, der har behov for medicinsk behandling, en far eller bror i fængsel, børn eller mindre søskende som bagmanden kan nå osv. Siden 90’erne er millioner af kvinder og børn blevet trafficked af skruppelløse bagmænd i Østeuropa. Kan man antage, at disse bagmænd kunne finde på at videooptage kundebesøg for at afpresse kunderne? Hvis de kan parre en optagelse med en selfie som jo kan bruges i en billedsøgning eller anden følsom information som fx Facebook, så har de jo et herligt værktøj til afpresning. 
 

Just don’t. 

Ville være meget mere enkelt at parre det med navnet på et ikke hemmeligt nummer.

 

Hvis afpresning var en mulighed ville vi jo nok have hørt om det. 

 

Først skal de identificere os som ikke ville lade os afpresse men gå direkte til politiet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coulibaly skrev, for 52 minutter siden:

Tak for svar - kan forstå det er en praksis hos nogle bestemt piger/bagmænd. Vigtig viden.

 

Det samme jeg oplevede. Jeg gik til nøds med til at sende en selfie - den kunne jeg godt acceptere, men at blive bedt om at sende information om min virksomhed er decideret respektløst.

Samtidig også virkelig dårlig stil ikke at melde det klart ud fra start, men gradvist kræve mere og mere personlige oplysninger.

 

Har jo ikke noget at gøre med mangel på respekt men nogle temmelig udsatte personer som måske på grund af rigtig dårlige oplevelser gør ekstra ud af deres egen sikkerhed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
Øbo skrev, for 5 minutter siden:

Har jo ikke noget at gøre med mangel på respekt men nogle temmelig udsatte personer som måske på grund af rigtig dårlige oplevelser gør ekstra ud af deres egen sikkerhed. 

Ok simp.

Hvis du ikke kan se problemet i at en gruppe af piger, hvis annoncer samt fremgangsmåde er meget identisk og dermed ret sikkert er styret af bagmænd, beder om så personlige informationer som billede kombineret med linkedin profil, så er du en del mere naiv end gennemsnittet.

Det svarer lidt til at jeg beder dem om et familiefoto med mor og far, der sender hende afsted i lufthavnen, så jeg kan føle mig mere tryg ved at jeg, som potentiel udsat, ikke bliver overfaldet af hendes bagmænd når jeg møder op på hendes adresse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vis der er nogle bagmænd bag nogle af pigerne så har de næppe interesse i at afpresse kunderne da det jo er dem de lever af og er der bare en som bliver afpresset så kan det nemt gå galt.

Hvor go reklame er det så liige det er, ja det kan faktisk ruinere det meste af deres forretninger her i Dk vis de afpresser en el. flere kunder for så er eroguide et godt sted at starte med at sprede budskabet og har de først fået ødelagt deres goe ry så tager det rigtig langtid at genopbygge det ry vis det overhoved kan lade sig gøre. 

Et godt eks er f.eks El-muntanten, Power discount elektronik & hvidevare butikkers  kundeservice, den sutter max og jeg kan ikke se at de indenfor en overskuelig fremtid kan forbedre deres ry.

Redigeret af S&W500S

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
S&W500S skrev, for 1 minut siden:

Vis der er nogle bagmænd bag nogle af pigerne så har de næppe interesse i at afpresse kunderne da det jo er dem de lever af og er der bare en som bliver afpresset.

Hvor go reklame er det så liige det er, ja det kan faktisk ruinere det meste af deres forretninger her i Dk vis de afpresse en el. flere kunder for så er eroguide et godt sted at starte med at sprede budskabet og har de først fået ødelagt deres goe ry så tager det rigtig langtid at genopbygge det ry vis det overhoved kan lade sig gøre. 

Et godt eks er f.eks El-muntanten, Power discount elektronik & hvidevare butikkers  kundeservice, den sutter max og jeg kan ikke se at de indenfor en overskuelig fremtid kan forbedre deres ry.

Jeg tror også det er ret usandsynligt at det er hensigten at afpresse nogen.

Det er primært rent principielt at jeg ikke har lyst til at give alle de personlige oplysninger de efterspørger.

Faktum er, uanset hvor latterligt det måtte være, at det stadig er tabu og noget som kan have konsekvenser for ens person og virksomhed/arbejde at besøge en prostitueret. Det er den primære årsag til at diskretion er en nøglefaktor i denne "branche".

Optimalt set burde det ikke være tabu eller blive udskammet at være kunde eller sexarbejder. Virkeligheden er bare en anden og derfor er diskretion, for de fleste, afgørende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coulibaly skrev, for 9 minutter siden:

Jeg tror også det er ret usandsynligt at det er hensigten at afpresse nogen.

Det er primært rent principielt at jeg ikke har lyst til at give alle de personlige oplysninger de efterspørger.

Faktum er, uanset hvor latterligt det måtte være, at det stadig er tabu og noget som kan have konsekvenser for ens person og virksomhed/arbejde at besøge en prostitueret. Det er den primære årsag til at diskretion er en nøglefaktor i denne "branche".

Optimalt set burde det ikke være tabu eller blive udskammet at være kunde eller sexarbejder. Virkeligheden er bare en anden og derfor er diskretion, for de fleste, afgørende.

Jeg synes det er i orden at sende en selfie men alt udover det er ikke acceptable i mine øjne.

Ja desværre er der mange der er blevet mere snerpet / snæversynet hvad ang Sex service branchen og de lever sikkert i det sekstende århundrede rent mentalt hvor man brandte Hekse(kvinder) på bålet vis de havde lavet noget utugtig.

Se bare den seneste udskamning / småborgerlighed fra de frelste / Johovas vidner / Faderhuset etc...

Jeg frygter lidt at vi kun har set toppen af isbjerget.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coulibaly skrev, for 2 timer siden:

Ok simp.

Hvis du ikke kan se problemet i at en gruppe af piger, hvis annoncer samt fremgangsmåde er meget identisk og dermed ret sikkert er styret af bagmænd, beder om så personlige informationer som billede kombineret med linkedin profil, så er du en del mere naiv end gennemsnittet.

Det svarer lidt til at jeg beder dem om et familiefoto med mor og far, der sender hende afsted i lufthavnen, så jeg kan føle mig mere tryg ved at jeg, som potentiel udsat, ikke bliver overfaldet af hendes bagmænd når jeg møder op på hendes adresse.

 

Hvis du kan komme op med et eneste eksempel på at oplysningerne er blevet misbrugt har du måske en pointe. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coulibaly skrev, for 2 timer siden:

Jeg tror også det er ret usandsynligt at det er hensigten at afpresse nogen.

Det er primært rent principielt at jeg ikke har lyst til at give alle de personlige oplysninger de efterspørger.

Faktum er, uanset hvor latterligt det måtte være, at det stadig er tabu og noget som kan have konsekvenser for ens person og virksomhed/arbejde at besøge en prostitueret. Det er den primære årsag til at diskretion er en nøglefaktor i denne "branche".

Optimalt set burde det ikke være tabu eller blive udskammet at være kunde eller sexarbejder. Virkeligheden er bare en anden og derfor er diskretion, for de fleste, afgørende.

Langt hen ad vejen enig men så må man jo også insistere på at ringe med hemmeligt nummer.

 

De oplysninger de efterspørger kan de jo i realiteten selv for det meste jo selv finde frem hvis de har et nummer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
Øbo skrev, for 2 timer siden:

Hvis du kan komme op med et eneste eksempel på at oplysningerne er blevet misbrugt har du måske en pointe. 

Jamen, du kan da bare sende et nøgenbillede med ansigt, hvor du står i stiv pibe, sammen med et skilt hvor du har skrevet dit fulde navn samt navnet på din arbejdsplads.

Er der en stor risiko for at det bliver misbrugt? Sikkert ikke.

For nogle ville ovenstående scenarie muligvis være problemfrit. For andre af os, kan mindre, som de informationer de beder om, potentielt set give os store problemer når de er i hænderne på prostituerede/pimps.

Det er fint nok at du har nogle andre grænser, men afhold dig venligst fra at vurdere hvor grænsen går for andre.

Du har muligvis givet de informationer til dem og for dig er der måske ikke de store potentielle konsekvenser af det - fred være med det. Virkeligheden og dermed grænserne, kan som sagt være anderledes for nogle af os andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
Øbo skrev, for 2 timer siden:

Langt hen ad vejen enig men så må man jo også insistere på at ringe med hemmeligt nummer.

 

De oplysninger de efterspørger kan de jo i realiteten selv for det meste jo selv finde frem hvis de har et nummer. 

Ingen kan finde frem til mig via det nummer jeg bruger. 

Derudover er der også stor forskel på om de kan finde frem til nogle informationer og det aktivt at have sendt de informationer til dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coulibaly skrev, for 29 minutter siden:

Jamen, du kan da bare sende et nøgenbillede med ansigt, hvor du står i stiv pibe, sammen med et skilt hvor du har skrevet dit fulde navn samt navnet på din arbejdsplads.

Er der en stor risiko for at det bliver misbrugt? Sikkert ikke.

For nogle ville ovenstående scenarie muligvis være problemfrit. For andre af os, kan mindre, som de informationer de beder om, potentielt set give os store problemer når de er i hænderne på prostituerede/pimps.

Det er fint nok at du har nogle andre grænser, men afhold dig venligst fra at vurdere hvor grænsen går for andre.

Du har muligvis givet de informationer til dem og for dig er der måske ikke de store potentielle konsekvenser af det - fred være med det. Virkeligheden og dermed grænserne, kan som sagt være anderledes for nogle af os andre.

Det handler ikke om at vurdere andres grænser men om at prøve at se på om deres frygt skyldes paranoia.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle kan jo slå et nr op på krak. Og hvad så? Men hvis man kan tage screenshots af beskeder sendt indeholdende LinkedIn-profil og gemme disse sammen med videooptagelser fx så har man det, der i visse østlande kaldes “kompromat”. Der kan man så sende til alle ens kontakter på fb eller LinkedIn. Hvorfor risikere det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Coulibaly
Øbo skrev, 1 time siden:

Det handler ikke om at vurdere andres grænser men om at prøve at se på om deres frygt skyldes paranoia.

Well, hvis der skal psykoanalyseres over om deres/vores frygt skyldes paranoia, så er en god forudsætning at man evner at sætte sig ind i den andens grænser og hvorfor vedkommende har dem.

En single håndværker hvis vennekreds og familie er græskkatolske om vedkommende tager til luder, løber en ret lille risiko ved at give de informationer.

Hvis vedkommende er gift, offentligt kendt, protektor for Børnefonden eller whatever, er der en markant større risiko ved at give de informationer væk i den kontekst.

For nogle, muligvis dig selv inklusive, vil det være paranoidt ikke at ville afgive de informationer. For andre vil det være overordentlig sund fornuft.

Hvis du ikke kan forstå ovenstående, så er det nytteløst at forsøge at forklare mig yderligere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her handler for mig alene om ikke at udskamme eller mistænkeliggøre de kvinder der har brug for disse oplysninger for at føle sig trygge i en meget udsat position. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Øbo skrev, for 16 minutter siden:

Det her handler for mig alene om ikke at udskamme eller mistænkeliggøre de kvinder der har brug for disse oplysninger for at føle sig trygge i en meget udsat position. 

Det kan jeg sådan set godt følge dig i. Men for mig handler det alene om, at jeg ingen problemer har med at dele informationerne, bare jeg kan være sikker på de ikke bliver misbrugt. Og det faktum, at det ikke er pigerne selv man kommunikerer med (tilsyneladene en mærkbar forskel på deres skrevne og talte engelsk ifølge anmeldelser), gør at det ligner det er jeg overhovedet ikke sikker på. Og jeg kan ikke se hvorfor der skal ligge en mobiltelefon et eller andet sted, med lidt for mange informationer på. På mig, på dig og en hel masse andre......

Del dette indlæg


Link til indlæg
OldGentlemann skrev, den 4.8.2021 at 06:40:

Mener du, at GP’ere som udgangspunkt er lidt lyssky?

Det kan ikke være en normal praksis, da jeg ikke kan forestille mig, at hun ville have kunder overhovedet. Det må enten være forårsaget af noget, som vi ikke er blevet delagtig gjort i eller blot en “ dårlig dag” reaktion.

Nej jeg mener ikke på nogen måde at GP'e er lyssky, de jeg har mødt har alle været helt ok, det er jo heller ikke dem der passer telefonen vel, det ved jeg med sikkerhed,  har talt med en af de unge damer om dette.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...