Bosse 90 Skrevet 3. Juni, 2021 Hvis du tager en chlamydia-test i Danmark, og den er positiv. Skal du derefter oplyse, hvem du havde sex med? Så de kan kaldes til test? Mit dilemma er, at min kone er læge og teoretisk kan se på min medicinske journal. Jeg er derfor bange for at tage en test, da den kan få konsekvenser, uanset om den er positiv eller ej. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan bestille en test fra Danmark eller gå til en dansk læge uden risiko? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 3. Juni, 2021 Du behøver ikke oplyse hvem du har haft sex med, det finder de selv ud af efter de har din dna. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2543 Skrevet 3. Juni, 2021 Jeg mener at have hørt at du kan være anonym på Klinik for kønssygdomme Bispebjerg Hospital Indgang 5, 1. sal Nielsine Nielsens Vej 3 2400 København NV Find vej til afdelingen Telefon: 38 63 61 74 Telefontid: 08:00 - 15:00 Men et ikke sikker i min sag så prøv at ringe til dem. Jeg håber for dig at du er negativ, for den bliver ikke nem at forklare hvis fru doktor også er blevet smittet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bosse 90 Skrevet 3. Juni, 2021 lille_peter skrev, for 12 minutter siden: Jeg håber for dig at du er negativ, for den bliver ikke nem at forklare hvis fru doktor også er blevet smittet Det er det ingen risiko for tror jag. Hvis jag har fået det så er det sansynligvis nyligen og vi har pga. arbejde ikke boet sammen i 4 måneder. Hun kommer dog hjem om ca 3 uger så det haster lidt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4642 Skrevet 3. Juni, 2021 Kan bekræfte, hvad @lille_peter angiver. Du kan vælge at være anonym og blive testet på Bispebjerg. Hvis du er smittet og skal have ordineret medicin, kan du dog ikke beholde din anonymitet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Konstruktøren 125 Skrevet 3. Juni, 2021 Bosse skrev, for 40 minutter siden: Hvis du tager en chlamydia-test i Danmark, og den er positiv. Skal du derefter oplyse, hvem du havde sex med? Så de kan kaldes til test? Mit dilemma er, at min kone er læge og teoretisk kan se på min medicinske journal. Jeg er derfor bange for at tage en test, da den kan få konsekvenser, uanset om den er positiv eller ej. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan bestille en test fra Danmark eller gå til en dansk læge uden risiko? Nej det skal du ikke, du går bare til lægen eller på en klinik for kønssygdomme, tisser i en kop og får et svar... Meeeen, det er self rigtig god stil at fortælle vedkommende som du er blevet smittet af, eller har smittet, at du har klamydia(hvis det altså er tilfældet) Det er hverken nederen, skamfuldt og forkert at sige højt - tværtimod er det møgsejt at give informationen videre, omkring hvordan tingene forholder sig med tisse-tøjet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. Juni, 2021 (edited) Bosse skrev, for 12 minutter siden: Det er det ingen risiko for tror jag. Hvis jag har fået det så er det sansynligvis nyligen og vi har pga. arbejde ikke boet sammen i 4 måneder. Hun kommer dog hjem om ca 3 uger så det haster lidt. https://www.bispebjerghospital.dk/afdelinger-og-klinikker/dermato-venerologisk-afdeling/klinik-for-koenssygdomme/om-klinikken/Sider/klinik-for-koenssygedomme.aspx?rhKeywords=anonym Står skrevet til slut OBS. Klamydia kan først med sikkerhed påvises 3 uger efter ubeskyttet sex. Så du må nøjes med at kramme din kone og sige at du har hovedpine og derfor ikke lyst til sex ... hmmm https://www.bispebjerghospital.dk/afdelinger-og-klinikker/dermato-venerologisk-afdeling/klinik-for-koenssygdomme/sygdom-og-behandling/liste-over-kønssygdomme/Sider/Klamydia.aspx Redigeret 3. Juni, 2021 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bosse 90 Skrevet 3. Juni, 2021 Konstruktøren skrev, for 16 minutter siden: Nej det skal du ikke, du går bare til lægen eller på en klinik for kønssygdomme, tisser i en kop og får et svar... Meeeen, det er self rigtig god stil at fortælle vedkommende som du er blevet smittet af, eller har smittet, at du har klamydia(hvis det altså er tilfældet) Det er hverken nederen, skamfuldt og forkert at sige højt - tværtimod er det møgsejt at give informationen videre, omkring hvordan tingene forholder sig med tisse-tøjet Den primære ting er at undgå at der står i min svenske medicinske journal at jeg lavede en test. Jeg behøver ikke rigtig være anonym med testen. Jeg har ingen typiske symptomer, men jeg er nysgerrig. Hvis jeg har det, er det en anden diskussion. Det er dog sandsynligt at jeg har modtaget det for nylig og jeg kan informere dem jeg har haft sex med. I det svenske system vil alle, jeg har haft sex med i de sidste 6-12 måneder, blive indkaldt til en test (dette inkluderer konen). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vestjyde 104 Skrevet 3. Juni, 2021 Hvis din kone ikke er din egen læge, så har hun ingenting at gøre inde i din journal. Alle opslag kan spores, og så får hun et rap over fingerne, flere politifolk får det hvert år fordi de er nysgerrige. Men ven kone kunne se nogen havde været inde på hendes journal, og hun ved også hvem det er, men har valgt ikke at gå videre med det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hobrofyr 269 Skrevet 3. Juni, 2021 Bosse skrev, 1 time siden: Hvis du tager en chlamydia-test i Danmark, og den er positiv. Skal du derefter oplyse, hvem du havde sex med? Så de kan kaldes til test? Mit dilemma er, at min kone er læge og teoretisk kan se på min medicinske journal. Jeg er derfor bange for at tage en test, da den kan få konsekvenser, uanset om den er positiv eller ej. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan bestille en test fra Danmark eller gå til en dansk læge uden risiko? Din kone kan komme i alvorlige vanskeligheder hvis hun snager i din journal. Hun kan blive fyret hvis hun gør det. henvend dig til en klinik for kønssygdomme. Dem findes der nogen af her i landet Det er fuldstændig anonymt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bosse 90 Skrevet 3. Juni, 2021 Vestjyde skrev, for 2 minutter siden: så får hun et rap over fingerne Jeg får det sandsynligvis også, hvis der står, at jeg lavede en chlamydia-test. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Moon Skrevet 3. Juni, 2021 Køb en test på apoteket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2543 Skrevet 3. Juni, 2021 Bosse skrev, for 2 timer siden: Jeg får det sandsynligvis også, hvis der står, at jeg lavede en chlamydia-test. Sådan er det når man leger med ilden, så kan man få brændt fingerne AV AV AV Det hjælper! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Danskeblondeemma 484 Skrevet 3. Juni, 2021 Bosse skrev, for 5 timer siden: Hvis du tager en chlamydia-test i Danmark, og den er positiv. Skal du derefter oplyse, hvem du havde sex med? Så de kan kaldes til test? Mit dilemma er, at min kone er læge og teoretisk kan se på min medicinske journal. Jeg er derfor bange for at tage en test, da den kan få konsekvenser, uanset om den er positiv eller ej. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan bestille en test fra Danmark eller gå til en dansk læge uden risiko? Du kan købe en test på apoteket, og selv teste om du har klamydia. Du er ikke forpligtet til at oplyse om seksualpartnere, men det anbefales du tager kontakt til hver og en. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg