Mayer28 87 Skrevet 3. Juli, 2021 Hejsa, Lang historie kort - Jeg har længe haft øjene på en pige, og forsøgt at skrive til hende for at høre om hun er interesseret i SD på Instagram. Hun havde en profil på SD, men svarede ikke på Insta. På et tidspunkt skrev hun så, og ville være sikker på jeg var seriøs. Lidt frem og tilbage. Jeg overførte hende 2.000 kr. og vi aftalte der skulle være en frokost eller lign. - Som i nok har gættet, så er hun løbet fra aftalen og holdt op med at svare på Insta. Hun er online tit, og der er gået mere 10-15 dage, og jeg har sendt hende et par beskeder. Pengene er ikke det store problem - Det er mere princippet i tingene, hun indvilligede i en frokost, middag eller lign, og det var kun en aftale om det(Ja, røvdyrt at betale 2.000 for det, men hun var præcist det jeg søgte.) Jeg tænkte på om man kan melde hende til politiet for dating svindel eller lignende? Syntes ikke hun skal slippe godt fra det. Er som sagt ligeglad med pengene, så har man jo også den lektion med. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 3. Juli, 2021 Mayer28 skrev, for 5 minutter siden: Jeg overførte hende 2.000 kr. og vi aftalte der skulle være en frokost eller lign. - Som i nok har gættet, så er hun løbet fra aftalen Jeg tænkte på om man kan melde hende til politiet for dating svindel eller lignende? Syntes ikke hun skal slippe godt fra det. Er som sagt ligeglad med pengene, så har man jo også den lektion med. Så faldt endnu en fyr i fælden. Det er ikke ment personligt mod dig, men jeg forstår ikke hvorfor mænd overfører penge til en "pige" de aldrig har mødt. Hvis hun vil mødes, kan hun få cash i hånden. Er det ikke godt nok, så er det bare videre til den næste. Igen: Lad være med at sende penge forud, for du vil blive snydt! Du bør absolut melde det til politiet, men jeg sætter mine penge på, at de vælger ikke at gå videre med sagen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest KimBigGuy Skrevet 3. Juli, 2021 Mayer28 skrev, 1 time siden: Det er mere princippet i tingene, hun indvilligede i en frokost, middag eller lign Ja det skide træls.. du skal skrive en anmeldelse til politiet.. søg kontakt bedrageri. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1110 Skrevet 3. Juli, 2021 Mayer28 skrev, 1 time siden: Hejsa, Jeg overførte hende 2.000 kr. og vi aftalte der skulle være en frokost eller lign. - Som i nok har gættet, så er hun løbet fra aftalen og holdt op med at svare på Insta. Hun er online tit, og der er gået mere 10-15 dage, og jeg har sendt hende et par beskeder. Glem det! Det er dine lærepenge trods alle dem der herinde har advaret dig i mod det , tænkte du med det "andet" hoved.....nu ved du,som alle os andre at man ALDRIG , NO MATTER WHAT skal betale forud! Som Landsbytossen skriver , vil hun ikke mødes og få CASH i hånden , ja så er du sgu selv ude om at blive tørret...op på hesten igen ...... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1110 Skrevet 3. Juli, 2021 Men ville da være fedt med et link så du kan advare imod hende.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bg101 126 Skrevet 3. Juli, 2021 Jøsses... om penge er et problem eller ej,men hvis du overføre 2000kr til en fremmed,ja så fortjener man at blive snydt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14132 Skrevet 3. Juli, 2021 Mayer28 skrev, for 3 timer siden: Jeg overførte hende 2.000 kr Det smarte ville have været om du kun havde overført kr. 500,- - så skulle hun nok været dukket op, hvis hun var sulten efter mere sugar - eller du kunne have sparet kr. 1500,- og brugt dem på en times sjov uden lange skriverier og anden fikkumdik hos en ægte glædespige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 883 Skrevet 3. Juli, 2021 Du kunne faktisk forsøge at kontakte din bank. Har man betalt for noget over "nette" kan banken i visse tilfælde tilbage fører beløbet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kop 74 Skrevet 4. Juli, 2021 meld til politiet. det kan vaere at hun har gjort det mod andre 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 4. Juli, 2021 Jernsvinet skrev, for 7 timer siden: Det smarte ville have været om du kun havde overført kr. 500, Det er da ikke mere smart - det er bare færre penge. Det er stadigvæk tossedumt at give penge væk. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 4. Juli, 2021 I hvilke andre situationer betaler man forud for en immateriel ydelse ? Surt at blive tørret for sin naivitet (eller sult efter selskab) Hun gjorde fordi det blev muligt og regner med at slippe godt fra det - det er i min optik lige så bedragerisk som når en “desperado” på en dating side sender penge til flyve billetter o.lign, iden nogen sinde at have møde vedkomne IRL. Så ja det skal anmeldes så må du se om politiet og anklager gør noget ved den sag. Selv vil jeg aldrig betale forud eller reservationsgebyr o.lign uanset kontekst. Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
chewie 129 Skrevet 4. Juli, 2021 Skriv til hende du melder hende til politiet hvis du ikke har pengene retur indenfor en uge. Eneste måde at stoppe dem på, er at anmelde dem. Og ja politiet tager imod denne form for anmeldelser. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mayer28 87 Skrevet 4. Juli, 2021 (edited) Jeg tror generelt ikke hun har til vane at gøre det - Men vil også gerne netop sikre at hun ikke gør det til en vane. KimBigGuy skrev, for 17 timer siden: Ja det skide træls.. du skal skrive en anmeldelse til politiet.. søg kontakt bedrageri. Tak, lige den slags jeg gerne ville have hjælp til, men er det måske ikke mere https://politi.dk/oekonomisk-svindel-paa-nettet/anmeld-oekonomisk-svindel-paa-nettet/datingsvindel-eller-falsk-kaereste ? Redigeret 4. Juli, 2021 af Mayer28 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 4. Juli, 2021 Kun overføre max 25 kr så hun har til busbilletten hen til dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DaddyKbhs Skrevet 4. Juli, 2021 Pengene er ikke noget problem, 2000 kr til en vild fremmede, lyder en smule arrogant i mine øre. Desuden vil politiet intet gøre en at sige til dig at du er torskedum og håbe du lærer af det . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Realist 97 Skrevet 4. Juli, 2021 Måske kan det passes ind under tricktyveri, så dækker din forsikring måske altså kun måske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest KimBigGuy Skrevet 4. Juli, 2021 Mayer28 skrev, for 7 timer siden: Jeg tror generelt ikke hun har til vane at gøre det - Men vil også gerne netop sikre at hun ikke gør det til en vane. Tak, lige den slags jeg gerne ville have hjælp til, men er det måske ikke mere https://politi.dk/oekonomisk-svindel-paa-nettet/anmeld-oekonomisk-svindel-paa-nettet/datingsvindel-eller-falsk-kaereste ? Yes.. tror bare du skal ha personens rigtige navn. Mobil nr osv. Du skal være opmærksom på de kontakter dig bagefter, og du skal forklar dig. ( nok det svære ) Men de siger selvfølgelig, de vil ikke gøre noget, men de gemmer det, til senere brug.. Go dag til jer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 485 Skrevet 5. Juli, 2021 Overfør nogle flere så skal hun nok blive blød i knæene ! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hørsholm1 Skrevet 5. Juli, 2021 har oplevet en løb , bogstaveligt med bukserne nede, da hun fik pengene meldte til politiet, havde tlf nr på overførselen og navn på fb fik en venlig opringning fra en betjent, han mente det ville være pinligt at hun bare i en retssal , fortalte jeg havde fået det jeg bad om, og ville tabe sagen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nuser9 180 Skrevet 5. Juli, 2021 Som sædvanlig: Den kloge narrer den mindre kloge Send endelig flere penge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2079 Skrevet 5. Juli, 2021 @Mayer28Skulle denne tråd ikke flyttes til Anmeldelser af sugarbabes i hele Danmark - Eroguide.dk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14132 Skrevet 5. Juli, 2021 Arne Jensen skrev, for 3 timer siden: @Mayer28Skulle denne tråd ikke flyttes til Anmeldelser af sugarbabes i hele Danmark - Eroguide.dk Nu er der no noget instagram indover - og det kunne ligesågodt have være annoncelight - og så er det vel en generel debat om ikke at sende penge til nogen man ikke kender - eller som andre har givet kredit og anbefalet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6868 Skrevet 5. Juli, 2021 Jeg krummer tæer på mit køns vejene nogle gange...og jeg udelukker skam ikke mig selv i den ligning. Når pikken er stiv er det næsten umuligt at sammensætte en fornuftig tanke. Det er rystende dårligt ingeniørarbejde af ham der skabte os. 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 9. Juli, 2021 Mayer28 skrev, den 3.7.2021 at 19:29: Jeg tænkte på om man kan melde hende til politiet for dating svindel eller lignende? Det kommer an på, om I havde en klar aftale. Der er to veje at gå: Du kan anmelde for bedrageri, hvis du mener det er sandsynligt at hun aldrig har haft til hensigt at møde op. Det vil opfylde indholdet i bedrageri, som er en straffesag. Hvis hun reelt har fået kolde fødder, så er det ikke bedrageri, men simpelt aftalebrud. Så kan du stævne hende for at få pengene igen, da hun ikke opfylder sin del af aftalen. Det kræver ikke advokat til så simpel en sag. Du kan selv køre den som en småsag, som du kan læse om her: https://domstol.dk/alle-emner/anlaeg-civil-sag/smaasager/ NB koster det 500,- at anlægge sagen, men hvis du har en korrespondance, der viser en klar aftale og du har en bankudskrift, der viser overførslen, så vinder du jo sagen uden problemer. Eller I indgår forlig inden der falder en afgørelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bg101 126 Skrevet 9. Juli, 2021 Realist skrev, den 4.7.2021 at 21:00: Måske kan det passes ind under tricktyveri, så dækker din forsikring måske altså kun måske Den anmeldelse til forsikring vil jeg gerne se Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg