Hop til indhold
Rejsenetværk

Forslag til platforme til anmeldelser af spisesteder

Recommended Posts

Hej 

Venner

Af gode grunde linker jeg ikke til egne anmeldelser, men jeg har tidligere  med lang tid i mellem skrevet anmeldelser, både på Tripadvisor og Trustpilot.

Men Tripadvisor opgiver jeg nu, fordi jeg hrr rammer en ny begrænsning på1500 anslag.

På Trustpilot lykkedes det mig at logge ind, og skrive en anmeldelse som logget ind.

Min anmeldelse kan jeg åbne på min egen konto, men den ligger ikke under den virksomhed som jeg har anmeldt.

Det er også komplet umuligt at søge og finde min egen anmeldelse på Trustpilot :(

Tænker at det måske skyldes at virksomheden, måske ikke i et eller andet omfang er betalende bruger på Trustpilot.

Direkte henvendelser virker det til at Trustpilot ikke ønsker?

I hvertfald gemmer de deres kontakt link bag et arsenal af artikler, der skal forestiller sig at give svar på ethvert spørgsmål.

Deres kundechat er formentlig global og på engelsk.

Der findes ingen kontaktformular som man kan udfylde og sende.

Spørgsmål til jer 

Jeg vil ikke bruge facebook, google eller twitter!

Kender i nogle konventionelle platforme, hvor det er simpelt at søge efter, og at oprette egne anmeldelser af spisesteder - særligt København.

Jeg vil med tak modtage gode råd og forslag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

 

Kender i nogle konventionelle platforme, hvor det er simpelt at søge efter, og at oprette egne anmeldelser af spisesteder - særligt København.

Jeg vil med tak modtage gode råd og forslag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Hvad med google? Jeg bruger selv anmeldelserne på google, men jeg har ikke selv prøvet at oprette.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Jeg vil ikke bruge facebook, google eller twitter!
 

Jeg forstår godt at twitter er uegnet med det begrænsede antal tegn, og jeg magter heller ikke selv facebook da hele ens omgangskreds så får det at vide. Til gengæld synes jeg at google virker fint til formålet. Hvis jeg leder efter et spisested kan jeg godt finde på at kigge på google maps, og så se på anmeldelserne af de steder der kommer frem. Hvis det er på grund af overvågning, så bliver vi da sikkert overvåget også når vi ikke skriver anmeldelser af spisesteder.

For et par år siden fulgte jeg en del med i den blog der hedder "Pigen og Pomfritten", hvor hende der havde den anmeldte københavnske burgersteder. Jeg ved ikke om der ville kunne oprettes noget lignende.

https://www.pigenogpomfritten.dk/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er interessant at jeg som oprettet bruger på Dinnerbooking, får en invitation til en såkaldt benchmark undersøgelse efter mit besøg.
Den udfyldte jeg ikke, og nu er det tilsyneladende for sent, og hvordan bruger de den, hvis jeg havde udfyldt den?
Måske som onelines med stjerner under de artikler de selv skriver om restauranterne?

Jeg håbede at jeg kunne gå ind på min profil, og vælge en hvilken som helst restaurant, de booker bord til, for at skrive en anmeldelse.

Det kan jeg tilsyneladende ikke, eller også kan jeg måske gøre det indenfor en tidsfrist?

Der er en restaurant i min booking historik, hvor jeg kan skrive en anmeldelse hvis jeg vil, ser det ud til, men kun den ene fra fornylig.

Det ser ud til at steder, hvor man tidligere kunne skrive frit, og på en ukompliceret måde.
Efterhånden som de vokser sig store, bliver det måske til steder med fordele for restauranter der køber sig til fremhævet opmærksomhed?
Som er mere synlige, og lettere at skrive anmeldelser af.

Trustpilot er fuldstændig forfærdelig i dag, til at søge efter bestemte virksomheder, også selvom du søger under restauranter så får du
resultater efter et system, hvor nogle bliver synlige, mens resten tilsyneladende gemmes som nåle i høstakken du ikke kan finde.

Jeg må finde et sted, der ikke er styret og organiseret på måder, så det er svært selv direkte at skrive en målrettet anmeldelse, som kan søges frem på simpel vis.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Læser Berlingerens restaurant anmeldelser. Spiser det pågældende sted indtil der kommer en ny og bedre anmeldelse fra et andet sted.
;-)

 

Redigeret af Æ´Synderjyde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 17 minutter siden:

Læser Berlingerens restaurant anmeldelser. Spiser det pågældende sted indtil der kommer en ny og bedre anmeldelse fra et andet sted.

Det er det som jeg anser for problemet :(

Der er sket en udvikling, hvor medier og blogs skriver deres egne, ofte fremragende artikler og anmeldelser, og som jeg bestemt sætter stor pris på at læse!

Men som ikke giver deres læsere mulighed for at oprette egne anmeldelser.

Det ser ud til, uden at jeg helt kan gennemskue det?

Det ser ud til at de største og mest succesfulde platforme, hvor du kan skrive anmeldelser? De har koncepter  og tilbud til eksempelvis restauranter, og i princippet alle brancher.

Tilbud om mod betaling, at sikre dem mere synlighed, indenfor kategorier og i søgninger.

Tilsyneladende har det 0 værdi for en virksomhed at være gratis oprettet her, og at blive uafhængigt anmeldt af brugere med en gratis profil.

Jeg må på jagt efter brugbare alternativer :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Det er det som jeg anser for problemet :(

Der er sket en udvikling, hvor medier og blogs skriver deres egne, ofte fremragende artikler og anmeldelser, og som jeg bestemt sætter stor pris på at læse!

Men som ikke giver deres læsere mulighed for at oprette egne anmeldelser.

Det ser ud til, uden at jeg helt kan gennemskue det?

Det ser ud til at de største og mest succesfulde platforme, hvor du kan skrive anmeldelser? De har koncepter  og tilbud til eksempelvis restauranter, og i princippet alle brancher.

Tilbud om mod betaling, at sikre dem mere synlighed, indenfor kategorier og i søgninger.

Tilsyneladende har det 0 værdi for en virksomhed at være gratis oprettet her, og at blive uafhængigt anmeldt af brugere med en gratis profil.

Jeg må på jagt efter brugbare alternativer :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Er det ikke netop svaret på dit spørgsmål? Opret din egen blog.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er vel den vej det går?

Tripadvisor vil vel have restauranterne til at betale for at blive set på deres datterselskab:

The fork

- a tripadvisor company

https://www.theforkmanager.com/da/priser

Formentlig det samme problem på Trustpilot, hvis både anmeldere og restauranter er gratister.

Ok hvis bare det hele var mere transparent og gennemskueligt, end tilfældet synes at være.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 11 minutter siden:

Er det ikke netop svaret på dit spørgsmål? Opret din egen blog.

Det kunne være svaret, men det vil jeg ikke, og så skal jeg nok finde en brugbar platform til at skrive anmeldelser, som jeg tidligere skrev på Tripadvisor og Trustpilot.

Blogs er jo andres egne anmeldelser, uden mulighed for at læserne kan oprette deres anmeldelser, og sådan en blog gider jeg ikke skrive.

Hvis ikke Eroguide.dk fandtes, og før da Hedomax.com, ville jeg aldrig have startet en blog til samme, og så havde jeg ikke skrevet de beretninger.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

På mange punkter er foraenes tid passé. Anmeldelsesformatet er i dag meget mere personligt end de var for bare få år siden, hvorfor anmeldelser i dag sker via blogs og instagram m.v. Influencrnes arbejdsplads.

Det du søger er et egentlig community for madanmeldelser. Det kan du måske finde på en Facebook gruppe, eller i en gruppe på Reddit, men ellers bliver det nok (flæske)svært.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 8 minutter siden:

På mange punkter er foraenes tid passé. Anmeldelsesformatet er i dag meget mere personligt end de var for bare få år siden, hvorfor anmeldelser i dag sker via blogs og instagram m.v. Influencrnes arbejdsplads.

Det du søger er et egentlig community for madanmeldelser. Det kan du måske finde på en Facebook gruppe, eller i en gruppe på Reddit, men ellers bliver det nok (flæske)svært.

Du har ret!

Jeg har lige forsøgt at oprette den samme anmeldelse på Google under den på gældende restaurant, som jeg har oprettet på Trustpilot, men som det er umuligt at søge efter , og som det er umuligt at få vist.

Den overskred det antal tegn som Google tillader, uden i øvrigt at fortælle hvor grænsen går :(

Jeg valgte at opgive forsøget på Google.

Jeg må prøve at sætte mig ind i systemet på Dinnerbooking.com, for en eller anden mulighed synes der at være for at du, når du booker bord gennem dem. Der kan du også skrive dine egne anmeldelser, men jeg begriber ikke hvad kriterierne er, for at få lov til det.

Jeg gider ikke bare at bidrage til deres benchmarks undersøgelser, og stjerne ratings når de beder mig om det. Et par oneliners til deres stjerne, det gider jeg ikke, hvis det er præmissen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 5 timer siden:

Eroguide kunne måske oprette en spiseguide, bare en tanke

Bestemt en mulighed :)

Jeg har også skrevet restaurant anmeldelser i Hyggesnak under mit nick på EG

Men det som jeg gerne vil kunne, det er at fortsætte med, som jeg har kunnet tidligere, under eget navn at skrive brugbare og synlige anmeldelser steder hvor det før var muligt.

Det er nu min oplevelse, at det kan jeg ikke mere.

Nok fordi virksomheder kan købe sig til at blive forfordelt, og fremhævet frem for andre, der ikke køber sig til det.

Det er bare ikke min oplevelse at det bliver meldt klart ud, at sådan forholder det sig nu.

Samme kan annoncørerne på EG, men der bliver dog ikke gjort forskel på annoncørerne i forum for anmeldelser, og jeg håber at det aldrig kommer til at ske.

Det som jeg kunne før andre steder, er jeg nu henvist til facebook for at kunne fortsætte med, og det vil jeg ikke!!

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...