Hop til indhold

Recommended Posts

jenslillemandhansenv2 skrev, for 4 minutter siden:

Undskyld min uvidenhed, skal have whatsapp installeret for at kunne sende sms eller ringe, til et nummer opgivet som whatsapp? 

Det mener jeg ikke ...mener godt du kan sende alm sms til et whatsapp nr og du burde også kunne ringe til det uden at have det installeret

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Kan du godt, men ikke sikkert du får svar, hvis der ikke er penge på hendes taletidskonto. 

WhatsApp kan man køre over WiFi og så er det gratis at sende og modtage 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, 1 time siden:

Undskyld min uvidenhed, skal have whatsapp installeret for at kunne sende sms eller ringe, til et nummer opgivet som whatsapp? 

Kære Jens. . . .  :)

Whatsapp er tilkoblet dit tlf.nr. og fungerer kun mellem 2 tlf. nr med Whatsapp

Alt hvad du foretager dig med Whatsapp såsom : ringe - sende/modtage sms - sende/modtage  fotos - sende/modtage  små videoer + ?;  foregår over mobilt bredbånd på begge smartphone samt via wifi

Det betyder at begge tlf skal have abonnement med både taletid + GB til surf på internet 

Whatsapp anvender internetforbindelse og tærer ikke på taletidsminutter.

Jeg synes Whatsapp er meget møntet mellem personer der kender hinanden godt og ringer/smsér meget sammen med billeder og videoer.

Fik selv Whatsapp for 2-3 måneder, og allerede er 3 tilknyttet - det er 3 pigevenner i henholdsvis - Polen - Tyskland - USA.

Whatsapp er en anden måde at kommunikere på - mere fleksibel, og ikke så klodset som sms og email.

Hvis du har android styresystem så finder du Whatsapp i Google butik - søg - download - installer - herefter guider Whatsapp dig igennem de forskelige indstillinger m.m.

Mange hilsner + held og lykke:)

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 2 timer siden:

Kære Jens. . . .  :)

Whatsapp er tilkoblet dit tlf.nr. og fungerer kun mellem 2 tlf. nr med Whatsapp

Alt hvad du foretager dig med Whatsapp såsom : ringe - sende/modtage sms - sende/modtage  fotos - sende/modtage  små videoer + ?;  foregår over mobilt bredbånd på begge smartphone samt via wifi

Det betyder at begge tlf skal have abonnement med både taletid + GB til surf på internet 

Whatsapp anvender internetforbindelse og tærer ikke på taletidsminutter.

Jeg synes Whatsapp er meget møntet mellem personer der kender hinanden godt og ringer/smsér meget sammen med billeder og videoer.

Fik selv Whatsapp for 2-3 måneder, og allerede er 3 tilknyttet - det er 3 pigevenner i henholdsvis - Polen - Tyskland - USA.

Whatsapp er en anden måde at kommunikere på - mere fleksibel, og ikke så klodset som sms og email.

Hvis du har android styresystem så finder du Whatsapp i Google butik - søg - download - installer - herefter guider Whatsapp dig igennem de forskelige indstillinger m.m.

Mange hilsner + held og lykke:)

Nye tider

Og så er der mulighed for at bruge WhatsApp på PC. whatsapp.com er ganske brugbar - særlig hvis der sendes billeder

En ekstra krølle på WhatsApp er at kommunikationen er krypteret og ikke kan læses af andre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 7 timer siden:

Det betyder at begge tlf skal have abonnement med både taletid + GB til surf på internet 

Hvorfor mener du det kræver taletid at bruge Whatsapp? Det hele kører over net-forbindelsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 31 minutter siden:

Hvorfor mener du det kræver taletid at bruge Whatsapp? Det hele kører over net-forbindelsen.

Kære slip:)

Jeg fik vist formuleret mig klodset.

Whatsapp bruger ikke taletid - Whatsapp bruger internetforbindelsen dvs bruger af de GB der er det valgte mobil abonnement.

Hvis det er muligt at få et mobil abonnement med kun GB til internetadgang så er det jo nok for at Whatsapp kan fungere; men så kan der ikke ringes helt almindeligt ej heller sendes sms da det kræver taletids abonnement.

HUSK :)  for at bruge Whatsapp  - - - - så skal begge smartphones have installeret Whatsapp.

Hvor udbredt det er i Danmark ved jeg ikke; men nok meget i den unge generation.

Jeg er 68 ;) - -  jeg synes sgu Whatsapp er et tigerspring ind i ny form for multikommunikation på vores smartphone - som man bare skal tillære sig som de unge mennesker bruger Whatsapp.

Begrænsningen ligger i at det kræver appén installeret på begge telefoner.

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 15 timer siden:

Kære Jens. . . .  :)

Whatsapp er tilkoblet dit tlf.nr. og fungerer kun mellem 2 tlf. nr med Whatsapp

Alt hvad du foretager dig med Whatsapp såsom : ringe - sende/modtage sms - sende/modtage  fotos - sende/modtage  små videoer + ?;  foregår over mobilt bredbånd på begge smartphone samt via wifi

Det betyder at begge tlf skal have abonnement med både taletid + GB til surf på internet 

Whatsapp anvender internetforbindelse og tærer ikke på taletidsminutter.

Jeg synes Whatsapp er meget møntet mellem personer der kender hinanden godt og ringer/smsér meget sammen med billeder og videoer.

Fik selv Whatsapp for 2-3 måneder, og allerede er 3 tilknyttet - det er 3 pigevenner i henholdsvis - Polen - Tyskland - USA.

Whatsapp er en anden måde at kommunikere på - mere fleksibel, og ikke så klodset som sms og email.

Hvis du har android styresystem så finder du Whatsapp i Google butik - søg - download - installer - herefter guider Whatsapp dig igennem de forskelige indstillinger m.m.

Mange hilsner + held og lykke:)

Nye tider

Tak for den gode forklaring. En ting der undrer mig.. Skal man have gemt kontaktperson for at kunne kommunikere sammen? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr_Swingking skrev, for 4 timer siden:

Tak for den gode forklaring. En ting der undrer mig.. Skal man have gemt kontaktperson for at kunne kommunikere sammen? 

Ja det er jeg ret sikker på da WhatsApp scanner dine kontakter for at se om de har WhatsApp installeret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 23 timer siden:

eg fik vist formuleret mig klodset.

Whatsapp bruger ikke taletid - Whatsapp bruger internetforbindelsen dvs bruger af de GB der er det valgte mobil abonnement.

(...)

Hvor udbredt det er i Danmark ved jeg ikke; men nok meget i den unge generation.

Jeg er 68 ;) - -  jeg synes sgu Whatsapp er et tigerspring ind i ny form for multikommunikation på vores smartphone - som man bare skal tillære sig som de unge mennesker bruger Whatsapp.

Tak, så er vi enige :)

Whatsapp er meget udbredt i DK; også i min generation (er ca. 10 år ældre end dig). Synes ikke det er mere "tigerspring" end konkurrenterne, f. eks gode gamle Skype, eller kinesiske WeChat. De kan alle sammen det samme: Tekstbeskeder, tale og videoopkald + lidt krymmel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, den 8.7.2021 at 00:09:

Tak, så er vi enige :)

Whatsapp er meget udbredt i DK; også i min generation (er ca. 10 år ældre end dig). Synes ikke det er mere "tigerspring" end konkurrenterne, f. eks gode gamle Skype, eller kinesiske WeChat. De kan alle sammen det samme: Tekstbeskeder, tale og videoopkald + lidt krymmel.

Hvis man har messenger, kan whatsapp så noget ekstra ordinært? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bib skrev, for 15 timer siden:

Hvis man har messenger, kan whatsapp så noget ekstra ordinært? 

Jeg kender ikke messenger og hvad den kan. Men svjv er en af forskellene at Whatsapp har end to end kryptering. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fin debat og snak om anvendelsen af whatsapp. 
Vil gerne lige komme med en lille advarsel (hvis man er den diskrete type som jeg, der kun vil bruge et specifik nummer til at kontakte GP) 

Jeg oprettede en whatsapp profil via et mobilnummer oprettet erhvervsmæssigt på jobbet - og fik app installeret. 
Så skrev jeg lystigt til GP og det var nemt også på tværs af landegrænser. 
En dag kom min halvvoksne søn pludselig og spurgte “hvorfor har du egentlig whatsapp? Og så på dit Arb nummer?” 
Jeg svarede “hvorfor spøger du og hvorfor tror du jeg har det?” 
han svarede “fordi hvis jeg har det, kommer whatsapp og viser mig hvem af mine øvrige kontakter der også har det” !! 

Ups ,,, så på den måde kan alle dine kontakter der kender dit nummer se, at du nu har whatsapp. 
Så jeg afinstallerede det hurtigt før der kom yderligere samtale om det og svarede blot knægten at det var en fejl, og noget arbejdspladsen havde gjort ved en fejl …. 
Han trak på skulderen og spurgte aldrig mere og glemt var det - Min kone havde nok undret sig hvad jeg skulle bruge whatsapp til :biggrin:

Så jeg synes ikke det er diskret nok til min livsform 

Redigeret af Waltzman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waltzman skrev, for 21 timer siden:

Ups ,,, så på den måde kan alle dine kontakter der kender dit nummer se, at du nu har whatsapp.

Gælder også for f eks snapchat. 

Lige med whatsapp ville jeg nu ikke få røde ører... bruger den flittigt med venner, og såmænd også med arbejdskolleger. Du kunne bare have svaret sønnike at I ind imellem bruger den hvis man skal have fat i en kollega uden for arbejdstid :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bib skrev, den 13.7.2021 at 07:30:

Hvis man har messenger, kan whatsapp så noget ekstra ordinært? 

skrive beskeder til andre whatsapp-brugere ...

Waltzman skrev, den 19.7.2021 at 00:31:

Så jeg synes ikke det er diskret nok til min livsform 

Du bruger din arbejdsmobil til at kontakte GP'er, men ønsker diskretion? Det kan jeg ikke helt følge. Din arbejdsgiver må efter al sandsynlighed monitorere samtlige numre du kontakter.

Du finder det billigste taletidskort og så opretter du app'en med det nummer. Du behøver ikke fremover have simkortet i for at bruge app'en - den kører helt uafhængigt - skal bare bruge nummeret, når du opretter. Så får du ikke mere diskretion - der er ingen der kan overvåge, hvem du kontakter.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 2 timer siden:

skrive beskeder til andre whatsapp-brugere ...

Du bruger din arbejdsmobil til at kontakte GP'er, men ønsker diskretion? Det kan jeg ikke helt følge. Din arbejdsgiver må efter al sandsynlighed monitorere samtlige numre du kontakter.

Du finder det billigste taletidskort og så opretter du app'en med det nummer. Du behøver ikke fremover have simkortet i for at bruge app'en - den kører helt uafhængigt - skal bare bruge nummeret, når du opretter. Så får du ikke mere diskretion - der er ingen der kan overvåge, hvem du kontakter.

Helt enig i din betragtning. Og måske er det en god ide (vidste det ikke at man ikke behøver at have sim kort installeret) 
For sådan set har mit job ikke nogen som helst interesse i hvilke numre der kontaktes og hvem numrene tilhører. 
Det er på hjemmefronten at det skærer i øjnene at jeg har whatsapp ….. til hvilket formål ? Vil fruen spørge…. Ligesom min søn vil bræge ud i stuen hvorfor jeg har whatsapp 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waltzman skrev, for 1 minut siden:

Ligesom min søn vil bræge ud i stuen hvorfor jeg har whatsapp 

Jep, men hvis du bruger et taletidskort vil de ikke vide det, medmindre de ser app'en på din tlf.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 14 minutter siden:

Jep, men hvis du bruger et taletidskort vil de ikke vide det, medmindre de ser app'en på din tlf.

Ha ha …. Lige præcis. “Lån mig lige din telefon - må jeg lige se hvad den ka… “ og så vil spørgsmålet komme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waltzman skrev, for 20 timer siden:

Ha ha …. Lige præcis. “Lån mig lige din telefon - må jeg lige se hvad den ka… “ og så vil spørgsmålet komme

Sletter du opkalds- og sms-lister?

På Android er det ikke svært at skjule apps.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waltzman skrev, den 28.7.2021 at 20:23:

Det er på hjemmefronten at det skærer i øjnene at jeg har whatsapp ….. til hvilket formål ? Vil fruen spørge…. Ligesom min søn vil bræge ud i stuen hvorfor jeg har whatsapp 

Det forstår jeg ikke helt, er det ikke en ret uskyldig app? Ingen undrer sig vel over at man har messenger?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, 1 time siden:

Det forstår jeg ikke helt, er det ikke en ret uskyldig app? Ingen undrer sig vel over at man har messenger?

Messenger følger med Facebook …. Og alle ens kontakter i Facebook vil naturligt skrive på Messenger. 
hvilket incitament kan man bruge for ar skabe en naturlighed i at downloade en app “whatsapp” som kommunikation ? 
min pointe er at det gik op for mig at alle øvrige kontakter som har whatsapp kan se hvem af deres resterende kontakter der er tilknyttet whatsapp - så derfor kommer spørgsmålet fra familien - “hvorfor har du loadet den app? - alle vi andre bruger Messenger” :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 7 timer siden:

Sletter du opkalds- og sms-lister?

På Android er det ikke svært at skjule apps.

Ok - jeg har iPhone og der er alle apps synlige 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Waltzman skrev, for 34 minutter siden:

alle øvrige kontakter som har whatsapp kan se hvem af deres resterende kontakter der er tilknyttet whatsapp - så derfor kommer spørgsmålet fra familien - “hvorfor har du loadet den app? - alle vi andre bruger Messenger” 

Hvorfor er det mere mærkeligt at du har den end at de har den? Det er din dårlige samvittighed/paranoia, der spiller sig et pus, og de andre kan (som sagt) ikke se det medmindre du er oprettet med et telefonnummer de selv har registreret på dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...