Guest Den lille frøken Skrevet 7. August, 2021 (edited) sneræven skrev, den 5.8.2021 at 21:57: Uddyber lige lidt ... Lige præcis ... ... Der er mange piger / kvinder, jeg synes er spændende - personlighed, udseende, seksuelt ... Og netop mangfoldigheden gør det spændende, jeg ville gerne have oplevet at være tæt på flere forskellige kvinder .. nysgerrighed, om man vil ... Det handler ikke KUN om sex, men det handler OGSÅ om sex ... Jeg har også problemer med at forstå monogami .. men måske fordi jeg ikke forelsker mig .. jeg har ikke rigtig de eksklusive følelser ... Eller at monogame og ikke-monogame er to forskellige arter ... Jeg tror mange faktisk er monogame - men også at det for mange er en påtvunget norm. Mange monogame prioriterer ikke sex særlig højt - familien, og anseelsen hos venner og lokalsamfund, er langt vigtigere. Sex er OK .. så langt er vi nået .. men det må aldrig være et 'issue' ... Diskussionen om monogami eller ikkemonogami er som en halv religionskrig ... Kort sagt, så handler det om, at man godt kan være ikke-monogam og også være et ordenligt menneske ... Og dén tanke er g-o-d-t nok svær at sælge, derude i virkeligheden ... Lige mit input for at nuancere : :Monogami er jo ikke bare monogami. Jeg opfatter eksempelvis mig selv som følelses mæssigt monogam men seksuelt polygam, Jeg kan sexe med flere, men mit hjerte og min loyalitet ligger hos en.' Og det er ham jeg er forelsket i. Så selvom vi har aftalt, at jeg må sexe med flere og andre ( og også gør det) både fordi det tænder ham at jeg gør det, og fordi det også tænder mig, at han tænder på det - ja så er min kærlighed hos ham. De dybe og inderlige følelser ligger hos ham. Det er ham jeg er følelses mæssigt tro selvom jeg kan udforske sex med andre så er det kun en eneste jeg hvisker "jeg elsker dig" til om natten mens jeg ligger mit hoved på hans brede brystkasse ♥️ Kun ham der er med til familie fester og leger med mine børn og passer min hund. Kun ham jeg betror mine dybeste hemmeligheder til. Kun ham jeg giver min ubetingede tillid til. Jeg kan sagtens hygge mig med andre. Flirte og sexe. Grine og fjolle. Jeg kan få alle de oplevelser jeg vil og alt det sex jeg vil med andre. Men de ser ikke alle sider af mig. De får ikke mine hemmeligheder, de får ikke mine børn at se, de får ikke koden til mit dankort og de får ikke min ubetingede tillid. De får mig ikke at se når jeg er syg og uoplagt. Når jeg er ked og frustreret. Det er kun en der får hele mig at se og det er ham der vil være ved min side uanset hvad.. Ham jeg regner med vil bære mig hvis jeg ikke længere kan gå, hjælpe mig op når jeg ligger ned og ikke selv kan komme op. Den dag kommer hvor jeg ikke længere er smuk og attraktiv og så vil det være ham der stadig er der og for det skal han have mit ♥️ Så i nogles øjne vil jeg være dybt monogam. I andres øjne er jeg det slet ikke. Det kommer an på om man taler om det fysiske eller det der går dybere. Og hvilke briller man vælger at have på Redigeret 7. August, 2021 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2497 Skrevet 7. August, 2021 (edited) @Grydeskeen og @Den lille frøken Jeg tror netop, at folk er meget forskellige hvad angår monogami (det har jeg også skrevet ovenfor) Jeg tror, det er et spektrum med mange variationer. Et par af de gp'er jeg har snakket med, fortæller det samme som @Den lille frøken Tror dén variant kunne redde mange ægteskaber - men det kræver at begge parter er meget selvstændige og ansvarlige, og det kræver god kommunikation. Jeg selv er nok ikke rigtig egnet til parforhold. Jeg har en kronisk let depression og lettere kronisk træthed, og det synes jeg ikke man kan byde en partner. Desuden er jeg af gemyt ikke vild med at være i en gruppe med meget faste normer, værdier og rutiner - sådan som det er i mange familier ... (de omgås kun 'som-os'-erne ... ) Ubegrænset loyalitet til et bestemt værdisæt er ikke rigtig mig .. Jeg trives bedst med at omgås yderst forskellige mennesker - har en 'smag' for excentrikere ... Løst organiserede fællesskaber passer mig også bedst - selv min arbejdsplads er sådan ... Grydeskeen skrev, for 12 timer siden: kunne jeg tænke mig at være sammen med en masse smukke piger ? Ja det kunne jeg, og jeg vil helt sikkert også nyde det, MEN. vil det ikke være rart ikke at være afhænglig af en derhjemme ? jo det vil så, MEN vil det ikke være rart ikke at skulle stå til ansvar over for en fast partner ? Det er desværre dén man tit løber ind i, når man som mand snakker om ikke-monogami. Nej, ikke-monogami betyder ikke at man 'bare vil bolle alt hvad det har et hul uden at ville tage ansvar' ... Ikke-monogame mænd er ikke nødvendigvis "Ass-holes" Hvis man oplever sig som ikke-monogam er det netop hundesvært at navigere i en verden hvor det monogame parforhold regnes for en selvfølge ... Selv kan jeg slet ikke det der med at 'være sammen med en masse smukke pige' Jeg kan slet ikke score, så muligheden er der jo ikke rigtig ...o Redigeret 7. August, 2021 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg