JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Okay.. Jeg modtager jo som alle andre de gængse mails med "narkoluder" osv som vi alle ved kommer fra den samme person.. Nu tænkte jeg så, fordi det er så moderne lige nu med debatten omkring online opførsel, om man evt skulle kontakte ekstrabladet eller lignende og hører om de vil gøre en sag ud af det.? Det virker jo også underligt at han, af politiet, få lov til at fortsætte hvis han er blevet anmeldt så mange gange som det kunne tyde på.. Han må jo få en behandlingsdom på et tidspunkt.. Jeg ved flere ligger inde med en adresse på ham så de skal jo ikke engang lede længe efter ham.. Jeg synes jo, personligt, det kunne være hylende morsomt.. Kunne andre være klar på at deltage i en fælles henvendelse.? Altså selvfølgelig anonym.. Om ikke andet så må han sku da efterhånden være oppe i årene og mæt af dage.. Redigeret 11. Juni, 2021 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pervy 765 Skrevet 11. Juni, 2021 Jeg er personligt stor fan af "Name and Shame" og det ville være sjovt at betragte det shitshow det ville være at gå til pressen. Dog mener jeg at lige her er der en reel chance for at galningen virkelig er psykisk syg og ikke rigtig ansvarlig for sine handlinger. Jeg er helt med på at ikke alle har lige så tyk, og yndig, hud som dig og at det er meget grænseoverskridende at modtage hans mail. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Pervy skrev, for 2 minutter siden: Jeg er personligt stor fan af "Name and Shame" og det ville være sjovt at betragte det shitshow det ville være at gå til pressen. Dog mener jeg at lige her er der en reel chance for at galningen virkelig er psykisk syg og ikke rigtig ansvarlig for sine handlinger. Jeg er helt med på at ikke alle har lige så tyk, og yndig, hud som dig og at det er meget grænseoverskridende at modtage hans mail. Men i tilfælde at manden er psykisk syg så skal der jo også sættes fokus på hvordan han kan rende rundt uden opsyn og generer andre mennesker online.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 Jeg ville bare gerne have adressen på ham (simplethen for at få en snak ansigt til ansigt, og ja, en snak). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Landsbytossen skrev, for 2 minutter siden: Jeg ville bare gerne have adressen på ham (simplethen for at få en snak ansigt til ansigt, og ja, en snak). Der er jeg voksen nok til at have erfaret at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 11. Juni, 2021 Når politi og anden myndighed ikke vil gøre noget, så er det meget naturligt at mennesker tilsidst tager sagen i deres egen hånd og griber til selvtægt. Straffes han ikke af loven, må han straffes på anden vis Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Den lille frøken skrev, Lige nu: Når politi og anden myndighed ikke vil gøre noget, så er det meget naturligt at mennesker tilsidst tager sagen i deres egen hånd og griber til selvtægt. Straffes han ikke af loven, må han straffes på anden vis Jeg føler da i hvertfald at han på en eller anden måde skal står til ansvar for sin adfærd.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, Lige nu: Jeg føler da i hvertfald at han på en eller anden måde skal står til ansvar for sin adfærd.. Selvfølgelig. Jeg forstår slet ikke at det ikke er sket endnu og at " man" bliver ved at finde sig i det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Hvad med at nogle af jer piger, I mødes for at lægge en slagplan? Ret så henvendelse eksempelvis til DR, med alle informationer om ham. I DR har de helt styr på juraen, og kan godt opsøge manden med både sløring af husnr, nummerplade og stemme. Det kan der komme nogle for ham ret ubehagelige billeder ud af, og det kan føre til en offentlig omtale og opmærksomhed. Som måske kan få politiet til at finde nogle paragraffer der kan bruges, og i bedste fald en sigtelse? Sådanne udsendelser har det med at få kloakken til at åbne sig, og måske vælter det frem med andre der bliver chikaneret af ham. EG er trods alt ikke verdens navle i Danmark, men en udsendelse på DR kan få låget til at gå af en trykkoger, og jeg synes at det er et forsøg værd Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Juni, 2021 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden: Der er jeg voksen nok til at have erfaret at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.. Enig, men min tanke er, hvis han ikke virker helt væk, at lave et anonymt interview med ham, hvor han kan stå frem uden navns nævnelse, etc. og fortælle hvorfor han skriver som han gør. Sandsynligvis vil han ikke tale, måske vil han, men han skal have chancen synes jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Landsbytossen skrev, for 14 minutter siden: Enig, men min tanke er, hvis han ikke virker helt væk, at lave et anonymt interview med ham, hvor han kan stå frem uden navns nævnelse, etc. og fortælle hvorfor han skriver som han gør. Sandsynligvis vil han ikke tale, måske vil han, men han skal have chancen synes jeg. Den chance har han fået MANGE gange.. Jeg har selv personligt spurgt ham i vores mailsamtaler mange gange.. Hvad skulle ansigt til ansigt ændre.? Andet end hans evt aggressionsniveau.. Jeg tænker også at bt eller hvem der end få historien vil give ham samme mulighed.. Redigeret 11. Juni, 2021 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3637 Skrevet 11. Juni, 2021 Manden er tydeligvis syg. Så jeg ignorere hans mails velvidende at de siger mere om ham end om mig. Jeg er ikke med på at melde ham. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Frække Tanja skrev, for 3 minutter siden: Manden er tydeligvis syg. Så jeg ignorere hans mails velvidende at de siger mere om ham end om mig. Jeg er ikke med på at melde ham. Jeg synes jo ikke sygdom er nogen legitim undskyldning for at være modbydelig overfor andre.. Jeg mener også at jeg læste en tidligere tråd hvor nogen faktisk havde opsøgt ham og det kom frem at han er en ganske almindelig mand med, såvidt jeg husker, kone.. Alt er selvfølgelig slettet fordi datatilsynet blev involveret.. Redigeret 11. Juni, 2021 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1727 Skrevet 11. Juni, 2021 Jeg er stærkt imod at bruge folkedomstolen frem for den juridiske domstol. Det er for det første bare moralsk forkert, og derudover kan man ikke styre det. Det kan meget vel give bagslag til den der sender sagen til eksempelvis ekstrabladet. Anmeld til politiet og ignorer henvendelserne. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Jogge skrev, for 7 minutter siden: Jeg er stærkt imod at bruge folkedomstolen frem for den juridiske domstol. Det er for det første bare moralsk forkert, og derudover kan man ikke styre det. Det kan meget vel give bagslag til den der sender sagen til eksempelvis ekstrabladet. Anmeld til politiet og ignorer henvendelserne. Men det er jo prøvet et utal af gange.. Det har jo ikke stoppet manden.. Ifølge hans eget udsagn, og screenshots han har sendt mig, så har han jo været skyldig i at flere piger har mistet deres arbejde eller deres hjem ved at kontakte udlejere osv.. Det jo ikke bare sådan at ignorerer i de tilfælde.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) JenniferRomantica skrev, for 18 minutter siden: Men det er jo prøvet et utal af gange.. Det har jo ikke stoppet manden.. Ifølge hans eget udsagn, og screenshots han har sendt mig, så har han jo været skyldig i at flere piger har mistet deres arbejde eller deres hjem ved at kontakte udlejere osv.. Det jo ikke bare sådan at ignorerer i de tilfælde.. Fuldstændig enig Facebook kan være en folkedomstol, og der kan muligvis komme en folkedomstol ud af en udsendelse eksempelvis på DR. Men et program på DR er ikke en folkedomstol, men et journalistisk program der kan identificere en person, og på fornøden vis sløre hans identitet. Få alle de eksempler med, hvor piger har mistet arbejde, hjem og udlejer, og få det med i et program. Det kan der kommer reaktioner på, som lægger et pres på ham, som han aldrig havde forestillet sig, og som forhåbentlig kan føre til konsekvenser der gør at han holder op, eller ikke ville kunne fortsætte. På arbejdsmarkedet har vi overenskomster, og fagforeninger til at følge op på sager der er vand ved siden af ham Det virker og det virker forebyggende, så både arbejdsgivere og tagere har redskaber til at håndtere mennesker som ham her, handlinger som hans. Pigerne har kun medierne at gå til, og uden at prøve bliver han ved til han dør Ærlig talt der tror jeg at EB er det dårligst tænkelige valg? EB er tabloidt, og tænker tabloidt. Tænker kortsigtet for egen vindings skyld, og I vil kun udgøre et redskab i den strategi, de få sekunder den historie kan malkes. Inden at næste forside skal laves. I kan blive kasseret og glemt igen meget hurtigt af Ekstrabladet. Det bedste det er at I kommer på TV! DR eller TV 2 Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Juni, 2021 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Det vil være spild af tid, der kommer intet godt ud af det. Manden er psykisk syg og derfor er det bedste at gøre i sådanne tilfælde, at jer der modtager hans mails, at i ignorerer ham og slet ikke reagerer på ham og blokerer hans mailadresse. Kommer han igen med en ny mailadresse, så samme procedure, ignorer, slet & bloker. Når der ikke kommer nogen former for respons tilbage til ham, så stopper det af sig selv på et tidspunkt. Redigeret 11. Juni, 2021 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Agurken skrev, for 9 minutter siden: Det vil være spild af tid, der kommer intet godt ud af det. Manden er psykisk syg og derfor er det bedste at gøre i sådanne tilfælde, at jer der modtager hans mails, at i ignorerer ham og slet ikke reagerer på ham og blokerer hans mailadresse. Kommer han igen med en ny mailadresse, så samme procedure, ignorer, slet & bloker. Når der ikke kommer nogen former for respons tilbage til ham, så stopper det af sig selv på et tidspunkt. Det handler om at der kommer et større publikum, og dermed en bredere interesse for de ugerninger han begår. Det formål egner TV sig til. EG er et for begrænset et forum til formålet, vi er en isoleret klike på EG, og de piger der bliver udsat for hans ugerninger er en lukket klub af glædespiger. Glædespigerne er forsvarsløse overfor ham, så længe der ikke kommer en bredere offentlig fokus på ham. I bedste fald kan et tv program føre til politiske reaktioner, at en eller flere politikere påtager sig at følge op med spørgsmål til ministre. Og måske med initiativer til lovændringer. Men det kræver en offentlig bevågenhed som kun DR eller TV 2 vil kunne levere. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Juni, 2021 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Agurken skrev, for 23 minutter siden: Det vil være spild af tid, der kommer intet godt ud af det. Manden er psykisk syg og derfor er det bedste at gøre i sådanne tilfælde, at jer der modtager hans mails, at i ignorerer ham og slet ikke reagerer på ham og blokerer hans mailadresse. Kommer han igen med en ny mailadresse, så samme procedure, ignorer, slet & bloker. Når der ikke kommer nogen former for respons tilbage til ham, så stopper det af sig selv på et tidspunkt. Jeg henviser til kommentaren jeg skrev med at han jo eftersigende har været skyld i at flere piger har måtte flytte fra hus og hjem og lignende og det er svært at ignorerer.. Mange unge nystartede piger er sikkert stoppet hurtigt igen pga ham da ikke alle kan håndterer trusler om offentlig udskammelse lige godt eller med lige oprejst pande.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, 1 time siden: Den chance har han fået MANGE gange.. Jeg har selv personligt spurgt ham i vores mailsamtaler mange gange.. Hvad skulle ansigt til ansigt ændre.? Andet end hans evt aggressionsniveau.. Jeg tænker også at bt eller hvem der end få historien vil give ham samme mulighed.. Det er ofte meget svært at være et røvhul, når man står ansigt til ansigt med den person, som var så let at mobbe fra den anden side af skærmen. Og det er meget sjældent at folk er aggresive overfor mig, når de ser mig. Det må have noget med mit grimme udseende og min størrelse at gøre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 11. Juni, 2021 Hej alle og god fredag. Nu, har der efterhånden, været et hav af tråde og indlæg om denne mand. Der er nogle der vil spille seje, og ud at besøge ham. Det er nok ikke den rette måde, at gøre det på. Så der nogle der diagnosticerer ham, uden at ane om, han har en diagnose. Om medierne, vil tage det alvorligt, at bruge tid på den her sag. Det tvivler jeg stærkt på. Uden, at fornærme nogen. Der er ikke kød nok på sagen. Er der nogen der kender nok til, hvorfor pigerne har mistet deres job, eller indkaldt til torskegilde hos SKAT. Eller, hvorfor han agerer som, han gør? eller r det bare spekulationer? Hovedårsagen til, at det er lettere at true/chikanere andre over internettet end i virkeligheden, kan være, at det er nemmere at være anonym på internettet. Og det er nemmere at puste sig op. Det er forkert at, gøre som, han agerer på alle plan. Mit bedste råd, som også andre har skrevet før, er. Det bedste, man kan gøre, hvis man får anonyme trusler over internettet, er at gemme beviserne og blokere brugeren, så man ikke bliver generet mere. Gå flere sammen, med alle mails send dem til politiet. De skal undersøge sagen. Med den nye lov. Han har en fest over, at få så meget fokus og opmærksomhed. Til stor gene, for alle der modtager mails fra ham. Men sådan sort/hvid sagt. Så nyder han, at han kan skrive til nogen, skræmme dem, håne, anmelde, true, og ikke mindst bare intimidere jer piger. Det er usselt og ikke særlig empatisk, han mangler nok indhold i sit kedelige liv. Så, hvis alle i piger ignorere ham, sætter ham på bloker på mailen. Og gør det konsekvent ved alle nye mail adresser fra ham. I piger går sammen, laver en samlet mappe over alle hans skriv. Så taber han. Så opnår han intet. Og ja ikke skriver indlæg om ham herinde på EG. Hvad har, han så at gøre. Jeg har heldigvis ikke hørt, han har opsøgt nogle af jer piger. Kommet med dødstrusler mv. Og heldigvis for det. For så, er det pludselig en helt anden sag. God weekend alle. KK 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 kanonkongen skrev, for 3 minutter siden: Gå flere sammen, med alle mails send dem til politiet. De skal undersøge sagen. Med den nye lov. Hvilken ny lov? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 11. Juni, 2021 Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden: Hvilken ny lov? Venlig hilsen Rejsenetværk Hej @Rejsenetværk Min fejl, den er ikke vedtaget endnu. Men den, har været gennem 2 behandling. Og forventes vedtaget her i 21. Her kan du læse mere om forslaget og lovgivningen som den er i dag. https://danskstalkingcenter.dk/lovgivning/ God fredag og weekend. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 358 Skrevet 11. Juni, 2021 Tvivler på at det med at gå til medierne vil hjælpe noget. Dels virker han ret immun over for dårlig omtale ud fra det i fortæller dels risikerer man at det backfirer ved at fortællingen kan inspirere andre. Lovgivningen omkring chikane og stalking er blevet strammet ret meget så jeg ville anbefale en snak med en jurist. Man kunne eventuelt prøve at drøfte det med nogle at veteranerne fra SIO de har kontakt til en lang række fornuftige fagpersoner. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 Øbo skrev, for 10 minutter siden: Tvivler på at det med at gå til medierne vil hjælpe noget. Dels virker han ret immun over for dårlig omtale ud fra det i fortæller Der er jeg ikke enig. Han gik jo til Datatilsynet for at få fjernet privat info om ham selv her på EG, så helt immun er han ikke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg