Hop til indhold
Sidespringeren

Korrektur, tak!!!

Recommended Posts

Du har fat i noget af det rigtige her.

Jeg ved fra udlændinge, at danskere er frygteligt sjuskede med udtalen, de æder sidste halvdel af ordene. Så er man som udefrakommende chanceløs.

Indtil for ikke så længe siden kunne man i S-toger høre, at man nu var kommet til "Jeresborg". Hvor mange mon er kørt videre nordpå her?

Århus Universitet udtales efter sigende lokalt: "Årsnitet".

Endelig er der en af mine yndlingsaversioner: "Premiereminister". Hvad mon sådan en laver? Render til biografpremierer?

Edit: Har lige rettet en slåfjel :)

Den er der da endnu, ..S-toger? ;)

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes der er forskel på om folk i det hele taget kan stave eller bare ikke gider læse korrektur.

Jeg mener at man bør gøre sig den ulejlighed overfor andre læsere at læse korrektur og rette åbenlyse stave- og slåfejl og andre ting, som kan være meningsforstyrrende - men ellers er børnestavning da meget sjovt at læse :D og det gør da at mange, som ellers ikke ville komme igang med at skrive, bare skriver løs og efterhånden, som de stiller større krav til sig selv bliver de også bedre til grammatikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hehe du skal hvis rette igen X: "slåfjel"

:lol::lol::lol::lol: Og du tror ikke, det var helt tilgistet? :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er der da endnu, ..S-toger? ;)

-OD

S-tåger :lol::lol::lol:

Jeg udlover en ny sommerkonkurrence (jeg synes vi mangler konkurrencer på EG for tiden :lol: )

Den bruger som kan skrive min navn: "Nille Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu"

fejlfrit uden at kopiere og klister vinder en guidet tur på en FKK-klub :lol::lol::lol:

Og Bonobo du kan ikke deltage her, du har allerede vundet en guidet FKK-tur fra navnekonkurrencen :lol::lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

S-tåger :lol::lol::lol:

Jeg udlover en ny sommerkonkurrence (jeg synes vi mangler konkurrencer på EG for tiden :lol: )

Den bruger som kan skrive min navn: "Nille Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu"

fejlfrit uden at kopiere og klister vinder en guidet tur på en FKK-klub :lol::lol::lol:

Og Bonobo du kan ikke deltage her, du har allerede vundet en guidet FKK-tur fra navnekonkurrencen :lol::lol::lol:

Taumatawhakatangihangakoauauotameteapokaiwhenuakitanatahu, puha for en led en!!! Please sig jeg har vundet, har aldrig vundet noget før :D. Hold da op Line må kede sig haha :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

kitanatahu, puha for en led en!!! Please sig jeg har vundet, har aldrig vundet noget før :D. Hold da op Line må kede sig haha :D

Selvom du ikke har vundet må du gerne komme med på Optasia næste gang - vi kan nok splejse til din entre :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvom du ikke har vundet må du gerne komme med på Optasia næste gang - vi kan nok deles om din entre :D

Uuu dagens bedste tilbud indtil videre ;). Siger som skrevet før aldrig nej til nye udfordringer og eventyr :P. Tak siger Line og fantasere lidt her ;). Knus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nikita,

Jeg vil nominere dig til at være smukt begavet :D ,

Keder du dig en dag og du ikke gider at spille kort kan du prøve denne: http://mensa.dk/iqtest/

Det er rent logisk tænkning og blot endnu en test. :D

jeg er muligvis ikke mensa begavet.... men jeg opfører mig ordentligt. Behandler andre med respekt og har min sunde fornuft. Dette er egenskaber mange svært begavede mennesker lader mangle på sig og som i min optik er langt vigtigere en IQ og stavefejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er muligvis ikke mensa begavet.... men jeg opfører mig ordentligt. Behandler andre med respekt og har min sunde fornuft. Dette er egenskaber mange svært begavede mennesker lader mangle på sig og som i min optik er langt vigtigere en IQ og stavefejl.

Det er en rigtig god indstilling til livet, en indstilling jeg deler. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er der da endnu, ..S-toger? ;)

Vi lader den blive stående som monument over den danske sprog :lol:

Den bruger som kan skrive min navn: "Nille Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu"

fejlfrit uden at kopiere og klister vinder en guidet tur på en FKK-klub :lol::lol::lol:

Afholder du de fem flasker whisky, man er nødt til at indtage inden forsøget? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og Bonobo du kan ikke deltage her, du har allerede vundet en guidet FKK-tur fra navnekonkurrencen :lol: :lol: :lol:

Ha, ha Nille.. jeg skal nok lade være at forsøge ... jeg får bare vabler på fingrene :lol::lol:

... iørigt går jeg ud fra at jeg stadig har en tur til gode.... med mindre min præmie var et kig ind i indgangspartiet på Atmos :lol::lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ha, ha Nille.. jeg skal nok lade være at forsøge ... jeg får bare vabler på fingrene :lol::lol:

... iørigt går jeg ud fra at jeg stadig har en tur til gode.... med mindre min præmie var et kig ind i indgangspartiet på Atmos :lol::lol::lol:

Du siger bare til når du vil på FKK-besøg, så får du den store tur-guide :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...